• Nummer 27! ;o.
    De neiging was heel groot om weer een Kuroshitsuji gif erin te zetten. Syll heeft zich ingehouden.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..


    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar mij willen sturen in een pb?
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Hint (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - WeepingAngels (Tesla) - 17
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Est (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Baldr (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: RE: Hamatora
    Links boven: Zankyou no Terror
    Rechts onder: Love Stage!
    Links onder: Tokyo ESP

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 20:39 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ah, dat is wel begrijpelijk inderdaad... Ik heb het idee dat ik het hier weleens met jou eerder over heb gehad, dus sorry als ik nu in de herhaling val ;p - maar ik ga dus zelf volgend jaar van eind maart tot begin augustus naar Japan, ook Kyoto, om daar vakken te volgen aan de universiteit. ^^ En ik moet mezelf ook echt dwingen om me goed sociaal op te stellen en daar vrienden te maken, dat probeer ik mezelf nu al aan te leren, haha, gewoon omdat ik daar zelf ook best wel veel moeite mee heb. Ik weet dat het moeilijk gaat worden, maar ik ben heel vastberaden om me niet door mijn onzekerheid te gaan laten leiden, omdat dat zo verschrikkelijk zonde zou zijn. Want het is echt een droom van me, en ik had nooit gedacht dat ik het echt waar zou kunnen maken. ^^
    Hoe vond je Kyoto? Heb je nog tips van wat ik zou moeten gaan bekijken? ;D
    Een zomercursus klinkt ook heel goed! Ik kan zelf eigenlijk nauwelijks Japans, terwijl ik het eigenlijk wel wilde gaan leren voordat ik wegga. Ik kan hiragana lezen en schrijven, katakana wil ik sowieso nog doen voor ik ga, en ik kan echt de basis van de basis verstaan en spreken, zeg maar. Ik heb een korte cursus gedaan, op niveau 1, in Utrecht, maar de tempo van de lessen gingen voor mij veel te langzaam, en daarom besloot ik na niveau 1 te stoppen en het zelf verder op te pakken in de zomervakantie. Helaas is daar tot nu toe nog heel weinig van gekomen vanwege mijn werk, want tja, ik moet wel m'n vliegtickets ook nog kunnen betalen. :')
    Ik hoor toch wel van mensen dat het belangrijk is om in ieder geval een klein woordje Japans te kunnen spreken... Maar gelukkig kan ik daar aan de universiteit Kyoto ook een cursus Japans volgen naast mijn gewone vakken, dus ik hoop het vooral daar beter te leren.

    Het is natuurlijk leuk om de bekende tempels te bezoeken, zoals Kiyomizudera en Kinkakuji, maar er zijn ook minder belangrijke tempels die sowieso de moeite zijn. In Kyoto zelf hebben we niet veel kleine tempels gezien, maar we zijn ook een dag naar Nara gegaan en daar heeft een Japans meisje ons rongeleid (een van mijn klasgenoten kende haar, want ze was de dochter van het gastgezin waar mijn klasgenoot bij verbleef toen ze voor het eerst naar Japan ging). Dat meisje woont in Nara dus ze heeft ons ook wat minder gekende plaatsen laten zien, en dat was heel interessant.
    Het is best om op voorhand een lijstje te maken van de plaatsen die je wil zien, maar probeer daarbij dus niet enkel op de bekendste plaatsen te letten. En denk er ook eens over na om eens een nabije stad te bezoeken, wij hebben behalve Nara ook nog uitstappen gedaan naar Arashiyama, Kobe, Osaka en Hikone. Die steden zijn allemaal verschillend, dus dan heb je meer verschillende kanten van Japan gezien.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Airashii schreef:
    (...)
    Het is natuurlijk leuk om de bekende tempels te bezoeken, zoals Kiyomizudera en Kinkakuji, maar er zijn ook minder belangrijke tempels die sowieso de moeite zijn. In Kyoto zelf hebben we niet veel kleine tempels gezien, maar we zijn ook een dag naar Nara gegaan en daar heeft een Japans meisje ons rongeleid (een van mijn klasgenoten kende haar, want ze was de dochter van het gastgezin waar mijn klasgenoot bij verbleef toen ze voor het eerst naar Japan ging). Dat meisje woont in Nara dus ze heeft ons ook wat minder gekende plaatsen laten zien, en dat was heel interessant.
    Het is best om op voorhand een lijstje te maken van de plaatsen die je wil zien, maar probeer daarbij dus niet enkel op de bekendste plaatsen te letten. En denk er ook eens over na om eens een nabije stad te bezoeken, wij hebben behalve Nara ook nog uitstappen gedaan naar Arashiyama, Kobe, Osaka en Hikone. Die steden zijn allemaal verschillend, dus dan heb je meer verschillende kanten van Japan gezien.


    Osaka :O
    Daar zijn zij gevestigd die een geweldig verhaal kunnen schrijven!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Of Line? Dat past helemaal in het Otaku plaatje. :'D
    Kik ken ik niet... Maar het maakt mij allemaal vrij weinig uit tbh. ;p

    Line ken ik dan weer niet? :'D
    Hoezo past dat in het Otaku plaatje? xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik vind het allemaal wel goed, *v*'
    Al vind ik facebook handiger omdat ik daar ook mijn schoolvrienden op heb.
    Dan hoef ik niet de heletijd te veel apps aan te laten staan en stuff.
    Ook handiger omdat ik net als Shirley, meestal alleen op een computer zit.
    Je bent gewoon lui Myrthe. SORRY
    Ik heb volgens mij ergens kik.... en ik heb ook whatsapp, ergens, o,o ooit aangemaakt. Hehehe



    Black butler, episode 5:
    Plottwist, Doll is Ciel's tentmakkertje.
    Oh wacht, ze is vrouwenlijk. *0*
    Ik mag haar nogsteeds, >v<
    Doll is a cutie.

    Tokyo Ghoul, episode 6:
    ASDFGHJKL EPISODE
    Teneerste: Pooeeeef, het einde van Mamo in deze anime, cx
    Tentweede: AHWWWHHHH AHHHHWWWW NEE, NIET NIET NIET MINAMI'S FAMILIEEEEH!
    *huilt* Dat was zo zielig en cute, D,: Ik haat die doves nu echt.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Line ken ik dan weer niet? :'D
    Hoezo past dat in het Otaku plaatje? xd.


    Omdat het Japans is. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Een paar Anohana en Anohana Movie gif Blijft een van mijn favo Drama anime:





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Parachutes schreef:
    (...)

    Omdat het Japans is. ;D

    Awesome ;o. Haha.

    Maar ik stel voor dus voor een compromis! Whatsapp/Kik/Line/Whatever! en Facebook! ;D

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 16:51 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Awesome ;o. Haha.

    Maar ik stel voor dus voor een compromis! Whatsapp/Kik/Line/Whatever! en Facebook! ;D


    Ik ken eerlijk gezegd alleen Whatsapp van die lijst xd
    En Facebook, maar niet op een positieve manier! :P haha


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    you mothafucka´s xD
    Ik ben twee dagen wifi loos vanwege weer naar huis rijden (terug van vakantie voor 1 dag en nu al pokke weer) en ik heb 2 dagen niet op Quizlet gezeten toen ik wel wifi had en er is al een heeeel nieuw topic en er is weer over allerlei shit gepraat ;3;
    Kan iemand mij even bij praten over al deze 10 pagina´s?? XD

    btw:
    ~Ik moest huilen bij ao haru ride
    ~Free gekeken en het is geweldig
    ~Op vakantie Tokyo Ghoul gekeken en het is FREAKING geweldig!!!
    ~Kan niet wachten tot zaterdag voor Fairy Tail (H)(H)(H) Love it souuuuu much!!! ~(T^T)~
    ~Love stage is souuuu leuk!!
    ~En heb mijn IG art-account geupdate met mn anime tekeningen XD

    nou dat was alles van mijn Otaku shizzel ;D
    Jullie nog iets leuks gdn? ;p


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    btw mijn geweldige topic!!


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    IG art account?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    IG art account?


    Instagram account waar ik al mijn art op zet ;P


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    (...)

    Instagram account waar ik al mijn art op zet ;P

    Oh haha, stomme afkortingen ook :'D. Mag ik eens zien? (tenzij ik me moet aanmelden dan niet :'D)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Awesome ;o. Haha.

    Maar ik stel voor dus voor een compromis! Whatsapp/Kik/Line/Whatever! en Facebook! ;D


    *w* Myrthe vind het goed!!


    Ik ben nu bij met Glasslip, niet heel erg mijn soort anime.
    Ik kan niet zo goed tegen driehoeks, vierkants-verhoudingen qua crushes,
    raar genoeg heeft het meer spanning dan mensen die worden uitgemoord.
    Maar dan geen goede spanning.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    btw ik heb mijn MAL account weer gevonden XD

    MAL

    mijn account heet Lenox_chan
    ik denk dat je het via de computer kunt opzoeken bij instagram ;) (moet btw er nog veeeeel opzetten XD)

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 19:36 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.