• Starbucks, het bekende koffie merk, wie kent het niet? In elk land zijn er wel een paar filialen te vinden. Het merk is inmiddels vrijwel onmisbaar geworden in de maatschappij, zo ook voor de studenten uit New York. De ene groep studenten wilt graag wat bij verdienen, waarvoor Starbucks perfect is. De hele dag koffie klaar maken, en tegen aardige mensen praten om daarna verder aan de slag te gaan met je studie. De andere groep studenten komen daar dagelijks om hun dag goed te beginnen met een goede bak koffie. Een normale routine voor de meeste mensen, maar wat als die ene werknemer wel erg leuk was? En je daar "toevallig" elke dag rond het tijdstip dat hij er werkt langs komt. Vaste klant ben je in ieder geval, maar levert het ook nog iets anders op? Misschien een telefoonnummer? of misschien jaloerse blikken? Of juist helemaal niets?

    Rollen •
    1D •
    Harry Edward Styles • Werknemer • Lester
    [R] Louis William Tomlinson • Rojinski
    Niall James Horan • Klant • AsshiexIrwin
    [R] Liam James Payne • Depayx
    Zayn Javadd Malik • DanielInTheDen

    5SOS •
    Michael Gordon Clifford • Werknemer • DanielInTheDen
    [R] Luke Robert Hemmings • Werknemer • UnpredictabIe
    [R] Ashton Fletcher Irwin • Klant • Ashey
    Calum Thomas Hood • Schuld

    Overige rollen •
    [R] • Briar
    • Stephanie Neveah Bay • Pebble
    • Ebba Fancymore • Werknemer • MAYBENOT


    Regels •
    • Minimaal 7 regels, 200 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk.
    • Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    • OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    • Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan. Reservatie telt tot dat de rol helemaal af is.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • Alleen Ashey of UnpredictabIe maken de nieuwe topics aan


    Begin •
    Iedereen is net klaar met een vermoeiende schooldag, gelukkig de laatste van de week. Terwijl de sommige studenten naar zijn of haar werk gaan, gaan de andere daar heen om het weekend te vieren met een goed bakje koffie, in de hoop daar ook nog een glimp van hun coffee-crush op te vangen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How far is far

    (HOLA.)


    Because I love him, do I need another reason?

    [Hello]

    Verkeerd subforum, Tesje(flower)


    Bowties were never Cooler

    DanielInTheDen schreef:
    Verkeerd subforum, Tesje(flower)

    [Daar was ik al achter Mirri ghehe]


    How far is far

    [Hihi(K)]


