• Ik studeer in leiden, ongeveer 1, 5 uur trein reizen van mijn huis. Rond 7 uur stapte ik al in het ov, geen plek om te zitten. Met mijn rug aandoening is het bijna onmogelijk om zo lang te blijven staan, maar goed ik hield het vol. De bus waar ik in moest was zo vol dat ik mij erin moest worstelen.
    De jongen die naast mij stond viel al een keer bijna om omdat hij met zijn mobiel bezig was. Die keer had ik hem opgevangen en recht gezet. Tot mijn verbazing hield hij zich daarna niet vast, maar dat merkte ik pas toen hij letterlijk 3 meter voor mijn halte omviel. Met zijn 80kg tegen mij. Ik kon mij niet opvangen en klapte met mijn rug in een ijzeren stang.
    Ik verging direct van de pijn, de jongen stond op en liep gewoon verder. Niemand heeft mij geholpen met opstaan, terwijl ik nauwelijks omhoog kwam. Ik ben gewoon naar school gegaan, althans met heel veel moeite.
    De leraar die ondanks mijn verhaal en mijn zichtbare toestand, besloot dat het een goed idee was om wel 4x van de tafel naar de pc te verplaatsen en verplichtte mij om dit ook te doen.
    Na 2,5 trok ik het echt niet meer en besloot om weer naar huis te gaan. Ik zag al op tegen de reis, maar op station bleek dat er een seinstoring was en ik helemaal niet naar huis kon. Hoe lang het allemaal ging duren kon niemand zeggen.
    Na ee jaar medicatie vrij te zijn moet ik nu weer aan de pillen. Die ik nu moet ophalen, wat dus niet kan. En nu dus ook geen pijnverlichtig krijg. Paracetamol werkt niet.

    Dus 1 persoon kan dus alles vergallen...
    Ik heb het helemaal gehad. Ben serieus beroerd door de pijn en weet geen houding aan te nemen. Zitten niet, lopen niet, gewoon staan niet en liggen kan niet.

    Sorry voor het klagen hoor.