• Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften.
    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het het grote avondmaal op kerstavond, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is overduidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord word ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als familielid gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen?


    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon, butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh)

    DE INFORMATIE WORD NOG AANGEVULD.
    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)




    Invullijstje.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT.
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : Ik zet even een stop op vrouwen en kleinkinderen.
    X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    # (1,1)X Iman Destiny Dawnknight - Kleindochter - Cicatrix
    # (1,2)X Odette Mabelle Dawnknight - Dochter - DreamerN
    # (1,3) Destiney Flaws Dawnknight - Mevalina
    # (1,2) Stephanine Carmella Honders-Dawnknight - Vrouw - JamesPotter
    # (1,5) Hope Elijah Nika Dawnknight (Dochter) - LadyStark
    #

    Mannen :
    # (1,1)X James Richie Matthews - Butler - Cenation
    # (1,2)X Mason James - Kok - Handles
    # (1,4) Isaac Romelus-Paulo Dawnknight - Kleinzoon - Raccoon
    # (1,4)X Andrew "Drew" Richard Dawnknight - Derek_Hale
    # Gereserveerd (Zoon) - Lensherr
    #
    #




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 23:17 ]


    Credendo Vides

    Mijn personnage komt zo ;)


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Destiney Flaws Dawnknight - 15 jaar



    Stand in de familie :
    Kleinkind
    Relatie met de overledene :
    Destiney hield niet heel veel van de man. Ze hadden het nooit echt heel goed samen kunnen vinden. In het begin ging dat nog wel, toen ze een jaar of negen was maar het veranderde al snel. Ze schaamde zich voor hem en wou hem ook nooit in de buurt hebben. Ze woonden heel dicht bij elkaar maar Destiney kwam hem nooit bezoeken. Ze zagen elkaar alleen bij familiefeesten waar ze nauwelijks met elkaar praatten
    Motivatie voor moord : .
    Uiterlijk :
    Destiney is best wel een mooi meisje. Met haar 1m68 is ze niet de grootste, wat haar weinig kan schelen. Ze vindt zichzelf best mooi en dat kan je ook zien aan haar gezicht en houding. Sommige noemen het ''arrogant'', wat ook best is. Destiney houdt van zichzelf en is best wel gemeen soms. Haar lange, stijle haren komen tot aan haar navel. Vaak zijn ze wat gekruld omdat Destiney dat gewoon beter vindt passen. Ze zijn lichtblond. Ze heeft lichtblauwe ogen die omringd zijn door lange, volle wimpers. Destiney heeft een klein en smal neusje. Die heeft ze altijd al gehad. Haar wangen kleuren niet snel rood want mevrouw is niet snel genegeerd. Je kan haar jukbeenderen wel duidelijk merken. Ze heeft volle lippen die een beetje roos kleuren. . . Ze is erg meisjesachtig, zowel bij haar buitenkant als haar binnenkant. Destiney doet meestal jurken aan. Ze heeft er van alle soort. Ze heeft een slank lichaam waar ze veel geluk mee heeft. Ze mag zoveel eten als ze wilt, maar ze verdikt niet. Destiney is ook dol op zoetigheden.
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :


    Rest komt !

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 20:34 ]


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

          Oké here we go. Ik ben begonnen met mijn karakter en ik had dus bedacht dat ze een nichtje is van de kinderen van de heer. Dus bijvoorbeeld: De vader van haar was de jongere broer van de Lord. En dan is Gwendolyn -Jup heb de naam Gwendolyn geclaimt,- dus de dochter van deze jongere broer. Hierdoor is zij dus een nicht van Odette & Charlotte. Weet niet of dit logisch is klinkt maar ik ga dat wel zien met je reactie.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Zou ik uitstel mogen voor mijn rol? Ik heb net niet zulk leuk nieuws gekregen van de tandarts, en ik heb ook nog veel huiswerk.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Weet iemand misschien een FC voor mijn karakter? (eind 60, vrouw)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Weet iemand misschien een FC voor mijn karakter? (eind 60, vrouw)


    Maggie Smith :'D


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik zou graag een zoon willen :Y)
    Ik vul mijn rol in als ik klaar ben met huiswerk
    Ik heb echt een hekel aan tijdvakken leren


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Thaluke schreef:
    (...)

