• Nou wou ik gewoon even een topic maken om er bij stil te staan hoeveel onnodig racisme er nog in de wereld is.
    Ik ga ook eerlijk zijn, eerst boeide het me niet. Maar mijn verloofde is Albanees en sindsdien is mijn mening en zicht erop ook helemaal veranderd. Vooral, door wat er een tijdje geleden is gebeurd.

    Om het even snel uit te leggen: mijn vriend werkt in een pizzeria, met een gemiddelde van 65 uur per week. Om te beginnen, ik zie niet veel Belgen/Nederlanders dat doen.
    Nu ja, een tijdje geleden ben ik dus ontzettend boos geworden door onnodig racisme. Na een hele dag, dat mijn vriend niet heeft kunnen eten, door het drukke werk was het elf uur in de avond voor hij naar de snackbar kon, om snel wat te eten. Wat er toen is gebeurd: van het moment dat hij de snackbar binnen kwam, tot hij buiten ging is hij door drie verschillende aangevallen geweest met racistische opmerkingen. Ik ken mijn vriend als iemand, als je hem kwetst of je hebt geen respect voor hem, of je daagt hem uit met een stomp (wat toen ook is gebeurd), vliegt hij in de aanval. Dan is hij er ook niet vies van om iemand een flinke boks te geven. Wat ik toen heb gezien en dat heeft me juist zo boos gemaakt. Mijn vriend deed niets. Iemand met steeds een antwoord klaar, een sterke persoon zat daar, met zijn mond vol tanden. Helemaal wit geworden, in shock. Ik had hem nooit, maar nog nooit in zulke toestand gezien.

    Nog steeds helemaal aangedaan door de opmerkingen: het is weer een bruine aap hoor, heel de dag niets doen, leven op de kosten van een hard werkende belg. Vertrek terug naar je lang 'makak', ging hij opnieuw naar zijn werk. (Waar iedereen buitenlands is die er werkt), voor de tweede keer die avond kwamen er mensen binnen: Ne hoop turken, buiten gij *wijst naar mijn vriend* wat ben jij voor een soort? Maakt al niet uit, het enige waar jullie goed in zijn is dit dus begin maar snel.
    Toen is hij ook boos geworden, het was hem toen ook te veel geworden. Hij heeft toen die mannen van de stoel gesleurd en op straat gesmeten.

    Nu ja, na al dit gezeur -moest iemand het hebben gelezen- wou ik gewoon even stil staan bij al het onnodige racisme. Ik ga niet zeggen dat ze allemaal goed zijn en respect verdienen. Maar zo zijn er ook Belgen/Nederlanders dat 'rotte appels' zijn.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Hier sluit ik me helemaal bij aan ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik vind het verschrikkelijk dat je vriend tot twee keer toe zo respectloos werd behandeld. Het is erg dat discriminatie in 2014 nog altijd bestaat, maar ik denk niet dat het ooit van de wereld zal verdwijnen, helaas.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Brownstone schreef:
    Ik vind het verschrikkelijk dat je vriend tot twee keer toe zo respectloos werd behandeld. Het is erg dat discriminatie in 2014 nog altijd bestaat, maar ik denk niet dat het ooit van de wereld zal verdwijnen, helaas.

    Ik denk het ook niet en dat vind ik gewoon verschrikkelijk. Bij elke nationaliteit zijn er die gewoon geen respect verdienen. Maar zoals ik al zei, ze zijn niet allemaal slecht. Er moet maar één iemand zijn die iets verkeerd doet: diefstal, agressie, moord,... om de rest een slecht beeld te geven.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik vind het echt erg om te horen! Zo'n verhaaltjes doen me toch altijd nog verbazen hoe racistisch mensen kunnen zijn! Wat ik overigens belachelijk vind, het maakt toch niet uit, ze zijn ook mensen hé. 't is niet omdat ze een andere huiskleur hebben dat ze ineens slecht zijn!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    Ik vind het echt erg om te horen! Zo'n verhaaltjes doen me toch altijd nog verbazen hoe racistisch mensen kunnen zijn! Wat ik overigens belachelijk vind,het maakt toch niet uit, ze zijn ook mensen, hè. 't is niet omdat ze een andere huidskleur hebben dat ze ineens slecht zijn!

