• Wooooooh topic 30! *O* We zijn al een heel eind~! ;D
    De uitslag van de vorige poll: Het genre supernatural was de overduidelijke winnaar! Woooooh~! ^^

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d.
    Update meeting:
    Er is inmiddels een voorstel voor een datum, en dat is volgende week woensdag al, 15 oktober! Het andere alternatief is in de kerstvakantie. Laat a.u.b. in het topic even weten wanneer je liever wil/kan etc.! ^^

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Zabimaru (Tesla) - 17 - MAL
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Yuimaru (Amparo) - 16
    38 - Ryouta (Samantha) - 15
    39 - Matsuoka (Romy) - 13
    40 - Puzzlette (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Kokkuri (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Ellen) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Shingeki no Bahamut Genesis

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Akatsuki no Yona

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Hitsugi no Chaika: Avenging Battle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako

    Vrijdag:
    Amagi Brilliant Park
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis
    Donten ni Warau
    Garo: Honoo no Kokuin

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O*




    Rechtsboven: Selector Spread Wixoss
    Linksboven: Trinity Seven
    Rechtsonder: Donten ni Warau
    Linksonder: Denki-gai no Honya-san

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 11:12 ]

    Nu de animes van het zomerseizoen zijn afgelopen... *huilt* Welke was je favoriet? (Ja, ze staan er niet allemaal, excuses, dat paste niet ^^.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ryouta schreef:
    Mensen niet liegen, de tekenstijl van SNK/AOT in de anime is zoveel beter dan die in de manga :') iemand die gaat zeggen dat de manga stijl beter is dan de anime liegt in mijn ogen. Sorry maar het is waar. Andere series zijn een andere zaak maar SNK
    Het ligt er bij mij aan. Ik vind van Love Stage vooral de ogen prachtig maar ik haat de sex scenes die opeens veranderen in clouds verschrikelijk.

    Maar blijkbaar ben ik niet de enige die anime in de woonkamer kijkt ^.^ Ik kijk het meestal op mijn ipad, maar dan willen mijn ouders meekijken en mijn broertje en zusje en het eindigt op de tv :')

    En Sam, ik heb mijn eigen oc alleen ze is geen manga. Maar nu wil ik haar dolgraag in human vorm maken x.x Dankje voor het opbrengen.


    Hehe, ik dacht ook dat ik de enige was :3 Ook kijk ik meestal op m'n iPad, in bed, op de bank, waar dan ook, iPads zijn zo handig!
    Mijn vader is eigenlijk degene die graag meekijkt als ik shounen kijk en mijn moeder die kijkt vaak ook wel een beetje half mee. Mijn broertje vind het vreselijk ;p Ik vind het altijd wel top dat ik discussies kan voeren over anime met m'n ouders, hahaha. Het is zelfs zo erg dat mijn vader nu verder is met Bleach dan ik en dat hij telkens tegen míj aan het zeggen is dat ik verder moet kijken, omdat het zo ongelofelijk goed is :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    RayLaVie schreef:
    @Shuuya :S tja, ik kan je helaas niet dwingen, maar toch jammer. Eigen personages zijn zo gaaf - tot je erin doorslaat zoals ik en ze echt een eigen leven krijgen T.T Ik ben echt te ver gegaan.


    Ghehe ooit wil ik wel een compleet eigen personage maken, maar dan wil ik wel een stuk beter kunnen tekenen ;d. Vooral ook om eigen dingen te tekenen en niet alleen maar natekenen :'D..
    Vind het juist awesome om dingen tegen te komen die zo gemaakt zijn dat het lijkt alsof ze echt zijn ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Shuuya het klinkt voor mij zo vreemd dat je nog nooit een personage zelf hebt gemaakt, maar dat ligt dan aan mij xD Ik creëer ze al sinds mijn 10e of zo. Toen kon ik ook echt niet goed tekenen of zo, maar ik wilde gewoon die personages uitwerken. Nu heb ik eindelijk de kans om ze opnieuw te tekenen zoals ik ze oorspronkelijk bedoeld had. Ondertussen heb ik er minstens 92 die ik op zijn minst 1 keer in het net heb getekend, en ik heb van allemaal alle informatie in een tabel staan (inclusief lengte en gewicht en leeftijd etc.). Ze hebben allemaal een eigen uitgewerkt verhaal en bla bla.
    Natekenen is heel goed voor het oefenen, maar ik vond het op gegeven moment te saai worden, dus doe het nu al een tijdje niet meer. Ik teken ook vrijwel alleen mijn eigen personages (want het is lastig om ze allemaal even vaak te tekenen o.O)


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    Zoooooo dat was awesuuuuum meeting mensjes! :3
    Ik vond het serieus echt zo gezellig! :'D
    Het spel van Ellen was super grappig, we hadden pocky, we hebben gevoetbald, de sushi was geweldig en niet te vergeten jullie zijn allemaal super awesome en leuk! :3
    En omg Ellen, zo bedankt voor Hinata! Ik ben zo blij! *rent rondjes*
    Ik wil jullie snel weer zieeeeeen! En alle andere mensen die ik nog niet heb gezien ooook!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    RayLaVie schreef:
    @Shuuya Pandora Hearts ben ik ooit aan begonnen maar om een of andere reden nooit verder gelezen.
    Ik hou van actie manga (alhoewel ik ook wel kan genieten van bijv. Liar Game of Death Note), graag humor en goede tekeningen. Maar het belangrijkste vind ik toch wel dat het een goed uitgedacht plot heeft dat een beetje doorloopt (zoals in Tokyo Ghoul of Cage of Eden). Aan de andere kant hou ik ook wel weer van populairdere manga met wat meer filler en zo (Bleach, One Piece), maar op het moment zoek ik meer iets met minder dan 200 chapters (20 pg per ch).
    Het liefst geen echte romantische of kleffe manga, tenzij ze echt een goed of interessant plot hebben. Ik wil graag spanning en onthullingen =3



    Spanning en onthullingen? Goed uitgedacht plot?
    Ok, even serieus, waarom ben jij gestopt met Pandora Hearts?! Die is op dat gebied echt het aller, allerbeste. Pandora Hearts is mijn grote topfavoriet. En ik hou het meeste van ingewikkelde verhalen met een origineel plot en een dark-ish sfeer en ondertoon. Oh, en goede uitgewerkte personages, niet te vergeten. Met een interessante achtergrond. Als je daar van houdt: Pandora Hearts. Geen twijfel mogelijk. Het is gewoon echt heel erg goed.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kageyama hmm ja maar ik had het nog niet echt goed gelezen. Ik was bij chapter 2.. xD Ik zal het eens een tweede kans geven.


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Kageyama hmm ja maar ik had het nog niet echt goed gelezen. Ik was bij chapter 2.. xD Ik zal het eens een tweede kans geven.


    Verder lezen, nu! :'D
    Het heeft trouwens tot nu toe 96 chapters en het einde is in zicht, like, zeg maar, over een paar chapters. Het komt iedere maand uit, dus niet heel erg snel tho. Maar ze verwachten dat het rond chapter 100 gaat eindigen. En I'm dying want de feels. @.@
    Maar omg het plot. Het is zo fantastisch. *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kageyama tot waar ik het had gelezen was t allemaal nog heel vaag, dus ja xD Ik zal zo snel mogelijk gaan lezen, maar nu ben ik even de bloedgroepen van mijn personages aan het bepalen (en moet even uitzoeken dat het klopt met familie en dominante genen en zo)


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Kageyama tot waar ik het had gelezen was t allemaal nog heel vaag, dus ja xD Ik zal zo snel mogelijk gaan lezen, maar nu ben ik even de bloedgroepen van mijn personages aan het bepalen (en moet even uitzoeken dat het klopt met familie en dominante genen en zo)


