• Ik zit dus in een Facebook groep, en net plaatste iemand het volgende:

    Als je naar je Facebook instellingen gaat, en dan naar blokkeren en dan bij gebruikers blokkeren: "Following me" intypt krijg je allerlei mensen uit het buitenland die je dus volgen.

    Ik dacht eerst dat het nep was, maar toen had ik het toch maar geprobeerd en zag ik dat ik maar liefst 21 onbekende volgers had.
    Ik heb ze meteen allemaal geblokkeerd!

    Dus ik laat het maar even aan jullie Q'ers weten! c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Wow wtf, ik ga nu ook even kijken hoor.

    Hé ik heb dan ook allemaal buitenlanders erbij staan, dus zij volgen mij zonder dat ik dat door heb..

    Maar hoe weet je dat ze je volgen want stel je tikt abc in kom je ook op allemaal mensen toch?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2018 - 21:46 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    okeii vreemd ik heb er ook 21???????? wie nog omg


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    idk ik denk dat het te maken heeft met de zoekopdracht die je ingeeft en niet met dat die mensen je volgen


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Snapple schreef:
    Hé ik heb dan ook allemaal buitenlanders erbij staan, dus zij volgen mij zonder dat ik dat door heb..

    Maar hoe weet je dat ze je volgen want stel je tikt abc in kom je ook op allemaal mensen toch?


    Iemand zei dat in de groep, ik weet het verder ook niet. :/


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Copenhagen schreef:
    idk ik denk dat het te maken heeft met de zoekopdracht die je ingeeft en niet met dat die mensen je volgen


    Hm, maar je krijgt wel allerlei verschillende namen.
    Naja, ik weet het anders ook niet. :')


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Bij mij staan er ook precies 21?


    Caution first, always.

    Ik heb er zeven.


    26 - 02 - '16

    ik heb er 17 mensen bij staan.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb er 21, wat?!


    You were born original, don't die as a copy.

    Zou dit geen bug zijn? Want ik zou niet weten waarom je hier nooit meldingen van krijgt of het ergens anders kan zien.


    Mhm?

    Wat. Wtf. Oke.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    mensen die je volgen zien vervolgens ook alleen maar content die je zelf openbaar zet en kunnen verder niets liken of delen, denk ik, aangezien je ze nooit als vriend hebt aangenomen

    het is een beetje je eigen ding met wat je precies openbaar zet right


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    is een Hoax, je kan namelijk jezelf op zoeken en ook blokkeren.


    HOAX Typ ‘Following Me’ en zie wie jou stalkt op Facebook (2018)
    Een verborgen eigenschap op Facebook: je kunt nu zien welke onbekenden jou volgen. En dat is echt raar want dat zijn mensen uit de hele wereld. Zit de geheime dienst erachter, Facebook Security of iemand anders? Echt creepy, als het echt was. Dat is het niet, het is nep. En opeens weer populair.

    Achtergrond

    Een wat oudere hoax is opeens weer populair. Volgens dit verhaal moet je de woorden ‘following me’ intikken in de zoekfunctie van de blokkeer-instellingen van Facebook om te zien wie jou volgt en in de gaten houdt. Als je dat doet krijg je inderdaad een lijst met vreemden te zien. Volgens dit bericht moet je die allemaal één voor één blokkeren: het zijn stalkers!



    Er is ook een versie waar je de term ‘Facebook Security’ moet intikken. Dat zijn volgens de berichten een soort spionnen die jouw posts bij Facebook rapporteren als je iets doet wat tegen de regels is.



    In werkelijkheid geeft deze zoekfunctie alleen de namen weer van mensen die ‘following me’ of iets dergelijk in hun profiel hebben staan. Het algoritme van Facebook selecteert deze mensen op basis van een aantal kenmerken. Een ervan is dat deze mensen ergens in je netwerk zitten. Je kent deze mensen niet maar via via ben je misschien toch verbonden. Immers, als jij 200 vrienden hebt en en elk van je vrienden ook, is de kring al 40.000 mensen groot. Nog een stap verder en we hebben het over 8 miljoen mensen. Dit zijn geen volgers van jou en zij kennen jou waarschijnlijk ook niet. Het blokkeren van deze mensen heeft geen enkel nut.

    Link naar Hoaxmelding

    [ bericht aangepast op 17 jan 2018 - 22:43 ]


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    96 oeps. Al zijn er ook wel Nederlanders tussen.


    Every villain is a hero in his own mind.