• Okay eventjes alles samenvatten:

    Vorig schooljaar kwam ik in d1D. Het was leuk tot 27 september. Ik was chagrijnig omdat mijn opa toen 3 jaar geleden was overleden. Iedereen zo:''Noa ben je ongesteld?'' ''Noa waarom ben je chaggie?'' Terwijl ik me gewoon erg kut voelde. En zo haatte de hele klas me. Ik zat toen in een dip tot aan november, toen kreeg ik vriendinnen in een andere klas. In januari ging het weer achteruit met me omdat ik werd uitgescholden voor hoer en slet. Mijn cijfers waren prima, en ik deed er alles aan om naar havo te gaan zeggen die docenten:''Ja je cijfers moeten nog hoger.'' Prima, ik geef op en haal gewoon nog zessen tot achten.
    Ik keek net in welke klas ik dit jaar zat; dT2B. Prima, maar mijn beste vriendin van school zit in een andere namelijk dT2C. Terwijl wij duidelijk hebben aangevraagd om in dezelfde klas te komen.

    De klassen en mentoren/mentrixen zullen dit jaar nog het zelfde blijven en mijn komende laatste twee jaren dus ook. Terwijl ik niet nog een keer in dezelfde klas wil.
    Ehm..hoe los ik dit op? Want mijn mentor zei al tegen een meisje in mijn klas die ook naar een andere wilde: Het maakt school er niet beter op.
    Terwijl je als je in een andere klas meer vriendinnen hebt school juist beter wordt?
    UPDATE: Mijn hele klas is het zelfde. :'c

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 15:45 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ouders erbij betrekken, eventueel gaan huilen. Dat is geen grap, bij ons werd iedereen zwaar voorgetrokken als je ging huilen en kreeg je alles voor elkaar. Ik weet niet of jouw school ook zo werkt, maar ouders erbij helpt altijd, dan nemen ze je serieus.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Edd schreef:
    Ouders erbij betrekken, eventueel gaan huilen. Dat is geen grap, bij ons werd iedereen zwaar voorgetrokken als je ging huilen en kreeg je alles voor elkaar. Ik weet niet of jouw school ook zo werkt, maar ouders erbij helpt altijd, dan nemen ze je serieus.


    Ja, ik ga ook eerst zelf alles uitleggen. En zeggen ze dan nog steeds nee, dan haal ik mijn ouders erbij.
    Bedankt voor je hulp!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik had dat ook een jaar of twee geleden, ik zat echt in een verschrikkelijk klas. Ik ben er niet heel trots op, maar ik heb alles bij elkaar gelogen om overgeplaatst te worden. Van extreem pesten tot het excuus dat ik wegens familie ruzie niet bij mijn neef in de klas wilde. Waarschijnlijk dacht mijn mentor op dat moment dat ik gek was, maar ik ben er wel door overgeplaatst naar een andere klas. Mijn tip is dus om lekker te overdrijven en zielig te doen, want anders doet school meestal niks.


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    Ik had dat ook een jaar of twee geleden, ik zat echt in een verschrikkelijk klas. Ik ben er niet heel trots op, maar ik heb alles bij elkaar gelogen om overgeplaatst te worden. Van extreem pesten tot het excuus dat ik wegens familie ruzie niet bij mijn neef in de klas wilde. Waarschijnlijk dacht mijn mentor op dat moment dat ik gek was, maar ik ben er wel door overgeplaatst naar een andere klas. Mijn tip is dus om lekker te overdrijven en zielig te doen, want anders doet school meestal niks.


    Das inderdaad erg irritant.
    Ik kan altijd mijn gepest verhaal gebruiken van vroeger en dat die vriendinnen in die klas het hele verhaal weten en ook hoe ze om moeten gaan met me als ik weer word uitgescholden, of als ik boos ben.
    Bedankt voor je hulp!!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Edd schreef:
    Ouders erbij betrekken, eventueel gaan huilen. Dat is geen grap, bij ons werd iedereen zwaar voorgetrokken als je ging huilen en kreeg je alles voor elkaar. Ik weet niet of jouw school ook zo werkt, maar ouders erbij helpt altijd, dan nemen ze je serieus.