    Woah, awesome, zo veel details. ;o
    En neem je tijd. :3 Maar geef het een kans, dat is het belangrijkste! En niet afhaken na een paar chapters, 'kay? :3
    Trouwens over je OC verhaal, er zijn volgens mij wel meer die dat doen, Ellen bijvoorbeeld, als ik me niet vergis. En ik doe het zelf ook heel veel, maar gewoon schrijven, zeg maar. Ik ben geen tekenaar, ik ben een schrijver. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kageyama Ik sla door in details... Als ik kon zou ik je het schema laten zien. Het is best ziekelijk...
    En gebruik je je eigen personages dan ook voor meerdere verhalen, of zijn ze meer voor eenmalig gebruik in 1 story? Daarbij kun je altijd mij - of misschien iemand anders - vragen om je personages voor je te tekenen, ea? xD


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Kageyama Ik sla door in details... Als ik kon zou ik je het schema laten zien. Het is best ziekelijk...
    En gebruik je je eigen personages dan ook voor meerdere verhalen, of zijn ze meer voor eenmalig gebruik in 1 story? Daarbij kun je altijd mij - of misschien iemand anders - vragen om je personages voor je te tekenen, ea? xD


    Nee, gewoon in één verhaal. :3 Maar ik vind het wel geweldig om dingen over ze op te schrijven zoals hobby's, lievelingskleur, meest angstaanjagende ervaring, grootste angst, jeugddroom, etc, de meest gekke dingen. ^^ Ik heb ook een hoop van die lijsten die ik altijd invul van mijn personages.
    En dat is best wel een heel erg awesome idee, eigenlijk. Maar ja... idk, ik durf dat niet zo heel erg te vragen of zo, ghehe. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kageyama stuur me de beschrijving door van één personage en dan teken ik die, als je wil. Probeer zo nauwkeurig mogelijk te zijn, want hoe nauwkeuriger je beschrijft, hoe meer de tekening overeen zal komen met wat je in gedachten hebt. Natuurlijk wordt het nooit perfect, maar beter dan niets, he?


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Kageyama stuur me de beschrijving door van één personage en dan teken ik die, als je wil. Probeer zo nauwkeurig mogelijk te zijn, want hoe nauwkeuriger je beschrijft, hoe meer de tekening overeen zal komen met wat je in gedachten hebt. Natuurlijk wordt het nooit perfect, maar beter dan niets, he?


    Oh wacht, wauw, serieus, meen je dat?! ;O Dat vind ik echt heel erg awesome van je. ;O
    Ehh. Ik ben nu te moe en half dood om een hele goede omschrijving te maken, dus vind je het ok als ik het je later deze week stuur?
    Serieus, je bent geweldig! ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kageyama Het liefst wel voor het eind van het weekend, als dat lukt. hoe sneller je stuurt, hoe sneller ik eraan kan beginnen, natuurlijk. Ik hou van interessante designs (totaal niet noodzakelijk though), dus als je denkt dat je een personage hebt met een opmerkelijk kapsel, kledingstuk of gedragselement etc., dan ligt daar mijn voorkeur. Je moet het uiteindelijk helemaal zelf weten, want als je veel liever een personage getekend wil hebben dat daar niet aan voldoet, is dat ook helemaal prima!


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Shuuya het klinkt voor mij zo vreemd dat je nog nooit een personage zelf hebt gemaakt, maar dat ligt dan aan mij xD Ik creëer ze al sinds mijn 10e of zo. Toen kon ik ook echt niet goed tekenen of zo, maar ik wilde gewoon die personages uitwerken. Nu heb ik eindelijk de kans om ze opnieuw te tekenen zoals ik ze oorspronkelijk bedoeld had. Ondertussen heb ik er minstens 92 die ik op zijn minst 1 keer in het net heb getekend, en ik heb van allemaal alle informatie in een tabel staan (inclusief lengte en gewicht en leeftijd etc.). Ze hebben allemaal een eigen uitgewerkt verhaal en bla bla.
    Natekenen is heel goed voor het oefenen, maar ik vond het op gegeven moment te saai worden, dus doe het nu al een tijdje niet meer. Ik teken ook vrijwel alleen mijn eigen personages (want het is lastig om ze allemaal even vaak te tekenen o.O)

    Wow 92 ;o. Dat is heel veel /;o
    Op dit moment vind ik natekenen nog lang niet saai worden ;D. Ik teken zo veel awesome characters na en aangezien mijn awesome characters zo lang is :'D.
    Al die verschillende characters en uiterlijk en de prettyheid ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you