• Bron: NOS.nl

    PostNL heeft een postbode op staande voet ontslagen omdat hij in juli 45 rouwkaarten heeft gedumpt.
    Dat heeft een woordvoerder van het postbedrijf bevestigd na berichtgeving van het Noordhollands Dagblad.


    Vuilcontainer
    PostNL werd twee weken na het incident op de kwestie attent gemaakt door een inwoner van Zaandam, die de brieven in een vuilcontainer naast een snackbar had gevonden. Het bedrijf nam daarop onmiddellijk contact op met de afzenders, om excuses te maken en te vragen wat zij wilden dat PostNL met de kaarten zou doen: retour sturen of alsnog bezorgen. Bij de nabezorging belde een postbode steeds bij de geadresseerde aan en bood zijn verontschuldigingen aan.

    Geen verklaring
    De woordvoerder zegt niet te weten of mensen begrafenissen of crematieplechtigheden hebben gemist door de actie van de postbode. De man in kwestie, een ervaren postbezorger, kon volgens PostNL geen verklaring geven voor zijn gedrag. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. PostNL spreekt van een unieke situatie. "We hebben dit nog nooit meegemaakt", aldus de woordvoerder.

    Ik vind dit echt erg voor de nabestaanden.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 19:03 ]


    26 - 02 - '16

    Dat is best wel erg, vooral voor de mensen die hierdoor een begrafenis of crematie mislopen..


    Pretty is just a pretty word.

    Horings schreef:
    Dat is best wel erg, vooral voor de mensen die hierdoor een begrafenis of crematie mislopen..


    Ja en die nabestaanden hebben het al zwaar genoeg met de rouwverwerking. Erg respectloos van die postbode als je 't mij vraagt.


    26 - 02 - '16

    Minnaloushe schreef:
    (...)

    Ja en die nabestaanden hebben het al zwaar genoeg met de rouwverwerking. Erg respectloos van die postbode als je 't mij vraagt.

    Er wordt hier geen reden gegeven waarom de brieven in de vuilniscontainer waren beland, we weten niet wat er gebeurt is dat de postbode het niet verstuurd heeft.


    Pretty is just a pretty word.

    Horings schreef:
    (...)
    Er wordt hier geen reden gegeven waarom de brieven in de vuilniscontainer waren beland, we weten niet wat er gebeurt is dat de postbode het niet verstuurd heeft.


    Dat is ook wel weer zo. Ik zal wel even verder zoeken of ik daar nog iets over kan vinden.


    26 - 02 - '16

    Dit vond ik op de site van Elsevier:

    De verantwoordelijke kon snel worden achterhaald. Het gaat om een man die al lang als postbode werkte. Waarom hij de rouwkaarten dumpte is nog niet duidelijk. De man kon zelf ook geen goede verklaring geven.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 19:08 ]


    26 - 02 - '16

    Ronduit harteloos.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat is bizar. Post zomaar dumpen is iets wat je als postbode natuurlijk sowieso niet zou moeten doen, maar om dat nou net met rouwkaarten te doen... Ik vraag me echt af wat die man in vredesnaam dacht.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zoiets doe je toch niet, dat is echt erg..


    16 - 09 - '17

    Wat erg voor de nabestaanden.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dit is echt een absurd verhaal.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Het kan goed zijn dat die arme man zelf iemand heeft verloren en die rouwkaarten voldoende voor hem zijn geweest om ze weg te gooien – iemand kan compleet in de war raken op zo'n moment.

    Het is natuurlijk niet fijn voor de nabestaanden, maar om nu direct een oordeel te vellen. . . Nee.


    Ik woon in Zaandam, en ik zeg je er gebeurd niet veel hier maar als er wat gebeurd dan weet het hele dorp het. Maar lekker onbeschoft zeg dat er zo om word gegaan met het vertrouwen van klanten maar ook met die informatie. Je verwacht toch als klant dat je post vaak bezorgt en goed berzorgt wordt? Ik heb zelfs problemen met post NL gehad omdat ze het pakketje niet wilde afgeven omdat de straat open was, en dan moet je maar weer 4x bellen en als ze je zat zijn dan luisteren ze wel.

    Omfg, totaal geen respect.


    Don't walk. Run, you sheep, run.