    Maggie Smith :'D


    Daar zat ik heel stiekem ook al aan te denken :Y)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Thaluke schreef:
    Zou ik uitstel mogen voor mijn rol? Ik heb net niet zulk leuk nieuws gekregen van de tandarts, en ik heb ook nog veel huiswerk.


    Tuurlijk, ik zal het er even bij zetten.

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Daar zat ik heel stiekem ook al aan te denken :Y)


    Haha, me too, maar toen dacht ik ; is Maggie dan weer niet te oud looking? x:

    @Sivan ; Ik begrijp het (;

    @Mevalina ; Denk er dus wel aan dat het zich afspeelt in 1899.


    Credendo Vides

    —Ik wil even voor de zekerheid uitstel vragen aangezien ik nu al 2 uur bezig ben met mijn rol en ik niet meer heb dan haar basis informatie en een heel klein stukje uiterlijk. En zou je ook je motivatie -als je die heb- voordat je je rol in het topic zet inleveren?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Mag ik uitstel? Ik dacht dat ik vandaag/morgen tijd zou hebben maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Sivan schreef:
    —Ik wil even voor de zekerheid uitstel vragen aangezien ik nu al 2 uur bezig ben met mijn rol en ik niet meer heb dan haar basis informatie en een heel klein stukje uiterlijk. En zou je ook je motivatie -als je die heb- voordat je je rol in het topic zet inleveren?


    Sorry, maar ik begrijp je woorden over de motivatie niet...
    Dus hier gewoon even nog wat duidelijkheid over de motivatie :

    In de motivatie stuur je een REDEN waarom jouw personage Richard zou vermoorden.
    Was er een financieel probleem? Was er iets gebeurd in hun verleden waarom die persoon van hem af wou, etc.


    Credendo Vides

    Jensen Peter Dawnknight

    Leeftijd : 29 jaar, jarig op 29 december.


    Stand in de familie: Zoon van Lord Dawnknight
    Relatie met de overledene: Zijn relatie was niet zo heel erg close, hij kon wel gewoon met zijn vader praten.
    Motivatie voor de moord: X
    Uiterlijk : [FC: Justin Hartley]
    Jensen beschikt over een afgetraind lichaam, dat redelijk gebruind is. Hij heeft vriendelijke, glimmende bruine ogen, iets waar hij bijzonder trots op is. Zijn blonde haar zit in een nogal wilde stijl, iets waar hij niet lang voor de spiegel hoeft te staan. Technisch gezien gaat hij met dit haar ook zijn bed uit. Trekt hij zijn wenkbrauwen op, worden er rimpels op zijn voorhoofd zichtbaar. Zijn lengte is 1.89, en hij baalt er enorm van dat hij niet gewoon langer is.
    Aan kleding verschilt hij nog wel eens, de ene keer draagt hij nette kleding, maar over het algemeen is hij te vinden in zijn losse kleding.
    Innerlijk: Jensen was een redelijk verwend kind, dat geeft hij toe. Hij vindt het leuk om mensen te plagen en grappen uit te halen, iets waar hij nog steeds elke dag beter in wordt. Hij is meestal vrolijk, maar als je hem kwaad weet te krijgen is het beter dat je je verschuilt, al is hij niet gauw kwaad te krijgen. Vreemd genoeg heeft hij een hekel aan geld. De reden daartoe is nog steeds niet duidelijk, en Jensen was dan ook blij dat hij uit huis weg kon. Komt meer.
    Bijzonderheden / Extra :Komt nog.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Kan ik uitstel vragen? Mijn wifi/ internet wilde niet vandaag :c


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    DreamerN schreef:
    (...)

    Sorry, maar ik begrijp je woorden over de motivatie niet...
    Dus hier gewoon even nog wat duidelijkheid over de motivatie :

    In de motivatie stuur je een REDEN waarom jouw personage Richard zou vermoorden.
    Was er een financieel probleem? Was er iets gebeurd in hun verleden waarom die persoon van hem af wou, etc.



    Nee nee ik snap wel dat er een reden instond. Ik moet mij echt gaan verduidelijken aangezien ik dit soort dinge haat :3
    Maar ik bedoelde dat ik wel een reden zou hebben maar mag ik deze al vast naar je mailen aangezien ik nog niet mijn Personage gedropt heb in het topic.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial