• Hallo, ik had een vraag voor laptop gebruikers!

    Als ik mijn oplader uit mijn laptop haal, word het scherm ineens véél minder licht. Hoe komt dit? Hebben jullie dat ook, en wat kan ik er tegen doen?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Dat heb ik ook, maar volgens mij is dat normaal.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dit is normaal. Je laptop bespaart energie en verbruikt dus minder batterij.

    Ja, dat is normaal. Als de lader niet insteekt, dan wordt het scherm minder fel om batterij te besparen; Normaal staat er ergens een knopje met in het blauw een zonnetje (nu ja, twee knoppen met in elk een zonnetje). Bij mij een gevuld en een leeg. Als je het ene indrukt (samen met de Fn knop) dan wordt je scherm lichter, het andere dimt het scherm.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2014 - 13:41 ]


    Ex astris, sciencia

    ...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ...


    I live for the applause, you will die for it.

    Anyway, klik op de batterij recht onder in het scherm en daar kun je entertainment mode of energiebesparing kiezen. Je kunt ze ook aanpassen bij opties en blabla.


    I live for the applause, you will die for it.

    Dat is normaal. Dat is bij iedere laptop zo, zover ik weet. Bij dje van mij tenminste wel, haha.


    Enjoy life

    Oké, bedankt iedereen!


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Voor windows 7:
    Klik op batterij iconnetje in de rechterhoek van je scherm > Helderheid en beeldscherm instellingen > Onderaan zit een slider met schermhelderheid.

    Bij mijn laptop werkt FN knop + f10 knop ook (f9 voor minder helder)


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Dat heb ik ook, omdat ik als ik 's avonds nog ff snel op mijn laptop kijk, het scherm zo donker mogelijk wil hebben. Overdag gebruik ik de lader en dan is die heel fel. Maar als ik de lader eruit haal, en het scherm wordt donker (je laptop onthoudt dat een soort van) dan kan ik door middel van Fn + F3 het scherm helder maken, en door middel van Fn + F2 minder fel.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly