• Hoi! Ik loop al lange tijd met een vraag rond, en op Google schijnt hij niet beantwoord te kunnen worden :D, dus stel ik hem hier maar.

    Ik heb onlangs een 3DS XL op Marktplaats gekocht,omdat ik het zat werd dat elk goed spel niet meer op mijn half kapotte nintendo ds lite te spelen was :S
    Maar de prijzen van de spellen zijn érg hoog (Voor mij althans) en daarom had ik ook voor mijn vorige ds een R4 card, helaas werkt deze niet op mijn 3DS XL.
    Ik heb gezien dat er R4 kaartjes voor de 3DS zijn. Maar zijn er ook R4 kaarten voor de 3DS? En bovenal, kunnen daar ook 3D spellen op gespeeld worden?

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 12:15 ]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Voor zover ik weet kan dat niet. Ik koop spellen liever legaal, dan krijg je in ieder geval geen problemen. Ze zijn trouwens ook goedkoper als je ze op sites als Amazon.co.uk bestelt.


    26 - 02 - '16

    Hahaha - toevallig, ik heb gisteren een witte 3DS Xl aan iemand verkocht op marktplaats.

    De prijzen zijn, inderdaad vrij hoog. Er zijn R4 kaarten, mijn zusje heeft er een, en als je de goede koopt werken ze prima ja. Maar 3DS spellen moet je echt kopen want die kaartjes komen er niet, of ze zijn nog in ontwikkeling.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Zover ik weet zijn die er niet. En volgens mij heeft Nintendo een blokkade op die kaartjes gezet. Als je die erin doet, schijnt je 3DS niet meer te werken (: dus doe normaal en koop gewoon die spellen...

    Bericht van Skoda, per ongeluk via Gwyn's profiel (;

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 12:58 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gwyn schreef:
    Zover ik weet zijn die er niet. En volgens mij heeft Nintendo een blokkade op die kaartjes gezet. Als je die erin doet, schijnt je 3DS niet meer te werken (: dus doe normaal en koop gewoon die spellen...

    Bericht van Skoda, per ongeluk via Gwyn's profiel (;


    Yup. Daar hoorde ik dus ook over.

    Nogmaals, als je spellen iets goedkoper wilt kopen, kan je ze altijd online kopen. Wil je daar advies over, dan wil ik dat best geven ;3


    26 - 02 - '16

    Meestal koop ik ze ook online, maar spellen zoals pokemon blijven vaak dezelfde prijs :( En volgens mij is het gewoon Legaal, die R4 kaartjes, of ik moet mij zwaar vergist hebben :P


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    NymeriaDorne schreef:
    Meestal koop ik ze ook online, maar spellen zoals pokemon blijven vaak dezelfde prijs :( En volgens mij is het gewoon Legaal, die R4 kaartjes, of ik moet mij zwaar vergist hebben :P


    Nee. Je moet de spellen die erop komen downloaden en dat is in principe illegaal, dus ja, je hebt je vergist.


    26 - 02 - '16

    NymeriaDorne schreef:
    Meestal koop ik ze ook online, maar spellen zoals pokemon blijven vaak dezelfde prijs :( En volgens mij is het gewoon Legaal, die R4 kaartjes, of ik moet mij zwaar vergist hebben :P


    Natuurlijk zijn die niet legaal. Welke maker van een spel zegt van "ah, we hebben er veel uren en geld aan besteed, laat ze het maar gratis spelen via R4 zodat wij verlies maken"
    geen ;P kopen dus gewoon, steun je ze ook nog mee (:


    It's high noon.

    Is er niet gewoon nieuwe software voor de 3DS die je kan downloaden en op je r4 zetten? :p
    Toevallig heb ik niet lang geleden weer een DS gekocht op marktplaats, nadat mijn oude het begaf. Dat is echter een normale, en ik zou niet weten hoe het met de 3DS zit.


    i put the fun in funeral