• Hier is ie dan, het grote Hobbit fan topic! Deel hier alles wat met The hobbit te maken heeft. Gifs, foto's, quotes, verhalen, quizzen, alles mag! Ook is dit een leuke plek om te praten met andere Hobbit fans.

    Omdat "The Battle of the Five Armies nog niet in de bioscoop is en sommige het boek niet hebben gelezen, werken wij met de spoiler knop. Dit houd in, dat als je iets spoiled, je het tussen [ spoiler][/ spoiler] zet. Dit is voorlopig even zo, maar zal worden verandert zodra de film niet meer speelt.


    Overigens is het de bedoeling dat we het gezellig houden. Ruzies mogen lekker in elkaars Pb of Gb. Feanor zal mij helpen het topic een beetje in de gaten te houden.









    ''Far over the misty mountains cold,
    To dungeons deep and caverns old,
    We must away, ere bre'ak of day,
    To find our long forgotten gold.

    The pines were roaring on the height,
    The winds were moaning in the night,
    The fire was red, it flaming spread,
    The trees like torches blazed with light."






    Hobbit quizzen:

    Plaats je Hobbit stories en quizen, dan komen deze erbij te staan.



    De andere topic's
    Topic 1Topic 2Topic 3Topic 4Topic 5Topic 6Topic 7Topic 8Topic 9Topic 10Topic 11Topic 12Topic 13Topic 14Topic 15Topic 16Topic 17Topic 18Topic 19Topic 20Topic 21Topic 22Topic 23Topic 24
    Topic 25Topic 26Topic 27Topic 28Topic 29Topic 30Topic 31Topic 32Topic 33Topic 34 Topic 35Topic 36Topic 37Topic 38Topic 39Topic 40Topic 41Topic 42Topic 43Topic 44Topic 45Topic 46

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 23:08 ]


    You can't touch music but music touch you

    Ik heb vanavond voor het eerst gewonnen met het bordspel van the Hobbit, eindelijk.

    En ik vind Elrond ook leuker als Legolas, maar Legolas is ietsjes knapper omdatie niet zo oud lijkt xd.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    TheBadWolf >>>> River_Song


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Coool. Ik heb alleen in de ban van de ring en het hobbit kaartspel.
    Ik weet niet zo goed of ik Legolas knap vind haha. Ik vind Thrandy iig knapper (maar wel met kroon :'p ).
    Maar ja. Ik heb gewoon sinds kort een crush op Elrond. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Coool. Ik heb alleen in de ban van de ring en het hobbit kaartspel.
    Ik weet niet zo goed of ik Legolas knap vind haha. Ik vind Thrandy iig knapper (maar wel met kroon :'p ).
    Maar ja. Ik heb gewoon sinds kort een crush op Elrond. :')


    Haha, mijn crush op Elrond ontstond op het eerste moment dat iedereen bij elkaar kwam in Rivendell. Toen ik dat voor het eerst zag x]. Maar mijn crush op hem, is anders als mijn crush op bijv.. Sherlock [even een voorbeeld zoeken..], want Elrond is meer een crush als iemand die je wel als vaderfiguur wil enz. en Sherlock is 'n crush omdat ik 'm wel als vriend wil x]. Maar Elrond is gewoon awesome! <3 En hij wordt ook gewoon zo ontzettend geweldig gespeeld. :]
    Ik vind Thranduil minder knap als Legolas, denk ik.. x] Maar wel knap [gohh. het is 'n elf! :o]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    River_Song schreef:
    TheBadWolf >>>> River_Song

    is aangepast ;)


    You can't touch music but music touch you

    Wetenjullie..
    Ik weet dat het niets met the Hobbit te maken heeft [behalve de namen], maar ik wilde het jullie toch vertellen x]:
    Aragorn heeft mij vandaag verwond.. En Rohan heeft mijn hart 300 keer sneller doen slaan.
    En voor de mensen die nu stiekem benieuwd zijn naar de rest van het verhaal.. SPOILER!

