• Oké, het antwoord is volgens mij best simpel. Toch word ik soms verward door sommige stories hier die (vind ik) de melding 16+ 'misbruiken' en het begint me steeds meer te irriteren.
    Zover ik weet houdt 16+ in (bij films in ieder geval) dat er veel geweld, dood en andere heftige onderwerpen in voorkomen. Maar als stories bij hun meldingen neerzetten 'Kan 16+ bevatten', vraag ik me echt af wat dat dan inhoudt. 99% van de tijd proberen ze blijkbaar aan te geven dat er seks in voorkomt, maar waarom zet je dat niet gewoon neer? 'Mijn verhaal is 12+ maar bevat seks.' 'Mijn verhaal is voor alle leeftijden maar bevat alcoholmisbruik en scheldwoorden' 'Mijn verhaal bevat geweld, moord en depressie triggers'. Waarom kan je dat niet gewoon zeggen? Ik vind het allemaal maar vaag gedoe en ik heb geen idee of hier al een topic over is, of zoiets. Maar hierbij hoop ik dat mensen zich bewuster zijn van het gebruiken van '16+ bevatten', want dat geeft als nog niet veel duidelijkheid over wat voor een shockerende inhoud je verhaal dan bevat.


    awake my soul.

    Alaotra schreef:
    Hier op quizlet is 16+ volgens mij vooral seks. Ik heb trouwens ook heel sterk het idee dat sommige mensen gewoon 16+ in hun titel zetten om lezers te trekken, en het ook nog werkt...
    Ik hoop dat ik hier ooit nog een keer een goede thriller tegen kom met die "16+ waarschuwing", want al die seksverhalen hoeven van mij niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb 1 keer 16+ bij mn quiz gezet omdat ik de kennis te hoog vond voor iemand die jonger is. Ik denk dat je best 16+ er in zet als het verhaal iets te gruwelijk is, zoals een moord in detail of een vulgaire SM-scene. Mijn verhaal is ook AL en daar komt ook seks in voor, maar ik ga dat gewoon niet in de diepste details vertellen. Het is de bedoeling dat je zenuwachtig wordt in de plaats van de personage, maar niet dat je er een panische angst van creëert.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vinception schreef:
    Ik vind 16+ gewoon onzin.

    Ik bedoel: Vaak zijn de 16+ stories geschreven door iemand die (nog lang) geen 16 is.

    Dusja.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Seks. Er is wel eens een voorstel geweest om i.p.v. een leeftijdsbeperking van die kijkwijzer-symbolen te gebruiken, waardoor je een veel beter beeld hebt van wat je kunt verwachten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mensen, mensen, het was geen letterlijke vraag. Ik wilde alleen even zeuren over dat mensen het alleen maar gebruiken om aan te geven dat er seks in voorkomt. Vooral als mensen dan neerzetten 'kan 16+ bevatten' vind ik het zo'n onzin, zet dan 'kan seks bevatten' neer, want '16+' houdt niet veel in.

    Om kijkwijzersymbolen te gebruiken is inderdaad wel een goed idee. Of dat je een graad neerzet van hoeveel er daarvan in voorkomt.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 23:00 ]


    awake my soul.

    Mensen zetten 16+ al in de titel als er een keer een seks scene voorbij komt zonder details. Daardoor krijgen ze kei veel abo's en denken ze dat ze goed schrijven terwijl de mensen het alleen maar lezen om de seks scene.


    "Ignite, my love. Ignite."