    26 - 02 - '16

    Ouders er bij betrekken
    Huilen
    Alles bij elkaar liegen
    Werkt dit allemaal niet?
    Een vriendin van mij heeft een keer haar leraar uitgescholden omdat hij haar niet in eenbepaalde klas wilde toelaten, en toen is ze alsnog toegelaten... geen aanraden maar 't is het proberen waard? I guess..


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Gewoon alles overdrijven, huilen wil vaak ook nog wel helpen zoals hierboven al gezegd wordt.


    The universal language of art.

    Carmilla schreef:
    Ouders erbij betrekken, eventueel gaan huilen. Dat is geen grap, bij ons werd iedereen zwaar voorgetrokken als je ging huilen en kreeg je alles voor elkaar. Ik weet niet of jouw school ook zo werkt, maar ouders erbij helpt altijd, dan nemen ze je serieus.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Well, als je een school hebt zoals ik heb gehad maakt het niet uit wat je doet. Ik zat twee jaar geleden in een kutklas met alleen maar mensen die me niet mochten. Van begin tot einde van het jaar heb ik bij iedereen die het wou horen gezegd dat ik naar een andere klas wou. Mijn mentor wou er niks van weten, de hulp op school zei telkens dat ze er naar zouden kijken, het hoofd van de afdeling had steeds geen tijd en zo ging het door tot de directeur die zei dat hij er zeler wat aan ging doen, en hij heeft een keer een gesprek gevoerd met de andere leraren over of het kon, en de week erna had hij ontslag genomen en is er alsnog niks van gekomen. Mijn moeder heeft hwt ook een paar keer geprpbeerd en heeft zelfs gezegd dat ze de school zou aanklagen, maar ze luisterden niet eens. Ik ben van school veranderd en waar ik nu zit gaat alles prima, zelfs mijn cijfers. Dus ik denk dat als ze niet luisteren, je misschien moet denken aan een nieuwe school waar ze wél luisteren?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Emboaba schreef:
    Well, als je een school hebt zoals ik heb gehad maakt het niet uit wat je doet. Ik zat twee jaar geleden in een kutklas met alleen maar mensen die me niet mochten. Van begin tot einde van het jaar heb ik bij iedereen die het wou horen gezegd dat ik naar een andere klas wou. Mijn mentor wou er niks van weten, de hulp op school zei telkens dat ze er naar zouden kijken, het hoofd van de afdeling had steeds geen tijd en zo ging het door tot de directeur die zei dat hij er zeler wat aan ging doen, en hij heeft een keer een gesprek gevoerd met de andere leraren over of het kon, en de week erna had hij ontslag genomen en is er alsnog niks van gekomen. Mijn moeder heeft hwt ook een paar keer geprpbeerd en heeft zelfs gezegd dat ze de school zou aanklagen, maar ze luisterden niet eens. Ik ben van school veranderd en waar ik nu zit gaat alles prima, zelfs mijn cijfers. Dus ik denk dat als ze niet luisteren, je misschien moet denken aan een nieuwe school waar ze wél luisteren?


    Dat laatste is niet mogelijk. Er waren 3 scholen in Delfzijl en Appingedam, twee waren gewoon partners maar verder niets. Iedere school had tot havo en vwo. En twee jaar geleden kwam de laatste school erbij en hebben ze de naam veranderd. Waardoor mijn locatie dus mijn niveau is. En ik kan enkel naar Siddeburen of Woldendorp. Siddeburen is geen optie, omdat dat speciaal is voor kinderen die het moeilijk hebben of adhd enzo. Ik kan daar wel heen, maar normaal onderwijs is beter voor mij. En mja, ik pas me erg moeilijk aan op nieuwe plekken.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Hmm vreemd, toen ik van havo naar vmbo ging, mocht ik kiezen in welke klas ik kwam. Maar toen een vriendin van mij erg werd gepest in een andere klas mocht ze niet wisselen van klas....
    Ouders er inderdaad bij betrekken, ouders hebben vaak meer macht als het op school zaken aan komt. Zelfs nu ik boven de 18 ben, school zelf betaalde etc, hadden mijn ouders meer te zeggen dan ik.


    Alleen maar tranen van geluk

    Zeggen dat je je klas echt niet leuk vind, en dat je vorig jaar niet op een leuke manier je jaar hebt gehad en dat je onwijs bang bent dat je je cijfers hierdoor omlaag gaan. Dit heb ik ook gezegd toen ik niet met mn beste vriendin in de klas kwam en het werkte, maar vooral over je cijfers vertelllen daar zijn leraren meestal wel gevoelog voor, ze willen natuurlijk niet dat hun schoolgemiddelde omlaag gaat ;)


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Pff, wat een situatie. Op het moment ben ik ook niet blij met mijn klas aagezien er 3 mensen zijn bij wie ik sowieso in de klas wilde en geen van drie bij mij in de klas zit, op 3 vakken na. Maar bij jou is het wel extreem....
    Leraren snappen meestal niet hoe rot je je kan voelen door in een vervelende klas te komen. Je kan natuurlijk proberen uit te leggen dat als je in die klas zit, je je niet kan concentreren omdat het gevoel van dat je niet wordt geaccepteerd constant in je hoofd zit en je alleen maar daar aan kan denken. Of dat je thuis geen zin hebt om naar school te gaan en daarom ook geen huiswerk en zo kan maken hoe graag je dat ook wilt, maar alleen omdat je gewoon niet naar je klas wilt of iets in die trant. Vaak is het slim om er dingen bij te betrekken die hen ook iets doen (zoals cijfers) en sowieso proberen je ouders mee te krijgen. Ouders hebben een soort oppermacht bij learen meestal, dus het zou voordelig zijn als je ouders je willen steunen. Verder helpen wat tranen, maar ga niet overdrijven en met stoelen smijten o.i.d. (A) Heel veel succes en vertel hoe het is gegaan/verloopt!


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    XY390 schreef:
    Pff, wat een situatie. Op het moment ben ik ook niet blij met mijn klas aagezien er 3 mensen zijn bij wie ik sowieso in de klas wilde en geen van drie bij mij in de klas zit, op 3 vakken na. Maar bij jou is het wel extreem....
    Leraren snappen meestal niet hoe rot je je kan voelen door in een vervelende klas te komen. Je kan natuurlijk proberen uit te leggen dat als je in die klas zit, je je niet kan concentreren omdat het gevoel van dat je niet wordt geaccepteerd constant in je hoofd zit en je alleen maar daar aan kan denken. Of dat je thuis geen zin hebt om naar school te gaan en daarom ook geen huiswerk en zo kan maken hoe graag je dat ook wilt, maar alleen omdat je gewoon niet naar je klas wilt of iets in die trant. Vaak is het slim om er dingen bij te betrekken die hen ook iets doen (zoals cijfers) en sowieso proberen je ouders mee te krijgen. Ouders hebben een soort oppermacht bij learen meestal, dus het zou voordelig zijn als je ouders je willen steunen. Verder helpen wat tranen, maar ga niet overdrijven en met stoelen smijten o.i.d. (A) Heel veel succes en vertel hoe het is gegaan/verloopt!


    wat was dit ookalweer

    Dankje wel!
    Mijn plan is dus eerst om zelf rond de tafel te gaan met de teamleidster.
    Als dit geen verandering brengt vraag ik inderdaad mijn ouders voor hulp.
    Woensdag heb ik lessen en dan wil ik het gaan regelen. En anders volgende week.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded