• Hooi! (:

    Dus, ik wil jullie mening weten. Maar graag wel op een nette manier geformuleerd, graag. c:

    Zoals jullie vast wel weten, zit ik al een tijd thuis. Maar door alle toestanden van de rechtszaak en dat we nu voor een tweede keer aangeklaagd worden, zit het in mijn hoofd bomvol en raak ik steeds meer de weg kwijt van wat goed voor me is en wat ik doen moet.
    Ik was heel goed begonnen met het Thuisonderwijs Havo, en was heel gemotiveerd, en had hele goede cijfers. Maar toen kwam het procesverbaal en alle andere ellende en ben ik ermee gestopt. Na een paar maanden ben ik er weer een beetje mee begonnen, maar nu we voor de 2e keer aangeklaagd worden en ze nog steeds niet willen dat ik thuisonderwijs ga doen, heb ik geen motivatie om er weer mee te beginnen.
    Wat jullie misschien wel even moeten weten, is dat ik alleen de talen Engels, Nederlands, Duits en Frans doe, omdat talen voor mij -als muzikant- belangrijk zijn. Overige vakken dus niet.

    Nu is het zo dat mijn ouders voorstelden om naar een MBO te gaan. Ik hoef het niet af te ronden, maar dan moet ik wel op de fiets 15km naar Emmen (goed voor de beweging), zit ik met andere mensen om mij heen, en doe ik informatie op. De opleiding Verkopen Reizen is wat het worden zal.
    Dit klinkt allemaal heel leuk, maar het kwam wel een beetje als een klap voor me dat mijn ouders dit plotseling bedachten. Aangezien ik al heel lang niet meer in mijn hoofd heb ooit nog naar school te gaan.
    Ook zie ik de opleiding niet geheel zitten, maar ik heof het van papa en mama niet af te maken, zolang ik mijn talenkennis maar krijg.

    Maar eigenlijk wil ik tóch gewoon thuisonderwijs doen. Ik ben alleen helemaal de kluts kwijt van hoe ik het moet aanpakken. Het zit allemaal gewoon écht niet lekker in mijn hoofd. Ik zit met vanalles, en papa en mama weten wel wat mij zoal dwarszit, maar kunnen mij ook niet helpen. Een psycholoog kan de problemen ook niet oplossen, dus dat wordt 'm niet.

    Maar wat zouden jullie doen? Tóch thuisonderwijs, of tóch het MBO? En wáárom zou ik daar voor moeten kiezen?

    Alvast bedankt voor jullie raad. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ourania schreef:
    Opnieuw niet lullig bedoeld, maar ik bedoel niet of je er nu van kan leven, maar later. Je hebt een huis, gas, elektriciteit, eten, dan heb je er niet genoeg aan als je een paar uur per week muziek op straat maakt...
    Het is natuurlijk geheel je eigen keuze, maar ik denk echt dat je er verstandig aan zou doen, om tenminste iets te hebben om op terug te vallen.


    Ik ben aan het sparen voor een camper, ik wil gaan reizen. (:
    Verder wil ik niet altijd op straat blijven spelen. Ik wil echt podia's op en echt optredens geven. Bruiloften en partijen betalen ook goed. Ook heb ik een digitale accordeon waardoor ik véél meer kan dan een 'normale' accordeon.
    Je hebt gelijk, het is een gok en je weet nooit wat er gebeuren zal. Maar ik ben wel gewoon van plan om die gok te nemen. En mocht het niet werken dan wordt ik docent in plaats van dat ik optredens ga geven. Als ik mijn theorie goed genoeg ken en mijn niveau omhoog heb gekrikt kan ik namelijk examen doen bij het conservatorium (hoef je niet per se voor naar het conservatorium te gaan) en zo mijn papiertje halen. Hoewel je tegenwoordig voor lesgeven van muziek geen papiertje meer nodig schijnt te hebben. Maar om het te hebben is toch wel fijn, haha. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Slotje op aanvraag.


    -