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 20:45 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    madeupyou schreef:
    Ik vind het echt erg om te horen! Zo'n verhaaltjes doen me toch altijd nog verbazen hoe racistisch mensen kunnen zijn! Wat ik overigens belachelijk vind, het maakt toch niet uit, ze zijn ook mensen hé. 't is niet omdat ze een andere huiskleur hebben dat ze ineens slecht zijn!


    wat was dit ookalweer

    Wow, dat is echt erg om te horen. Ik zie ook wel eens racistische neigingen in mijn omgeving en ik vind dat dan ook vreselijk, maar zo erg als bij jouw vriend heb ik het precies nog niet mee gemaakt. Vreselijk dat er zo veel vooroordelen bestaan.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Vreselijk om te horen!!
    Ik heb zelf het kwetsende effect van kleine racistische opmerkingen nooit als 'erg' gezien, totdat ik zelf zo'n opmerking kreeg. Ik ben belg met een blanke huid, dus zo vaak gebeurt dat niet. Maar toen dat meisje mij "een vuile belg" noemde, kwam dat echt hard aan.
    Racisme moet stoppen!! (en niet enkel tegen mensen die geen blanke huid hebben)


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    In het algemeen vind ik dat mensen elkaar niet moeten beoordelen voordat je degene beter kent.


    Alleen maar tranen van geluk

    Er zijn natuurlijk buitenlanders die crimineel zijn of dingen doen die niet door de beugel kunnen - maar ook autochtonen kunnen er wat van hoor.
    Ik vind echt naar voor je verloofde dat ze zo tegen hem doen.
    Ik ben het verder ook eens met Rowling, maar ik denk niet dat racisme ooit de wereld uit zal gaan.


    Not all those who wander are lost.

    madeupyou schreef:
    Ik vind het echt erg om te horen! Zo'n verhaaltjes doen me toch altijd nog verbazen hoe racistisch mensen kunnen zijn! Wat ik overigens belachelijk vind, het maakt toch niet uit, ze zijn ook mensen hé. 't is niet omdat ze een andere huiskleur hebben dat ze ineens slecht zijn!


    Dit.
    Helaas had ik dat soort mensen ook in mijn klas zitten. Driekwart van de klas maakte rascistische opmerkingen naar alle buitenlanders toe. Zoals: Al die buitenlanders zitten alleen maar thuis en leven van onze uitkering. Ze stelen en vermoorden mensen alleen maar. Ze moet hier eens oprotten uit Nederland.
    Omdat ik zelf buitenlands ben deed dit me wel wat. Maar ik ben zo opgevoed dat ik netjes en beleefd moet blijven, wat er ook gebeurd. Dus ik heb het maar genegeerd maar de woorden bleven wel in mijn hoofd spoken voor een aantal dagen.
    Jammer genoeg zal dit nooit veranderen.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Is hij ontslagen? Want klanten naar buiten sleuren daar zal zn baas niet echt blij mee zijn, al waren die gasten noch zon klootzakken


    yesterday was history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that`s why it`s called the present.

    alotlaxolotls schreef:
    Is hij ontslagen? Want klanten naar buiten sleuren daar zal zn baas niet echt blij mee zijn, al waren die gasten noch zon klootzakken

    Hahaha, dan ken je zijn baas nog niet. Een turk van 1m60 met meer spieren dan Ronaldo. Hij zou hem ontslagen hebben moest hij niets hebben gedaan.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Hahaha, dan ken je zijn baas nog niet. Een turk van 1m60 met meer spieren dan Ronaldo. Hij zou hem ontslagen hebben moest hij niets hebben gedaan.


    *Dies because of laughing with ice-cream in her mouth*


    Not all those who wander are lost.

    Floresa schreef:
    (...)
    Hahaha, dan ken je zijn baas nog niet. Een turk van 1m60 met meer spieren dan Ronaldo. Hij zou hem ontslagen hebben moest hij niets hebben gedaan.

    Me likey! :D


    No growth of the heart is ever a waste