• Volgens mij zijn er meerdere mensen die het vervelend vinden dat de scheiding tussen fanfictie en Onbekende Personen zo onduidelijk is bij sommige users. Als men dan zoekt naar een story in het genre Onbekende Personen, dan zitten er ook fanficties tussen onder het mom: ja, maar mijn hoofdpersonage is onbekend!

    Ik denk dat dit heel simpel verholpen kan worden door het niet meer mogelijk te maken de twee genres beide te kiezen. Oftewel: je MOET kiezen tussen een OP of een fanfictie. Dit dan náást de verschillende genres die je kiest.

    Even met photoshop een poging tot het 'beeldend' maken:




    (Voor groter plaatje, klik afbeelding)

    Ik denk zelf dat dit heel makkelijk te programmeren valt. Wat vinden jullie?

    EDIT: Ik wilde er even bij vermelden dat dit onderwerp al eens besproken is op het modforum en dat ik het dus niet volledig zelf heb bedacht.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 0:29 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het helemaal niet vaag, dit soort dingen worden gewoon bedacht om te zeuren erover, naar mijn mening. In gewone boeken komen af en toe ook namen langs van bekende mensen, of films, liedjes, series. Dan zijn dat toch ook geen fanfics? Waar is het logisch nadenken geweest?

    Als je iets baseert op iemand die echt bestaat, is het gewoon een fanfic. Je kan het uiterlijk en de naam van Harry Styles gebruiken, dan is het een fanfic.


    Gek genoeg vind ik het bij Harry Styles wel zo. :'D
    Maar dan nog, als ik een verhaal over de middelbare school schrijf, een leerkracht neem met een foto van Vin Diesel en ik noem hem 'meneer Diesel' zonder dat hij een acteur of wat dan ook is en hem qua karakter en achtergrond helemaal zelf uitschets, vind ik het nog steeds geen fanfictie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het helemaal niet vaag, dit soort dingen worden gewoon bedacht om te zeuren erover, naar mijn mening. In gewone boeken komen af en toe ook namen langs van bekende mensen, of films, liedjes, series. Dan zijn dat toch ook geen fanfics? Waar is het logisch nadenken geweest?

    Als je iets baseert op iemand die echt bestaat, is het gewoon een fanfic. Je kan het uiterlijk en de naam van Harry Styles gebruiken, dan is het een fanfic.


    Ik vond het ook niet fanfic, ik wilde alleen aantonen dat de definitie van haar niet een goede was. Voor mij is het heel duidelijk welke van mijn verhalen fanfic is en welke niet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik wil heel graag reageren, maar ik ga nog wachten.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik wilde er even bij vermelden dat dit onderwerp al eens besproken is op het modforum en dat ik het dus niet volledig zelf heb bedacht.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het helemaal niet vaag, dit soort dingen worden gewoon bedacht om te zeuren erover, naar mijn mening. In gewone boeken komen af en toe ook namen langs van bekende mensen, of films, liedjes, series. Dan zijn dat toch ook geen fanfics? Waar is het logisch nadenken geweest?

    Als je iets baseert op iemand die echt bestaat, is het gewoon een fanfic. Je kan het uiterlijk en de naam van Harry Styles gebruiken, dan is het een fanfic.


    Ik ben het hier mee eens. Als je een personage in je verhaal gebruikt dat dezelfde naam heeft en hetzelfde uiterlijk als een bekend persoon, is het gewoon fan fictie. Je kan heus wel zeggen dat het uiterlijk van je personage net zo is als het uiterlijk van Harry Styles, maar dan moet het verder niets met hem te maken hebben.

    Ik vind het dus een erg goed idee dat iemand moet kiezen. De scheiding tussen OP en fanfic is niet moeilijk.

    Als fanfictie hier over het algemeen gaat inhouden dat het gebruiken van een naam en uiterlijk fanfictie is, dan ben ik overigens tegen deze suggestie.
    Gewoonweg omdat ik het daar niet mee eens ben. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben zeker en vast voor, maar dan moeten er ook duidelijke regels komen over wanneer wat wat is.
    Ik snap dat mensen twijfelen als hun verhaal gaat over onbekende personen, maar er opeens een bekend persoon in komt bijvoorbeeld.
    In mijn ogen is iets fanfictie als een bekend persoon een hoofdrol heeft (de partner van het hoofdpersonage, het hoofdpersonage zelf,...)

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 16:31 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Scandal schreef:
    Ik wil heel graag reageren, maar ik ga nog wachten.


    Haha hoezo? :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    LaJoie schreef:
    Ik ben zeker en vast voor, maar dan moeten er ook duidelijke regels komen over wanneer wat wat is.
    Ik snap dat mensen twijfelen als hun verhaal gaat over onbekende personen, maar er opeens een bekend persoon in komt bijvoorbeeld.
    In mijn ogen is iets fanfictie als een bekend persoon een hoofdrol heeft (de partner van het hoofdpersonage, het hoofdpersonage zelf,...)


    Zo denk ik er ook over ja. c:


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Zo denk ik er ook over ja. c:


    Maar dan nog, vind ik dat er wel íets meer overeenkomsten zouden moeten zijn dan een foto en een naam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cyrith schreef:
    (...)

    Maar dan nog, vind ik dat er wel íets meer overeenkomsten zouden moeten zijn dan een foto en een naam.


    Ik zit vooral met die naam. Als ik een verhaal ga schrijven over Brad Pitt, een jongen van 25 jaar die erg houdt van racen, dan vind ik dat eigenlijk fanfictie. Er zijn ook genoeg mensen die hun idool gebruiken in hun verhaal en ze dan in een totaal andere leefomgeving plaatsen. Toch vind ik het fanfictie. Ik weet niet of fanfictie valt te definiëren of dat het een mening is, maar dat is in ieder geval wel hoe ik het zie. (:

    Mensen besluiten toch zelf wel of hun verhaal fanfic is of niet?
    Als het de bedoeling is dat de doto en de naam ook echt de celebrity uitsrukken, is het fanfic en als het gewoon zo is, omdat de schrijver het uiterlijk wel bij het door hem/haar verzonnen karakter vindt passen, is het OP


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ansolo schreef:
    (...)

    Ik zit vooral met die naam. Als ik een verhaal ga schrijven over Brad Pitt, een jongen van 25 jaar die erg houdt van racen, dan vind ik dat eigenlijk fanfictie. Er zijn ook genoeg mensen die hun idool gebruiken in hun verhaal en ze dan in een totaal andere leefomgeving plaatsen. Toch vind ik het fanfictie. Ik weet niet of fanfictie valt te definiëren of dat het een mening is, maar dat is in ieder geval wel hoe ik het zie. (:


    Ik gebruik over het algemeen überhaupt de achternaam niet, maar oké.
    Ik vind het lastig. De keren dat het bij mij voorkomt, vind ik het gewoon geen fanfictie omdat ik niet schrijf vanuit de gedachten van een idool. Ik creëer een compleet eigen geschiedenis, karakter etc. Het is meer alsof je gewoon een cast maakt voor je story, zoals zovaak gebeurt en soms gewoon de namen houd. Ik heb ook wel eens dat ik eerst een naam heb, die intyp in google en er volgens een foto bij kies...

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ansolo schreef:
    (...)

    Ik zit vooral met die naam. Als ik een verhaal ga schrijven over Brad Pitt, een jongen van 25 jaar die erg houdt van racen, dan vind ik dat eigenlijk fanfictie. Er zijn ook genoeg mensen die hun idool gebruiken in hun verhaal en ze dan in een totaal andere leefomgeving plaatsen. Toch vind ik het fanfictie. Ik weet niet of fanfictie valt te definiëren of dat het een mening is, maar dat is in ieder geval wel hoe ik het zie. (:

    Maar dan is Brad Pitt een totaal ander persoon. Ik heb verhalen gelezen over Alex Gaskarth voor ik wist wie dit was (zanger van ATL) en in die verhalen was hij vaak een gewone jongen. Dan is dit toch geen fanfictie?


    Has no one told you she's not breathing?

    Ansolo schreef:
    (...)

    Ik zit vooral met die naam. Als ik een verhaal ga schrijven over Brad Pitt, een jongen van 25 jaar die erg houdt van racen, dan vind ik dat eigenlijk fanfictie. Er zijn ook genoeg mensen die hun idool gebruiken in hun verhaal en ze dan in een totaal andere leefomgeving plaatsen. Toch vind ik het fanfictie. Ik weet niet of fanfictie valt te definiëren of dat het een mening is, maar dat is in ieder geval wel hoe ik het zie. (:

    Kies dan gewoon een andere naam. Kom op zeg. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."