• Hey iedereen,

    Ik heb nogal een irritante angst ... Ik Ben bang voor honden :$ Ik vind het zo gênant en praat er niet graag over. Vroeger was het al alleen maar toen ik er eentje zag dat ik begon te schreeuwen. Ik weet niet vanwaar ik deze angst heb maar toen ik nog een baby was had ik het niet. Het was vanaf mijn 4 jaar ofzo.. Hier is dus mijn verhaal van een maand terug:

    Een maand geleden heeft mijn beste vriendin een fuif georganiseerd met veel mensen en ik wou er natuurlijk bij zijn. Maar haar moeder is getrouwd met een nieuwe man en die heeft een hond. Dus ik kwam bij dat huis en tot mijn grote spijt was de hond vrij. Het was echt één van de ergste dagen van mijn leven. Die hond was overal en was hyperactief. Ook was hij nog eens heel groot. Ik was echt doodsbang.Toen hij naar me toekwam had ik heel veel zenuwen en ik wou niet aan mijn vrienden laten tonen dat ik bang was. Alleen mijn beste vriendin wist het. Ik schaamde me zo. Ik voelde me zo ongemakkelijk maar ik heb wel met hem moeten leven...


    Nu ben ik een paar dagen geleden weer naar een vriendin geweest maar een andere. Er was ook een hond. Hij was super cute (een labrador) ! En hier was mijn angst opeens weg. Ik weet niet hoe het komt maar ik was echt niet bang. Alleen wou ik soms toch weten waar hij was zodat hij me niet liet schrikken ofzo...

    Nu weet ik niet of mijn fobie helemaal weg is... Ik ben bang dat het gewoon bij die cutie was dat ik niet bang was. Nu heeft een vriendin me voorgesteld om bij haar te komen deze week. Maar zij heeft ook een hond en ik weet niet of ik het wel aandurf...
    Hebben sommige van jullie hier ook last mee? Kunnen sommige le advies geven ?

    Zo zag de cutie er ongeveer uit ;)

    [ bericht aangepast op 19 aug 2014 - 11:11 ]


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Ik ben, helaas, bang voor de meeste honden en ik ontloop ze ook het liefste, dus ik kan je niet helpen, sorry. :')


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    Ik ben, helaas, bang voor de meeste honden en ik ontloop ze ook het liefste, dus ik kan je niet helpen, sorry. :')


    Dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben ;) ^^


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Lol ik heb thuis 6 honden dus ben er niet meer echt bang voor.


    Alleen maar tranen van geluk

    Waarschijnlijk vind jij drukke honden gewoon eng en ben je bang dat er iets gebeurd. Het kan heel stom klinken in jou oren maar als zo'n eigenaar zijn hond los laat lopen dan zal hij echt niets doen, behalve spelen dan.

    Je kan trouwens ook aan de houding van een hond ziet of hij wilt spelen of dat hij het kwaad bedoelt en geloof me dat zie je wel, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor de hond van je vriendin aangezien zij hem braaf genoeg vinden om los te laten lopen :)


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    Waarschijnlijk vind jij drukke honden gewoon eng en ben je bang dat er iets gebeurd. Het kan heel stom klinken in jou oren maar als zo'n eigenaar zijn hond los laat lopen dan zal hij echt niets doen, behalve spelen dan.

    Je kan trouwens ook aan de houding van een hond ziet of hij wilt spelen of dat hij het kwaad bedoelt en geloof me dat zie je wel, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor de hond van je vriendin aangezien zij hem braaf genoeg vinden om los te laten lopen :)



    Waarschijnlijk wel. Maar ik ben er gewoon bang voor. Ik kan er niets aandoen. Het is gewoon al een angst als hij naar me toeloopt of achter me aanloopt. Alleen mensen die ook bang zijn van honden kunnen dat begrijpen, denk ik. Het is iets dat moeilijk uit te leggen is.


    Everyone is good as it is, do not change people

    Ik ben niet bang voor honden. Ik heb er zelf één en ik raad je aan om niet naar mijn huis te komen. Ik zweer dat de mijne een verergerde versie van adhd heeft. Zodra er iemand in huis komt dat er niet woont, pakt ze een bal en springt ze tegen je aan, draait rondjes om je heel en maakt veel lawaai.
    Verder kan ik je niet echt helpen. Misschien komt je bewustzijn erachter dat je niet bang hoeft te zijn, maar moet je er nog wel even aan wennen. Hoe zit het met kleinere honden, zoals tekkels? Ben je daar ook bang voor, of niet?