    Bowties were never Cooler

    [MT.]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Michael Clifford
    Vermoeid liep ik van mijn laatste college naar buiten. Mijn rugzak hing over een van mijn schouders en Daniel's koppie stak uit het voorvak. Ik was blij dat de week over was, mijn laatste college week. Volgende week zou het wee van voren af aan beginnen, maar daar dacht ik nu niet aan. Nu zou ik snel maar mijn baan moeten, terwijl ik vrolijk Basket Case van Green Day meezing met de geluiden die door mijn oortjes mijn oren in stroomden vanaf mijn telefoon. Ik liep vrolijk door over de route naar mijn werk tot ik in een achterbuurt waar ik door moest bij een vuilcontainer iets leek te horen. Ik trok mijn oortjes uit mijn oren en hoorde het gepiep duidelijker. Het klonk levend en vrij hopeloos. Ik begon wild om me heen te kijken en druk te zoeken, maar uiteindelijk zag ik in de container een groene doos liggen, waaruit het geluid kwam. Toen ik de doos opendeed was die tot mijn ontzet gevult met 12 vrij magere puppies. Ik snapte niet hoe mensen dit konden doen, maar ik zag hier nu ook niemand om verder te vragen en in deze buurt durfde ik het ook niet. Ik besloot de hondjes dus maar mee te nemen en snel verder te lopen. Als ze in een vuilcontainer lagen hoefden hun eigenaar ze toch niet. Na mijn dienst zou ik ze wel naar het asiel brengen. Onderweg bedacht ik al namen voor elk van de pups, inclusief van een heel klein heel mager zwartje met felblauwe ogen. Uiteindelijk kwam ik bij de Starbucks aan, na nog 10 minuutjes lopen en een ontelbare hoeveelheid likken over mijn gezicht en armen. In de personeelsruimte zette ik de doos in een hoek en bouwde een soort rennetje van stoelen en dozen zodat de pups wat konden lopen en bewegen, waar ze bijna direct wel gebruik van maakten. Daarna verwisselde ik mijn Metallica shirt voor mijn werkbloes en deed ook mijn schort om, waar ik Daniel in deed,die zat daar altijd tijdens mijn werk. Daarna liep ik naar voren. Aangezien er nog weinig mensen waren vulde ik eerst een kom met water die ik bij de hondjes bracht. Eigenlijk allemaal vielen ze aan, behalve het kleine zwartje met de blauwe ogen. Ik pakte die op en stopte die naast Daniel in mijn schort, waar hij zich opkrulde tegen het kleine leeuwtje en zo inslaap viel. Ik keek even vertedert toe voor ik naar voren liep om mijn handen te wassen en achter de kassa te gaan staan voor de eerste bestellingen van de dag. Eigenlijk wilde ik liever poetsen en op mijn hondjes letten, maar als er niemand was, moest ik het wel doen. Daarbij wist iedereen die hier werkte wel beter dan zich af te vragen waar de dieren in de personeerskamer vandaan kwamen, want mij gebeurde dit vaker dan eens dat ik dieren in beter of slechtere staat op straat vond zonder eigenaar, zeke in de achterbuurt, en ze dan meenam voor ik ze na diensttijd naar het asiel bracht. Dit was tenminste minder vreemd dan de 3 kippen, de ezel of de 7 schildpadden die er wel eens hadden gestaan en die ik met mijn leven had bewaakt. Tja, ik was een vreemde met een rare aantrekkingskracht voor achtergelaten dieren. Nu zo achter de kassa hoopte ik wel dat Luke snel kwam. Ten eerste om me af te lossen, zodat ik als poetsende moederhond een oogje kon houden op de pups in de gesloten personeelskamer, en ten tweede omdat ik het zeker niet erg vond om hem als uitzicht en teddybeer te hebben tot we allebei naar huis gingen na sluitingstijd. Niet dat ik het hem ooit zou zeggen of laten merken, maar goed.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 10:17 ]


    Bowties were never Cooler

    [MT]

    Ik heb je topic even in het juiste subforum geplaatst. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Legare schreef:
    Ik heb je topic even in het juiste subforum geplaatst. (:

    Dankjewel ^^


    How far is far

    Zayn Malik
    Ik had vandaag bijna de hele dag in de Starbucks zitten tekenen. Ik had geen college vandaag, dus ik had hier prima gezeten en getekent. Het enige waarvoor ik opstond was eens in de paar uur een rondje met Harley, eindigend met een wc stop voor mij en een nieuwe kop koffie. Nu zat ik al een tijdje te tekenen in stilte, een scene uit een een slagveld was de opdracht, maar ik maakte er een gevecht tussen een aantal honden, een beer en een paard zonder ruiter van. Dat kon je ook vatten onder slagveld. Daarbij had ik al tijden geen zin om mensen te tekenen. Dan waren anatomisch correcte dieren nog een flinke uitdaging, maar wel leuk. Ik zat opgekrult met Harley tegen me aan, die meekeek met wat ik deed. Hij was de enige die dat mocht. Plots sprong hij op, waardoor ik meteen zijn halsband greep. Ik zag hoe de jongen met het felgekleurde haren binnen kwam lopen. Hij had altijd een knuffel in zijn schort, maar nu ook iets anders, wat leek op een hondje. Logisch dat Harley druk werd. Ik klikte zijn riem vast en liet hem naast me liggen, terwijl hij druk begon te kwispelen. Zelf nam ik een flinke slok van mijn afgekoelde koffie voor ik verder ging met tekenen. Ik lette voor de rest weinig op. Mijn bril stond op het puntje van mijn neus en mijn mouwen lagen tot net onder mijn knokkels. Ik zat naast de kachel, wat ik altijd wel fijn vond, want ik had het niet eens zo warm. Nu was ik een flinke koukleum, maar goed. Ik schaduwde nog wat dingetjes in en ging toch rechtop zitten om even mijn rug te kunnen kraken. Ik zat nu al zo lang voorover, dat ik wel een zere rug kreeg. Ik hing mijn bril in mijn halsgat en ging verzitten om Harley op schoot te nemen. "Rustig, man. Ik geef je echt wel genoeg aandacht. Maak je geen zorgen. Ik denk alleen niet dat het mini-hondje met je wil spelen." zei ik zacht tegen de hond terwijl ik over zijn hoofd aaide, wat hem kalmeerde en zijn kop op mijn schouder deed rusten. Ik klapte even mijn schetsblok dicht en pakte mijn beker koffie om rustig te drinken met Harley op schoot. Het was ook even fijn om een pauze te nemen, zonder direct weer te moeten gaan lopen. Ik kreeg een lik over mijn wang en drukte zelf een kus op zijn neus terwijl ik bleef kijken naar de mensen in het cafe. Ik vond het altijd wel leuk verhalen te verzinnen bij iedereen die ik binnen zag komen lopen. Dat was altijd wel een leuke bezigheid. Ik nam nog een slok koffie en leunde tegen de kachel. Even rust. Straks ging ik weer verder met mijn tekeningen, maar even lekker kroelen met mijn hond en straks tijdens het rondje een sigaret zou ook even heel fijn zijn. Dat ik er nu geen opstak was deels omdat ik afgeleid was van mijn drang naar nicotine en deels omdat het hier niet mocht.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 18:40 ]


