• Hey c:

    Ik zit sinds vorige week op handbal. De mensen zijn leuk, de trainster is lief en ik heb het goed naar mijn zin. Maar het minpunt: een vriendin van me zei dat ik eigenlijk na elke training moet douchen. Echt vreselijk -,-
    En ja, ik ben gewoon bang, ik schaam me echt compleet dood om daar tussen al die kinderen van 12 te staan terwijl ik -en nog een ander meisje- bijna 14 ben.
    *zeik* *zeik*

    Om een lang verhaal kort te maken; iemand tips om het minder awkward te maken? :')

    [ bericht aangepast op 30 sep 2014 - 20:39 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Mylintis schreef:
    Kan je niet zeggen dat je nog naar huis moet fietsen, dat je dan opnieuw bezweet raakt en twee keer douchen wilt voorkomen? Ik kan me voorstellen dat je douchen in een groep helemaal niet fijn vindt.


    Dit. En ze kunnen het je echt niet verplichten, wat een bullshit.

    Je kan je ook scheren als je dat fijner vindt? (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vriendinnen van mij hebben hetzelfde probleem ze hebben heel lang samen gedoucht met mij maar zitten nu bij jongere mensen maar die douchen gewoon nooit omdat zij altijd douchen. Maar je zou bijvoorbeeld kunnen vragen of je iets eerder mag douchen of wat later en gewoon uitleggen dat je het nogal awkward vinden, ze zullen het heus wel begrijpen :)


    I want to feel your love

    Al denk ik dat als je er eenmaal doorheen bent en 'met hen' gedoucht hebt, dat het je dan heel erg meevalt. :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb dus gemerkt dat ik met de trainingen makkelijk weg kan zonder te douchen, en tijdens wedstrijden weet ik niet. Dus ik zie wel hoe het loopt c:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Mijn moeder vindt dat ik na voetbalwedstrijden per sé thuis moet douchen, maar mijn vader wilt dat ik bij de club ga douchen.

    Ik voel me daar ook wel ongemakkelijk bij hoor, bij het douchen met het team. Maar dat is niet uit schaamte, want bij ons doucht iedereen in bikini so yeah...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Je kop onder de kraan houden zodat het lijkt dat je gedoucht hebt en thuis dan gewoon gaan douchen! Ik spreek uit ervaring hahah

    Libertas schreef:
    Ik heb dus gemerkt dat ik met de trainingen makkelijk weg kan zonder te douchen, en tijdens wedstrijden weet ik niet. Dus ik zie wel hoe het loopt c:


    misschien kun je een deal slaan met de trainer dat je na de training thuis doucht en na de wedstrijden mee doucht? En ik snap dat je je kunt schamen voor je lichaam op je leeftijd, maar onthou dat iedereen ongeveer hetzelfde lichaam heeft. Waarschijnlijk schamen de andere meiden zich ook, maar verbergen ze dit! Misschien kun je ook hulp vragen aan een van je teamgenotes hoe zij zich er over voelen of hoe ze er over raakten?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    misschien kun je een deal slaan met de trainer dat je na de training thuis doucht en na de wedstrijden mee doucht? En ik snap dat je je kunt schamen voor je lichaam op je leeftijd, maar onthou dat iedereen ongeveer hetzelfde lichaam heeft. Waarschijnlijk schamen de andere meiden zich ook, maar verbergen ze dit! Misschien kun je ook hulp vragen aan een van je teamgenotes hoe zij zich er over voelen of hoe ze er over raakten?


    Douchen na de wedstrijd is overigens wel goed voor de teambuilding :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mulleroni schreef:
    (...)
    Het is echt niet zo dat alle 12-jarigen planken zijn? Ik vind een verschil van 12 en 14 best wel weinig.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik lees dit allemaal zo en tja, ik vind persoonlijk dit een beetje aanstellerij, Ik was in groep 7 (11 jaar) Al ongesteld enso. Het kan me ten tweede geen flikker schelen als meiden, laat dat ff duidelijk zijn, mij in mij nakie zien. Bij jongens is het wel anders, en over twee jaar zien die 12 jarigen er net zo uit als jou nu, dus so wat?
    Douchen word verplicht, omdat het dan beter is voor je spieren. Bij ons hoef je echt niet te douchen als je ongesteld bent, maar dan doen ze wel gwn. Iedereen is wel 1x in de maand ongesteld... Als je dan niet doucht prima, als je wel doucht is het ook prima.
    En als je met je team doucht helpt dat voor de band met de spelers. Zo kun je na de trainingen en wedstrijden na praten over de foute en goede dingen, dus eigenlijk is het heel gezond om samen te douchen.
    En je leert ervan om je niet te hoeven schamen,.. elk meisje heeft zo haar vrouwelijke hormonen, als je ze niet hebt ben je juist een uitzondering.. Dat is juist alleen maar prut, want dan kun je maybe geen kinderen krijgen ens. Wees blij dat je zo vrouwelijk bent.

    Dit stukje klinkt zo wel heel erg boos xd, maar dat bedoel ik echt niet. Ik vind alleen dat je je niet te druk moet maken. Nergens voor nodig, this maar een lichaam.


    ~My Mind Is Free~