• Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften.
    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het het grote avondmaal op kerstavond, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is overduidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord word ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als familielid gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen?


    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon, butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh)

    DE INFORMATIE WORD NOG AANGEVULD.
    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)




    Invullijstje.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT.
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : Ik zet even een stop op vrouwen en kleinkinderen.
    X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    # (1,1)X Iman Destiny Dawnknight - Kleindochter - Cicatrix
    # (1,2)X Odette Mabelle Dawnknight - Dochter - DreamerN
    # (1,3) Destiney Flaws Dawnknight - Mevalina
    # (1,2) Stephanine Carmella Honders-Dawnknight - Vrouw - JamesPotter
    # (1,5) Hope Elijah Nika Dawnknight (Dochter) - LadyStark
    #

    Mannen :
    # (1,1)X James Richie Matthews - Butler - Cenation
    # (1,2)X Mason James - Kok - Handles
    # (1,4) Isaac Romelus-Paulo Dawnknight - Kleinzoon - Raccoon
    # (1,4)X Andrew "Drew" Richard Dawnknight - Derek_Hale
    # Gereserveerd (Zoon) - Lensherr
    #
    #




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 23:17 ]


    Credendo Vides

    Sivan schreef:
    (...)


    Nee nee ik snap wel dat er een reden instond. Ik moet mij echt gaan verduidelijken aangezien ik dit soort dinge haat :3
    Maar ik bedoelde dat ik wel een reden zou hebben maar mag ik deze al vast naar je mailen aangezien ik nog niet mijn Personage gedropt heb in het topic.


    Oh sorry x)
    Ja hoor, dat is prima, dan zet ik het kruisje er ook gewoon alvast bij.


    Credendo Vides

    X

    [ bericht aangepast op 17 sep 2014 - 13:34 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    LeoValdez --> Derek_Hale
    Ik ga de rol vanmiddag invullen.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 11:32 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Without music, life would be a mistake.





    Naam :
    Andrew "Drew" Richard Dawnknight
    Leeftijd :
    16
    Stand in de familie (Indien van toepassing) :
    Kleinzoon van Richard Dawnknight. Broer van Iman Dawnknight. Zoon van ?
    Relatie met de overledene :
    Andrew en Richard waren best goed bevriend. Andrew beschouwde zijn grootvader als een wijze man die hij over zijn problemen kon vertellen. Hij hield veel van geschiedenis en vond het geweldig om met zijn opa daarover te praten. Hun relatie was dus best wel goed.
    Motivatie voor moord :
    x
    Uiterlijk :
    Andrew doet zijn best om er zelfverzekerd uit te zien. Hij heeft zijn donkerblonde haar altijd netjes zitten en zijn kleding ziet er altijd netjes uit. Hij ziet eruit als een typisch rijkeluiszoontje. Hij ziet er altijd erg afwezig uit, alsof hij totaal ergens anders is met zijn gedachten. Omdat hij niet aan sport doet en daar ook echt niet van houdt, is hij best mager. Andrew is best wel klein voor zijn leeftijd en daar baalt hij heel erg van. Zijn ogen zijn blauw en daar is hij best wel blijf mee omdat hij ze wel mooi vindt.
    Innerlijk :
    Wat Andrew het belangrijkste in de wereld vindt is muziek. Hij is bijna altijd achter een piano of een ander instrument te vinden. Hij speelt veel muziek, maar componeert ook. Voor hem is muziek bijna alles: een hobby, een manier om zijn emoties te verwerken en misschien later een beroep. Op de tweede plaats komt bij Andrew schrijven en lezen. Hij is vooral dol op verhalen uit de oudheid, over de Griekse en Romeinse goden en helden. Dat is ook waar hij het altijd met zijn grootvader over had. Later wil Andrew schrijver of muziekschrijver worden. Andrew is niet iemand die veel vrienden heeft. Hij is eerder iemand die alleen op zijn kamer zit en fantaseert over later of juist over vroeger. Het heden doet hem niet veel en hij verlangt naar de toekomst. Andrew denkt graag na over dingen als tijd en het universum. Hij heeft veel ambities en droomt al snel weg. Hoewel hij vaak alleen is, is hij niet eenzaam. Hij vindt het fijn om alleen te zijn omdat hij nooit een manier vindt om anderen te zeggen wat hij denkt. Ook is hij bang dat anderen hem niet accepteren zoals hij is en hem proberen te veranderen. Eigenlijk is hij best wel gelukkig met hoe het nu is. Toch zijn er mensen die hem niet aardig of raar vinden en daarom wordt hij op school niet geaccepteerd. Hij is al naar meerdere scholen gegaan, maar het gaat altijd hetzelfde. Hij vindt het niet erg dat mensen hem pesten of buitensluiten, want hij weet dat hij later belangrijker zal worden dan die jongens die al hun tijd aan sport besteden. Sport is iets wat Andrew nutteloos vindt. Hij snapt het nut er niet van en heeft er dan ook een hele grote hekel aan. De lessen op school vindt hij wel altijd leuk. Hij geniet ervan om meer kennis te krijgen en heeft dan ook altijd goede cijfers. Daar doet hij ook veel voor, maar hij is ook erg slim. Hij is erg gericht op de toekomst en dat is wat hem op school overeind houdt. Hij heeft een hoog zelfbeeld en doet er dan ook alles aan om dat waar te maken.
    Bijzonderheden / Extra :
    Andrew heeft last van een woedeprobleem. Als iemand hem écht boos maakt wordt hij heel erg gevaarlijk en heeft hij totaal geen controle meer over zichzelf. Ooit heeft hij hierdoor iemand in elkaar geslagen die hem pestte. Hij vertelt dit echter aan niemand. De enige die dit wist was zijn grootvader.