    Bowties were never Cooler

    Harry Styles
    Compleet gesloopt maakte ik mijn richting de Starbucks. Het liefst ging ik recht door naar huis en ging met kleren en al onder de dekens kruipen, me de rest van de dag niet meer te bewegen, misschien alleen voor wat eten. We waren vandaag best intensief bezig geweest, ook buiten. Daarbij hadden we de cliché opdracht gekregen om iets op beeld te zetten dat ons inspireerde, en ik wilde niet standaard voor een artiest of iemand uit mijn familie gaan. Dat werd nog lastig. Soms vroeg ik me af hoe ik het telkens weer in mijn kop kreeg om naar school te gaan lopen, vanuit mijn knusse appartementje was het dan niet ver, maar van school uit naar werk was het een dikke twintig minuten lopen. Beter ging ik voortaan op de fiets, of was ik tenminste niet zo dom om wat extra geld te vergeten voor het geval dat ik met openbaar vervoer moest. Ik kroop wat dieper weg in mijn jas, ondanks dat het toch echt nog zomer was -was het mog best fris en zou ik willen dat ik vanmorgen iets warmers had aangetrokken en niet eigenwijs had gedacht dat het toch zomer was en dat het niet nodig was. Al sjokkend met mijn te zware tas over mijn schouder en mijn camera om mijn nek kwam ik langzaam dichter bij bestemming. In de Starbucks mocht ik mijn camera niet gebruiken van mijn baas, en hij viel teveel op om te gebruiken. Dan maar mijn prut iPhone gebruiken om mensen op vast te leggen, die kon ik thuis toch nog redelijk bewerken, niet te veel, anders verloor de foto zijn essentie en schoonheid. Daar ging het allemaal om, de puurheid van de mens. Eindelijk stapte ik de warmte binnen en zuchtte opgelucht, om richting de personeelskamer te gaan. Ik mompelde een begroeting naar Michael en keek even vreemd op bij het zien van alle pups die her en der over elkaar heen klommen. "Ik ga het niet eens vragen," lachte ik zachtjes en aaide er eentje over zijn kop. Vlug kleedde ik me om en legde mijn camera heel voorzichtig op de tafel, als iemand daar aan kwam vermoordde ik hem. Ik liep maar de kassa en tikte de jongen met het felle haar aan. "Ga jij maar de moeder uithangen, ik neem het hier wel over als je dat wil," stelde ik voor met een glimlach. Ik begreep het als hij dat liever wilde, dat had ik in zijn schoenen ook gewild. Daarbij kon ik dan gelijk mijn taak opnemen van ietwat dubbelzinnige tekstjes op bekers schrijven, de gezichten als de klanten hun beker aangereikt kregen waren prijzeloos.


    Because I love him, do I need another reason?

    Michael Clifford
    Ik was rustig de balie aan het soppen doen ik van achter een begroeting van Harry hoorde komen. Ik riep iets vrolijks terug en ging verder met schoonmaken. Er waren weinig klanten, onderandere het vreemde tekenkind met zijn hond. Die zat hier bijna altijd, maar wie was ik om te oordelen. Ik hoorde Harry zijn woorden en grijnsde een beetje. "Gewoon het normale verhaal. Ze lagen in die doos in een vuilcontainer." zei ik ondanks dat hij het niet ging vragen. Dan kon ik alsnog antwoord geven. Ik poetste rustig verder, wel gericht op de deur, toen ik op mijn achouder werd getikt. Ik keek op en draaide me om, naar Harry toe. Ik rolde met mijn ogen bij zijn woorden maar knikte dan toch. "Thanks, man. Maar voor een moeder mis ik toch wat onderdelen." zei ik voor ik naar de kraan liep om een emmer met sop te vullen om de tafeltjes te gaan boenen. Ik merkte hoe de hond van de jongen in de hoek reageerde op de pup in mijn schort, die trillen tegen Daniel aangekropen lag. Ik was echt bang dat die het hardst was getroffen van alle magere pups. Ik aaide zacht over het koppie en hij likte mijn vingers. Ik glimlachte en deed de kraan weer uit voor ik voor de balie uit liep om de tafels te gaan schrobben. Intussen zag ik de jongen met de grote hond naar de balie lopen en een grote caramel chocolade koffie te bestellen. Harry kon dat prima en ik wilde inderdaad liever hier de moeder uithangen. Net toen ik deze tafel af had begon de hele kleine pup te piepen, waardoor ik direct mijn lap in de emmer niet vallen en het kleine beestje in mijn handen nam. Hij trilde en ik maakte me echt zorgen. Snel liep ik achter de balie en pakte een theedoek om die voorzichtig om het koude hondje te wikkelen. Daarna legde ik hem terug in mijn schort tegen Daniel aan. Ik was blij dat hij minder trilde, maar ik wist niet of dat kwam door de theedoek of dat hij mijnder ruimte had om te bewegen. Ik ging toch maar weer terug naar poetsen, maar wel met een blik op het kleine hondje. Als die echt in schok bleek te gaan zou ik direct proberen met het hondje naar het asiel te komen, maar nu hoopte ik gewoon dat dit zou werken. Ik poetste rustig de tafels verder en zou straks de ramen gaan lappen en de vitrines ook. Misschien hadden we ook nog wel ergens oude stukjes kaas of brood liggen. Dan hadden de pups tenminste iets te eten. De rest zou namelijk ook best honger hebben, al waren die nog een stuk levendiger dan het kleintje in mijn schort. Dit was echt het onderdeurtje en het had nu al mijn hart gewonnen. Toch moest ik doorgaan en mijn dienst uitzingen tot dit kleintje hulp kon krijgen en de rest ook een plekje kon krijgen waar ze echt eten konden krijgen en echt pup konden zijn. Dat ging niet in een klein stukje van de personeelskamer van de Starbucks. Nu bleef ik maar schrobben, want de baas was al veels te coulant met me en ik wilde echt niet dat hij me ontsloeg omdat ik niet hard genoeg werkte.


    Bowties were never Cooler

    Harry Styles
    Ongelovig schudde ik mijn hoofd toen Michael toch antwoord op mijn niet gestelde vraag gaf, al liet het me wel met een andere blik naar de puppies kijken. Dat mensen pups ergens in een doos neerzetten en achterlieten hoorde ik vaker, maar in een container was toch wel heel erg onmenselijk en wreed, ik begreep niet hoe mensen dat over hun hart verkregen. Ik zuchtte even en keek vertederd naar de jonge beestjes terwijl ik me omkleedde. Michael zou ze na zijn dienst wel naar het asiel brengen, ik kon niet zo zeggen hoe oud de pups waren maar als ik ze zo zag was de neiging om er een mee naar huis te nemen sterk. Ik zocht toch al een tijdje naar een diertje dat me gezelschap kon houden als ik na school alleen was, al moest ik dan wel even uitvogelen of ik iemand had die op hem kon passen als ik naar school of werk was of dat ik hem mee zou nemen. Ik legde mijn camera zo op de tafel neer dat ik ten alle tijden zicht op het ding had, hij was me iets te kostbaar om zomaar rond te laten slingeren zonder bewaking. Nadat ik me had omgekleed tikte ik Michael aan om voor te stellen hem af te lossen zodat hij kon moederen. Sceptisch trok ik een wenkbrauw op en liet mijn blik over hem heen glijden bij zijn woorden. "Weet je dat wel heel zeker?" vroeg ik hem twijfelend, maar met een overduidelijk plagende ondertoon. Een zacht gegniffel rolde over mijn lippen voor ik met gemak op de balie hopte naast de kassa. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik dingen niet aanpakte zoals het hoorde, maar het was gewoon leuk om dingen uit te proberen en dan de reacties erop te zien. Ik viste mijn mobiel uit mijn zak en legde die op mijn schoot, zo dat hij niet kon vallen maar ik hem toch kon pakken als ik dat nodig had, je wist maar nooit wanneer er een perfecte gelegenheid kon komen waarin ik hem kon gebruiken. Na even zag ik de jongen met zijn hond uit de hoek opstaan en mijn kant opkomen, ik wist zijn naam, zelfs die van de hond, maar had nooit echt met hem gesproken ondanks dat hij hier elke dag zat. Persoonlijk vond ik hem wel interessant en had daarom al vaker sneaky foto's gemaakt, want wat was er nou inspirerender dan iemand die zelf geïnspireerd was? Ik was eng, dat wist ik zelf ook wel. Met een brede glimlach als altijd nam ik zijn bestelling, om een van de koffiebekers en een zwarte marker te pakken. We wisten allebei dat ik er nooit alleen standaard een naam op zette, soms liet ik de naam zelfs weg en door sommige van mijn teksten hadden de meesten wel door dat ik niet alleen op vrouwen viel. 'De knapste jongen die ik vandaag zal zien', schreef ik erop voor ik de bestelling aan mijn collega's doorgaf en Michael opeens een theedoek kwam halen, ook daarnaar ging ik niet vragen. Ik wilde gewoon Zayn's uitdrukking bij het krijgen van de beker erg graag zien.


