• Hey c:

    Ik zit sinds vorige week op handbal. De mensen zijn leuk, de trainster is lief en ik heb het goed naar mijn zin. Maar het minpunt: een vriendin van me zei dat ik eigenlijk na elke training moet douchen. Echt vreselijk -,-
    En ja, ik ben gewoon bang, ik schaam me echt compleet dood om daar tussen al die kinderen van 12 te staan terwijl ik -en nog een ander meisje- bijna 14 ben.
    *zeik* *zeik*

    Om een lang verhaal kort te maken; iemand tips om het minder awkward te maken? :')

    [ bericht aangepast op 30 sep 2014 - 20:39 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    De reden dat ze je verplichten om te douchen, heeft niet alleen met hygiëne te maken. Het heeft ook te maken met je spieren - op het moment dat jij helemaal bezweet naar huis gaat fietsen en dan pas douchet, dan verstijven je spieren en dat is heel slecht (dat is tenminste wat ik gehoord heb). Toen ik nog trainsters was van de F'jes van korfbal, heb ik hen ook half verplicht het wel te doen, omdat het beter voor je is.

    Het is niet de geur van zweet waarover je je druk hoeft te maken, maar het feit dat er transpiratie achterblijft op je huid, die ervoor zorgt dat bacteriën zich kunnen verspreiden; dit vergroot de kans op huiduitslag en puistjes.


    Maar goed. Ik snap je dilemma en het is ook heel vervelend als je de enige bent die al vrouwelijke rondingen krijgt e.d. Ik zou als ik jou was je er niet te veel druk over maken. Het zijn allemaal meisjes ;). En als je je er echt (nog) niet goed bij voelt, dan kun je altijd nog kiezen om gewoon niet bij hen te douchen. En als je een keertje niet met hen wilt douchen; je menstruatie zijn is DE smoes :p.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze kunnen je echt niet verplichten. Dan wordt die trainer maar boos. Meis, jij betaalt voor die lessen handbal, dus je bepaalt zelf of je van de douche gebruik maakt. Je kunt trouwens als argument gebruiken dat je het niet prettig vindt, omdat er van die vieze mannetjes op aarde rondlopen die jonge meiden filmen of fotograferen als ze onder de douche staan bij een sportvereniging (onlangs nog gebeurd bij een hockeyclub in Wassenaar), ze kunnen je nergens toe dwingen. Gewoon lekker thuis douchen en anders zeggen dat je geen cent meer betaalt voor die domme vereniging. Het is en blijft je eigen keuze en daar moet je zo goed mogelijk achter staan.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ron_Weasley schreef:
    De reden dat ze je verplichten om te douchen, heeft niet alleen met hygiëne te maken. Het heeft ook te maken met je spieren - op het moment dat jij helemaal bezweet naar huis gaat fietsen en dan pas douchet, dan verstijven je spieren en dat is heel slecht (dat is tenminste wat ik gehoord heb). Toen ik nog trainsters was van de F'jes van korfbal, heb ik hen ook half verplicht het wel te doen, omdat het beter voor je is.
    (...)

    Maar goed. Ik snap je dilemma en het is ook heel vervelend als je de enige bent die al vrouwelijke rondingen krijgt e.d. Ik zou als ik jou was je er niet te veel druk over maken. Het zijn allemaal meisjes ;). En als je je er echt (nog) niet goed bij voelt, dan kun je altijd nog kiezen om gewoon niet bij hen te douchen. En als je een keertje niet met hen wilt douchen; je menstruatie zijn is DE smoes :p.

    Dit klopt niet, omdat je beter een halfuurtje à driekwartier kan wachten met douchen, zodat je spieren "afgekoeld zijn", anders dan krijg je nog steeds spierpijn (weet niet meer hoe het precies zat, maar ik heb het wel van een betrouwbare bron). Daarbij kun je het beste lauwwarm douchen. Dat zijn de beste adviezen die ik ooit gehad heb tegen spierpijn. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Norton schreef:
    (...)
    Dit klopt niet, omdat je beter een halfuurtje à driekwartier kan wachten met douchen, zodat je spieren "afgekoeld zijn", anders dan krijg je nog steeds spierpijn (weet niet meer hoe het precies zat, maar ik heb het wel van een betrouwbare bron). Daarbij kun je het beste lauwwarm douchen. Dat zijn de beste adviezen die ik ooit gehad heb tegen spierpijn. ^^


    Dat van lauwwarm klopt inderdaad, dat van het halfuur wist ik niet :'). Al douche ik sowieso pas een halfuur later want ja, ik doe korfbal dus ik moet eerst nog alles opruimen en daarna nog omkleden. Maar het is wel slecht om de kou dan weer in te gaan - dan moet je in ieder geval je benen warm houden. Dus trainingsbroek aan, trainingsjas, eventueel nog een extra jas eroverheen.. Vooral belangrijk in de winter.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ron_Weasley schreef:
    (...)

    Dat van lauwwarm klopt inderdaad, dat van het halfuur wist ik niet :'). Al douche ik sowieso pas een halfuur later want ja, ik doe korfbal dus ik moet eerst nog alles opruimen en daarna nog omkleden. Maar het is wel slecht om de kou dan weer in te gaan - dan moet je in ieder geval je benen warm houden. Dus trainingsbroek aan, trainingsjas, eventueel nog een extra jas eroverheen.. Vooral belangrijk in de winter.

    Dat klopt ook, dat lijkt me ook vrij logisch. Anders vat je gewoon hardstikke veel kou.


    Deep inside, I've never felt alive

    Norton schreef:
    (...)
    Dat klopt ook, dat lijkt me ook vrij logisch. Anders vat je gewoon hardstikke veel kou.


    Maar ik bedoel ook, slecht voor je spieren :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ron_Weasley schreef:
    (...)

    Maar ik bedoel ook, slecht voor je spieren :')

    Dat bedoel ik ook, dat je dus veel kou vat. Maar we gaan een beetje offtopic. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Norton schreef:
    (...)
    Dat bedoel ik ook, dat je dus veel kou vat. Maar we gaan een beetje offtopic. ^^


    I'm sorry (A)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Je hoeft je niet te schamen. Hoogstwaarschijnlijk vallen het de andere meisjes niet eens op.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Libertas schreef:
    (...)
    Uhm, ja, dat gewoon.

    Lol, dat had ik al lang op mijn twaalfde.

    Maar ze kunnen je inderdaad niet dwingen. Zeg gewoon dat je het niet doet en ga na het omkleden gewoon naar huis c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Als de training is afgelopen, kan je toch gewoon naar huis? Sowieso, als je daarna nog naar huis moet fietsen ben je weer bezweet. Dan kan je thuis douchen.
    Ik schaamde me op de basisschool ook altijd kapot voor, ik vind dat samen douchen nergens op slaan.

    De eerste oplossing waar ik zo 1-2-3 op kan komen is een bikini/badpak aantrekken.


    -

    Dunedain schreef:
    De eerste oplossing waar ik zo 1-2-3 op kan komen is een bikini/badpak aantrekken.


    Dat kan het niet gemakkelijker maken, dan gaan mensen je aankijken van: waarom draag jij in hemelsnaam een bikini?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik werd ook verplicht om te douchen - nu gelukkig niet meer -, maar de meesten hielden altijd gewoon een handdoek voor zich :Y)


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Kan je niet zeggen dat je nog naar huis moet fietsen, dat je dan opnieuw bezweet raakt en twee keer douchen wilt voorkomen? Ik kan me voorstellen dat je douchen in een groep helemaal niet fijn vindt.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."