• Hi. Dit is deels een klacht en deels een vraag of iemand anders dit nu ook heeft:

    Een tijdje geleden maakte ik een 'ik zoek stories' topic. Ik gaf hier in specifiek aan dat ik zocht naar verhalen over onbekende personen en niet naar fanfictions. Nu is het dus zo dat er alsnog meer met fanfictions gereageerd wordt dan met Onbekende Personen. Mensen willen graag lezers voor hun verhaal, dat snap ik allemaal wel, maar het lijkt mij toch dat als ik aangeef dat ik geen fanfictions lees, dat je dan toch in ieder geval de netheid kunt opbrengen om niet het hele topic te gaan volspammen met fanfictions? Ik wordt hier echt shagerijnig van en mijn zin om op quizlet te gaan word er een stuk minder van, omdat ik als ik doodgegooid wil worden met fanfictions wel naar fanfiction.net of zo ga. Mensen moeten schrijven wat ze zelf willen, en een fanfiction in de spotlight of reclame of wat dan ook vind ik echt niet erg, maar ik vind het niet netjes dat mensen het niet eens op kunnen brengen om het verschil tussen een fanfiction en een OP te leren...

    Ik weet niet zeker of dit tussen klachten hoort, aangezien dit niet bepaald iets is waar iets aan gedaan kan worden door de mensen die deze reacties niet plaatsen, maar ik erger me er verschrikkelijk aan.

    Dankjulliewel voor jullie tijd.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 13:50 ]


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Wacht, dat zijn nu 2 verschillende dingen, als ik het goed begrijp.

    Enerzijds moeten we een oplossing vinden zoals bijvoorbeeld een regel dat wanneer men om een bepaald genre vraagt, men niet andere genres gaat posten in dat topic.

    Anderszijds vragen jullie dat wij de genres uittekenen en eventueel bestraffen als ze verkeerd staan?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Wacht, dat zijn nu 2 verschillende dingen, als ik het goed begrijp.

    Enerzijds moeten we een oplossing vinden zoals bijvoorbeeld een regel dat wanneer men om een bepaald genre vraagt, men niet andere genres gaat posten in dat topic.

    Anderszijds vragen jullie dat wij de genres uittekenen en eventueel bestraffen als ze verkeerd staan?


    Jup, ik zie heel vaak dat fanfictions ook het genre OP aanvinken en daardoor ook gaan adverteren op plekken waar OP wordt gevraagd. Omdat ze toevallig in een 1Dstory een zelfbedacht karakter ook hebben. Dus het heeft verband met elkaar uuiteindelijk.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 15:12 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Pff, ik vind dat 2e wel iets heel moeilijk om een regel op te plakken. =P
    Ik zou het bijvoorbeeld rot vinden als ik iemand een waarschuwing of een opmerking moet sturen waarin ik zeg: "gelieve binnen 48u je genre om te zetten van komedie naar drama."


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ze zijn niet totaal verschillend. Er moet - denk ik - allereerst verduidelijk komen wanneer iets OP is - dus als er géén andere dan zelfverzonnen karakters inzitten. Blijkbaar begrijpt niet iedereen dat.

    En IlanaDewi ergert zich aan het feit dat zij dan een topic opent waar ze om OP vraagt en waar vervolgens fanficties in worden gedropt. Hier zou dan een regel voor kunnen komen dat dit niet mag en dat deze fout geplaatste reclame gemeld mag worden.

    En als ik het goed begrijp wil Debbaut graag dat dat niet alleen voor de reclametopics geldt, maar ook voor de aangeduide genres van de verhalen. Dat je die ook mag melden wanneer er staat dat het een OP is en dit uiteindelijk niet zo blijkt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    Pff, ik vind dat 2e wel iets heel moeilijk om een regel op te plakken. =P
    Ik zou het bijvoorbeeld rot vinden als ik iemand een waarschuwing of een opmerking moet sturen waarin ik zeg: "gelieve binnen 48u je genre om te zetten van komedie naar drama."


    Ik zou het dan ook alleen betrekken op de fanficties en de OP's, want de andere genres staan niet echt vast en zijn een kwestie van interpretatie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Debbaut schreef:
    (...)

    +

    Dat een story met bekende personen in de hoofdrol niet mogen worden aangeduid als OP en andersom


    Dat zou ik een goede regel vinden en ik snap de frustratie. Het is gewoon super irritant wanneer je om OP vraagt en Fanfic krijgt.


    26 - 02 - '16

    Rumpelstiltskin schreef:
    Ze zijn niet totaal verschillend. Er moet - denk ik - allereerst verduidelijk komen wanneer iets OP is - dus als er géén andere dan zelfverzonnen karakters inzitten. Blijkbaar begrijpt niet iedereen dat.

    En IlanaDewi ergert zich aan het feit dat zij dan een topic opent waar ze om OP vraagt en waar vervolgens fanficties in worden gedropt. Hier zou dan een regel voor kunnen komen dat dit niet mag en dat deze fout geplaatste reclame gemeld mag worden.

    En als ik het goed begrijp wil Debbaut graag dat dat niet alleen voor de reclametopics geldt, maar ook voor de aangeduide genres van de verhalen. Dat je die ook mag melden wanneer er staat dat het een OP is en dit uiteindelijk niet zo blijkt.



    Jup,
    En idd, je kunt het dan best beperken tot op en fanfiction.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    +

    Dat een story met bekende personen in de hoofdrol niet mogen worden aangeduid als OP en andersom


    Ja. Prachtig plan.

    Er was onlangs nog een topic dat het opmerkte van mensen die het OP-grenre op een fanfictie plakken. Toen ik terug kwam van verlof had ik het wel gezien, maar ik wist niet wat ermee te doen.
    Dus dit topic trok mijn aandacht wel. =)

    We kunnen eens kijken wat we als team zouden kunnen doen, vind ik. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik denk dat het bepalen van 'een bepaald genre' (zoals in dit topic ook), niet zou werken. Maar ik fanfiction of OP niet echt een genre, meer een categorie waar de verhalen binnen vallen of niet.

    Ik zou met de genres even wachten, maar wel dat iets waar ook maar een druppeltje fanfiction in zit (omdat Zayn toevallig voorbij flitst weet ik het) niet gezien mag worden als OP.

    Skrivbar schreef:
    Ik denk dat het bepalen van 'een bepaald genre' (zoals in dit topic ook), niet zou werken. Maar ik fanfiction of OP niet echt een genre, meer een categorie waar de verhalen binnen vallen of niet.

    Ik zou met de genres even wachten, maar wel dat iets waar ook maar een druppeltje fanfiction in zit (omdat Zayn toevallig voorbij flitst weet ik het) niet gezien mag worden als OP.


    Het gaat tot dusver ook alleen om het onderscheid tussen OP en fanfictie, niet tussen verhaalgenres.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    Er was onlangs nog een topic dat het opmerkte van mensen die het OP-grenre op een fanfictie plakken. Toen ik terug kwam van verlof had ik het wel gezien, maar ik wist niet wat ermee te doen.
    Dus dit topic trok mijn aandacht wel. =)

    We kunnen eens kijken wat we als team zouden kunnen doen, vind ik. =)


    Is het anders niet handig dat die OP en Fanfiction genres gewoon blijven, maar dat er een genre ''non fanfiction'' (of verzin maar hoe je het noemen wilt) bijkomt? Dan kan er ook geen discussie komen met dat een fanfiction met een zelfbedacht persoon erin toch ook OP is.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    In bijna alle fanficties zitten ook OP, dus dat lijkt mij iets overbodig.
    Een OP is gewoon een verhaal met enkel zelfverzonnen personages.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is het niet makkelijker dat je gewoon duidelijk zegt in je topic dat je geen verhaal wil met beroemdheden erin, en als je toch zo'n verhaal krijgt dat je die kan melden waarop een mod de user er attent op maakt dat dat niet wordt gewaardeerd. In plaats van allemaal regels en straffen dus gewoon een verzoek.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    Is het niet makkelijker dat je gewoon duidelijk zegt in je topic dat je geen verhaal wil met beroemdheden erin, en als je toch zo'n verhaal krijgt dat je die kan melden waarop een mod de user er attent op maakt dat dat niet wordt gewaardeerd. In plaats van allemaal regels en straffen dus gewoon een verzoek.

    Je krijgt sowieso een waarschuwing voordat er echt een sanctie aan hangt. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.