    Because I love him, do I need another reason?

    Zayn Malik
    De jongen met de enorme bos krullen kwam de jongen met het felgekleurde haar aflossen, die tafeltjes begon te schrobben. Harley was nu nog erger, dus ik besloot nu maar te gaan wandelen met een verse kop koffie. Ik stond op en liet rustig naar de balie, terwijl de grijze hond flink kwispelend trok. Ik hield hem bij me en bestelde met een zachte stem en een kleine glimlach mijn standaard koffie bij de krullenbol, wiens naam ik nog niet kende, maar hij die van mij duidelijk wel. Toch schreef hij de laatste tijd, eigenlijk nooit, mijn naam erop. Toch was het wel duidelijk dat hij het wist. Ik leunde tegen de balie en legde het geld neer naast zijn heup. Hij zat namelijk op de balie, zodat ik bijna tegen hem aan leunde. "Jullie hebben nogsteeds geen peuken, of wel?" vroeg ik met een scheve grijns op mijn gezicht. Het zou wel handig zijn, maar anders ging ik langs de winkel, want mijn pakje was bijna leeg. Daarbij wist ik moeilijk hoe ik een beetje een gesprekje kon houden. Dat leek me wel iets wat nu toepasselijk was. Hij was een enorme flirt en die aandacht vond ik niet heel erg. Het was positieve aandacht en die kreeg ik zeker op persoonlijk vlak maar erg weinig. Ik trok nog eens aan Harley's riem, want die hond bleef drammen. Hij moest leren dat het niet mocht, maar hij was vrij hard leers. Ik pakte mijn beker aan van zijn collega en las wat erop stond. Direct werden mijn wangen rood, maar gelukkig was het door mijn baardje en mijn kleurtje dat het onzichtbaar bleef. "Kan jij met je mooie ogen op mijn spullen letten terwijl ik een rondje doe?" vroeg ik door hem aan te kijken met mijn grote bruine ogen. Daarna nam ik een slokje koffie en keek naar Harley. "Je berichtjes beginnen wel een beetje uit de hand te lopen, vind je niet? Misschien heb ik wel een vriendin." zei ik terwijl ik met mijn duim over zijn berichtje wreef. Ik vond het wel heel lief, maar ik durfde echt nog niet uit de kast te komen en verdedigde mijn schijnbare heteroseksualiteit vrij fel. Misschien iets te fel, maar liever te fel dan dat mensen erachter kwamen en ik problemen ermee kreeg. Ja, ik was een jongen. Ja, ik deed de kunstacademie. En ja, ik was gay. Maar ik was geen stereotype en wilde ook niet in hokjes geplaatst worden. Daarbij was ik vooral gewoon bang voor de reacties. Thuis had ik zulke grote problemen gehad toen ik alleen het onderwerp maar opbracht. Ik durfde het gewoon echt niet. Toch kon ik het niet laten om een beetje terug te plagen en te flirten bij zijn gedrag. Het was heel erg aanstekelijk. Normaal was ik echt geen flirterig persoon, ik wilde iedereen in hun waarde laten en met niemand hun gevoelens spelen. Toch ging ik er wel eens in mee als een knap persoon het met mij probeerde. Vaak zelfs dan negeerde ik het, maar deze situatie gebeurde zo vaak, dat ik nu ook wel wat terug durfde te doen.


    Bowties were never Cooler