• oke ik heb een soortjevan een klein probleempje. ik ben geloof ik verliefd op een jongen en hij ookwel op mij denk ik. maar het punt is dat hij 19 is en ik 15 en daar staan mijn ouders dus niet achter. (en mijn broer ook niet, hij weet het wel al, maar heeft niets doorgelult gelukkig) is 4jaar verschil teveel? hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn ouders hem mogen? kunnen ze hem zomaar aanklagen als ze het er niet mee eens zijn? oftewel help dus; en als ik nou lekker makkelijke ouders had gehad maar ik heb al 3maanden huisarrest gekregen dus we moeten sws altijd al stiekem afspreken...


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Kan je het niet gewoon een keer voorzichtig brengen? Gewoon een keer zeggen dat je een jongen van 19 kent waar je het best goed mee kan vinden. Als ze daar goed op reageren, kan je hem een keer voorstellen als gewoon een vriend, zodat ze kunnen zien wat voor type jongen het is.
    Hem aanklagen kunnen ze niet zolang hij niks bij jou heeft gedaan wat jij niet wilt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 4 jaar leeftijdsverschil vind ik ook makkelijk kunnen (ik verschil 8 jaar met mijn vriend), mits je op een lijn zit en jullie goed naar elkaar luisteren over wat jullie wel en niet willen.


    Valar Morghulis.

    Mijn vriend en ik schelen 8 jaar, en toen ik het mijn ouders vertelde, waren ze helemaal niet happy.
    4 jaar samen, eigen huisje, en mijn ouders vinden hem geweldig.
    Als jullie echt een stelletje zijn, regel dan dat hij een keer kan langskomen.
    Niet op je kamer gaan zitten, alleen koffie/thee drinken met je ouders.
    Positieve dingen laten zien!
    Uiteindelijk zullen ze het wel accepteren.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Vind 4 jaar verschil persoonlijk niet erg veel. Ik vind dat je ouders je niet tegen kunnen houden met wie je gaat of niet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Vind 4 jaar verschil persoonlijk niet erg veel. Ik vind dat je ouders je niet tegen kunnen houden met wie je gaat of niet.


    + Tussen mij en mijn vriend scheelt het vijf jaar. ;x


    26 - 02 - '16

    Ik verschil zelf 4 jaar met mijn vriend 21-25, dat gaat allemaal heel mooi en goed. =)
    Maar ik vind op de leeftijd van 15 (- 19) het persoonlijk wél een groot verschil. Mentaal zit daar een groot verschil op. Jij zit nog vollop in de puberteit en hij begint volwassen te worden, om het zo maar even te zeggen.

    Maar dat ter zijde. Je kan de standaard dingen doen om je ouders hem te laten mogen. Dus eerst rustig aan voorstellen enzo. Als ze wat bekend met hem worden, kan je wanneer je terug weg mag gaan, altijd open zijn over wat je gaat doen. "Tot straks, ik ga een film zien met ..." "Ik ga met ... naar het park. Ik ben voor etenstijd terug." en later wordt dat "Ik ben naar ..."


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn opa en oma schelen 11 jaar. Mijn oma had al twee kinderen en een scheiding achter de rug en mijn opa kwam net van school af XD.
    Mijn opa's moeder vond oma eerst een 'afgelikte' boterham en wilde eerst geen toestemming voor het huwelijk geven, later konden ze met mekaar overweg als de beste!
    Ik heb zelf een vriendin (normale vriendin XD) die vier jaar jonger is, zij heeft ook kritiek gekregen van familie dat ze met mij om gaat al hebben ze mij nog nooit ontmoet.
    Het gaat naar mijn idee meer erom of de karakters elkaar liggen of niet en of je mekaar respecteert en de ruimte geeft en op een lijn zit qua communicatie en intelligentie. Zo zou ik bijvoorbeeld geen vaderfiguur als vriend willen. Als je voor de keuze staat tussen een malloot van je eigen leeftijd en een fatsoenlijke jongen die 4 jaar ouder is, wist ik het wel. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan of hij een goeie match is, misschien een beetje op de lange termijn denken. Een goeie vraag die ik mezelf stel is: zou hij de vader van mijn kinderen kunnen zijn? That's some deep shit en ik hoef geen kinderen, maar het dwingt je wel na te denken of het gewoon een tijdelijke crush is of relatiemateriaal.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik verschil 5 jaar met mn vlam. We zijn nu 4 jaar samen en wonen samen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mijn zus en haar vriend schelen zo'n 7 jaar, maar wat degenen al boven mij hebben gezegd: Leeftijd speelt geen rol, het is hoe je met elkaar omgaat. En uiteindelijk kunnen ze je toch niet tegenhouden.


    † Love? I want to sleep.

