• Nummer 26! ;o.
    Ik heb hier even niks interessants te vertellen :'D

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17-
    Baldr (Reina) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Free!: Eternal Summer
    Links boven: Sword Art Online 2
    Rechts onder: Ao Haru Ride
    Links onder: Kuroshitsuji: Book of Circus

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 17:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Lenox, oohhh dat lukt wel ;d. Misschien dat ik straks al beetje begin, en morgen middag heb ik ook zat tijd ;D want syll heeft geen leven

    @Kevin, We hebben het over manga! Geen anime XD. + ik kan dat niet op een lijstje zetten aangezien ik het nog nooit gezien/gelezen heb :'D


    Hmmm ik ook niet xd En ik ben groot Clannad fan. Heeft het dan een manga? :O
    Angel Beats heeft trouwens wel een manga :P Maar daarvoor moet je eerst de epische serie zien.
    En NANA is erg goed :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, I dunno. Maar ik ga stiekem vanuit dat bijna elk anime een manga heeft :'D..
    Bij nana moet ik heel erg aan de style wennen. Ik ben echt geen fan van die style xd.
    Klik het heeft een manga en meer dan 1 ook :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Kevin, I dunno. Maar ik ga stiekem vanuit dat bijna elk anime een manga heeft :'D..
    Bij nana moet ik heel erg aan de style wennen. Ik ben echt geen fan van die style xd.
    Klik het heeft een manga en meer dan 1 ook :'D


    :O heaven!
    Die manga's moet ik gaan lezen xd haha
    Maar Clannad is officieel zoals alles van key zowat gebaseerd op een visual novel.

    Maar dat had ik ook bij Nana dat de stijl vooral in het begin lastig was om echt aan te wennen, maar aan het eind ben ik toch wel van die stijl gaan houden. Het is eigenlijk totaal anders dan dat je gewend bent van anime's, maar uiteindelijk heeft mij dat wel kunnen trekken en vond ik het wel een pluspunt. Het heeft alleen wel bij mij iets van 16 episodes als het er niet meer waren geduurd voor ik er echt aan gewend raakte, maar ik vond het zeker waard.
    Wacht eens even... Jij leest Nana? O.O


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, haha nee nee nee ik lees geen Nana xd. Ik probeerde het te kijken voor een jaar geleden, ik ben tot 6 gekomen ofzo?
    Ghehe ik heb niet geprobeerd Nana te lezen xd. Misschien werkt het wel.. ... Hmm een idee ;D Alleen het heeft zo veel drama :'D.. Iets te veel drama als je het mij vraagt. Ik heb zelf wel drama genoeg xd. Misschien dat ik het weer eens op ga pakken de anime.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Kevin, haha nee nee nee ik lees geen Nana xd. Ik probeerde het te kijken voor een jaar geleden, ik ben tot 6 gekomen ofzo?
    Ghehe ik heb niet geprobeerd Nana te lezen xd. Misschien werkt het wel.. ... Hmm een idee ;D Alleen het heeft zo veel drama :'D.. Iets te veel drama als je het mij vraagt. Ik heb zelf wel drama genoeg xd. Misschien dat ik het weer eens op ga pakken de anime.


    Ah oké, want ik vind het echt een hele goede anime in een misschien wat andere stijl.
    Alleen die stijl hebben ze wel nodig voor het verhaal dat ze neer willen zetten :)
    Ik ben wel een een tijdje fan geweest van deze anime. Het is echt een goede anime, maar met een waardeloos eind xd
    Dat is eigenlijk wel een minpuntje, maar ik heb enorm genoten van deze anime. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, ach ik vind van vele animes dat ze een vaag einde hebben. Heel veel animes eindigen gewoon met geen einde lijkt het wel. Meestal eindigt het met nog vele vragen en dan ben je haast verplicht om de manga ervan te lezen en hopen dat die al wel wat van je vragen heeft beantwoord.
    Of het eindigt alsof er gewoon de week erop een nieuwe episode komt.

    --
    Syll komt even een liedje delen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Kevin, ach ik vind van vele animes dat ze een vaag einde hebben. Heel veel animes eindigen gewoon met geen einde lijkt het wel. Meestal eindigt het met nog vele vragen en dan ben je haast verplicht om de manga ervan te lezen en hopen dat die al wel wat van je vragen heeft beantwoord.
    Of het eindigt alsof er gewoon de week erop een nieuwe episode komt.

    --
    Syll komt even een liedje delen.