    Sommigen weten het al, maar voor de anderen: ik werk met uilen. Ik ben er vrijwilliger en help met trainen, demonstraties en ladiedadiedaa... Vandaag was er weer een demonstratie, die ik voor het eerst "alleen" deed met een andere vrijwilliger. Rohan, een Turkmeense Oehoe, heeft een aparte tik dat hij niet naar twéé mensen wilt vliegen [terwijl bij demonstraties dus bijv. een kind naast je staat met de handschoen aan..], maar we wilden het toch proberen. Van mij naar haar ging goed, maar andersom niet. We probeerden het nog een keer. Weer ging het van mij naar haar toe, maar andersom niet.
    Dan vliegt hij wel onze kant op, maar het laatste moment vliegt hij dan weg. De eigenaar, die het touw aan zijn handschoen vast heeft, trekt hem dan uit de lucht, waarna we de uil van de grond kunnen pakken. [klinkt raar, maar ik weet niet goed hoe je het anders zeggen moet] De eerste keer ging dit goed: Rohan vloog weg, de eigenaar zag dit direct en trok zacht aan het touwtje, waardoor Rohan niet verder kon en moest landen. De tweede keer.. Zag ik Rohan weer een andere kant op vliegen en dacht: zucht. vliegtie weer weg... Hé, hij vliegt nu wel ver weg.. Zo ver is het touwtje toch niet? Wacht! Is het touwtje nu geknapt? FUCK! Rohan is vrij! - En toen raakte ik lichtelijk in paniek en had ik hartslag 350. Maar.. Dat mag je niet aan de bezoekers laten zien. Dus ik wilde hem terughalen, mocht ik met mijn mooie, lange jurk over een hek klimmen, om vervolgens te springen in de hoop dat ik bij het stukje touw op het dak kwam.. Zag ik een kans op slagen? A clue: No. - Gelukkig was er een erg lieve en vooral lange bezoeker, die dit deed. Hij pakte het touwtje, trok hem wat dichterbij en daarna kon de eigenaar dit overnemen. Enfin, eind goed. Al goed. We konden niet meer vliegen, zonder touw.
    Dus besloten we dat ik Aragorn wel even kon pakken, om een rondje te lopen zodat mensen konden aaien. Aragorn heeft alleen ook een tik: hij houdt niet zo van handschoenen en wilt niet vliegen. Dus ik liep met hem rond, maar toen schrok hij en begon te fladderen. Gekke Aragorn vliegt naar beneden, ipv naar boven. Dan moet je hem bij zijn borst pakken en terug op de handschoen 'zetten'. Ik had dit nog maar één keer eerder gedaan en vond dat echt supereng, omdat ik bang was om dat beest te verwonden. Maargoed, ik deed wat me verteld was en de eerste keer ging het goed. De tweede keer, helaas niet. Aragorns nagel gleed over mijn handpalm en ik heb er nu een prachtige snee. Niet diep, maar wel pijnlijk. Ik bloedde hevig, obviously. Maar maakte stoer mijn ronde af en zette hem zelf weer terug [de eigenaren waren al bang dat ik nu een soort angst zou creëren voor Aragorn, maar het is ook maar een beest en het was niet eens helemaal zijn fout]. De wond was niet ernstig, maar het prikt wel erg en is gewoon erg pijnlijk. Bovendien zit het op een verschrikkelijk onhandige plek: mijn rechterhandpalm. En ik ben rechtshandig.
    Maar goed, ook dat overleef ik wel.
    Zo, ik had zo'n zin om dit met iemand te delen! Maar thuis vinden ze het alles behalve interessant en luisteren ze niet. En ook mijn vriendinnen hadden geen zin om het verhaal aan te horen. En nu heb ik het toch nog gedeeld met iemand [of niemand]. Maar als jullie deze zin lezen, denk ik dat jullie alles wel hebben gelezen x].
    En voordat jullie het vragen: Ja. Alle zeventien de uilen hebben een naam uit Lord of the Rings! <3 Dus ik kan zeggen dat ik met Aragorn geknuffeld heb! En Legolas een kus op zijn hoofd heb gegeven en dat Elrond in mijn jurk kroop om te knuffelen en Sam legde zijn hoofd op mijn borst. Jaja ^^.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Feanor schreef:
    (...)
    Ohhh,:D
    moet je eens aan em vragen hihihi

    hahaha zie me al komen heey mag ik mis een foto van je maken??
    je lijkt namelijk op een super awesome acteur van the hobbit.. xD


    You can't touch music but music touch you

    Kauwgomjunky schreef:
    (...)
    hahaha zie me al komen heey mag ik mis een foto van je maken??
    je lijkt namelijk op een super awesome acteur van the hobbit.. xD


