• Hallo allemaal!
    Na een tijdje wachten hebben we eindelijk toestemming om deze wedstrijd te beginnen!
    Het idee is natuurlijk dat we door middel van enkele opdrachten één winnaar bekomen.


    Verder hebben we plaats voor tien à vijftien deelnemers, deze mogen zich hieronder aanmelden.

    In totaal hebben we 6 rondes. Elke ronde duurt anderhalve tot twee weken, waarna een halve week volgt voor de verbetering en het jureren.

    Alle opdrachten zijn terug te vinden in deze story

    Juryleden:
    x Cenation
    x Vashton
    x Stradlin
    x LastFistKiss

    Deelnemers:
    x Nuevo
    x Assassin
    xSquare 1
    x Derek_Hale
    xChandler 1
    xMikaelsons
    xKanda 1
    xTelcontar
    xPhortion 1
    xBoAndNiall 1
    xNewyorker 1
    xDeerstalker
    xFrodo 1
    xInquisitor 1
    xParacosm 1

    Inzenden:
    De inzendingen van jullie opdracht moet naar alle drie de juryleden gestuurd worden. Wij, als juryleden, verbeteren alleen wat we toegezonden krijgen.

    Hoe kan je winnen:
    Bij elke opdracht kan je een score krijgen op 100, zie verbetering. Deze punten tellen we op het einde van de wedstrijd op en degen die de meeste punten heeft, wint.

    Prijzen:
    Eer is de grootste prijs, maar buiten dat wordt een story, quiz of gedicht naar keuzen gepromoot in één van onze story's naar keuzen.

    Opdrachten:

    x Opdracht 1:

    De deelnemers kiezen een willekeurig getal van één tot en met vijftien. Achter dit getal zit een Quote.
    Aan de hand van deze Quote moeten de deelnemers een one shot maken van minstens 500 en maximun 1500 woorden waarin de quote terug moet komen.
    De opdracht wordt in het Nederlands geschreven.

    De lijst:
    1. Square
    2. Nuevo
    3. LeoValdez
    4. Newyorker
    5. Deerstalker
    6.Paracosm
    7. Handles
    8.Telcontar
    9.Mikaelsons
    10.Inquisitor
    11.XY390
    12. Kanda
    13. Alisos
    14. Phortion
    15.BoAndNiall


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op 17/09/2014


    x Opdracht 2
    De deelnemers worden opgedeeld in vier, door ons gekozen, groepen van twee of drie.
    Het is de bedoeling dat elke groep 1 verantwoordelijke opgeeft. Hiermee verloopt het verdere contact.

    Elke groep krijgt een onderwerp (zie hieronder). Het is de bedoeling dat je met dit onderwerp samen een doorlopend verhaal maakt.
    Dit moet aan de hand van samenwerking. Iedereen schrijft een deel dat ongeveer even groot is, dus ieders aandeel en inzet moet gelijk zijn.
    Om duidelijkheid te krijgen in wie wat geschreven heeft, moeten jullie met opmaak werken, bijvoorbeeld:

    Vashton, Sugglet, LastFistKiss

    Tekst van Vashton.

    Tekst van Sugglet.

    Tekst van LastFistKiss.

    Zorg hierbij dat jullie duidelijke kleuren gebruiken.

    De hele bedoeling van deze opdracht is om te zien hoe jullie kunnen samenwerken en deze samenwerking te verbeteren.
    We hebben geprobeerd de 'zwakkere' met de 'sterkere' samen te zetten zodat jullie niet alleen leren samenwerken, maar ook kunnen werken aan jullie schrijfstijl.

    Mits wij begrijpen dat niet iedereen even hard gaat meewerken, wordt iedereen apart beoordeeld d.m.v. het beoordelingssysteem dat jullie op het forum terug vinden en wordt het groepje in het geheel beoordeeld op originaliteit en samenwerking.

    Deze opdracht wordt ten laatste zondag 5 oktober afgegeven door de verantwoordelijke van elke groep.
    Probeer de verantwoordelijke ook vandaag of morgen nog aan te duiden.

    Groepen:

    ~Groep 1: Paracosm, Sytry en Assassin. Thema: Lente Verantwoordelijke: Sytry
    ~Groep 2: Inquisitor, BoAndNiall en Newyorker Thema: Herfst [Verantwoordelijke:] Inquisitor
    ~Groep 3: Phortion, Square en Nuevo. Thema: Zomer Verantwoordelijke: Square
    ~Groep 4: Frodo en Alisos Thema: Winter Verantwoordelijke: Frodo


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op: 05/10/2014

    x Opdracht 3

    Schrijf een opiniestuk tussen de 800 en 1500 woorden en 3 argumenten over één van de volgende onderwerpen:

    -Homoseksualiteit --> Frodo
    -Seks voor het huwelijk
    -Studentendopen
    -Alcohol gebruik bij jongeren
    -Veganisme
    -Tienerouders
    -Roken in het openbaar
    -Pedofilie
    -Sociale media
    -HIV --> Square
    -Zelfdoding/ Zelfverwonding
    -Euthanasie
    -Prostitutie

    Laat in een reactie weten wel onderwerp je wilt, elk onderwerp kan maar éénmalig gekozen worden.

