• Hi mede Quizletters.
    Ik vroeg mij af wie van jullie wel eens van ASMR hebben gehoord, en wie wel eens naar ASMR filmpjes kijken.

    ASMR staat voor Autonomous sensory meridian response, als je gevoelig bent voor ASMR krijg je tintelingen in je hoofd, schouders en sommige mensen zelfs over hun hele lichaam. Je kan het vergelijken met het gevoel wat je krijgt als iemand met je haar speelt of als je in een enge achtbaan zit. Veelvoorkomende ASMR-triggers zijn fluisteren, knisperende, tikkende, schurende of schrapende geluidjes en gedetailleerde beschrijvingen van alledaagse taken of spullen.

    Om jullie een idee te geven



    Ik ben er zelf erg gevoelig voor en het zorgt ervoor dat ik ontspan als ik veel aan mijn hoofd heb. Ook gebruik ik het soms om in slaap te komen.

    Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden,
    en voor degenen die wel een filmpjes kijken van welk filmpje krijgen jullie de lekkerste tintelingen?

    -x-


    'Nobody said it was easy

    Da's lang geleden. :v Ik heb hier vier jaar geleden eens een topic over gemaakt, haha. En ja, ik ben er gevoelig voor. Maar ik ben er niet erg open over, omdat er nogal een taboe rond bestaat.

    Ik begrijp trouwens niet dat mensen het bij smakken hebben. Da's persoonlijk iets waar ik mij aan dood erger.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 18:53 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ugh ik vind die stem, het speeksel dat je hoort en die geluiden uit haar mond idk zo vies.


    I live for the applause, you will die for it.

    Het zal goed kunnen bij mensen dat het werkt, maar zelf word ik er alleen maar geïrriteerd van. ;x


    wat was dit ookalweer

    Sterben schreef:
    ugh ik vind die stem, het speeksel dat je hoort en die geluiden uit haar mond idk zo vies.


    En vervelend. ;/


    wat was dit ookalweer

    Anomaly schreef:
    Da's lang geleden. :v Ik heb hier vier jaar geleden eens een topic over gemaakt, haha. En ja, ik ben er gevoelig voor. Maar ik ben er niet erg open over, omdat er nogal een taboe rond bestaat.


    Oh, ik heb nog gezocht in het forum maar kon er niks over vinden!
    Daar heb je helemaal gelijk in, er is niks wetenschappelijk bewezen wat het voor mij ook erg moeilijk was in het begin om me er voor open te stellen. Sinds ik het gevoel wat omschreven wordt op internet zelf ervaren heb kan ik er steeds meer in op gaan. Het is een heerlijke manier om te ontspannen. Althans dat vind ik dan =D


    'Nobody said it was easy

    Sterben schreef:
    ugh ik vind die stem, het speeksel dat je hoort en die geluiden uit haar mond idk zo vies.


    Ik krijg helemaal de kriebels van haar. Ugh.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Sterben schreef:
    ugh ik vind die stem, het speeksel dat je hoort en die geluiden uit haar mond idk zo vies.

    Haha daar kan ik wel in komen, als ik tegenover een smakkende klasgenoot zit word ik daar ook echt niet ontspannen van. Maar toch vind ik dat het in het filmpje niet naar om naar te luisteren.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)

    Oh, ik heb nog gezocht in het forum maar kon er niks over vinden!
    Daar heb je helemaal gelijk in, er is niks wetenschappelijk bewezen wat het voor mij ook erg moeilijk was in het begin om me er voor open te stellen. Sinds ik het gevoel wat omschreven wordt op internet zelf ervaren heb kan ik er steeds meer in op gaan. Het is een heerlijke manier om te ontspannen. Althans dat vind ik dan =D

    Het is echt heel erg ontspannend, ja. Mijn eerste ervaring was in groep 3/4 op de basisschool bij de stem van een lerares. Het lastige vind ik wel dat ik 't soms heb als ik met iemand praat en dan kan ik me echt niet focussen op wat diegene zegt. ;_; Ik las trouwens wel ergens dat er of een onderzoek gaande is of dat hier voorbereidingen voor worden gemaakt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aan het voorbeeld dat je hebt gepost erger ik me alleen maar aan, raak niet verder dan een halve minuut maximum, dus toch maar niets voor mij. Geef mij dan maar een goed boek of een serie om te ontspannen.


    Ex astris, sciencia

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Ik krijg helemaal de kriebels van haar. Ugh.

    Haha de goede ASMR kriebels? of de irritatie kriebels?


    'Nobody said it was easy

    Ik vind het eerder saai om naar haar te luisteren terwijl ze over thee praat. x) Heb je nog meer voorbeeldjes?


    Pretty is just a pretty word.

    Anomaly schreef:
    (...)
    Het is echt heel erg ontspannend, ja. Mijn eerste ervaring was in groep 3/4 op de basisschool bij de stem van een lerares. Het lastige vind ik wel dat ik 't soms heb als ik met iemand praat en dan kan ik me echt niet focussen op wat diegene zegt. ;_; Ik las trouwens wel ergens dat er of een onderzoek gaande is of dat hier voorbereidingen voor worden gemaakt.

    Dat komt me erg bekend voor, als ik eenmaal in de goede vibe zit dan kan het zomaar eens wazig voor mijn ogen worden.
    Ah dat klinkt erg interessant, ben benieuwd wat er uit het onderzoek zou komen.


    'Nobody said it was easy

    Mulleroni schreef:
    Ik vind het eerder saai om naar haar te luisteren terwijl ze over thee praat. x) Heb je nog meer voorbeeldjes?

    Jazeker, ik vind dit ook echt helemaal het einde om naar te luisteren.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Dat komt me erg bekend voor, als ik eenmaal in de goede vibe zit dan kan het zomaar eens wazig voor mijn ogen worden.
    Ah dat klinkt erg interessant, ben benieuwd wat er uit het onderzoek zou komen.

    Het zou erg fijn zijn als het kan worden onderbouwd. Want eerlijk gezegd voel ik me soms wel 'n freak, als ik erover nadenk. x) Het is niet alsof ik erop kick, zoals sommige mensen blijkbaar denken.

    Zelf heb ik 't vooral bij tik- of knisper geluiden. Oja, en ook krasgeluiden.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 19:03 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Het zou erg fijn zijn als het kan worden onderbouwd. Want eerlijk gezegd voel ik me soms wel 'n freak, als ik erover nadenk. x) Het is niet alsof ik erop kick, zoals sommige mensen blijkbaar denken.

    Zelf heb ik 't vooral bij tik- of knisper geluiden. Oja, en ook krasgeluiden.

    Haha inderdaad ik zou het ook niet zo één twee drie in de groep gooien als ik bij vriendinnen ben, het is toch niet helemaal te verklaren en te accepteren.


    'Nobody said it was easy