    Vraag aan je vriendin of de hond in een ruimte kan, zoals bijvoorbeeld de keuken. Als jullie dan in de woonkamer zitten of op haar kamer, hoef je niet bang te zijn voor de hond. Als de hond niet in een ruimte kan blijven in de tijd dat jij er bent, zeg dan eerlijk dat je bang bent voor honden en vraag haar of ze bij jou langs komt. Ik neem aan dat ze daar alle begrip voor op kan brengen en het niet heel raar zal vinden. Succes!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Een vriendin van me is ook als de dood voor honden, wat soms wel grappig om te zien is, maar goed. Zelf hou ik enorm veel van honden, dus ik weet niet echt wat je er tegen kan doen. Actieve honden maken je waarschijnlijk angstiger omdat je onderbewust dan denkt dat die hond je ook gemakkelijker kan aanvallen.
    Ik denk dat veel met honden omgaan wel kan helpen. Meestal als een hond te actief is (door heel de tijd op me te springen), dan negeer ik hem gewoon en gaat hij vanzelf wel weg.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2014 - 11:51 ]


    Take me to wonderland

    Je kan er maar op een manier vanaf geraken: confrontatie. Je mag ook altijd vragen de hond in een andere ruimte te steken, mensen begrijpen dat wel hoor.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Je kan er maar op een manier vanaf geraken: confrontatie. Je mag ook altijd vragen de hond in een andere ruimte te steken, mensen begrijpen dat wel hoor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben zelf niet bang van honden, maar mij is wel altijd gezegd dat je niet mag tonen aan de hond dat je bang van hem bent omdat hij je dan sneller gaat aanvallen/bespringen. Als je een hond bijvoorbeeld de hele tijd in het oog houdt dan ervaart de hond dat als een bedreiging. Als je sneller gaat lopen dan ervaart de hond het als een uitnodiging om mee te lopen, terwijl je er eigenlijk probeert vanaf te geraken.
    Als je het gedrag van honden leert en als je op je eigen gedrag let als je bij een hond bent dan zal je sneller van je hondenfobie afkomen.
    Het is trouwens ook helemaal niet erg om je vriendin te zeggen dat je bang bent van haar hond. Ik weet zeker dat ze het zal begrijpen.

    Ik ben vooral bang voor herders. Ik probeer ze zoveel mogelijk te ontlopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wel, ik ben opgegroeid tussen de joeperts van honden. Bobtails, mastiff / cane corso en mijn laatste aanwinst: een eigen herdershond van ongewoon grote proporties. Ik zou mijn god niet weten hoe een angst voor honden zou moeten voelen. Zoals al eerder is vernoemd, heb ik gaandeweg geleerd dat zelfs de ''agressief'' tonende honden -- gemakkelijk te overwinnen zijn. Een kwestie van je houding en uitstraling aanpassen. Spring je als een bang kuiken op en neer? Tja: dat vind mijn hond hartstikke leuk. Dan doet 'ie graag mee in de vorm van blaffen / uitdaging afroepen. Veel mensen verwarren dit gedrag met een aanvalshouding. Om niet beledigend te klinken: voornamelijk mensen met 0,0% verstand van de hond en de neiging om het domste te doen wat je zou kunnen doen in het bijzijn van een hond.
    Als ik mijn hond niet vertrouw, laat ik hem niet los. Period. Of ik in bezit ben van een cutie? Nee: de waarheid is dat hij wel degelijk wordt ingezet voor waak werk. Desalniettemin is het toch ook een gezinshond. Mensen uit mijn omgeving weten dat ik er een heb. Als dit ze weerhoud te komen, dan komen ze niet. Ik ga mijn hond niet opsluiten in een andere ruimte omdat hij aan het puberen is en wat lomp kan zijn.
    Ondanks mijn duidelijke mening, ken ik wel degelijk mensen die een vorm van angst hebben tegenover (herders)honden. Kijk, het is geen klein keffertje -- dat weet ik ook wel -- maar tot nu toe is hij heel goed bevallen bij de wat angstigere.
    Mijn enige tip is dan ook -- als je daadwerkelijk van de angst af wil komen -- je eens goed verdiepen in je lichaamstaal en blijven omgaan met honden. Gaandeweg leert men, en vaak zijn het toch de kleinere hondjes die vals uit de hoek komen -- naar mijn eigen ervaringen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik ben niet bang van honden, I just love dogs!
    Heb zelf ook een hond gehad: Rex (:
    Later wil ik een Duitse Herder ofzo. Die zijn super!

    Honden doen je niets, zelfs agressieve honden niet, je moet gewoon je gedrag en houding aanpassen. Niet weglopen/stevig staan. Er wordt ook gezegd dat honden angst kunnen voelen/ruiken, dus probeer te ontspannen en niet te veel met de hond bezig te zijn.


    There are wounds that never show on the body that are deeper and more hurtful than anything that bleeds.