    Doen! Ik zou het doen!
    Ik had in Hongarije een bediender die heel erg op Sheldon Cooper leek, van the Big Bang Theory. Dus toen zei ik m dat, maar hij kende het niet. En ik vroeg of ik na het eten met m op de foto mocht, maar dat ben ik door alle plotselinge haast helaas vergeten! :[


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Haha, mijn crush op Elrond ontstond op het eerste moment dat iedereen bij elkaar kwam in Rivendell. Toen ik dat voor het eerst zag x]. Maar mijn crush op hem, is anders als mijn crush op bijv.. Sherlock [even een voorbeeld zoeken..], want Elrond is meer een crush als iemand die je wel als vaderfiguur wil enz. en Sherlock is 'n crush omdat ik 'm wel als vriend wil x]. Maar Elrond is gewoon awesome! <3 En hij wordt ook gewoon zo ontzettend geweldig gespeeld. :]
    Ik vind Thranduil minder knap als Legolas, denk ik.. x] Maar wel knap [gohh. het is 'n elf! :o]


    Haha. Nee, toen was ik vooral nog weg van Aragorn en Legolas. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Stapper schreef:
    Wetenjullie..
    Ik weet dat het niets met the Hobbit te maken heeft [behalve de namen], maar ik wilde het jullie toch vertellen x]:
    Aragorn heeft mij vandaag verwond.. En Rohan heeft mijn hart 300 keer sneller doen slaan.
    En voor de mensen die nu stiekem benieuwd zijn naar de rest van het verhaal.. SPOILER!

    Sommigen weten het al, maar voor de anderen: ik werk met uilen. Ik ben er vrijwilliger en help met trainen, demonstraties en ladiedadiedaa... Vandaag was er weer een demonstratie, die ik voor het eerst "alleen" deed met een andere vrijwilliger. Rohan, een Turkmeense Oehoe, heeft een aparte tik dat hij niet naar twéé mensen wilt vliegen [terwijl bij demonstraties dus bijv. een kind naast je staat met de handschoen aan..], maar we wilden het toch proberen. Van mij naar haar ging goed, maar andersom niet. We probeerden het nog een keer. Weer ging het van mij naar haar toe, maar andersom niet.
    Dan vliegt hij wel onze kant op, maar het laatste moment vliegt hij dan weg. De eigenaar, die het touw aan zijn handschoen vast heeft, trekt hem dan uit de lucht, waarna we de uil van de grond kunnen pakken. [klinkt raar, maar ik weet niet goed hoe je het anders zeggen moet] De eerste keer ging dit goed: Rohan vloog weg, de eigenaar zag dit direct en trok zacht aan het touwtje, waardoor Rohan niet verder kon en moest landen. De tweede keer.. Zag ik Rohan weer een andere kant op vliegen en dacht: zucht. vliegtie weer weg... Hé, hij vliegt nu wel ver weg.. Zo ver is het touwtje toch niet? Wacht! Is het touwtje nu geknapt? FUCK! Rohan is vrij! - En toen raakte ik lichtelijk in paniek en had ik hartslag 350. Maar.. Dat mag je niet aan de bezoekers laten zien. Dus ik wilde hem terughalen, mocht ik met mijn mooie, lange jurk over een hek klimmen, om vervolgens te springen in de hoop dat ik bij het stukje touw op het dak kwam.. Zag ik een kans op slagen? A clue: No. - Gelukkig was er een erg lieve en vooral lange bezoeker, die dit deed. Hij pakte het touwtje, trok hem wat dichterbij en daarna kon de eigenaar dit overnemen. Enfin, eind goed. Al goed. We konden niet meer vliegen, zonder touw.
    Dus besloten we dat ik Aragorn wel even kon pakken, om een rondje te lopen zodat mensen konden aaien. Aragorn heeft alleen ook een tik: hij houdt niet zo van handschoenen en wilt niet vliegen. Dus ik liep met hem rond, maar toen schrok hij en begon te fladderen. Gekke Aragorn vliegt naar beneden, ipv naar boven. Dan moet je hem bij zijn borst pakken en terug op de handschoen 'zetten'. Ik had dit nog maar één keer eerder gedaan en vond dat echt supereng, omdat ik bang was om dat beest te verwonden. Maargoed, ik deed wat me verteld was en de eerste keer ging het goed. De tweede keer, helaas niet. Aragorns nagel gleed over mijn handpalm en ik heb er nu een prachtige snee. Niet diep, maar wel pijnlijk. Ik bloedde hevig, obviously. Maar maakte stoer mijn ronde af en zette hem zelf weer terug [de eigenaren waren al bang dat ik nu een soort angst zou creëren voor Aragorn, maar het is ook maar een beest en het was niet eens helemaal zijn fout]. De wond was niet ernstig, maar het prikt wel erg en is gewoon erg pijnlijk. Bovendien zit het op een verschrikkelijk onhandige plek: mijn rechterhandpalm. En ik ben rechtshandig.
    Maar goed, ook dat overleef ik wel.
    Zo, ik had zo'n zin om dit met iemand te delen! Maar thuis vinden ze het alles behalve interessant en luisteren ze niet. En ook mijn vriendinnen hadden geen zin om het verhaal aan te horen. En nu heb ik het toch nog gedeeld met iemand [of niemand]. Maar als jullie deze zin lezen, denk ik dat jullie alles wel hebben gelezen x].
    En voordat jullie het vragen: Ja. Alle zeventien de uilen hebben een naam uit Lord of the Rings! <3 Dus ik kan zeggen dat ik met Aragorn geknuffeld heb! En Legolas een kus op zijn hoofd heb gegeven en dat Elrond in mijn jurk kroop om te knuffelen en Sam legde zijn hoofd op mijn borst. Jaja ^^.


