• Wooooooh topic 30! *O* We zijn al een heel eind~! ;D
    De uitslag van de vorige poll: Het genre supernatural was de overduidelijke winnaar! Woooooh~! ^^

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d.
    Update meeting:
    Er is inmiddels een voorstel voor een datum, en dat is volgende week woensdag al, 15 oktober! Het andere alternatief is in de kerstvakantie. Laat a.u.b. in het topic even weten wanneer je liever wil/kan etc.! ^^

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Zabimaru (Tesla) - 17 - MAL
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Yuimaru (Amparo) - 16
    38 - Ryouta (Samantha) - 15
    39 - Matsuoka (Romy) - 13
    40 - Puzzlette (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Kokkuri (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Ellen) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Shingeki no Bahamut Genesis

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Akatsuki no Yona

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Hitsugi no Chaika: Avenging Battle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako

    Vrijdag:
    Amagi Brilliant Park
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis
    Donten ni Warau
    Garo: Honoo no Kokuin

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O*




    Rechtsboven: Selector Spread Wixoss
    Linksboven: Trinity Seven
    Rechtsonder: Donten ni Warau
    Linksonder: Denki-gai no Honya-san

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 11:12 ]

    Nu de animes van het zomerseizoen zijn afgelopen... *huilt* Welke was je favoriet? (Ja, ze staan er niet allemaal, excuses, dat paste niet ^^.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zabimaru schreef:
    (...)

    Yep haha. Sommige delen duren erg lang, vooral omdat ze in de anime er van houden om steeds alles te herhalen en daarbij vind ik sommige fillers nogal storend.. Daarom ben ik dus ook overgestapt naar de manga :3 Maar echt top dat je 'm weer op wilt pakken! :Y)

    Wie zijn eigenlijk je favoriete personages? ^^


    Ja precies, je had ook die enoooooorme filler, dat was volgens mij de tweede arc en ik werd daar zo gek van. @.@ Je hoeft ze eigenlijk niet eens per se te kijken, maar ik wilde toch alles zien...
    Oeh, favoriete personage, da's moeilijk. D:
    Ehm, ik vind sowieso Toshiro geweldig, en Renji natuurlijk. Ik had ook een beetje een crush op Ulquiorra ergens maar ik ben middenin die arc gestopt dus ik weet niet of hij dat nog gaat verpesten of niet. :'D Oh en ik vind Yoruichi ook awesome! Teveel om uit te kiezen dus. ><
    Wie zijn jouw favorieten? :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Bleach is zo verschrikkelijk geweldig. Alleen jammer dat er nog niemand bij is, zoals ik, zodat ik met hen een beetje kan speculeren over wat er gaat gebeuren. Hè, Tes? BI


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    Kageyama schreef:
    (...)

    Ja precies, je had ook die enoooooorme filler, dat was volgens mij de tweede arc en ik werd daar zo gek van. @.@ Je hoeft ze eigenlijk niet eens per se te kijken, maar ik wilde toch alles zien...
    Oeh, favoriete personage, da's moeilijk. D:
    Ehm, ik vind sowieso Toshiro geweldig, en Renji natuurlijk. Ik had ook een beetje een crush op Ulquiorra ergens maar ik ben middenin die arc gestopt dus ik weet niet of hij dat nog gaat verpesten of niet. :'D Oh en ik vind Yoruichi ook awesome! Teveel om uit te kiezen dus. ><
    Wie zijn jouw favorieten? :3


    Bedoel je die met die Bounto? Oooh ja die is wel echt vreselijk, behalve dan dat Cloud, Ririn en Nova er zo bij zijn gekomen en die zijn geweldig :3 Er zijn alleen wel twee hele goede fillers volgens mij (maar ik sloeg ze altijd over omdat ik benieuwd was naar de originele verhaallijn) en die heten volgens mij Invasion Army arc en Zanpakuto Unknown Tales arc (dat heb ik tenminste van anderen gehoord).

    En die personages zijn dus gewoon PRECIES mijn favorieten! Ik heb Sam net even laten graven in de whatsapp geschiedenis en daar is een lijstje naar boven gekomen, dat precies is wat jij nu net opnoemde :'D Toshiro staat voor mij op de dikke eerste plaats, je moet maar niet aan Lenox en Sam vragen hoe ongelofelijk dik ik over die captain kan fangirlen :') Renji is gewoon geniaal :'3 Ulquiorra is geweeeeldig, oh boy. Ik ben echt benieuwd wat je van z'n aankomende acties gaat vinden! Hij is mijn ogen sowieso de beste Arrancar. Yoruichi vind ik ook echt helemaal geweldig, oh en ik moet toch echt bekennen dat Dondochakka ook in mijn favorietenlijstje staat. Ik hou van die gek! En die geweldige pofbroek van 'm :3



    @Sam, ik doe m'n best >8(

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 11:45 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes en waarom staat Izuru niet in je lijstje BI


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    RayLaVie schreef:
    @Tes en waarom staat Izuru niet in je lijstje BI


    Nou, hij is ook echt top! D: Ze zijn allemaal geweldig! Behalve een paar die gewoon vreselijk zijn cx


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Zabimaru schreef:
    (...)

    Bedoel je die met die Bounto? Oooh ja die is wel echt vreselijk, behalve dan dat Cloud, Ririn en Nova er zo bij zijn gekomen en die zijn geweldig :3 Er zijn alleen wel twee hele goede fillers volgens mij (maar ik sloeg ze altijd over omdat ik benieuwd was naar de originele verhaallijn) en die heten volgens mij Invasion Army arc en Zanpakuto Unknown Tales arc (dat heb ik tenminste van anderen gehoord).

    En die personages zijn dus gewoon PRECIES mijn favorieten! Ik heb Sam net even laten graven in de whatsapp geschiedenis en daar is een lijstje naar boven gekomen, dat precies is wat jij nu net opnoemde :'D Toshiro staat voor mij op de dikke eerste plaats, je moet maar niet aan Lenox en Sam vragen hoe ongelofelijk dik ik over die captain kan fangirlen :') Renji is gewoon geniaal :'3 Ulquiorra is geweeeeldig, oh boy. Ik ben echt benieuwd wat je van z'n aankomende acties gaat vinden! Hij is mijn ogen sowieso de beste Arrancar. Yoruichi vind ik ook echt helemaal geweldig, oh en ik moet toch echt bekennen dat Dondochakka ook in mijn favorietenlijstje staat. Ik hou van die gek! En die geweldige pofbroek van 'm :3



    @Sam, ik doe m'n best >8(


    Oh waaaauw, serieus, dat is echt geweldig. XD Er zijn echt duizend personages en we kiezen toch precies dezelfde uit. :'D Ja, Toshiro is voor mij ook nummer één, ghehe.
    OH GOD HIJ. Hij is zo'n idioot hahaha. Ik moet wel bekennen dat ik 'm even op moest zoeken voor ik wist wie het was, het is serieus echt lang geleden dat ik heb gekeken. ><
    En ja, ik bedoelde de Bounto. En inderdaad, die drie vond ik wel heel erg leuk, vooral Nova, mweheh. :3 Maar die personages zijn niet filler toch? Ik bedoel, ze komen in de manga gewoon ook voor, alleen pas later?
    Oh, Invasion Army arc, daar zit ik volgens mij nu in. Ja, ja, pretty sure. Want ze waren bezig met die arc met Ulquiorra enzo en toen kreeg ik ergens halverwege ineens die filler arc, daar was ik zo boos om. Mede daarom stopte ik. Beetje stom eigenlijk, want je kunt ze in principe gewoon overslaan, maar ik ben te koppig en wil alles zien, ook alle fillers.
    Maar ik ga nu weer naar mijn huiswerk anders ben ik echt screwed. ><
    Oh nee, grapje, volgens mij zit ik niet in die arc. Ik zit in iets anders. Iets met een nieuwe captain dinges. Ik weet het niet zo goed meer.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 12:33 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Oh waaaauw, serieus, dat is echt geweldig. XD Er zijn echt duizend personages en we kiezen toch precies dezelfde uit. :'D Ja, Toshiro is voor mij ook nummer één, ghehe.
    OH GOD HIJ. Hij is zo'n idioot hahaha. Ik moet wel bekennen dat ik 'm even op moest zoeken voor ik wist wie het was, het is serieus echt lang geleden dat ik heb gekeken. ><
    En ja, ik bedoelde de Bounto. En inderdaad, die drie vond ik wel heel erg leuk, vooral Nova, mweheh. :3 Maar die personages zijn niet filler toch? Ik bedoel, ze komen in de manga gewoon ook voor, alleen pas later?
    Oh, Invasion Army arc, daar zit ik volgens mij nu in. Ja, ja, pretty sure. Want ze waren bezig met die arc met Ulquiorra enzo en toen kreeg ik ergens halverwege ineens die filler arc, daar was ik zo boos om. Mede daarom stopte ik. Beetje stom eigenlijk, want je kunt ze in principe gewoon overslaan, maar ik ben te koppig en wil alles zien, ook alle fillers.
    Maar ik ga nu weer naar mijn huiswerk anders ben ik echt screwed. ><
    Oh nee, grapje, volgens mij zit ik niet in die arc. Ik zit in iets anders. Iets met een nieuwe captain dinges. Ik weet het niet zo goed meer.


    Volgens mij zijn die drie mod souls er alleen in de anime... Jammer genoeg.
    Ik snap je woede! Het was allemaal zo super spannend, wat gaan ze doen? Gooien ze er een filler DWARS doorheen. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel XD Maar die arc heb ik dus gewoon droog overgeslagen hoor c: Het was volgens mij de captain Amagai arc en dan dat verwaande kind dat naast Ichigo kwam wonen, bleh xd


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Wow, ik ben hier al een tijdje niet geweest. ;o


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Jongens, check even deze awesomeness. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Awesome!! :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Gif posten van Nice anime dit seizoen :






    Anime:
    Aikatsu! seizoen 3
    Sora no Method
    Inou-Battle wa Nichijou-kei no Naka de
    Girlfriend (Kari)

    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 16:08 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik heb vandaag na dat een van een vriend van me het aanraden Gugure! Kokkuri-san gekeken. De 3 eerste episodes die uit zijn heb ik nu gezien.
    Het is een best grappige anime Kohina is cute maar ook best emotieloos voor een main charachter. Haar liefde voor instant cup noodles vind ik erg leuk en dit levert leuke beelden op. Verder vind ik de rivaliteit tussen Kokkuri-san en Inugami erg grappig en vermakelijk om naar te kijken. Ik vind Kohina personage wel erg droog maar ook wel grappig en cute en ze lijk ook wel heel veel op een pop.





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Matsuoka schreef:
    Wow, ik ben hier al een tijdje niet geweest. ;o


    Welcome back! Ik ook niet, trouwens. Hahaha :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    het is hier zo dood... Iemand nog wat te vertellen?


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    Nouuuuuu....
    Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen van Korra gekeken, omdat Kevin zei dat het geweldig was, maar het valt tot nu toe erg tegen, haha. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |