• Hallo allemaal!
    Na een tijdje wachten hebben we eindelijk toestemming om deze wedstrijd te beginnen!
    Het idee is natuurlijk dat we door middel van enkele opdrachten één winnaar bekomen.


    Verder hebben we plaats voor tien à vijftien deelnemers, deze mogen zich hieronder aanmelden.

    In totaal hebben we 6 rondes. Elke ronde duurt anderhalve tot twee weken, waarna een halve week volgt voor de verbetering en het jureren.

    Alle opdrachten zijn terug te vinden in deze story

    Juryleden:
    x Cenation
    x Vashton
    x Stradlin
    x LastFistKiss

    Deelnemers:
    x Nuevo
    x Assassin
    xSquare 1
    x Derek_Hale
    xChandler 1
    xMikaelsons
    xKanda 1
    xTelcontar
    xPhortion 1
    xBoAndNiall 1
    xNewyorker 1
    xDeerstalker
    xFrodo 1
    xInquisitor 1
    xParacosm 1

    Inzenden:
    De inzendingen van jullie opdracht moet naar alle drie de juryleden gestuurd worden. Wij, als juryleden, verbeteren alleen wat we toegezonden krijgen.

    Hoe kan je winnen:
    Bij elke opdracht kan je een score krijgen op 100, zie verbetering. Deze punten tellen we op het einde van de wedstrijd op en degen die de meeste punten heeft, wint.

    Prijzen:
    Eer is de grootste prijs, maar buiten dat wordt een story, quiz of gedicht naar keuzen gepromoot in één van onze story's naar keuzen.

    Opdrachten:

    x Opdracht 1:

    De deelnemers kiezen een willekeurig getal van één tot en met vijftien. Achter dit getal zit een Quote.
    Aan de hand van deze Quote moeten de deelnemers een one shot maken van minstens 500 en maximun 1500 woorden waarin de quote terug moet komen.
    De opdracht wordt in het Nederlands geschreven.

    De lijst:
    1. Square
    2. Nuevo
    3. LeoValdez
    4. Newyorker
    5. Deerstalker
    6.Paracosm
    7. Handles
    8.Telcontar
    9.Mikaelsons
    10.Inquisitor
    11.XY390
    12. Kanda
    13. Alisos
    14. Phortion
    15.BoAndNiall


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op 17/09/2014


    x Opdracht 2
    De deelnemers worden opgedeeld in vier, door ons gekozen, groepen van twee of drie.
    Het is de bedoeling dat elke groep 1 verantwoordelijke opgeeft. Hiermee verloopt het verdere contact.

    Elke groep krijgt een onderwerp (zie hieronder). Het is de bedoeling dat je met dit onderwerp samen een doorlopend verhaal maakt.
    Dit moet aan de hand van samenwerking. Iedereen schrijft een deel dat ongeveer even groot is, dus ieders aandeel en inzet moet gelijk zijn.
    Om duidelijkheid te krijgen in wie wat geschreven heeft, moeten jullie met opmaak werken, bijvoorbeeld:

    Vashton, Sugglet, LastFistKiss

    Tekst van Vashton.

    Tekst van Sugglet.

    Tekst van LastFistKiss.

    Zorg hierbij dat jullie duidelijke kleuren gebruiken.

    De hele bedoeling van deze opdracht is om te zien hoe jullie kunnen samenwerken en deze samenwerking te verbeteren.
    We hebben geprobeerd de 'zwakkere' met de 'sterkere' samen te zetten zodat jullie niet alleen leren samenwerken, maar ook kunnen werken aan jullie schrijfstijl.

    Mits wij begrijpen dat niet iedereen even hard gaat meewerken, wordt iedereen apart beoordeeld d.m.v. het beoordelingssysteem dat jullie op het forum terug vinden en wordt het groepje in het geheel beoordeeld op originaliteit en samenwerking.

    Deze opdracht wordt ten laatste zondag 5 oktober afgegeven door de verantwoordelijke van elke groep.
    Probeer de verantwoordelijke ook vandaag of morgen nog aan te duiden.

    Groepen:

    ~Groep 1: Paracosm, Sytry en Assassin. Thema: Lente Verantwoordelijke: Sytry
    ~Groep 2: Inquisitor, BoAndNiall en Newyorker Thema: Herfst [Verantwoordelijke:] Inquisitor
    ~Groep 3: Phortion, Square en Nuevo. Thema: Zomer Verantwoordelijke: Square
    ~Groep 4: Frodo en Alisos Thema: Winter Verantwoordelijke: Frodo


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op: 05/10/2014

    x Opdracht 3

    Schrijf een opiniestuk tussen de 800 en 1500 woorden en 3 argumenten over één van de volgende onderwerpen:

    -Homoseksualiteit --> Frodo
    -Seks voor het huwelijk
    -Studentendopen
    -Alcohol gebruik bij jongeren
    -Veganisme
    -Tienerouders
    -Roken in het openbaar
    -Pedofilie
    -Sociale media
    -HIV --> Square
    -Zelfdoding/ Zelfverwonding
    -Euthanasie
    -Prostitutie

    Laat in een reactie weten wel onderwerp je wilt, elk onderwerp kan maar éénmalig gekozen worden.

    Bij deze opdracht wordt extra rekening gehouden met de structuur. Let hier dus goed op!

    Veel succes!


    x Opdracht 4

    x Opdracht 5

    x Opdracht 6

    Het verbeteren:

    Bij het verbeteren hanteren we een bepaalde structuur:

    ~Spelling, grammatica en interpunctie {30 punten}
    Dit zijn hoofdletters, woordenschat, zinsbouw, leestekengebruik,...
    ~Originaliteit {15 punten}
    Was het origineel genoeg? Plagiaat? De cover? De Lay-out?
    ~Het verhaal zelf {30 punten}
    De inhoud van het verhaal. Hoe leest het?
    ~De uitvoering van de opdrachten {10 punten}
    Heeft de deelnemer zich aan de opdracht gehouden?
    ~Het aantal woorden, alinea gebruik, De structuren die in het verhaal gebruikt worden (inleiding, midden, slot). {15 punten}

    Elk jurylid geeft punten op elke deelnemer, deze punten worden dan naast elkaar gelegd en zo gedelibereerd.

    Bij deelnemers die te laat inleveren, trekken we per dag twee punten af.


    Dat was het wel zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het een leuk ideetje vinden!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 18:47 ]


    Made in China

    Vashton schreef:
    Oké.
    Bij deze spijt het me heel erg voor alle mensen die wel willen meedoen en wel moeite deden, maar ik heb hier geen zin meer in.
    Ik heb mijn best gedaan om voor originele opdrachten te zorgen, maar dit wordt niet geapprecieerd en mensen kunnen niet beter doen dan erover te zeuren.
    Nou, get over it, zou ik zeggen.
    Ik heb mijn best gedaan, maar nu ben ik er klaar mee.
    Als niemand de opdrachten wilt maken, is bij deze de wedstrijd afgelopen.


    Ik vind je voorgaande opdrachten ontzettend goed en verfrissend, maar voor mij is dit te "schools" om het even zo te zeggen. Het is ook niet echt iets waar je • je fantasie in kwijt kan, maar meer iets wat je voor een krant of opdracht moet schrijven. Ik denk dat daarom veel mensen het niet zo leuk vinden.


    •

    Unburnt schreef:
    (...)

    Ik vind je voorgaande opdrachten ontzettend goed en verfrissend, maar voor mij is dit te "schools" om het even zo te zeggen. Het is ook niet echt iets waar je • je fantasie in kwijt kan, maar meer iets wat je voor een krant of opdracht moet schrijven. Ik denk dat daarom veel mensen het niet zo leuk vinden.


    Ik vind veel niet leuk. Maar uiteindelijk doe ik het toch omdat ik me ergens voor ingeschreven heb.
    Luister, ik ben het commentaar gewoon beu.
    Elke opdracht is het wel iets en ik doe geen moeite voor mensen die geen moeite voor mij doen.


    Made in China

    Unburnt schreef:
    (...)

    Ik vind je voorgaande opdrachten ontzettend goed en verfrissend, maar voor mij is dit te "schools" om het even zo te zeggen. Het is ook niet echt iets waar je • je fantasie in kwijt kan, maar meer iets wat je voor een krant of opdracht moet schrijven. Ik denk dat daarom veel mensen het niet zo leuk vinden.


    Het gaat 'm niet zo zeer alleen om deze opdracht, de vorige opdracht was er ook heel wat gezeur. We zijn het gewoon beu dat er telkens wel iemand is die commentaar op de opdracht heeft. Op die manier hebben wij ook geen zin meer om nog moeite te doen, als andere er de moeite ook niet voor doen. Daarom hebben wij deze wedstrijd niet georganiseerd. Het is gewoon jammer dat er telkens weer wat is en hier komen nu al genoeg frustraties bij kijken.


    16 - 09 - '17

    Wacht, wat? Dus dat is het? Noooh. (no_chears)
    Dit was eindelijk eens een wedstrijd die goed georganiseerd werd en niet meteen strandde bij de eerste opdracht. Dat ik twijfels had bij de vorige opdracht moet niet worden opgevat als kritiek op jullie persoonlijk; ik werk gewoon het liefst in mijn eentje. En ik keek juist uit naar deze opdracht, want het leek me juist wel een interessante afwisseling van 'gewone' verhalen. Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als jullie er nu mee stoppen. :c

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 21:21 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wacht, wat? Dus dat is het? Noooh. (no_chears)
    Dit was eindelijk eens een wedstrijd die goed georganiseerd werd en niet meteen strandde bij de eerste opdracht. Dat ik twijfels had bij de vorige opdracht moet niet worden opgevat als kritiek op jullie persoonlijk; ik werk gewoon het liefst in mijn eentje. En ik keek juist uit naar deze opdracht, want het leek me juist wel een interessante afwisseling van 'gewone' verhalen. Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als jullie er nu mee stoppen. :c


    Helaas ben je daar alleen in.
    Niemand anders zit deze opdracht zitten, en ik heb geen zin meer om te verbeteren als mensen geen moeite doen :)


    Made in China

    Vashton schreef:
    (...)

    Helaas ben je daar alleen in.
    Niemand anders zit deze opdracht zitten, en ik heb geen zin meer om te verbeteren als mensen geen moeite doen :)


    Frodo zag deze opdracht ook zitten.
    Maar hier ben ik het wel mee eens.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 21:24 ]


    16 - 09 - '17

    Square schreef:
    Wacht, wat? Dus dat is het? Noooh. (no_chears)
    Dit was eindelijk eens een wedstrijd die goed georganiseerd werd en niet meteen strandde bij de eerste opdracht. Dat ik twijfels had bij de vorige opdracht moet niet worden opgevat als kritiek op jullie persoonlijk; ik werk gewoon het liefst in mijn eentje. En ik keek juist uit naar deze opdracht, want het leek me juist wel een interessante afwisseling van 'gewone' verhalen. Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als jullie er nu mee stoppen. :c


    Ik sluit me hier bij aan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik vind het fijn dat jullie er wel zin in hebben, maar het is echt niet fijn om elke opdracht weer commentaar te krijgen. Ik heb de vorige opdracht eerlijk gezegd tegen m'n zin zitten beoordelen omdat de helft toch commentaar had, maar uiteindelijk heb ik gedaan wat ik moet doen omdat ik koos mee te doen aan dit. Maar als er geen moeite in de opdracht wordt gestoken door de deelnemers, dan zie ik ook niet in waarom ik nog moeite moet doen om te beoordelen en m'n energie in deze wedstrijd moet steken. Ik vind het vooral heel erg jammer voor Vashton, zij doet enorm haar best om elke opdracht zo origineel mogelijk te verzinnen en deze wedstrijd goed te laten lopen, maar ik snap haar frustraties op deze manier maar al te goed zoals het hier nu loopt. Ik weet dat ik misschien in herhaling val, maar goed.