    Misschien verander ik hem nog wat.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 19:15 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik maak vanaaf de rol af


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Derek_Hale, misschien kunnen Drew en Iman broer en zus zijn?

    Ik maak haar nu eventjes af, overigens. En ik zal ook de motivatie door sturen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Thaluke schreef:
    Derek_Hale, misschien kunnen Drew en Iman broer en zus zijn?

    Ik maak haar nu eventjes af, overigens. En ik zal ook de motivatie door sturen.


    Oké, is goed.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Thaluke schreef:



    Naam : Iman Destiny Dawnknight.
    Iman betekent geloof in het Arabisch. Destiny betekend lot in het Engels. Haar ouders kozen voor dit omdat ze de namen mooi vonden en voor: Geloof in het lot.
    Leeftijd : Iman is veertien jaar oud, bijna vijftien. [27 september]
    Stand in de familie : Ze is de kleindochter van de lord. Ze is ook het jongere zusje van Andrew Dawnknight.
    Relatie met de overledene : Iman en haar grootvader hadden wel een redelijke band. Ze kwam niet vaak langs, en bijna enkel met verjaardagen of andere familie zaken.
    Motivatie voor moord : X
    Uiterlijk : [FC: Ciara Bravo] Iman heeft donker bruine haren, waar hier en daar toch een natuurlijke lichtbruine pluk zit. Deze lokken dragen slag met zich mee. Meestal heeft ze het los, en soms opgestoken. Het licht er maar net aan wat ze gaat en wilt doen. Haar bruine ogen hebben een rij zwarte wimpers om zich heen en hebben meestal een vrolijke twinkeling bij zich. Ze is ongeveer 1 meter en 65 centimeter lang. En ze wordt ook niet erg veel langer. Dit vindt ze zelf niet zo erg. Imans huid is licht en wordt ook niet erg snel bruin. Vaak loopt dit meisje met een glimlach rond op haar gezicht.
    Innerlijk : Iman houdt zich liever op de achtergrond, en doet dit ondertussen ook nog. Ze is redelijk slim. Ze is nogal bang om haar pijn en verdriet te tonen en doet dit dan ook niet. Net zoals ze erg onzeker is. Wat haar ergens tot waanzin brengt. Ze wilt niet zo zijn. Toch laat ze hier niets van merken, tenminste dit probeert ze. Er zijn enkele mensen die haar kunnen doorzien omdat die haar door en door kennen. Iman is aardig als je dat ook voor haar bent. Zo simpel als wat. Ben je dit niet? Dan is zij dit ook niet. Punt uit. Toch zal ze eerst altijd iemand proberen te leren kennen voordat ze wat van hem of haar denkt. Natuurlijk zijn er kleine vooroordelen, maar dat doet iedereen toch? Je kunt redelijk goed kattenkwaad met haar uithalen, en lachen. Ze is een gezellige meid met het hart op de goede plaats. Kom je aan haar vrienden? Dan heb je toch wel een groot probleem. Boos krijg je haar niet snel. Ongeduldig is ze wel. Ze kan soms ook nogal wat…druk zijn. Dit is enkel als je haar kent. Want als ze je nog niet kent is ze redelijk verlegen en zegt ze niet veel, wat ze sowieso al niet altijd doet. Je kunt haar ook goed vertrouwen, en dan probeert ze je ook te helpen. Iman houdt ook wel van lezen. Ze voelt zich ook redelijk snel ongemakkelijk. Iman kan er niets aan doen. En het maakt niet uit bij wie, ze zal bijna altijd op een gegeven moment.
    Iman zou later erg graag dokter willen worden, of geschiedenis docente. In dit laatste vak is ze erg geïnteresseerd en ook erg goed. Maar helaas van haar willen haar ouders dat ze net zoals haar moeder huisvrouw wordt.
    Bijzonderheden / Extra :


    Tadaa.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Iman en Drew lijken best veel op elkaar quo innerlijk.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Derek_Hale schreef:
    Iman en Drew lijken best veel op elkaar quo innerlijk.


    Echt, haha lol. Ik gebruik bijna altijd het innerlijk van een oudere rol van me. Dus ja, ach wel leuk denk ik.

    Edit: Ik las hem net door, en je hebt gelijk.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 19:29 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Wilt iemand de broer of zus van Destiney zijn ?


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Bijna zo goed als af.





    [b[Naam :[/b] Odette Mabelle Dawnknight
    Leeftijd : 33 jaar, jarig op 31 oktober.
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : Dochter.
    Relatie met de overledene : Ze hadden een prima tot bijna relatie, ze deelden veel en brachten soms uren bij elkaar door, ze dachten over veel dingen hetzelfde en gingen soms vaak ook samen op reis.
    Motivatie voor moord : ~
    Uiterlijk : [FC; Jennifer Morrison.

    Innerlijk : Odette is net zoals haar vader gek op ontdekken en ze deelt zijn smaak in cryptozoölogie, wat haar in vele gevallen vanuit de buitenwereld vreemde blikken oproept.
    Maar ze is absoluut niet gek, ze is slimmer dan dat ze eruit ziet.
    Ze kan heel uitbundig overkomen, maar is voornamelijk bescheiden en afwachtend tegenover mensen die ze niet kent en als mensen haar vreemd vinden, boeit haar dat niet.
    Ze woont in het grote landhuis, maar heeft wel een eigen vleugel apart die ze als wooncomplex gebruikt, maar vaak is ze er niet echt te vinden omdat ze meer in de wijde omgeving op onderzoek uit is of samen met haar vader op verre reizen. Ookal houdt ze er ook van om zich in haar studeerkamer op te sluiten en naslagwerk door te lezen van haar doorbrekende projecten, waarmee ze haar vader nog wel eens voorbij kon stevenen als deskundige.

    Hoewel ze zelf vind dat ze zich gesloten houd is ze te lezen als een open boek, haar emoties kunnen heel makkelijk met haar aan de haal gaan en haar soms zo motiveren of stilleggen dat koppig in het leven staat en door zet waarin ze geloofd, daarnaast kan ze ook heel nieuwsgierig, recht door zee en soms een tikkeltje hoogmoedig zijn zoals elke hooggeborene betaamd.
    Odette is ondanks dat toch heel sociaal en als je bij haar aan zou kloppen zou ze je zo helpen, maar elke situatie vraagt om duidelijk heden en ze zou een goede kennis eerder met iets moeilijks helpen dan iemand die ze amper kent.

    Odette is vanaf jonge leeftijd goed opgevoed in de etiquette en handelt hier ook zeker naar, al is dat soms wat minder als ze met het werk bezig is, waar ze soms nog wel eens een scherpe opmerking of zelfs een vloek kan uiten, maar haar tafelmanieren en manieren in grootschalig gezelschap is verfijnd.
    Ondanks deze welgemanierdheid is ze niet bang om vies te worden en vies voor anderen te verschijnen, ze heeft een verfrissende kijk op de – zowel- menselijke als dierlijke samenleving ; We moeten allemaal samenleven en voor elkaar zorgen, want we zijn allemaal even belangrijk hoe we er ook maar uit mogen zien.

    Naast haar hobby en undercover baan – vrouwen worden niet geacht zulke “wetenschappelijke” taken tot zich te nemen- Zoekt ze zichzelf ook op in de kunst; ze speelt piano en viool en houdt ervan dingen te schetsen en/ of te schilderen op papier of canvas.
    Ze houdt tevens ook van koken, maar aangezien het landhuis diens eigen chef heeft doet ze dat vaak stiekem achter ieders rug om, of buitenshuis.


    Bijzonderheden / Extra : Komt nog.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 16:42 ]


    Credendo Vides

    Soe > Sugglet


    16 - 09 - '17

    Hhmm... Ik ben benieuwd of er nog meer mensen bij komen of dat dit het blijft... x)


    Credendo Vides

    Mag ik een vrouw?


    Yeah, and people in hell want Slurpees.