• Hallo, ik weet niet of het topic goed staat maar ik wil even jullie horen.

    Gister stond mijn vader op met een ontzettend dik been en had hij al moeite met lopen, toen is hij helemaal onderuit gegaan tijdens het boodschappen doen en werd het lopen gewoon nog moeilijker. Zijn been is helemaal dik en opgezwollen, zijn aderen zijn dik en steken gewoon letterlijk uit. Alleen weet ik niet of het zijn voet of enkel is en of het gekneusd is. We zijn van plan om vandaag naar de dokter/ziekenhuis te gaan maar ik wil even weten of het wel handig is.
    Want mijn vader heeft nog nooit zijn enkel verzwikt dus hij weet ook niet hoe het voelt en er ook uit ziet. Mijn vader is 47 jaar en ik weet niet of een van jullie iets gebroken had of iets dergelijks. Dus ik vraag maar even hier wat voor we misschien naar het ziekenhuis gaan.







    Edit: Mijn moeder is thuis, ze vertrouwt het niet, en ze wil met hem naar het ziekenhuis, mijn vader kennende stelt het weer uit, mijn moeder WIL met hem naar het ziekenhuis, en nu gaan ze kijken of hij vandaag weggaat, Mijn moeder maakt nu een afspraak voor de huisarts morgen na mijn aandringen en bezorgdheid. Nu zeggen ze dat hij het al sinds Donderdag heeft (dus ik weet niet hoe en wat). Maar morgen gaan ze naar de dokter en als het niet gaat sleur ik hem mee naar de huisartsenpost.


    Edit 2: Vandaag zijn mijn ouders naar het ziekenhuis geweest en mijn vader zijn spierweefsel is gescheurd en die hebben een klap gekregen, en zijn voet is zwaar gekneusd waardoor er een donkere plek ontstond. Dus er is verder niks aan de hand hij heeft dus ook nog een ontsteking erbij in zijn voet.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 13:02 ]

    MrsSheen schreef:
    (...) Ook nog een ding het ligt echt in zn voet/enkel. Dus ik vind het al raar dat de rest van het been zo dik is. En klopt zijn been was al dik.


    Wat doe je nog op quizlet? Sleep hem mee naar de huisarts! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Wat doe je nog op quizlet? Sleep hem mee naar de huisarts! D:
    Mn moeder was weg en mijn vader kan nu niet autorijden met zn been! Mn moeder is net terug dus ik moet dr ff uitleggen wat dr aan de hand is, in godsnaam hopen dat ze hem meesleept

    Valerious schreef:
    Klinkt als trombose... snel naar de arts, als ik gelijk heb kan het link zijn.

    Moest ik ook meteen aan denken. Dat heeft mijn moeder drie jaar geleden gehad en geloof me maar dat het geen pretje is. Als we een dagje later naar de dokter waren gegaan, was ze nu dood.

    Sowieso zo snel mogelijk naar laten kijken, dus.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Moest ik ook meteen aan denken. Dat heeft mijn moeder drie jaar geleden gehad en geloof me maar dat het geen pretje is. Als we een dagje later naar de dokter waren gegaan, was ze nu dood.

    Sowieso zo snel mogelijk naar laten kijken, dus.
    Mn vader wil niet, ze gaan morgen pas naar de dokter, mn vader is doods eigenwijs..

    MrsSheen schreef:
    (...) Mn vader wil niet, ze gaan morgen pas naar de dokter, mn vader is doods eigenwijs..


    Laat de dokter naar jullie komen..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Laat de dokter naar jullie komen..
    Hij wil niet dat de dokter hierheen komt, Ik voel me nu echt zo zwaar kut want hij wil maar niet luisteren.

    MrsSheen schreef:
    (...) Mn vader wil niet, ze gaan morgen pas naar de dokter, mn vader is doods eigenwijs..


    In dat geval is het enige wat je kan doen hem adviseren onmiddellijk naar de EHBO te gaan als hij pijn op de borst krijgt of moeite met ademhalen en hopen dat dit geen trombose is. Dat kan best, er zijn een dozijn dingen waar zijn been ook dik van kan worden en niet allemaalmzijn gevaarlijk. En hopen dat hij morgen inderdaad echt even langs de dokter gaat. Misschien een idee om hem nu een afspraak te laten maken? Dan zal die soort van wel moeten.


    quidquid excusatio prandium pro

    MrsSheen schreef:
    (...) Hij wil niet dat de dokter hierheen komt, Ik voel me nu echt zo zwaar kut want hij wil maar niet luisteren.


    Mooi voor je vader, maar je vader moet niet altijd zijn zin krijgen. Zeker niet als er een mogelijkheid bestaat dat het ernstig is. Misschien kom ik wat heftig over, maar aangezien mijn vader even koppig is en ik hem bijna heb verloren, vind ik sindsdien dat men naar de dokter moet als er iets mis is en je niet zeker weet wat. Je weet maar nooit wat voor rampzalig iets je ermee voorkomen kunt!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    SolidSnake schreef:
    (...)

    In dat geval is het enige wat je kan doen hem adviseren onmiddellijk naar de EHBO te gaan als hij pijn op de borst krijgt of moeite met ademhalen en hopen dat dit geen trombose is. Dat kan best, er zijn een dozijn dingen waar zijn been ook dik van kan worden en niet allemaalmzijn gevaarlijk. En hopen dat hij morgen inderdaad echt even langs de dokter gaat. Misschien een idee om hem nu een afspraak te laten maken? Dan zal die soort van wel moeten.
    Mijn moeder heeft naar de dokter gebeld en morgen kan die erheen.

    Beginpost heb ik aangepast!