• Hey ,
    Dus voor ongeveer een jaar ging het kapot slecht met mij , en ja ik begon te snijden en nu heb ik zo verl littekens op mijn bovenbeen , het is gewoon afschuwelijk en ik schaam mij kapot . Maar ik snij mij ong al een 6 tal maanden niet meer en ze zijn al een heel klein beetje vervaagd . Maar mijn vraag is nu hoe kan ik ervoor zorgen dat de littekens sterk vervagen , want er zijn er zo veel en pfft als ik ernaar kijk , word ik weer slechtgezind. Die littekens maken mij kapot omdat ik er zoveel spijt van heb.


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Dankjullie allemaal voor jullie lieve reacties en ik zal eens bio oil proberen


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Nope, niks aan te doen. Op mijn bovenbeen zit ook één litteken dat heel erg goed zichtbaar is, de rest zie je eigenlijk niet.
    Ik verzorg mijn huid gewoon goed en smeer het vaak in met bodylotion, heb geduld, het wordt vanzelf wel minder.
    Succes :c


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Honestly ik laat de mijne gewoon zien, ze zijn een deel van mij en als mensen ernaar vragen (wat ze bijna nooit doen anyway) negeer ik het gewoon


    Be careful when a naked person offers you a shirt.

    Camisado schreef:
    Honestly ik laat de mijne gewoon zien, ze zijn een deel van mij en als mensen ernaar vragen (wat ze bijna nooit doen anyway) negeer ik het gewoon


    Nja ik leef in een fucking grote roddelstad en in mijn cultuur past dit niet dusjah


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Lushella schreef:
    (...)

    Nja ik leef in een fucking grote roddelstad en in mijn cultuur past dit niet dusjah

    Dat herken ik heel erg. Toen ik opgenomen werd in een psychiatrisch centrum werd er ook heel veel geroddeld. Ik heb toen gewoon een leugentje om bestwil verteld en gezegd dat ik in het ziekenhuis lag na een ongeluk. Sowieso zou ik een tijdje met lange mouwen rondlopen, maar dat ben ik en ik ben iemand die zich ontzettend schaamt voor zichzelf. Als je er durft voor uit te komen en ze te accepteren, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 12:13 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    TessaGray schreef:
    Bio oil werkt inderdaad, ik gebruik het al heel lang op mijn gezicht en striae. Verwacht niet meteen resultaat, dat duurt zeker 1 a 2 maanden.


    Bio oil inderdaad! Helpt ook zeker bij littekens. Maar wat ook al vaker is gezegd, het ligt ook aan de plek waar de littekens zitten. Ik heb trouwens gewoon bio oil van het kruidvat huismerk en die is voor mij prima (:


    Never forget who you are

    Vilhena schreef:
    (...)

    Bio oil inderdaad! Helpt ook zeker bij littekens. Maar wat ook al vaker is gezegd, het ligt ook aan de plek waar de littekens zitten. Ik heb trouwens gewoon bio oil van het kruidvat huismerk en die is voor mij prima (:

    Op welke plekken werkt bio oil dan het beste?


    I am an idiot, I move.

    Ik heb ook een aantal littekens op mijn benen door operaties, maar die dingen hebben lang nodig om te vervagen. De grootste van mij is vorig jaar februari gemaakt en die is nu nog niet wit. Je zult denk ik, helaas, geduld moeten hebben.


    Life is hard and then we die

    Je zwakte zien als je kracht. Als ze niet weggaan, laat ze je dan herinneren aan hoe veel gelukkiger (en/of sterker) je bent geworden en laat je er door motiveren. Dit is ook een vorm van acceptatie, maar toch wel weer iets anders.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 17:16 ]


    Not all those who wander are lost.

    Ik heb er wel vrij veel ervaring mee, (heftige) littekens, maar ik heb nooit intensief crème gesmeerd. Het ligt heel erg aan de plek waar je hebt gesneden, maar die op je bovenbenen zullen sowieso wel vervagen. Gelukkig heb je op die plek ook dat je minder snel vervormingen krijgt in je huid (op armen/buik gebeurt dat sneller) dus in dat opzicht denk ik dat het over twee jaar sowieso niet meer voor anderen te zien is. Ik vrees dat je ze zelf altijd wel blijft zien, omdat je waarschijnlijk precies weet waar alles is. Zichtbaar blijft het vrijwel altijd, maar nu zijn ze waarschijnlijk allemaal nog roze/paars, maar dat trekt wel weg. Je kan bio oil proberen, zlef heb ik er geen ervaring mee, maar ik hoop echt voor je dat het een beetje helpt! En blijf voorlopig met je littekens uit de zon! Dan kunnen ze namelijk donker blijven en dat wil je denk ik niet.

    Enneh... snap heel erg goed dat het lastig is om te accepteren. Dat is het ook. Probeer jezelf tijd te gunnen hiervoor, je kan jezelf niet dwingen om blij te zijn met jezelf, en vrede hebben met je littekens, dat kost tijd. Ik hoop echt voor je dat je er een beetje uit gaat komen. Take care!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso