• Arrendale State Prison


    Regels

    ° Minimum van 300 woorden.
    ° Bestuur enkel je eigen personage, tenzij
    je toestemming hebt van een ander.
    ° Geen Gary-Stu's en Mary Sue's.
    ° 16+ is toegestaan.
    ° Naamsveranderingen doorgeven.
    ° Alleen ik maak nieuwe topics.
    ° Maximaal 3 personage's, in variatie.
    ° Ruziemaken doe je maar ergens anders.
    ° Reserveringen blijven 5 dagen staan.
    ° Geef mensen de kans om rustig te reageren.
    ° Hou het realistisch!

    Topics

    Rollentopics: 1
    Praattopics: 1, 2
    Speeltopics: 1



    Arrendale State Prison, een gevangeniscomplex die beide sekses huist in Georgia. Waarom? Vanwege bezuinigingen. Deze gevangenis leidt daar erg onder, er wordt op van alles bezuinigd. Dit valt ook wel te merken aan het gebrek aan personeel. Ze proberen het gevangenisleven zo gemakkelijk en goed mogelijk te laten verlopen, maar er gebeurd altijd wel iets. De gevangenen zitten er natuurlijk ook niet voor niks.


    Rollen

    Gevangenen:

    ° Ivy "Smiley" Leone - 24 - Twisty 1,2
    ° Pilar Soledad Cruz - 23 - Wallace 1,9
    ° Devina "Dracula" May Black - 25 - Ambrose 1,9
    ° Laylah "Angel" Adkins - 26 - Yoda 1,5
    °
    ° Tabitha Hazel Guthrie - 25 - Gardenzio 1,5

    ° Nick "Barbie" Olsen - 32 - Assassin 1,1
    ° Duncan "Bad Luck" Henderson - 30 - Wallace 1,7
    ° Hayden "Spikey" Adams - 27 - Californication 1,6
    ° Floyd "Siren" Castiel Straye - 23 - Rekkles 1,8
    ° Aidan "Creep" Dean Thomson - 21 - C_A_L_M_ 1,3
    °

    Medewerkers:

    ° Cipier - Geneviva Amelia Jones - 27 - C_A_L_M_ 1,4
    ° Cipier - Catharina Penelope Gates - 25 - Gellert 1,6
    ° Cipier - Toran Celestine Harley Montgomery - 26 - Dumbledore 1,10

    ° Cipier - James "groentje" Redford - 24 - Assassin 1,5
    ° Psycholoog - Trevor "Manipulator" Goode - 28 - GrumpyCat 1,7
    ° Arts - Trenton Sawyer - 35 - Ambrose 1,9


    Celindeling


    ° Ivy Leone -
    ° Pilar Soledad Cruz - Devina May Black
    ° Laylah Adkins - Tabitha Hazel Guthrie

    ° Nick Olsen - Floyd Castiel Straye
    ° Duncan Henderson - Aidan Dean Thomson
    ° Hayden Adams -



    Rooster

    7:00 - opstaan
    8:00 - douchen
    8:30 - ontbijt
    10:00 - vrije tijd
    12:00 - lunch
    13:30 - vrije tijd
    18:00 - diner
    19:30 - mogelijkheid om film te kijken
    22:00 - slapen


    De gevangenis bestaat uit twee vleugels en een middengedeeltes waar je de gezamenlijke ruimtes vind. Een vleugel voor mannen en eentje voor vrouwen. Elke cel heeft een stapelbed, wat betekend dat iedereen een (willekeurige) celgenoot krijgt. Aan het einde van elke vleugel vind je douches. De gezamenlijke ruimtes bestaan uit een kantine, een recreatiezaal, een tuin buiten en een kapel. Verder heb je ook nog ruimtes waar gevangenen niet mogen komen, zoals de koffieruimte van de cipiers, de ziekenzaal en de kantoren.
    Elke gevangene krijgt standaard gevangeniskledij, wat bestaat uit een donkerblauw overal met lange lange mouwen, een donkerblauwe broek, een donkerblauwe jas voor als het koud is, een grijs shirt met lange mouwen, een wit t-shirt en een witte top. Ze krijgen ook een donkerblauwe muts en grijze schoenen zonder veters. Ze mogen echter ook door de gevangenis goedgekeurde kleding dragen.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2014 - 19:57 ]


    Your make-up is terrible


    James Redford


    Haar glimlacht verdwijnt zodra ik mijn reden uitgesproken heb, in haar ogen verschijnt echter een nadenkende blik. Ze lijkt na te denken over mijn woorden en als ik verder praat, verlaat haar blik mij ondertussen en dwalen ze af naar de grond. Het is duidelijk dat ze over haar lippen strijkt als ze nadenkt, wat ze nu ook weer doet. Waarover zou ze nadenken? Zoiets bijzonders zei ik nou toch ook weer niet? Ze geeft dan ook geen antwoord op mijn vraag, maar begint over heel iets anders.
          "Een groepje bajesklanten hoorde ik in de kantine praten over een nieuwe bewaker," vertelt ze plotseling, met een ietwat duistere blik. "Hoe was het ook alweer? 'Snotneus', volgens mij. Het komt erop neer dat ze geen bevelen aannemen van iemand die pas net om de hoek komt kijken."
          Op dat moment klem ik mijn kaken op elkaar, de sfeer wordt drukkend en de zenuwen komen terug. Dit was nou net wat ik wilde voorkomen, ik wil niet de 'nieuweling' zijn die het te voortduren krijgt. Ik wil de aardige bewaker zijn die ze helpt en die ze aardig vinden, want ik wil geen geweld gebruiken om mijn woord te laten gelden. Ze komt dichterbij en drukt haar vinger tegen mijn borstkas aan, waarbij er een enge grijns op haar gezicht staat. Wist ik nou maar waar ze ook alweer voor vastzat. Dan weet ik waartoe ze in staat is.
          "Mijn week is hier pas net begonnen, ik zal mijn portie nog wel krijgen, maar het is wel duidelijk over wie ze het hadden." Met die woorden laat ze haar vinger over mijn borstkas gaan en ik ril, niet omdat het opwindend is, maar omdat ik de zenuwen krijg van haar en haar woorden, maar ze loopt alweer achter me langs en grijpt mijn bovenarm vast. Ik sta als verlamd aan de grond genageld. "Als je mijn advies wilt weten: vermijdt vooral de grote jongens, die denken alles te zijn, terwijl ze grofweg stuk voor stuk “moederskindjes” zijn."
          Ik vervloek mezelf al snel dat ik niks doe, vooral als ze weer voor me staat met die sluw grijns. Ze bekijkt me en buigt zich naar mijn oor. "Het was fijn om je te ontmoeten, Redford, jammer dat het maar voor korte duur is."
          Ze fluistert het in mijn oor en ik ril opnieuw, waarna ze aanstalten maakt om weg te lopen. Daarom moet ik nú een beslissing maken. Ik hou niet van geweld of intimideren, maar ik hou er ook niet van om geïntimideerd te worden. Als ik het hier wil redden, heb ik het waarschijnlijk wel nodig voordat ik eindelijk de bewaker kan zijn wie ik echt wil zijn. Daarom besluit ik over te gaan op fysieke intimidatie, maar wel zonder geweldig. Met een grote pas ben ik bij haar, ik grijp haar bij haar bovenarm en duw haar vervolgens tegen de muur aan. Niet hard, want dat wil ik helemaal niet. Zelfs mijn grip om haar bovenarm probeer ik niet te hard te doen. Misschien is het wat naïef van me, maar ik hou er gewoon niet van.
          "Je hebt geen idee wie ik ben en waartoe ik in staat ben," vertel ik haar, maar ik ben niet zo rustig als ik zou willen. "Als ik jou was, zou ik maar vooral op mezelf letten en zorgen dat je niks overkomt. Jij bent een veel makkelijker doelwit dan een bewaker. Een bewaker die misschien wel een oogje wilt dichtknijpen als ze je in de douches willen pakken, of zelfs in je cel. Denk beter na tegen wie je wat zegt, meisje."
          Aan het einde van mijn intimidatie, voor zover dat me lukt, klinkt mijn stem een beetje schor en laat ik haar los, waarna ik weer een stap naar achteren doe om uit haar persoonlijke zone te komen. Ik heb wel geluk dat zij ook nieuw is, denk ik. Ik strijk mijn uniform weer glad en probeer hooghartig te kijken, maar niet naar haar, alsof ze helemaal niet bestaat.


    Your make-up is terrible

    “She is delightfully chaotic ;
    A beautiful mess.
    Loving her is a splendid adventure.”
    Tabitha Hazel Guthrie

    De situatie inschatten is op sommige momenten gemakkelijk voor me, maar bij hem, bij de nieuwe bewaker, ben ik benieuwd naar hoe hij zal reageren en waar hij toe in staat is. Mocht het erop aankomen dat een dergelijke situatie andere karakteristieken bij hem naar boven zal halen, wil ik daarbij zijn. Wat zullen zijn daden zijn? Kan hij de druk wel aan die hier bijna elk moment van de dag kan zijn en die je leven over kan nemen? In het vorige gevang is er iemand gek geworden, die kon het niet meer aan dat de criminelen hem telkens moesten hebben. Nu is dat niet geheel eerlijk, want naar mijn mening was hij toch al tot weinig toe in staat. Alleen deze man... ik ben geïntrigeerd naar wat zijn kunsten zullen zijn, tot hoever hij het zal redden. Daarom is een klein proefje vooraf wel gewenst en voer ik dat ook bij hem uit. Ik vraag me af of het vermaak is of enkel interesse, wellicht wel een combinatie van beiden. Mijn bestuderende ogen gaan vooral uit naar zijn ogen, wat voor fonkeling erin schijnt en de trek rondom zijn lippen.
    Het is nu of nooit, bedenk ik me wanneer ik al aanstalten doe om weg te lopen. Hij zal in dit moment moeten beslissen wat hij zal doen en dat laat me gedeeltelijk merken wat voor een bewaker hij zal gaan worden. Sneller dan verwacht is hij bij me, waardoor ik een sluwe grijns moet onderdrukken en op een nonchalante wijze gedwee mee werk. Zo beland ik tegen de muur aan, echter is het niet bepaald op een harde manier en daar grinnik ik toch wel vermakelijk op. Hij is heel verschillend dan de andere bewakers en dat zorgt alleen voor meer interesse in hem, of hij dat nu wilt of niet.
          'Je hebt geen idee wie ik ben en waartoe ik in staat ben,' begint hij te vertellen, wat opnieuw dat katachtige grijnsje op mijn lippen losmaakt. Snel onderzoek naar zijn lichaamsgedrag, woorden als zowel de toon van zijn stem wijzen uit dat hij er meer mee zit dan hij daadwerkelijk door heeft of wil laten merken. Dat kan z'n kop kosten hier, als je naar je emoties daden uitvoert, die moet je leren controleren. 'Als ik jou was, zou ik maar vooral op mezelf letten en zorgen dat je niks overkomt. Jij bent een veel makkelijker doelwit dan een bewaker. Een bewaker die misschien wel een oogje wilt dichtknijpen als ze je in de douches willen pakken, of zelfs in je cel. Denk beter na tegen wie je wat zegt, meisje.' Voor luttele seconden glijd mijn geamuseerde blik af naar de wijze waarop hij mijn bovenarm vast heeft, maar dwaalt vervolgens weer naar zijn gezicht.
          'Hmm,' spin ik zachtjes, terwijl hij me al los laat en een stap naar achteren zet, om daarna zijn uniform glad te strijken. Ik volg zijn handelingen onwaarneembaar, tegelijkertijd calculeer ik bedachtzaam wat handig is. 'Als je in staat bent om gedetineerden iemand te laten pakken voor je eigen hachie, dan heb ik inderdaad geen idee waar je toe in staat bent,' vertel ik hem, maar de kostelijke blik in mijn ogen verdwijnt niet. 'Ik hoef je dan vooral niet te vertellen dat als je - je eenmaal ermee ingelaten hebt, ze altijd terugkomen voor meer.' Dit is het moment dat ik mijn hoofd iets naar achter kantel, zodat deze uiterst koel tegen de muur aanligt. Net zoals de rest van mijn lichaam, gezien ik er eveneens rustig tegenaan leun. Van onder mijn zwarte wimpers kijk ik hem aan. 'Wil je bekend staan als de "corrupte bewaker", die op alle soorten omkoopbaar kan zijn?' Speels bijt ik op mijn onderlip en heb moeite om ondertussen mijn lach binnen te houden. Er gaat een korte stilte voorbij, waarin ik hem enkel gade sla. Na enkele seconden open ik mijn mond toch weer, ditmaal om er een zachte fluistering uit te laten komen.
          'Het is spannend om te weten dat je toch geen ei bent, Redford, misschien zullen we elkaar toch vaker tegen het lijf lopen,' grijns ik uitdagend. Ik vertel hem echter niet dat hij een nieuw persoon is die ik verschillende uitdagingen zal gunnen, voor nu is dit nog veel te gezellig.


    Quiet the mind, and the soul will speak.