• De stelling van deze week luidt:
    Homo's zouden ook het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Homos zouden helemaal geen rechten moeten hebben.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Homos zouden helemaal geen rechten moeten hebben.

    Homo's zouden alle rechten moeten hebben die hetero's ook hebben.

    Maar ik neem aan dat bloed doneren niet mag vanwege HIV oid? Ik vind dat ze natuurlijk wel mogen doneren, maar dan gecontroleerd worden op ziektes; net zoals hetero's ook gecontroleerd moeten worden.


    I am an idiot, I move.

    Deilia schreef:
    Homos zouden helemaal geen rechten moeten hebben.

    Ik hoop dat dit bericht een grap is.
    Wat is dit voor slechte stelling? Natuurlijk zouden homoseksuele mensen evenveel rechten moeten hebben en ook bloed mogen doneren. Bovendien is de kans op hiv even groot als bij heteroseksuele seks. Ik háát die vooroordelen over homo's. Alsof iedere homo geassocieerd wordt met hiv en aids.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Deilia schreef:
    Homos zouden helemaal geen rechten moeten hebben.


    Homo's mogen en hebben net zoveel rechten als hetro's. Dit kan jouw mening zijn, die mag je met ons delen. Maar denk ook na voordat je iets zegt aangezien je mensen kan kwetsen.

    En ik ben het verder eens met Menma.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik vind het belachelijk om Homo's in een apart hokje te duwen, alsof ze niet evenveel waard zijn als hetro's.
    Verder vind ik dat iedereen evenveel rechten hoort te hebben.
    Homoseksualiteit is niet 'besmettelijk' of 'erfelijk' , dus iemand iets verbieden door zijn geaardheid is discriminatie/rascisme, wat volgens mij nog steeds verboden is.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Hebben ze dat recht niet dan? Belachelijk. O.o


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Menma schreef:
    (...)
    Ik hoop dat dit bericht een grap is.
    Wat is dit voor slechte stelling? Natuurlijk zouden homoseksuele mensen evenveel rechten moeten hebben en ook bloed mogen doneren. Bovendien is de kans op hiv even groot als bij heteroseksuele seks. Ik háát die vooroordelen over homo's. Alsof iedere homo geassocieerd wordt met hiv en aids.

    HIV/aids komt bij homo's vaker voor dan bij hetero's. In België mag je geen bloed geven als je homo bent. (al slaat het dan wel meer op op mannen die seks hebben met mannen)

    Ik ben het er niet mee eens. Homo's (mannen die seks hebben met mannen) lopen meer kans op HIV. Je loopt dan een groter risico om besmet bloed te krijgen. Het gaat om bloed dat aan andere mensen wordt gegeven, dus dan vind ik wel dat er op veilig mag gewerkt worden.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    HIV/aids komt bij homo's vaker voor dan bij hetero's. In België mag je geen bloed geven als je homo bent. (al slaat het dan wel meer op op mannen die seks hebben met mannen)

    Ik ben het er niet mee eens. Homo's (mannen die seks hebben met mannen) lopen meer kans op HIV. Je loopt dan een groter risico om besmet bloed te krijgen. Het gaat om bloed dat aan andere mensen wordt gegeven, dus dan vind ik wel dat er op veilig mag gewerkt worden.


    Al het gedoneerde bloed moet zowiezo gecontroleerd worden op ziektes/ ongezonde waarden.
    Dus waarom zou een homo die geen HIV/aids heeft dan geen bloed mogen doneren?
    Niet alle homo's hebben zo'n ziekte, en er zijn genoeg hetro's die ook Hiv/aids hebben.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    DiNozzo schreef:
    Hebben ze dat recht niet dan? Belachelijk. O.o


    Dit was mijn eerste reactie ook. Maar nu zie ik overal berichten van HIV/aids etc. Maar ik geef ook heel vaak bloed en als ik bijvoorbeeld ijzer te kort heb sturen ze me al een brief waarin staat dat ik naar de dokter moet. Wanneer ze iets aan je bloed zien dan geven ze het al niet meer en word jij als donor gewaarschuwd. Ik zou het juist heel goed vinden als homo's bloed af gaven, zo worden ze ook op tijd gecontroleerd of ze zelf ziektes hebben.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dysphoria schreef:
    (...)
    HIV/aids komt bij homo's vaker voor dan bij hetero's. In België mag je geen bloed geven als je homo bent. (al slaat het dan wel meer op op mannen die seks hebben met mannen)

    Ik ben het er niet mee eens. Homo's (mannen die seks hebben met mannen) lopen meer kans op HIV. Je loopt dan een groter risico om besmet bloed te krijgen. Het gaat om bloed dat aan andere mensen wordt gegeven, dus dan vind ik wel dat er op veilig mag gewerkt worden.

    Dat is waar wat je zegt. Dat komt omdat er geen zwangerschap aan te pas komt en sommigen dan denken dat een voorbehoedsmiddel onnodig is. Maar net zoals er homo's zijn die op deze manier hiv verspreiden, zijn er ook genoeg heteroseksuele mensen die ziektes verspreiden door geen condoom te gebruiken. Vandaar dat ik vind dat homoseksuele mannen evenveel recht moeten krijgen om bloed te doneren als heteroseksuele mensen. Hoe kun je nou iedereen over één kam scheren? Er zijn er genoeg die wél hun verantwoordelijkheden nemen en veilig seks hebben. Zolang het bloed eerst gecontroleerd wordt (zoals waarschijnlijk al gebeurd) is er niets mis mee om het te doneren. Bloed is bloed, al is het van een homo, lesbo, biseksueel of hetero :').

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 9:14 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Eens, zolang iedereen, of je nou hetero, biseksueel of homo bent, eerst gecontroleerd wordt op HIV, want dat is de enige reden dat homo's naar mijn weten geen bloed mogen doneren. Een jongen uit mijn klas wilde bloed doneren om iets goeds te doen en is homo, maar hij kon uiteindelijk niet, omdat homo's gewoon worden afgewezen, ook al hebben ze geen HIV.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik zal jullie eens een verhaal vertellen. In Amerika was er een tandarts die erg onhygiënisch te werk ging. Dit was ruim 20 á 30 jaar geleden en er was nog niet veel bekend over hiv/aids. Deze tandarts had hiv en heeft op deze manier heel veel patiënten besmet. Veel van deze patiënten zijn door hun familie niet meer geaccepteerd omdat ze dachten dat ze 'vieze homo's' waren. Moet je nagaan dat er nog steeds mensen zijn die op zulke manier vooroordelen hebben. Hiv kun je oo zoveel manieren krijgen, het is belachelijk om te denken dat alleen homo's dit kunnen verspreiden of dat iedere homo hiv heeft.
    Edit: ik denk trouwens dat deze vooroordelen te maken hebben met te weinig voorlichting.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 9:17 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik wist niet dat ze dit hadden. Maar ik vind dat je iedereen op ziektes moet controleren en niet alleen mannen diebop mannen vallen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dan moet er wel eerst gecontroleerd worden op hiv en dergelijke. Als ze dat niet hebben, mag het van mij.


    26 - 02 - '16

    Het is belachelijk dat er onderscheid gemaakt word tussen homo's en hetro's. Iedereen is even veel waard ongeacht je geaardheid.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 10:01 ]


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.