• Nummer 26! ;o.
    Ik heb hier even niks interessants te vertellen :'D

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17-
    Baldr (Reina) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Free!: Eternal Summer
    Links boven: Sword Art Online 2
    Rechts onder: Ao Haru Ride
    Links onder: Kuroshitsuji: Book of Circus

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 17:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ja, maar dan nog kun je er wel een goed einde aan geven xd
    Een code geass einde is misschien iets te overdreven, maar laten we dan beginnen met het een einde geven.
    Want veel eindes die ik nu zie dat vind ik gewoon not done.

    Ook bij nagi no asukara dacht ik van:
    "Op naar episode 27! Yeey!"
    "Wat?! Die is er niet?!"
    Hoe er nog wel meer manketentjes zijn bij Nagi no asukara.
    Maar wel erg genoten van die serie :)


    Nou ja, ik denk dat als er een anime wordt gemaakt van een manga, novel, of wat dan ook, er vaak toch moet worden gekozen tussen de manga zo goed mogelijk volgen (wat vaak een open eind als gevolg heeft omdat manga's meestal nog ongoing zijn dan) of er zelf iets moois met een eigen einde van proberen te maken, wat vaak mislukt omdat het verhaal dan anders loopt dan de manga, terwijl de mangaka toch degene is die het verhaal het beste kan afronden (I guess).


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nou ja, ik denk dat als er een anime wordt gemaakt van een manga, novel, of wat dan ook, er vaak toch moet worden gekozen tussen de manga zo goed mogelijk volgen (wat vaak een open eind als gevolg heeft omdat manga's meestal nog ongoing zijn dan) of er zelf iets moois met een eigen einde van proberen te maken, wat vaak mislukt omdat het verhaal dan anders loopt dan de manga, terwijl de mangaka toch degene is die het verhaal het beste kan afronden (I guess).


    Ja waarschijnlijk heb je wel gelijk en ik wil dat allemaal best geloven, maar dat betekend nog niet gelijk dat ik het goed ga vinden. xd
    Ik beoordeel series op wat ik zie en ik niet echt rekening met de manga daarbij xd Eigenlijk ben ik ook niet zo'n manga lezer.
    Alleen bij hoge uitzondering wil ik wel een manga lezen, maar over het algemeen niet echt xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @parachutes
    Ik ben zeg maar ook een die-hard pokemon gamer (zin in November :X) en heb na een eindeloos traject van eevee eieren twee shiney eevee's die nu een shiney leafeon en shiney glaceon zijn ^^ mijn favo eeveelutions ;))

    Btw zijn jullie ooit naar animeconnof epicon geweest (epicon dit jaar voor het eerst!!)? Ik ga altijd lekka cosplayen met een vriendin van mij en volgende x gaan we als een pokemon xD wordt dus super blij xD


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    @shuuya super bedankt alvast ^^(H)


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ik ben naar animecon en nishicon geweest xd
    That's all xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Gewoon niet doen geloof me :'D.. Ga jij dit maar luisteren ;D


    Woef!
    Volgens mij is er een gif van Ciel die dat zegt, maar ik ben op mn mobiel en lui. :')

    Oh shieeeet, dat is een goede cover! ;o Dat is... stiekem beter dan de Vocaloid versie! ;o
    Ah, nu heb ik Kagerou feels...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rewrite schreef:
    (...)

    Haha xd Het viel mij nogal op en het was de eerste opmerking die mij te binnen schoot voor het nummer zich afspeelde xd
    Maar ik ga wel meer van hem opzoeken :) Hij heeft wel een goede stem die mij wel aanspreekt.

    Hihi dat maakt mij stiekem blij ;D.


    @Lenox, ghehe graag gedaan ;d. Ik doe het graag.
    @Dirkje, Die gif is er inderdaad :'D. Dat is dat stukje waar Sebastian verteld dat hij gek is op katten en honden haat! ahh ik kom niet zo gauw verder dan dit;

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 0:54 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ja waarschijnlijk heb je wel gelijk en ik wil dat allemaal best geloven, maar dat betekend nog niet gelijk dat ik het goed ga vinden. xd
    Ik beoordeel series op wat ik zie en ik niet echt rekening met de manga daarbij xd Eigenlijk ben ik ook niet zo'n manga lezer.
    Alleen bij hoge uitzondering wil ik wel een manga lezen, maar over het algemeen niet echt xd


    Ja, ik probeer dat de laatste tijd ook te doen, maar het is zo zonde! Bijvoorbeeld Pandora Hearts is gewoon heel erg underrated omdat de anime niet heel goed is, terwijl de manga briljant goed is, het had veel beter geanimeerd kunnen worden. Maar mensen gaan het dan al niet volgen omdat het eerste wat ze zien vaak de anime is, terwijl die ietwat tegenvalt. Zelfde geldt voor Tsubasa en ongetwijfeld veel meer manga's.
    Nu zeg ik dat Steins;Gate of Code Geass de beste anime is die ik heb gezien, terwijl als PH beter was geanimeerd, ik die zeker weten nog beter haf gevonden.
    Stomme mensen moeten animes niet verpesten! D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, ik probeer dat de laatste tijd ook te doen, maar het is zo zonde! Bijvoorbeeld Pandora Hearts is gewoon heel erg underrated omdat de anime niet heel goed is, terwijl de manga briljant goed is, het had veel beter geanimeerd kunnen worden. Maar mensen gaan het dan al niet volgen omdat het eerste wat ze zien vaak de anime is, terwijl die ietwat tegenvalt. Zelfde geldt voor Tsubasa en ongetwijfeld veel meer manga's.
    Nu zeg ik dat Steins;Gate of Code Geass de beste anime is die ik heb gezien, terwijl als PH beter was geanimeerd, ik die zeker weten nog beter haf gevonden.
    Stomme mensen moeten animes niet verpesten! D:


    Haha jaaa klopt. De regisseur heeft in dat kader iets te veel inspraak xd
    Er zijn vast genoeg anime's die in de manga echt geweldig zijn, maar in de anime gewoon niet goed tot ze recht komen.
    Dat is gewoon zo jammer en zonde.

    Trouwens Clannad, Little Busters en Angel Beats blijven beter! :P haha xd
    Hoewel ik Stein's gate nog niet heb gezien, maar ik kan niemand vinden die het slecht vind xd
    Dus ik ben benieuwd of die anime echt zo goed is. Hij schijnt alleen wel moeilijk opgang te komen, heb ik gehoord.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Omg hou van dat stukje met sebastian (H) heb nu veel zin om seizoen tweevte kijken maar mijn mobiel is bijna leeg xS struggels


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    @parachutes
    Ik ben zeg maar ook een die-hard pokemon gamer (zin in November :X) en heb na een eindeloos traject van eevee eieren twee shiney eevee's die nu een shiney leafeon en shiney glaceon zijn ^^ mijn favo eeveelutions ;))

    Btw zijn jullie ooit naar animeconnof epicon geweest (epicon dit jaar voor het eerst!!)? Ik ga altijd lekka cosplayen met een vriendin van mij en volgende x gaan we als een pokemon xD wordt dus super blij xD


    Ik speel afdankertjes. :'D Heb nu Sapphire van een vriend en Black 2 van mn broertje. En Platinum via een TT kaartje. Maar ik ben dus niet up to date met nieuwe spellen. Dat is mijn broertje alleen wel dus ik stalk hem de hele dag als hij met een nieuw spel bezig is. :')
    Glaceon en Leafeon zijn ook mijn favo eevolutions! _O_

    Yeah, ik ben vorig jaar naar Tsuna en Abunai geweest en hoop dit jaar ook weer naar Abunai te gaan! Alleen mijn cosplay (ik zou met een vriendin als Ultear en Meredy van Fairy Tail gaan) krijg ik er niet op tijd voor af, dus ik moet nog even kijken of zij wel zonder cosplay wil gaan. Maar in die cosplay ga ik sws naar Nishicon. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll ja, die bedoel ik! :'D Fucking Sebastian met zn katten. XD Ook met die tijger joh. :'D

    @Kevin dat klopt wel ja, op het begin voelt het een beetje als een slice of life anime vol weirdos die bananen laten ontploffen in magnetrons, maar op een gegeven moment raakt het echt in een stroomversnelling. Ik moet wel zeggen dat die opkomst gewoon nodig is voor het verhaal, al lijkt het wat lastig om doorheen te komen. Je moet hem echt gaan kijken!

    @XLenox doe net als ik en dump een verlengsnoer in je bed, vet handig. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll ja, die bedoel ik! :'D Fucking Sebastian met zn katten. XD Ook met die tijger joh. :'D

    @Kevin dat klopt wel ja, op het begin voelt het een beetje als een slice of life anime vol weirdos die bananen laten ontploffen in magnetrons, maar op een gegeven moment raakt het echt in een stroomversnelling. Ik moet wel zeggen dat die opkomst gewoon nodig is voor het verhaal, al lijkt het wat lastig om doorheen te komen. Je moet hem echt gaan kijken!

    @XLenox doe net als ik en dump een verlengsnoer in je bed, vet handig. :'D


    Haha, ik wil hem wel gaan kijken, want ik kan eigenlijk niet op school meer aankomen als ik beken hem niet gezien te hebben xd
    Een jongen uit een andere klas waar ik weleens mee praat, is helemaal gek van die anime en die wilt graag dat ik hem ook zie.
    Maar ik moet eerst even de wereld een paar keer redden als Avatar xd Hoewel boek 3 van seizoen 2 nog niet helemaal uit is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @DIrkje, haha ik had zo gelachen om dat stuk XD. Ik zat echt van; Oh wat gaat hij doen, gaat hij zelf een act neer zetten of wat? ;o.
    en toen was ik van; ... ... ... God damnit Sebas XD
    Morgen ja ik de nieuwe episode kijken ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik lig hier al een uur in mijn bed te woelen masr kim echt niet in slaap.
    Dan maar een anime kijken.


    Vampire + Servant = Servamp