• De 25 jarige [naam] heeft het helemaal gehad met Nederland, maar bovenal met mannen. Haar vriend [naam], die nu natuurlijk haar ex is, heeft haar keihard bedrogen met haar beste vriendin [naam]. Ze zit helemaal in de knoop met zichzelf en begint allerlei problemen te krijgen. Ze krijgt onder andere een klein [insert probleem]-probleem en begint ruzie te krijgen met iedereen om haar heen. Op een gegeven moment raakt ze zo geïsoleerd dat ze haar huis niet meer uitkomt. Alles verandert als ze een liedje op de radio hoort. Het is het liedje 'Budapest' van George Ezra. Ze besluit naar Boedapest te verhuizen en een nieuw bestaan op te bouwen.
    Aan het begin lijkt alles goed te gaan. Ze krijgt een leuk appartementje in het hart van de stad en een leuk baantje bij een ijssalon. Ze komt er echter achter dat een nieuw begin maken niet over rozen gaat, als ze verliefd wordt op een klant die regelmatig bij de ijssalon komt. Ze krijgt te maken met het gevoel van onbereikbaarheid, de jongen heeft immers een vriendin, en een gebroken hart. Wat als haar ex-vriend toevallig op vakantie is in Boedapest? Zal alles goed komen, of zal haar droom in het water vallen?


    Ik wou er een tweedelige story van maken waarschijnlijk. Alles komt in één story. Dus.. Wat denken jullie? Hebben jullie misschien nog tips? :3

    [ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 23:30 ]


    26 - 02 - '16

    ^ Of course (:


    26 - 02 - '16

    Doge schreef:
    (...)

    Daar heb je een punt. Ik denk dat ik maar een verdeling ga maken van hoe ik mijn verhaal ga verdelen over het aantal hoofdstukken. Ik ga een soort van schema maken wat er in ieder hoofdstuk ongeveer gebeurd en geef mezelf nog een klein beetje uitloop, zodat er ook ruimte is voor spontane inspiratie ;3


    Dit systeem gebruik ik ook en het werkt meestal heel goed tot je een geniaal idee krijgt en niet weet hoe het er ineens tussen moet D:

    Ik vind het idee op zich wel leuk (I mean, mijn verhaal gaat over emigreren en een nieuw bestaan opbouwen, al is het niet het hoofdthema) maar iets aan het verhaal is 'off'. Ik kan alleen niet de vinger op de zere plek leggen. Misschien dat het drankproblemen gedeelte me een beetje tegenstaat. Hoe kun je van drankproblemen opeens naar een totaal nieuw bestaan in het buitenland? Ik weet het niet zo goed...Het tweede gedeelte van het verhaal spreekt me bovendien meer aan, dus ik zou inderdaad zoals Corday ook zei het tweede deel de focus geven.

    Ik zie het vanzelf wel als je 'm start ^^

    Klinkt leuk! Dus als je begint waarschuw me even ;)


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Klinkt leuk.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Aidan schreef:
    Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat ze door 1 liedje van al haar problemen af is.


    Alleen hierdoor zou ik het idd niet gaan lezen. Nogal ongeloofwaardig.


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Ik zou 'm persoonlijk niet lezen, omdat het mijn genre niet is en de verhaallijn mij niet trekt..


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Dit systeem gebruik ik ook en het werkt meestal heel goed tot je een geniaal idee krijgt en niet weet hoe het er ineens tussen moet D:

    Ik vind het idee op zich wel leuk (I mean, mijn verhaal gaat over emigreren en een nieuw bestaan opbouwen, al is het niet het hoofdthema) maar iets aan het verhaal is 'off'. Ik kan alleen niet de vinger op de zere plek leggen. Misschien dat het drankproblemen gedeelte me een beetje tegenstaat. Hoe kun je van drankproblemen opeens naar een totaal nieuw bestaan in het buitenland? Ik weet het niet zo goed...Het tweede gedeelte van het verhaal spreekt me bovendien meer aan, dus ik zou inderdaad zoals Corday ook zei het tweede deel de focus geven.

    Ik zie het vanzelf wel als je 'm start ^^


    Dat probleem kan ik nog wijzigen. Misschien dat het dan geloofwaardiger is?


    26 - 02 - '16

    Ik zal het lezen, afhangend van je schrijfstijl en lengte van hoofdstukken.
    Ik heb verder niet echt tips, sorry (wbw)


    Alleen maar tranen van geluk

    Mij ook waarschuwen graag!
    Je schrijfstijl is erg fijn om te lezen en je idee is bijzonder en goed uitgedacht.
    Ik wacht op bericht!
    Xx Me


    “Maybe the wolf is in love with the moon, and each month it cries for a love it will never touch.”

    Het kan een goed verhaal worden, maar zorg er voor dat je goed geïnformeerd bent over de locale cultuur en gang van zaken voor de geloofwaardigheid van je verhaal.


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Het kan een goed verhaal worden, maar zorg er voor dat je goed geïnformeerd bent over de locale cultuur en gang van zaken voor de geloofwaardigheid van je verhaal.


    Bedankt voor de tips.


    26 - 02 - '16

    Helianthus schreef:
    Ik zou 'm persoonlijk niet lezen, omdat het mijn genre niet is en de verhaallijn mij niet trekt..


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Mij mag je sowieso waarschuwen ;3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Reno schreef:
    Mij mag je sowieso waarschuwen ;3


    Okido ;3


    26 - 02 - '16

    Klinkt cool, mij mag je ook wel waarschuwen!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.