• Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften.
    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het het grote avondmaal op kerstavond, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is overduidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord word ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als familielid gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen?


    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon, butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh)

    DE INFORMATIE WORD NOG AANGEVULD.
    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)




    Invullijstje.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT.
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : Ik zet even een stop op vrouwen en kleinkinderen.
    X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    # (1,1)X Iman Destiny Dawnknight - Kleindochter - Cicatrix
    # (1,2)X Odette Mabelle Dawnknight - Dochter - DreamerN
    # (1,3) Destiney Flaws Dawnknight - Mevalina
    # (1,2) Stephanine Carmella Honders-Dawnknight - Vrouw - JamesPotter
    # (1,5) Hope Elijah Nika Dawnknight (Dochter) - LadyStark
    #

    Mannen :
    # (1,1)X James Richie Matthews - Butler - Cenation
    # (1,2)X Mason James - Kok - Handles
    # (1,4) Isaac Romelus-Paulo Dawnknight - Kleinzoon - Raccoon
    # (1,4)X Andrew "Drew" Richard Dawnknight - Derek_Hale
    # Gereserveerd (Zoon) - Lensherr
    #
    #




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 23:17 ]


    Credendo Vides

    Mag ik een kleindochter?
    Zo ja, hoe oud is de lord? Dat is makkelijker met haar leeftijd.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 16:56 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    –Mag ik een vrouw? Wordt waarschijnlijk een nicht. Wil alleen even zeggen dat ik een hand in het gips heb en het er pas over 2 weken er weer af gaat dus als we dan eerder beginnen. Het spijt mij maar mijn post zullen niet een super snelheid hebben.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Thaluke schreef:
    Mag ik een dochter?
    Zo ja, hoe oud is de lord? Dat is makkelijker met haar leeftijd.


    De lord was 71, zo kunnen er dus ook al voldoende kinderen en kleinkinderen zijn.
    Ik ben bezig met een klein profiel van de Lord, zodat daar ook meer informatie over is. (;


    Credendo Vides

    Sivan schreef:
    –Mag ik een vrouw? Wordt waarschijnlijk een nicht. Wil alleen even zeggen dat ik een hand in het gips heb en het er pas over 2 weken er weer af gaat dus als we dan eerder beginnen. Het spijt mij maar mijn post zullen niet een super snelheid hebben.


    Dat geeft niet, ik heb ook nog geen idee hoe snel we gaan beginnen, dat ligt er ook aan hoeveel mensen hier op af komen en hoe snel dat gaat (;.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    De lord was 71, zo kunnen er dus ook al voldoende kinderen en kleinkinderen zijn.
    Ik ben bezig met een klein profiel van de Lord, zodat daar ook meer informatie over is. (;


    Aha, kan het een kleindochter worden :x.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Thaluke schreef:
    (...)

    Aha, kan het een kleindochter worden :x.


    Oké, ik heb zijn leeftijd weer even aangepast van 71 naar 65, maar ze kan alsnog een kleinkind zijn (:


    Credendo Vides

    Mag ik in een kleindochter


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Mag ik de butler alsjeblieft?


    16 - 09 - '17



    Naam : Iman Destiny Dawnknight.
    Iman betekent geloof in het Arabisch. Destiny betekend lot in het Engels. Haar ouders kozen voor dit omdat ze de namen mooi vonden en voor: Geloof in het lot.
    Leeftijd : Iman is veertien jaar oud, bijna vijftien. [27 september]
    Stand in de familie : Ze is de kleindochter van de lord. Ze is ook het jongere zusje van Andrew Dawnknight.
    Relatie met de overledene : Iman en haar grootvader hadden wel een redelijke band. Ze kwam niet vaak langs, en bijna enkel met verjaardagen of andere familie zaken.
    Motivatie voor moord : X
    Uiterlijk : [FC: Ciara Bravo] Iman heeft donker bruine haren, waar hier en daar toch een natuurlijke lichtbruine pluk zit. Deze lokken dragen slag met zich mee. Meestal heeft ze het los, en soms opgestoken. Het licht er maar net aan wat ze gaat en wilt doen. Haar bruine ogen hebben een rij zwarte wimpers om zich heen en hebben meestal een vrolijke twinkeling bij zich. Ze is ongeveer 1 meter en 65 centimeter lang. En ze wordt ook niet erg veel langer. Dit vindt ze zelf niet zo erg. Imans huid is licht en wordt ook niet erg snel bruin. Vaak loopt dit meisje met een glimlach rond op haar gezicht.
    Innerlijk : Iman houdt zich liever op de achtergrond, en doet dit ondertussen ook nog. Ze is redelijk slim. Ze is nogal bang om haar pijn en verdriet te tonen en doet dit dan ook niet. Net zoals ze erg onzeker is. Wat haar ergens tot waanzin brengt. Ze wilt niet zo zijn. Toch laat ze hier niets van merken, tenminste dit probeert ze. Er zijn enkele mensen die haar kunnen doorzien omdat die haar door en door kennen. Iman is aardig als je dat ook voor haar bent. Zo simpel als wat. Ben je dit niet? Dan is zij dit ook niet. Punt uit. Toch zal ze eerst altijd iemand proberen te leren kennen voordat ze wat van hem of haar denkt. Natuurlijk zijn er kleine vooroordelen, maar dat doet iedereen toch? Je kunt redelijk goed kattenkwaad met haar uithalen, en lachen. Ze is een gezellige meid met het hart op de goede plaats. Kom je aan haar vrienden? Dan heb je toch wel een groot probleem. Boos krijg je haar niet snel. Ongeduldig is ze wel. Ze kan soms ook nogal wat…druk zijn. Dit is enkel als je haar kent. Want als ze je nog niet kent is ze redelijk verlegen en zegt ze niet veel, wat ze sowieso al niet altijd doet. Je kunt haar ook goed vertrouwen, en dan probeert ze je ook te helpen. Iman houdt ook wel van lezen. Ze voelt zich ook redelijk snel ongemakkelijk. Iman kan er niets aan doen. En het maakt niet uit bij wie, ze zal bijna altijd op een gegeven moment.
    Iman zou later erg graag dokter willen worden, of geschiedenis docente. In dit laatste vak is ze erg geïnteresseerd en ook erg goed. Maar helaas van haar willen haar ouders dat ze net zoals haar moeder huisvrouw wordt.
    Bijzonderheden / Extra : x