    Bij deze opdracht wordt extra rekening gehouden met de structuur. Let hier dus goed op!

    Veel succes!


    x Opdracht 4

    x Opdracht 5

    x Opdracht 6

    Het verbeteren:

    Bij het verbeteren hanteren we een bepaalde structuur:

    ~Spelling, grammatica en interpunctie {30 punten}
    Dit zijn hoofdletters, woordenschat, zinsbouw, leestekengebruik,...
    ~Originaliteit {15 punten}
    Was het origineel genoeg? Plagiaat? De cover? De Lay-out?
    ~Het verhaal zelf {30 punten}
    De inhoud van het verhaal. Hoe leest het?
    ~De uitvoering van de opdrachten {10 punten}
    Heeft de deelnemer zich aan de opdracht gehouden?
    ~Het aantal woorden, alinea gebruik, De structuren die in het verhaal gebruikt worden (inleiding, midden, slot). {15 punten}

    Elk jurylid geeft punten op elke deelnemer, deze punten worden dan naast elkaar gelegd en zo gedelibereerd.

    Bij deelnemers die te laat inleveren, trekken we per dag twee punten af.


    Dat was het wel zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het een leuk ideetje vinden!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 18:47 ]


    Made in China

    Square schreef:
    (...)

    Oké. Nou ja, dan zien we wel of ze nog online komt.

    Nog een vraagje: mogen we hier in het topic doorgeven wie de verantwoordelijke voor ons groepje is, of moeten er pb's naar de juryleden gestuurd worden?


    Geef het hier maar door, dan zal ik het direct in het topic zetten :)


    Made in China

    Nog een vraagje: krijgen we niet langer de tijd? Het is zeer moeilijk om samen met je teamgenoot/genoten online te zijn, laat staan iets uit te werken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Nog een vraagje: krijgen we niet langer de tijd? Het is zeer moeilijk om samen met je teamgenoot/genoten online te zijn, laat staan iets uit te werken.


    We hadden deze keer wel rekening gehouden met de tijd, uitstel is dus altijd mogelijk :) Laat gewoon iets weten wanneer je niet klaar geraakt, maar probeer het eerst


    Made in China

    Vashton schreef:
    (...)

    We hadden deze keer wel rekening gehouden met de tijd, uitstel is dus altijd mogelijk :) Laat gewoon iets weten wanneer je niet klaar geraakt, maar probeer het eerst


    Oké! ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Bij deze is besloten dat ik, Sytry, de verantwoordelijke ben voor groep 1.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sytry schreef:
    Bij deze is besloten dat ik, Sytry, de verantwoordelijke ben voor groep 1.


    Bedankt voor de melding!


    Made in China

    Phortion en ik hebben afgesproken dat ik de verantwoordelijke ben voor groep 3. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Alisos en ik zijn ook tot een overeenkomst gekomen (: ik ben de verantwoordelijke voor groep 4.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben de verantwoordelijke voor groep 2. Sorry dat het zo lang duurde, maar we hoopten dat BoAndNiallHa nog iets van haar zou laten horen. Zij is alleen zonder verdere melding op inactief gegaan, dus hebben we ontzettende achterstand opgelopen. Is het voor ons mogelijk om uitstel te krijgen?


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Inquisitor schreef:
    Ik ben de verantwoordelijke voor groep 2. Sorry dat het zo lang duurde, maar we hoopten dat BoAndNiallHa nog iets van haar zou laten horen. Zij is alleen zonder verdere melding op inactief gegaan, dus hebben we ontzettende achterstand opgelopen. Is het voor ons mogelijk om uitstel te krijgen?


    Dat is mogelijk.


    16 - 09 - '17

    Goede avond ^^, Ik zit dit weekend ongelofelijk in de problemen met tijd, aangezien ik al het dagelijkse huishouden en mijn huiswerk amper kan bijhouden dit weekend. Zouden ik en Square uitstel kunnen krijgen? Want ik wil ook niet dat zij het te laat in levert omdat ik dit weekend toevallig helemaal nergens tijd voor heb.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Sugglet schreef:
    (...)

    Dat is mogelijk.


    Hoelang is het maximum? Het maximum dan graag (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    We geven elke groep tot volgende week vrijdag -10/10-, vanaf dan zullen er twee punten af gaan!


    Made in China

    Oh, dat is fijn. Bedankt! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het probleem is dat wij (Alisos en ik) nooit kunnen schrijven door de week :c kan het niet verplaatst worden naar zondag?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien