• Hi. Dit is deels een klacht en deels een vraag of iemand anders dit nu ook heeft:

    Een tijdje geleden maakte ik een 'ik zoek stories' topic. Ik gaf hier in specifiek aan dat ik zocht naar verhalen over onbekende personen en niet naar fanfictions. Nu is het dus zo dat er alsnog meer met fanfictions gereageerd wordt dan met Onbekende Personen. Mensen willen graag lezers voor hun verhaal, dat snap ik allemaal wel, maar het lijkt mij toch dat als ik aangeef dat ik geen fanfictions lees, dat je dan toch in ieder geval de netheid kunt opbrengen om niet het hele topic te gaan volspammen met fanfictions? Ik wordt hier echt shagerijnig van en mijn zin om op quizlet te gaan word er een stuk minder van, omdat ik als ik doodgegooid wil worden met fanfictions wel naar fanfiction.net of zo ga. Mensen moeten schrijven wat ze zelf willen, en een fanfiction in de spotlight of reclame of wat dan ook vind ik echt niet erg, maar ik vind het niet netjes dat mensen het niet eens op kunnen brengen om het verschil tussen een fanfiction en een OP te leren...

    Ik weet niet zeker of dit tussen klachten hoort, aangezien dit niet bepaald iets is waar iets aan gedaan kan worden door de mensen die deze reacties niet plaatsen, maar ik erger me er verschrikkelijk aan.

    Dankjulliewel voor jullie tijd.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 13:50 ]


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ik snap je frustratie, maar wat wil je eraan doen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Dit is omdat ze zelf een karakter hebben gemaakt, en die is zelf niet bekend. Dat is een onbekend persoon.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daggers schreef:
    Dit is omdat ze zelf een karakter hebben gemaakt, en die is zelf niet bekend. Dat is een onbekend persoon.


    Ik blijf dit raar vinden. Als een fanfiction ook een OP kan zijn, moet er dan niet ook een genre komen dat aangeeft dat iets geen fanfiction is?


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    IlanaDewi schreef:
    (...)

    Ik blijf dit raar vinden. Als een fanfiction ook een OP kan zijn, moet er dan niet ook een genre komen dat aangeeft dat iets geen fanfiction is?


    Je kunt er niets aan doen meid. Als je het verbied blijven er wel mensen die het doen.
    Gewoon erover heen kijken denk ik.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Debbaut schreef:
    Ik snap je frustratie, maar wat wil je eraan doen?


    zoals ik al zei, dit is vooral iets waar ik me aan erger, maar er kan niet bepaald iets aan gedaan worden.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Daggers schreef:
    (...)

    Je kunt er niets aan doen meid. Als je het verbied blijven er wel mensen die het doen.
    Gewoon erover heen kijken denk ik.


    waarschijnlijk, maar het blijft vreselijk irritant.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Daggers schreef:
    (...)

    Je kunt er niets aan doen meid. Als je het verbied blijven er wel mensen die het doen.
    Gewoon erover heen kijken denk ik.


    Dat lijkt me onzin. Er kunnen ook harde regels komen over kudo's dan kunnen er toch ook hier dingen over besproken worden? Ik denk dat er gewoon zoiets moet komen als: zodra er een beroemdheid/weetikveel in voor komt valt een verhaal niet meer onder OP en moet je niet op zulke topics reageren.

    Ik vind het ook héél irritant.

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Dat lijkt me onzin. Er kunnen ook harde regels komen over kudo's dan kunnen er toch ook hier dingen over besproken worden? Ik denk dat er gewoon zoiets moet komen als: zodra er een beroemdheid/weetikveel in voor komt valt een verhaal niet meer onder OP en moet je niet op zulke topics reageren.

    Ik vind het ook héél irritant.


    eigenlijk klopt dit wel ja.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Dat lijkt me onzin. Er kunnen ook harde regels komen over kudo's dan kunnen er toch ook hier dingen over besproken worden? Ik denk dat er gewoon zoiets moet komen als: zodra er een beroemdheid/weetikveel in voor komt valt een verhaal niet meer onder OP en moet je niet op zulke topics reageren.

    Ik vind het ook héél irritant.

    Eens. Ik schrijf zelf ook fanfics, en uiteraard heb ik ook zelfbedachte personages, maar ik kom er niet eens op om bij het genre OP neer te zetten of het onder OP te rekenen, lolz.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik ben het eens met Skrivbar en Macabre en ik ben dus ook van mening dat als je een topic opent met expliciet de vraag naar OP verhalen, dat er niet opeens allemaal fanfic promoties moeten volgen... En Visa versa, want ik zie ook nog wel eens gebeuren dat mensen alleen voor fanfics vragen, of bepaalde soort fanfics, en dan komen er ook totaal andere dingen dan gevraagd wordt :-/
    Ik zou zeggen, gewoon de boel melden door op de meldknop te drukken en erbij de uitleg geven dat je om OP verhalen vraagt, en niet voor fanfics. Lijkt mij dat de mods deze dan gewoon horen te verwijderen, en als het met dezelfde personen vaker gebeurd, horen te waarschuwen. Want naar mijn idee zijn ze off-topic bezig, want ze komen met dingen af waarvoor het topic NIET bedoeld is, en dat mag niet...

    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 14:34 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Macabre schreef:
    (...)
    Eens. Ik schrijf zelf ook fanfics, en uiteraard heb ik ook zelfbedachte personages, maar ik kom er niet eens op om bij het genre OP neer te zetten of het onder OP te rekenen, lolz.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ik begrijp de frustratie en ik kan me niet voorstellen dat er niets aan gedaan kan worden. Misschien kunnen deze posts gewoon gemeld worden? Nadat er even verduidelijking is gegeven over het verschil tussen OP en fanfictie?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik lees hier nu vanalles. Ik kan helemaal inkomen in de frustraties.

    Maar de regel van offtopic vind ik niet geschikt om de post leeg te halen, te bestraffen,..
    Off-topic is meer opeens over koetjes en bijtjes beginnen te praten in een gewoon topic.

    Zijn er nog suggesties? Ik sta open voor suggesties, dat maakt het voor ons als moderatorteam ook gemakkelijker om mee te beginnen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Een nieuwe regel dat er geen fanficties gepost mogen worden in topics waarin duidelijk om OP's wordt gevraagd? (en andersom)
    En dat de post gemeld kan worden wanneer dit wel gebeurt?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rumpelstiltskin schreef:
    Een nieuwe regel dat er geen fanficties gepost mogen worden in topics waarin duidelijk om OP's wordt gevraagd? (en andersom)
    En dat de post gemeld kan worden wanneer dit wel gebeurt?


    +

    Dat een story met bekende personen in de hoofdrol niet mogen worden aangeduid als OP en andersom


    Queer zijn is gewoon alles