    16 - 09 - '17

    Maar bij de vorige opdracht heeft iedereen uiteindelijk toch nog wel moeite gedaan om iets neer te zetten? Op een aantal na, maar er vallen bij iedere wedstrijd mensen af die niets meer van zich laten horen of gewoon hebben overschat hoeveel vrije tijd ze zouden hebben, dus dat heeft niets met specifiek deze wedstrijd te maken. Dat is gewoon een nogal triest feit van Q-wedstrijden in het algemeen. Dat er mensen zijn die weigeren deze opdracht te doen is jammer, maar er zijn als ik het goed begrijp ook best wel wat mensen die het wél zien zitten. Is het het daarvoor niet waard toch door te gaan? :c

    Of hebben jullie al officieel besloten te stoppen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Maar bij de vorige opdracht heeft iedereen uiteindelijk toch nog wel moeite gedaan om iets neer te zetten? Op een aantal na, maar er vallen bij iedere wedstrijd mensen af die niets meer van zich laten horen of gewoon hebben overschat hoeveel vrije tijd ze zouden hebben, dus dat heeft niets met specifiek deze wedstrijd te maken. Dat is gewoon een nogal triest feit van Q-wedstrijden in het algemeen. Dat er mensen zijn die weigeren deze opdracht te doen is jammer, maar er zijn als ik het goed begrijp ook best wel wat mensen die het wél zien zitten. Is het het daarvoor niet waard toch door te gaan? :c

    Of hebben jullie al officieel besloten te stoppen?


    Ik ben aan het twijfelen. Heel eerlijk gezegd ligt dat aan de inzet die iedereen nu toont.
    Als ik genoeg inzendingen krijg, zonder al te veel gezeur, wil ik het proberen, anders niet.


    Made in China

    Cenation schreef:
    (...)

    Frodo zag deze opdracht ook zitten.
    Maar hier ben ik het wel mee eens.


    Ja ja ja ik zie het ook nog zitten! Sorry, ik was weg met school.
    Wat is genoeg? :/ want ik wil h'm echt graag nog schrijven..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vashton schreef:
    (...)

    Ik ben aan het twijfelen. Heel eerlijk gezegd ligt dat aan de inzet die iedereen nu toont.
    Als ik genoeg inzendingen krijg, zonder al te veel gezeur, wil ik het proberen, anders niet.


    Hm, oké, maar eigenlijk vind ik dat een beetje lastig, als ik eerlijk mag zijn. Zoals Frodo zegt, wat is genoeg? Ik hoop dat dit niet bijdraagt aan "gezeur", maar ik zou toch graag een ja of nee hebben. Als de wedstrijd doorgaat, zal ik de opdracht namelijk sowieso gewoon doen en op tijd inleveren. Als er dan echter toch een goede mogelijkheid is dat je vindt dat te weinig mensen iets hebben ingeleverd en er vervolgens verder niets met mijn inzending wordt gedaan omdat de wedstrijd alsnog stopt, dan zou ik deze tijd in mijn tentamenperiode beter kunnen besteden aan leren. Ik vind deze wedstrijd super en zou de opdracht met veel plezier doen, maar aangezien je het zelf hebt over werk doen dat niemand waardeert, denk ik dat je wel snapt dat ik geen zin heb de opdracht voor niets te maken terwijl ik ook een hoop andere dingen te doen heb. Niet vervelend bedoeld. :x

    Maar in ieder geval al heel fijn dat je het nog een kans wilt geven. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Maak de opdracht en dan zal ik zien naar de opkomst voor de volgende opdracht.
    Anders zal ik bij afronden bij opdracht 3 en zal zo de winnaar bekend gemaakt worden :)
    Dus het is zeker nog de moeite, zelfs als het niet verder gaat.


    Made in China

    Deelnemers die hun opdracht inzenden krijgen sowieso een beoordeling en punten. We begrijpen dat het niet eerlijk en niet fijn is dat jullie dan moeite gedaan hebben en wij geen moeite meer doen, zo hoort het niet natuurlijk.


    16 - 09 - '17

    Oh, super. Bedankt, dan weet ik in ieder geval dat ik het niet voor niets doe. Fijn dat jullie je hier zo voor inzetten. ^^

    Nog één vraagje - lees ik er gewoon overheen, of staat de deadline nog nergens?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan