• Ik studeer in leiden, ongeveer 1, 5 uur trein reizen van mijn huis. Rond 7 uur stapte ik al in het ov, geen plek om te zitten. Met mijn rug aandoening is het bijna onmogelijk om zo lang te blijven staan, maar goed ik hield het vol. De bus waar ik in moest was zo vol dat ik mij erin moest worstelen.
    De jongen die naast mij stond viel al een keer bijna om omdat hij met zijn mobiel bezig was. Die keer had ik hem opgevangen en recht gezet. Tot mijn verbazing hield hij zich daarna niet vast, maar dat merkte ik pas toen hij letterlijk 3 meter voor mijn halte omviel. Met zijn 80kg tegen mij. Ik kon mij niet opvangen en klapte met mijn rug in een ijzeren stang.
    Ik verging direct van de pijn, de jongen stond op en liep gewoon verder. Niemand heeft mij geholpen met opstaan, terwijl ik nauwelijks omhoog kwam. Ik ben gewoon naar school gegaan, althans met heel veel moeite.
    De leraar die ondanks mijn verhaal en mijn zichtbare toestand, besloot dat het een goed idee was om wel 4x van de tafel naar de pc te verplaatsen en verplichtte mij om dit ook te doen.
    Na 2,5 trok ik het echt niet meer en besloot om weer naar huis te gaan. Ik zag al op tegen de reis, maar op station bleek dat er een seinstoring was en ik helemaal niet naar huis kon. Hoe lang het allemaal ging duren kon niemand zeggen.
    Na ee jaar medicatie vrij te zijn moet ik nu weer aan de pillen. Die ik nu moet ophalen, wat dus niet kan. En nu dus ook geen pijnverlichtig krijg. Paracetamol werkt niet.

    Dus 1 persoon kan dus alles vergallen...
    Ik heb het helemaal gehad. Ben serieus beroerd door de pijn en weet geen houding aan te nemen. Zitten niet, lopen niet, gewoon staan niet en liggen kan niet.

    Sorry voor het klagen hoor.

    Edit:Die stink dokter heeft me ibuprofen voor geschreven. .. 1 ik mag dat niet, dan krijg ik astma aanvallen en 2 dat helpt noet tegen deze pijn. Ik heb in het verleden voor deze pijn zware medicijnen gekregen. Het is niet een beetje pijn in mn rug ik loop serieus helemaal krom met mini stapjes. Kom nauwelijks de trap op.
    Gelukkig heeft nepmams een pakje tramadol voor mij dat helpt wel. Dan maar zelf dokteren. Gelukkig heb ik een medische geschiedenis en weet ik een hoop.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2014 - 16:37 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat vervelend dat je zo'n klote dag hebt gehad. Ik hoop dat het morgen beter gaat.

    Dat van overvolle bussen snap ik wel, ik loop al een tijdje op krukken en als de bus dan vol is is her echt heel lastig om een plaatsje te bemachtigen. Het is echt zwaar klote.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Archeress schreef:
    Wat vervelend dat je zo'n klote dag hebt gehad. Ik hoop dat het morgen beter gaat.

    Dat van overvolle bussen snap ik wel, ik loop al een tijdje op krukken en als de bus dan vol is is her echt heel lastig om een plaatsje te bemachtigen. Het is echt zwaar klote.
    hehe nou de komende maanden zal ik weer lekker met die rug zitten. Het was echt net onder controle. Kan weer opnieuw beginnen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dan zeg je op zijn minst even sorry. En help je iemand even over eind. Zelfs al zou je geen last van je rug hebben, dan kan het pijn doen als je ergens klapt/valt door iemand anders zijn schuld en diegene die tegen jou asn valt, moet gewoon sorry zeggen en je overeind helpen zoals ik al eerder zei.Maar goed, normen en waarden bij het openbaar vervoer zijn zoek.

    Vervelend dat dit gebeurd is. En vooral dat niemand blijkbaar rekening met je houdt.


    Physics is awesome

    Jezus, waar gaat het heen met de wereld. Je laat toch niet iemand op de grond creperen. Vooral niet als jij de schuldige bent. Dat serieus niemand je hielp! En dat die leraar dan ook geen rekening met je houdt!
    Is er btw niemand die die pillen voor je kan halen? Heel veel sterkte iig


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    Jezus, waar gaat het heen met de wereld. Je laat toch niet iemand op de grond creperen. Vooral niet als jij de schuldige bent. Dat serieus niemand je hielp! En dat die leraar dan ook geen rekening met je houdt!
    Is er btw niemand die die pillen voor je kan halen? Heel veel sterkte iig


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Asmodom schreef:
    Jezus, waar gaat het heen met de wereld. Je laat toch niet iemand op de grond creperen. Vooral niet als jij de schuldige bent. Dat serieus niemand je hielp! En dat die leraar dan ook geen rekening met je houdt!
    Is er btw niemand die die pillen voor je kan halen? Heel veel sterkte iig
    godzijdank is de baas van mn vriendwelwillend en laat hem eerder gaan. Ben in denhaag opgevangen door een vriendin die ook chronische pijn heeft. Heb nu medicatie van haar en lig bij haar op de bank tot mn vriend komt.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dit is iets waar je absoluut over mag klagen. Wat ontzettend rot dat je er zo snel weer zoveel last van kunt hebben, en al helemaal dat er niemand was die rekening met je hield. Dat kan ook gewoon echt niet; mensen kunnen soms zo onbeschoft zijn, bah. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat naar voor je zeg en wat een ongelofelijk asociale gozer. Ik studeer ook in Leiden en moet 50 minuten met de trein (100 minuten per dag) en heb ook al genoeg malloten zien voorbij komen in het openbaar vervoer... Zo was er laatst een wat oudere dame, slecht ter been in een overvolle trein die vroeg aan een man of ze op zijn plaats mocht gaan zitten en die man zei heel onvriendelijk dat hij zelf moe was en dat ze het maar aan iemand anders moest vragen. Zelf kon ik haar ook niet helpen, doordat ik ook moest staan. Echt waar gaat het heen met de wereld?

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en misschien als de pijn blijft aanhouden even langs de dokter gaan?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Valerious schreef:
    (...)godzijdank is de baas van mn vriendwelwillend en laat hem eerder gaan. Ben in denhaag opgevangen door een vriendin die ook chronische pijn heeft. Heb nu medicatie van haar en lig bij haar op de bank tot mn vriend komt.


    Oh gelukkig. Zijn er toch ook nog goede mensen op de wereld ^^


    Happy Birthday my Potter!

    nerveus schreef:
    Wat naar voor je zeg en wat een ongelofelijk asociale gozer. Ik studeer ook in Leiden en moet 50 minuten met de trein (100 minuten per dag) en heb ook al genoeg malloten zien voorbij komen in het openbaar vervoer... Zo was er laatst een wat oudere dame, slecht ter been in een overvolle trein die vroeg aan een man of ze op zijn plaats mocht gaan zitten en die man zei heel onvriendelijk dat hij zelf moe was en dat ze het maar aan iemand anders moest vragen. Zelf kon ik haar ook niet helpen, doordat ik ook moest staan. Echt waar gaat het heen met de wereld?

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en misschien als de pijn blijft aanhouden even langs de dokter gaan?

    Oh houd op, het is echt ongelofelijk hoe mensen handelen. Egoïsme is een kern woord.

    Helaas valt er weinig te doen aan mn rug, pijnstilling en uitzitten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Square schreef:
    Dit is iets waar je absoluut over mag klagen. Wat ontzettend rot dat je er zo snel weer zoveel last van kunt hebben, en al helemaal dat er niemand was die rekening met je hield. Dat kan ook gewoon echt niet; mensen kunnen soms zo onbeschoft zijn, bah. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. :c


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    O dat is vervelend ): Sowieso heel veel 'sterkte' en 'beterschap' natuurlijk; ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
    En natuurlijk hoop ik ook dat je snel richting huis kunt. Rot treinen ook, met z'n rotstoringen altijd.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Wat een aso!
    Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Helpt een warme douche niet?


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    Wat een aso!
    Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Helpt een warme douche niet?
    niet bij zenuw pijn.

    Die stink dokter heeft me ibuprofen voor geschreven. .. 1 ik mag dat niet, dan krijg ik astma aanvallen en 2 dat helpt noet tegen deze pijn. Ik heb in het verleden voor deze pijn zware medicijnen gekregen. Het is niet een beetje pijn in mn rug ik loop serieus helemaal krom met mini stapjes. Kom nauwelijks de trap op.
    Gelukkig heeft nepmams een pakje tramadol voor mij dat helpt wel. Dan maar zelf dokteren. Gelukkig heb ik een medische geschiedenis en weet ik een hoop.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    "Oh, ik val tegen iemand aan die vervolgens hard op de grond beland. Laat ik het maar lekker negeren, zo asociaal ben ik wel."
    Jeez, wat een aso zeg. En hoe passief die anderen vervolgens zijn... Niet normaal zeg.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…