    Ja, maar het kan ook gewoon goed eindigen. Code Geass bevestigt dat :P
    Code Geass vond ik echt een van de beste eindes hebben die ik ooit heb gezien :)
    Dies was echt ontzettend goed, dus het kan wel xd

    Trouwens leuk liedje.
    Die gozer heeft een goede en wel prettige stem :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Jongens ik volg jullie niet meer. :'D Ik was te druk met me afvragen hoe mijn broertje aan shiny Manaphy's en Umbreons komt. O___o Schijnbaar dankzij de geweldige worldwide trade gevallen in Pokemon X...
    Maar eh, het enige wat ik echt heel sterk hoop is dat ze Sinon NIET op Kirito gaan laten vallen want dan word ik vet boos. Maar ik voel de bui al hangen, want Sinon wilde dat iemand haar zou 'redden' en raad eens wie ze straks in GGO gaat
    tegenkomen... UGH!
    Please laat haar en die mustgast een stel worden want ze zijn te schattig samen. ;o
    Maar ik zie Kirito alweer de reddende engel worden en daar hoef ik echt geen herhaling van. :/
    Echt jongens, geef mij maar fucked up personages met problemen, die vind ik veel leuker dan van die perfecte persoontje zoals Kirito wordt neergezet. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ja, maar het kan ook gewoon goed eindigen. Code Geass bevestigt dat :P
    Code Geass vond ik echt een van de beste eindes hebben die ik ooit heb gezien :)
    Dies was echt ontzettend goed, dus het kan wel xd

    Trouwens leuk liedje.
    Die gozer heeft een goede en wel prettige stem :)


    Ja maar Kevin, Code Geass is ook een origineel project, en niet van een manga of whatever. Meestal hebben anime met een ander project als origineel zo'n afgeraffeld of geen einde, en dat het zijn veruit de meeste animes.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja maar Kevin, Code Geass is ook een origineel project, en niet van een manga of whatever. Meestal hebben anime met een ander project als origineel zo'n afgeraffeld of geen einde, en dat het zijn veruit de meeste animes.


    Ja, maar dan nog kun je er wel een goed einde aan geven xd
    Een code geass einde is misschien iets te overdreven, maar laten we dan beginnen met het een einde geven.
    Want veel eindes die ik nu zie dat vind ik gewoon not done.

    Ook bij nagi no asukara dacht ik van:
    "Op naar episode 27! Yeey!"
    "Wat?! Die is er niet?!"
    Hoe er nog wel meer manketentjes zijn bij Nagi no asukara.
    Maar wel erg genoten van die serie :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, als ik jou was zal ik de mal beschrijvingen nu maar niet gaan lezen over de personages, gewoon niet doen

    @Kevin, I know right! Ik kende die zanger al langer (niet persoonlijk natuurlijk :'D) Itou Kashitarou ;D. Dit was het eerste liedje dat ik van hem kende.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, als ik jou was zal ik de mal beschrijvingen nu maar niet gaan lezen over de personages, gewoon niet doen

    @Kevin, I know right! Ik kende die zanger al langer (niet persoonlijk natuurlijk :'D) Itou Kashitarou ;D. Dit was het eerste liedje dat ik van hem kende.


    Hehe, Toepasselijk nummer om mee te beginnen xd
    Ik zie heel groot START staan xd
    Maar deze vind ik eigenlijk ook wel erg goed klinken.
    Hmm, miss eens een keer wat meer van die gozer luisteren :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, als ik jou was zal ik de mal beschrijvingen nu maar niet gaan lezen over de personages, gewoon niet doen

    @Kevin, I know right! Ik kende die zanger al langer (niet persoonlijk natuurlijk :'D) Itou Kashitarou ;D. Dit was het eerste liedje dat ik van hem kende.


    Ehhh, dat belooft niet veel goeds. D:
    Ik ben echt nieuwsgierig nu Syll, damnit. :'D
    Maar ik zal braaf zijn en niet lezen. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rewrite schreef:
    (...)

    Hehe, Toepasselijk nummer om mee te beginnen xd
    Ik zie heel groot START staan xd
    Maar deze vind ik eigenlijk ook wel erg goed klinken.
    Hmm, miss eens een keer wat meer van die gozer luisteren :)

    Oh shiet nu je het zegt xd. Zulke dingen merk ik helemaal niet op :'D. Maar je moet echt meer van hem opzoeken! Die twee die ik stuurde zijn dat toevallig covers van Vocaloid, maar volgens mij maakt hij zelf ook.. Kan het mis hebben..
    Parachutes schreef:
    (...)

    Ehhh, dat belooft niet veel goeds. D:
    Ik ben echt nieuwsgierig nu Syll, damnit. :'D
    Maar ik zal braaf zijn en niet lezen. ><

    Gewoon niet doen geloof me :'D.. Ga jij dit maar luisteren ;D

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 0:37 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Oh shiet nu je het zegt xd. Zulke dingen merk ik helemaal niet op :'D. Maar je moet echt meer van hem opzoeken! Die twee die ik stuurde zijn dat toevallig covers van Vocaloid, maar volgens mij maakt hij zelf ook.. Kan het mis hebben..[/url]


    Haha xd Het viel mij nogal op en het was de eerste opmerking die mij te binnen schoot voor het nummer zich afspeelde xd
    Maar ik ga wel meer van hem opzoeken :) Hij heeft wel een goede stem die mij wel aanspreekt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.