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 19:23 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded




    Naam:
    James Richie Matthews
    Leeftijd:
    50 jaar
    Stand in de familie (Indien van toepassing):
    /
    Relatie met de overledene:
    James kon redelijk goed opschieten met lord Dawnknight. Hij was aardig voor James en af en toe wisselde ze eens een woordje over het één en het ander. Omdat James niemand van zijn familie meer had, was lord Dawnknight zowat familie voor hem. Ook al is James maar de butler, hij voelde zich goed in de buurt van lord Dawnknight, hij voelde als familie voor James, als een broer of gewoon als een beste vriend. Het deed James altijd goed dat lord Dawnknight om hem gaf, ondanks zijn functie binnen de familie. De man wordt door James zeker gemist, maar hij zal laten zien dat hij nog altijd de aardige butler zal zijn voor de rest van de familie.
    Motivatie voor moord:
    Uiterlijk:
    [FC Jonathan Hyde]
    James is best een lange man, zo is hij één meter negentig groot en best mager. Hij heeft al heel wat rimpels door zijn ouderdom en zijn haren beginnen hier en daar al een grijze schijn te krijgen. Toch zie je het niet, maar als je dichter bij hem staat zal je af en toe een grijze haar zien. James heeft redelijk dun haar, donkerbruin haar. Als butler draagt hij formele kleding omdat hem die kledingvoorschriften zijn voorgelegd, waar hij zich ook netjes aan houdt. Een pak, witte handschoenen en opgeblonken schoenen zijn dus zeer belangrijk voor hem. Hij legt zijn haren ook altijd netjes om er verzorgd uit te zien.
    Innerlijk:
    James is een gehoorzame man, dat hoort ook bij zijn functie als butler, hij kan geen nee zeggen, moet voor iedereen klaar staan en altijd luisteren. De man is sociaal en vindt het af en toe wel fijn om met iemand te kunnen praten, hij houdt er niet van om alleen te zijn. Als hij niet kan praten met de mensen, dan wil hij toch graag omringd worden door mensen, aangezien hij het helemaal niet fijn vindt om ergens alleen te zijn, dat maakt hem af en toe zelfs bang. James is graag eerlijk en open naar iedereen toe, hij was altijd al een open boek omdat zijn ouders leugenaars niet konden uitstaan. Liegen vind je dus niet meteen in zijn woordenboek. Verder is James een warm persoon, hij houdt van liefde, vriendschap en familie. Jammer genoeg heeft hij zelf geen familie meer, zijn ouders hadden geen broers en zussen dus heeft hij nooit tantes, nonkel, neven of nichten gehad. Zijn grootouders langs zijn moeders kant heeft hij nooit gekend omdat die gestorven waren nog voor James geboren werd. Zijn grootouders langs zijn vaders kant heeft hij eventjes gekend, zijn oma stierf toen hij vijf was en opa stierf toen hij negen was. Zo goed kende hij de mensen dus ook niet. James zelf heeft ook nooit broertjes of zusjes gehad omdat zijn moeder op jonge leeftijd ziek werd en dus ook jong gestorven is. James zijn vader is uiteindelijk omgekomen in een ongeluk. Hij werd dus jong achtergelaten, maar lord Dawnknight nam hem op door hem aan te nemen als butler. Hij vond het allemaal zo erg en heeft lang met een eenzaam en emotioneel gevoel rond gelopen.
    James vindt het echter belangrijk om anderen boven hem te stellen, hij geeft heel veel om anderen en dan pas om zichzelf. De man houdt van complimentjes geven en te zorgen dat anderen zich goed voelen. Vreemd genoeg vindt hij zijn job als butler eigenlijk nog wel fijn, mensen bedienen gaat hem wel goed af. Verder is James een man die van organisatie houdt, hij vindt het fijn als dingen gepland zijn en goed georganiseerd. Ook houdt hij zelf van plannen voordat hij iets uitvoert en volgt hij alle regels, hij is bang om onder zijn voeten te krijgen als hij de regels niet volgt. Als butler is het ook belangrijk dat je ordelijk bent, wat hij zo goed mogelijk probeert te zijn. James heeft het erger wel moeilijk met vreemde mensen die over de vloer komen. Verder vindt hij het ook fijn om complimentjes over zijn werk te krijgen, maar hoopt er nooit te veel op. Hij heeft vaker ook wel eens de nood om te kunnen praten met iemand, wat niet altijd zomaar kan. James probeert het positieve in alles te zien, wat niet altijd lukt en ook probeert hij het goede in de wereld en het leven te zien, wat ook niet altijd lukt. Hij is liever negatief tegen zichzelf dan zijn mening met anderen te delen.
    Bijzonderheden / Extra:
    /

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 16:33 ]


    16 - 09 - '17

    Als jullie ook nog mensen kennen die mee zouden willen doen, zouden jullie dan mensen willen uitnodigen (A)


    Credendo Vides

    Sure, ik stel wat mensen op de hoogte van deze rpg (:


    16 - 09 - '17

    Mag ik zijn vrouw reserveren?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mag ik een kleinzoon van hem reserveren?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik denk er nog even over na. ;3


    Your make-up is terrible