• Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften.
    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het het grote avondmaal op kerstavond, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is overduidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord word ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als familielid gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen?


    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon, butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh)

    DE INFORMATIE WORD NOG AANGEVULD.
    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)




    Invullijstje.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT.
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : Ik zet even een stop op vrouwen en kleinkinderen.
    X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    # (1,1)X Iman Destiny Dawnknight - Kleindochter - Cicatrix
    # (1,2)X Odette Mabelle Dawnknight - Dochter - DreamerN
    # (1,3) Destiney Flaws Dawnknight - Mevalina
    # (1,2) Stephanine Carmella Honders-Dawnknight - Vrouw - JamesPotter
    # (1,5) Hope Elijah Nika Dawnknight (Dochter) - LadyStark
    #

    Mannen :
    # (1,1)X James Richie Matthews - Butler - Cenation
    # (1,2)X Mason James - Kok - Handles
    # (1,4) Isaac Romelus-Paulo Dawnknight - Kleinzoon - Raccoon
    # (1,4)X Andrew "Drew" Richard Dawnknight - Derek_Hale
    # Gereserveerd (Zoon) - Lensherr
    #
    #




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 23:17 ]


    Credendo Vides

    Ik had in het begintopic aangegeven dat ik even een stop had gezet op Vrouwen en kleinkinderen, maar aangezien het nu weer zo goed als rechtgetrokken is, is het goed (:


    Credendo Vides

    Het spijt me, maar ik denk dat ik me toch terug trek. Het begint een beetje onrealistisch te worden -naar mijn mening- Dat de kinderen van de Lord zo jong zijn, zeker gezien de kleinkinderen maar 10 jaar lijken te schelen :/


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    De kinderen van hem kunnen wel normaal gezien; bijv. Odette is 28, dus was hij 37 toen ze haar kregen, maar ik ben het ergens wel eens met je over de kleinkinderen....
    Ik maak Odette anders wel iets ouder x) Ook al had ik haar juist als een beetje een laatkomer in gedachten, al valt dat met 37 ook best nog wel mee.


    Credendo Vides




    Naam : Hope "Hoppy" Elijah " 'Lijah " Nika "Ni/ Kaatje" Dawnknight.
    Leeftijd : 32.
    Stand in de familie : Dochter.
    Relatie met de overledene : Hope en haar vader waren vier handen op een buik. Het was wel duidelijk dat Hope zijn favorite dochter was en als ze aan tafel zaten ging al haar aandacht naar haar vader toe.
    Uiterlijk : Hope heeft een lichte en egale huid. Haar lippen zijn van zich zelf zacht roze, maar met lippenstift kleurt ze ze rood. Hierdoor lijkt haar huid nog lichter. Haar ogen hebben een ijsblauwe kleur die je vrolijk aan kunnen kijken en dodelijk. Als ze erg boos is springen deze kijkers naar vuur. Om haar ogen zitten donkerbruine wimpers waar ze mascara op doet, zodat ze langer en donkerder worden. Hope´ haar komt tot haar onderrug. Deze lokken zitten tussen licht en donkerbruin in. Ook dragen ze wat slag met zich mee. Vaak heeft ze het in een rommelige, schuine vlecht. En soms heeft ze het los. Hope is ongeveer 1 meter en 68 centimeter lang. En om haar ietsjes groter te maken draagt ze wel hakken. In haar vrije tijd draagt ze vaak een rode jurk met rode pumps óf een zwart hemd en leren jack, met zwarte broek en zwarte kisten. Een simpele spijkerbroek, met shirt en een jasje/jack/vest vindt Hope ook geen probleem. Meestal loopt ze rond met een glimlach op haar gezicht. En op sommige dagen niet. Ze heeft ook een litteken in haar nek. Dit is van een gevecht. Hope neemt niet de moeite om het te verbergen, omdat het haar toch niet lukt
    Innerlijk : Hope is niet berekenbaar. Haar gevoelens kunnen snel wisselen en je weet niet of ze boos is, of verdrietig. Ze is namelijk een kei in emoties verbergen en toont deze ook liever niet. De enige reden, ze is erg emotioneel en ze zou het niet aankunnen om gekwetst te kunnen worden. Ze stapt wat moeilijk op anderen af, omdat ze geen flauw idee heeft wat voor gesprek ze moet voeren. Daardoor heeft ze niet veel vrienden en omdat ze kil van buitenaf aankomt, gaan de anderen haar meer uit de weg. Hope is dan ook vaak alleen, ze is dan met haar kat Destiny of leest een boek. Ze is namelijk een boekenwurm en verslindt alle boeken die ze tegen komt. Ze is erg intelligent en weet goed andere mensen in te schatten. Alhoewel ze haar gevoelens verbergt, weet ze andere gevoelens aan te voelen. Ze kan ook een goede troost zijn voor mensen. Ze is eigenlijk ook erg lief en betrouwbaar, ze durft haar zwakke kanten alleen niet te laten zien. Ze is bang dat ze gekwetst word of van iemand gaat houden. Net als haar kat , als ze eenmaal van je houdt, raak je haar niet zo gemakkelijk kwijt.


    Bijzonderheden / Extra : x

    [ bericht aangepast op 19 sep 2014 - 13:42 ]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Ik zou het toch graag zien als je Hope wat ouder doet, ze is nu bijna even oud als sommige kleinkinderen x)

    Hierbij verzoek ik ook om nog eens na te denken over de leeftijd van je personage (Vooral bij de kleinkinderen), want zoals Raccoon ook al zei ligt het allemaal wel heel dicht bij elkaar...


    Credendo Vides

    Is 16 goed? Anders verschillen Drew en Iman bijna niks meer.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Derek_Hale schreef:
    Is 16 goed? Anders verschillen Drew en Iman bijna niks meer.

    Ik zit nog steeds te kijken hoe alles nu gaat, want de leeftijden liggen inderdaad te dicht bij elkaar, ik had Odette nooit als ouder gezien, maar bijna alle kinderen van de man zijn rond de leeftijd van 30... Dat scheelt ong. 12 tot 17 jaar...Dus dat kunnen geen ouders zijn... De leeftijd van de jongeren zijn dan gewoon te jong, ik ga mijn personage al verouderen naar 33.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    Ik zit nog steeds te kijken hoe alles nu gaat, want de leeftijden liggen inderdaad te dicht bij elkaar, ik had Odette nooit als ouder gezien, maar bijna alle kinderen van de man zijn rond de leeftijd van 30... Dat scheelt ong. 12 tot 17 jaar...Dus dat kunnen geen ouders zijn... De leeftijd van de jongeren zijn dan gewoon te jong, ik ga mijn personage al verouderen naar 33.


    Ik wil op zich ook nog wel een zoon van de lord aanmaken die rond de veertig is ofzo.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Is Hope goed?


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Derek_Hale schreef:
    (...)

    Ik wil op zich ook nog wel een zoon van de lord aanmaken die rond de veertig is ofzo.


    Is goed.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Ik zou het toch graag zien als je Hope wat ouder doet, ze is nu bijna even oud als sommige kleinkinderen x)


    Ik had het al eerder over Hope gehad (;


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Ik zou het toch graag zien als je Hope wat ouder doet, ze is nu bijna even oud als sommige kleinkinderen x)



    Ik had het al eerder over Hope gehad (;


    Hope is aangepast, de leeftijd van 32 is wel goed denk ik?


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    LadyStark schreef:
    (...)

    Hope is aangepast, de leeftijd van 32 is wel goed denk ik?


    Yep (: Ik zal haar er vanavond bijzetten, zit nu op mijn ipod en dat werkt niet echt prettig.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2014 - 16:51 ]


    Credendo Vides

    Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat moet je precies sturen bij motivatie voor moord. Waarom diegene het wel gedaan heeft of waarom niet?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat moet je precies sturen bij motivatie voor moord. Waarom diegene het wel gedaan heeft of waarom niet?


    Juist waarom wel . Wat is de reden dat jouw personage Richard heeft vermoord? Als iedereen diens rden ingezonden heeft dan kies ik een moordenaar , wie ik een PB stuur.


    Credendo Vides