• Hallo. Ik weet niet hoe ik dit topic kan omschrijven. Het kan overkomen als een zeurtopic, maar dat is niet mijn bedoeling. Eigenlijk is het meer bedoelt als een soort discussietopic.

    Ik vind namelijk dat er te weinig 'bedankt' wordt gezegd. Meestal gaat het om kleine dingen, iemand pakt een glas drinken voor je, zeggen jullie dan bedankt? Je moeder kookt iedere dag voor je het avondeten, zeggen jullie dan vaak bedankt of het was lekker? Jij en je vrienden proberen iets te doen, daardoor mors je iets op de tafel, iemand die er niets mee te maken heeft, helpt met opruimen, zeggen jullie dan bedankt? Je moet naar de wc, dus je dropt je tas bij een vriendin. Zeggen jullie dan bedankt?

    Het valt mij namelijk op dat steeds minder mensen bedankt zeggen. Nu kan ik best er aan het zeuren zijn, maar wat vinden jullie, wordt er te weinig bedankt gezegd?

    Bedankt voor het lezen;p

    Vind jij dat er te weinig bedankt wordt gezegd?

    33.3% (20 stemmen)
     
    Ja

    20.0% (12 stemmen)
     
    Nee

    46.7% (28 stemmen)
     
    Soms


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ikzelf zeg aardig vaak bedankt.
    Maar een 'klasgenoot' kwam samen met een vriendin wat eten en mijn vriendin netjes bedankt voor het eten en zij heeft niks gezegd. Nu hoeft er niet bij elke ding dankje gezegd te woorden maar ik vind als je gaat eten of logeren of iets wel dankje te zeggen. Het ligt een beetje aan wie en welke situatie vind ik. Ik bedank mijn ouders echt niet altijd als ze drinken inschenken of iets geven qua eten maar als het iemand is en iets wat minder vaak gebeurd vind ik van wel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Freljords schreef:
    Daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik ben sowieso wel beleeft opgevoed en zeg eigenlijk al bedankt in de winkel terwijl het eigenlijk omgekeerd zou moeten zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nou ja, ik denk dat het persoonlijk per persoon verschilt en dat het ligt aan wat ze gewend zijn, hoe zijn opgevoedt. Zelf bedank ik mijn familie en vrienden wel altijd, maar ja, ik heb op 'soms' geklikt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben op die gebied nogal streng opgevoed waardoor ik vanzelf ook veel waarde hecht aan beleefdheid. Maar ik moet wel bekennen dat ik thuis heel weinig dankjewel zegt. Ik ben gewoon niet gewend om haar voor het eten te bedanken. Maar voor alle andere kleine dingens zeg ik wel bedankt. Best raar, eigenlijk. (bloos)


    -

    Freljords schreef:
    Daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik ben sowieso wel beleeft opgevoed en zeg eigenlijk al bedankt in de winkel terwijl het eigenlijk omgekeerd zou moeten zijn.

    Ik zeg altijd bedankt, waarschijnlijk te vaak. Ik en mijn familie zeggen dat altijd, maar bijvoorbeeld bij mijn exvriend thuis maar heel weinig. Dat kwam altijd als onbeleefd over bij mij.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Klinkt misschien opschepperig, maar ik zeg eigenlijk veel te vaak bedankt. Ook bij dingen die gewoon vanzelfsprekend zijn dat iemand dat doet. Zelf vind ik dat niet zo belangrijk, maar het is altijd wel fijn als iemand dat zegt als je moeite doet voor die persoon.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Freljords schreef:
    Daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik ben sowieso wel beleeft opgevoed en zeg eigenlijk al bedankt in de winkel terwijl het eigenlijk omgekeerd zou moeten zijn.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!