• Hoe ik aan het idee kwam:

    Ik was laatst met iemand aan het praten, een chatroulette en wat bleek? Zij schreef ook. Ze wilde een verhaal gaan schrijven over een meisje met depressie en anorexia, wat heel erg gepest werd. En ik dacht alleen maar, no offence, niet weer zo'n verhaal. Maar het zette me wel aan het denken. Nou ga ik niet me hele levensverhaal hierop gooien, maar ik herinnerde me dat ik ooit een mijn psycholoog gevraagd had "heeft iemand het wel Is gefaket?" en hij zei ja.


    Misschien Is het wel weer 'zo' n typisch verhaal.' Maar ik wilde het toch een kans geven, dus hierbij mijn vraag, bestaat zoiets al? Een verhaal over een meisje dat dat zo geobserdeerd Is met aandacht krijgen dat ze doet alsof ze allerlei mentale ziektes, lichamelijke problemen en trauma's heeft puur om aandacht te krijgen. En dan zou de proloog er ongeveer zo uitzien:
    Kunnen nog spelfouten in zitten.... (mijn spelling Is niet heel geweldig, het spijt me daarvoor.)


    Dear Timothy,


    Ik ben ziek. Maar niet het soort ziek dat jij elke maand bent. Niet het soort ziek dat het ziekenhuis op kan lossen, waar een medicijn voor Is. Mijn ziekte zit in mijn hoofd. Je weet al wie ik ben, wat ik ben. Of dat denk je te weten. Ik dacht altijd dat je de waarheid niet wilde weten. Maar nu ik hier zo lig, zo dichtbij de dood, iets wat ik nooit echt gewild heb, dacht ik, misschien moet ik hem de waarheid vertellen. Het begon toen ik een jaar of acht was, of was het negen? Ik weet het niet. Het was zo onmogelijk, me ouders die geen aandacht voor me hadden, geen vrienden om naartoe te vluchten, geen mensen die door mijn verdriet heen holpen. Maar depressief? Nee, dat maakte het me niet, absoluut niet. Ik had aandacht nodig, zoveel aandacht. Ik verzon keer op keer verhalen over pesterijen en bedreigingen, zo erg dat ze me wel aandacht moesten geven. Het voelde zo fijn, al die aandacht speciaal voor mij. Dus ging ik ermee door. Op de middelbare school, zo'n, wat zou het zijn geweest? Zo'n vier jaar misschien? Ja. Zo'n vier jaar later kreeg ik mijn eerste vrienden, maar ik wilde meer van hun aandacht. Steeds meer. En nooit, nooit was het genoeg. Dus ik verzon verhalen. Verhalen over hoe ik mezelf in slaap huilde. Hoe me vader me geslagen had toen ik klein was. Verhalen over hoe me moeder me op sloot. Maar waargebeurde dingen? Die vertelde ik nooit. Soms waren de dingen die echt gebeurt waren erger, vele malen erger, maar ik kreeg de woorden niet over mijn lippen. Leugens, alleen leugens kon ik vertellen. Dus dat deed ik. En alsof het de waarheid was sloot alles op elkaar aan. Maar alleen van uren na denken en plannen en gesprekken met mezelf in mijn hoofd paste alle puzzelstukjes. Puzzelstukjes van een puzzel die ik zelf gecreëerd had, zo groot dat ik soms uit het oog verloor welke stukjes al op hun plaats zaten. Toen ontmoette ik jou en oh God, jij zette mijn wereld op zijn kop. Met je mooie blauwe ogen en je donkere haar, brede schouder en prachtige lach. Maar was ik interessant genoeg? Zou ik je aandacht trekken? Niet zonder iets extra's, zonder iets speciaals. Toen bedacht ik mijn grootste leugens ooit, begon ik mijn grootste plannen te maken. Want oh ik zou bij jou zijn en jij zou mij gaan beschermen. Jij zou me alle aandacht gaan geven die ik nodig had en van me gaan houden puur uit medelijden. Ja, dat was mijn plan. Want nee, ik heb nooit anorexia gehad. Nooit depressief geweest, nooit dood gewild of mezelf pijn willen doen. Ik wilde nooit zo graag thuis weg, of me eten uitkotsen. Me vrienden lieten me niet in de steek en het enige wat ik gezegd heb dat waar was, is dat ik van je houd. Maar ik had het nodig. Nodig om je aandacht te trekken. Want was je ooit zo vaak langsgekomen als ik okay was? Was he zoveel nachten bij me gebleven als ik niet gezegd had dat ik dood wilde? En dan kan je zeggen dat ik niet had moeten doen alsof. Maar ik had je nodig, je aandacht, je warmte. Het was allemaal voor jou. Speciaal voor jou. Misschien ben ik nog wel zieker dan je dacht. Misschien ben ik nog wel zieker dan ik dacht. Want ondanks dat ik al deze mentale ziektes niet heb, was ik bereid te doen alsof. Maar je houdt toch nog wel van me? Nu ik je de waarheid heb verteld? Oh alsjeblieft zeg dat je nog van me houdt, want alleen jij, alleen jij bent belangrijk voor me. En voor jou doe ik alles. En ik weet diep in me hart dat jij alles voor mij doet.


    With lots of love,
    Pom.



    Ps: Ik ben me heel bewust van hoe ernstig het Is als iemand zou doen alsof. Het verhaal Is ook niet gebaseerd op iemand die ik ken, en het Is ook zeker niet bedoeld om een grote grap van mentale ziektes te maken.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik vind het fijn om aan hoe je het omschrijft te zien dat je het realistisch probeert te houden. Meestal wordt het heel onrealistisch geschreven in zulke stories (in stories waar het meisje wel echt gepest wordt en niet doet alsof). Maar om eerlijk te zijn vind ik het idee wel origineel. :3

    Ik denk dat als je dit inderdaad zou schrijven, er best wat lezers zouden zijn. Ik zou het in ieder geval willen lezen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Het lijkt me een interessant verhaal en je schrijft nog wel goed, vind ik (:


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Hmm klinkt interessant. Ik zou het zeker lezen dus mocht je het online zetten zou ik graag een melding van je krijgen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Klinkt leuk en interessant! Als je het verhaal online gaat zetten, zou je me dan een berichtje willen sturen?


    take me back to the basics and the simple life

    Dit doet me echt denken aan iemand die ik ken en ik heb er slechte herinneringen aan (':
    Maar het verhaal moet je vooral schrijven. Origineel genoeg hoor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    — Oeps, wat raar.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 12:27 ]

    Zou je het me willen melden als je begint?
    Het stukje in de beginpost las heel makkelijk weg en ik ben ook heel nieuwsgierig hier naar geworden c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Dit is helemaal niet 'weer zo'n verhaal', juist omdat het hoofdpersonage faked (: ik zou het lezen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb wel vaker verhalen gelezen waar de hoofdpersoon een mentale ziekt, maar nog geen een waar de hoofdpersoon het faked. Ik zou het wel willen lezen


    Seasons will change, but I shall remain

    Goed idee, al heb ik zo'n soort verhaal ook geschreven. Het staat nu niet online. Er zitten wel wat kleine verschillen in, dus van mij mag je. c:

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 12:36 ]

    Klinkt intressant en ik heb het nog nergens gezien.
    *is ondertussen in shock dat mensen die dingen faken*


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Klinkt als veel te veel mensen die ik ken, lol. Ik vind het origineel, en interessant genoeg.


    Alleen maar tranen van geluk

    Juist omdat ze faket, is het origineel. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Even een MT, kan ik zo nog even doorlezen. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.