    Scandal schreef:
    Ik verschil zelf 4 jaar met mijn vriend 21-25, dat gaat allemaal heel mooi en goed. =)
    Maar ik vind op de leeftijd van 15 (- 19) het persoonlijk wél een groot verschil. Mentaal zit daar een groot verschil op. Jij zit nog vollop in de puberteit en hij begint volwassen te worden, om het zo maar even te zeggen.

    Maar dat ter zijde. Je kan de standaard dingen doen om je ouders hem te laten mogen. Dus eerst rustig aan voorstellen enzo. Als ze wat bekend met hem worden, kan je wanneer je terug weg mag gaan, altijd open zijn over wat je gaat doen. "Tot straks, ik ga een film zien met ..." "Ik ga met ... naar het park. Ik ben voor etenstijd terug." en later wordt dat "Ik ben naar ..."


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Het is bewezen dat mannen pas in hun 40 volwassen worden dus daar hoef je je geen zorgen over te maken haha (krul)
    Nee, vind het leeftijdsverschil op zich niet groot, het lijkt alleen groter omdat jullie nog zo jong zijn! Ik zou zeggen probeer je ouders te overtuigen, je kan hem zoals iedereen hier zegt gewoon eens mee naar huis nemen, misschien hebben ze op dit moment wel een verkeerd beeld van hem en als ze hem ontmoeten zullen ze misschien bijdraaien, geef het op zen minst wat tijd, een dochter die een vriendje heeft is denk ik altijd moeilijker voor ouders :9~


    None but ourselves can free our minds.

    Eigenlijk zoals de rest hier boven me al zegt: 4 jaar verschil vind ik zelf ook niet zo veel.
    Wél vind ik dat tussen 15 en 19 jaar mentaal nog een verschil zit, bij de meeste mensen. Tenminste, als ik nu terug kijk op mijn eigen leven, ik ben nu 20, als ik kijk hoe ik was toen ik 15 was, ik was toen echt nog een puber. Ik was met hele andere dingen bezig dan nu, en zag de wereld ook anders. Het kan zo zijn dat dat bij jou en die jongen ook is (nadrukkelijk zeg ik kán, want ik ken jullie natuurlijk niet en weet niet hoeveel mentaal verschil er tussen jullie is).

    Afgezien van het mentale verschil, deel ik de mening met de rest hier boven me wat betreft je ouders.
    Vertel hen eens dat je een jongen kent die wat ouder is dan jou, maar waar je het hartstikke goed mee kunt vinden. Je hoeft nog niet perse meteen aan je ouders te laten merken dat je hem leuk vind, je kunt ze allereerst al eens op de hoogste stellen alszijnde vrienden. Dan zou je -zoals al voorgesteld- die jongen eens kunnen meenemen zodat je ouders hem kunnen ontmoeten. Gewoon gezellig thuis zitten, kopje koffie of thee, stukje vlaai, wat kletsen over koetjes en kalfjes etc. Zodat ze hem kunnen ontmoeten. Ikzelf zou daarna even hun reactie afwachten en kijken hoe ze erop reageren dat jullie goed met elkaar omgaan, onlangs het verschil. Misschien vinden ze het dan helemaal niet meer zo erg, als ze zien hoe leuk jullie met elkaar om kunnen gaan(:


    Inspiration can hit you any time

    hoi, bedankt voor alle reacties daar kan ik vast wel wat mee. wat het mentale verschil betreft, ik hoor vaak dat ik iets voorloop en hij doet wel eens oud en wijs maar kan ook nog vaak veel lol trappen. ik geloof ook dat ik zo af en toe iemand nodig heb die me even op het rechte pad kan zetten en de meeste jongens van mijn leeftijd zijn wat kinderlijk en daar is het dan juist andersom xD ik hoop dat mijn ouders hem mogen en dat het idd werkt...


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Scandal schreef:
    Ik verschil zelf 4 jaar met mijn vriend 21-25, dat gaat allemaal heel mooi en goed. =)
    Maar ik vind op de leeftijd van 15 (- 19) het persoonlijk wél een groot verschil. Mentaal zit daar een groot verschil op. Jij zit nog vollop in de puberteit en hij begint volwassen te worden, om het zo maar even te zeggen.

    Maar dat ter zijde. Je kan de standaard dingen doen om je ouders hem te laten mogen. Dus eerst rustig aan voorstellen enzo. Als ze wat bekend met hem worden, kan je wanneer je terug weg mag gaan, altijd open zijn over wat je gaat doen. "Tot straks, ik ga een film zien met ..." "Ik ga met ... naar het park. Ik ben voor etenstijd terug." en later wordt dat "Ik ben naar ..."


    Precies.


    Some people are art and do art at the same time

    Rowling schreef:
    Vind 4 jaar verschil persoonlijk niet erg veel. Ik vind dat je ouders je niet tegen kunnen houden met wie je gaat of niet.


    Firm believer of all that is magic

    In de de tijd van nu is 4 jaar verschil niets.
    Misschien vinde ze het gewoon een probleem dat hij meederjarig is en jij niet.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.