    Wat een verhaal, haha. De namen zijn zó tof! Maar dat wist je al. xD
    Maar toch... heb ik altijd wat moeite met uilen die niet gewoon kunnen rondvliegen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh, ik ook. Dat waren ook mijn nummer één denk ik. Maar Elrond zat ook in mijn kleine top favorieten [ik kan nooit maar één favoriet kiezen!].
    En ja, één van mijn sterkste [of zwakste] eigenschappen: ik heb moeite met dingen kort beschrijven. Ik schrijf automatisch lange verhalen, haha. En daarom had ik 'm ook maar even in de spoiler gezet.
    Maar, ook al is het niets over the Hobbit, dan ga ik jou dat toch even uitleggen.. Want dan hoef je daar geen moeite meer mee te hebben. En ik zeg het zovaak tegen bezoekers: Uilen zijn luie beesten en willen helemaal niet vliegen. Ze vliegen enkel als ze gaan jagen en dat is één keer per dag. Voor de rest van de dag zitten ze hoog in een boom op een tak, of ergens anders verschuild en doen ze niets. Wij hebben dus zeventien uilen, waarvan er vier in de volière zitten en dus eigenlijk de hele dag kunnen vliegen. Maar die uilen zijn juist zielig, want die zijn bang voor mensen en durven dus niet te vliegen bij ons. Maar in de volière vliegen ze enkel als we met voer naar binnenkomen. De sneeuwuilen komen zelfs dan nog wandelend op ons af.
    Dus er is niets zieligs aan, maar als je dat niet weet lijkt het inderdaad zielig. Dat vond ik in het begin ook. :Y)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Laten jullie ze dan wel gaan om te jagen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Laten jullie ze dan wel gaan om te jagen?


    Nee, ze krijgen 's avonds het voer toegegooid of aangegeven. Maar bij de demonstraties en trainingen moeten ze dus wel "jagen", want dan moeten ze vliegen voor het stukje vlees. De jongere uilen snappen dit ook nog niet echt, dus dan moet je met een muisje of kuikentje wiebelen op je handschoen, maar bij de ouderen is een klein stukje kuiken tussen je vingers al voldoende. En dan moeten ze een paar keer heen en weer vliegen om in conditie te blijven x]. En zodra ze genoeg hebben gehad, weigeren ze ook om te vliegen. Dan houden ze je handschoen heel strak vast en kun je 'gooien' [niet letterlijk] wat je wilt, maar ze doen niets. Echt grappig.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Mijn poging om Smeagol te tekenen haha, waarschijnlijk gaat het nog lang duren voordat hij af is (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Mijn poging om Smeagol te tekenen haha, waarschijnlijk gaat het nog lang duren voordat hij af is (:



    Maar hij ziet er al wel herkenbaar uit! Dat vind ik altijd al erg fijn! x]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.