• Volgens mij zijn er meerdere mensen die het vervelend vinden dat de scheiding tussen fanfictie en Onbekende Personen zo onduidelijk is bij sommige users. Als men dan zoekt naar een story in het genre Onbekende Personen, dan zitten er ook fanficties tussen onder het mom: ja, maar mijn hoofdpersonage is onbekend!

    Ik denk dat dit heel simpel verholpen kan worden door het niet meer mogelijk te maken de twee genres beide te kiezen. Oftewel: je MOET kiezen tussen een OP of een fanfictie. Dit dan náást de verschillende genres die je kiest.

    Even met photoshop een poging tot het 'beeldend' maken:




    (Voor groter plaatje, klik afbeelding)

    Ik denk zelf dat dit heel makkelijk te programmeren valt. Wat vinden jullie?

    EDIT: Ik wilde er even bij vermelden dat dit onderwerp al eens besproken is op het modforum en dat ik het dus niet volledig zelf heb bedacht.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 0:29 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cyrith schreef:
    (...)

    Ik gebruik over het algemeen überhaupt de achternaam niet, maar oké.
    Ik vind het lastig. De keren dat het bij mij voorkomt, vind ik het gewoon geen fanfictie omdat ik niet schrijf vanuit de gedachten van een idool. Ik creëer een compleet eigen geschiedenis, karakter etc. Het is meer alsof je gewoon een cast maakt voor je story, zoals zovaak gebeurt en soms gewoon de namen houd. Ik heb ook wel eens dat ik eerst een naam heb, die intyp in google en er volgens een foto bij kies...


    Het is dus gewoon per persoon anders. Mocht er een duidelijke definitie van fanfictie komen dan wil ik mijn mening best aanpassen.

    LaJoie schreef:
    (...)
    Maar dan is Brad Pitt een totaal ander persoon. Ik heb verhalen gelezen over Alex Gaskarth voor ik wist wie dit was (zanger van ATL) en in die verhalen was hij vaak een gewone jongen. Dan is dit toch geen fanfictie?


    Persoonlijk vind ik het wel fanfictie. Maar je kan je personage dan toch ook Alex (kies hier elke achternaam behalve Gaskarth) noemen? (:

    Jon schreef:
    (...)
    Kies dan gewoon een andere naam. Kom op zeg. :')


    Dat is wat ik er mee probeer te zeggen (:

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:38 ]

    LaJoie schreef:
    Ik ben zeker en vast voor, maar dan moeten er ook duidelijke regels komen over wanneer wat wat is.
    Ik snap dat mensen twijfelen als hun verhaal gaat over onbekende personen, maar er opeens een bekend persoon in komt bijvoorbeeld.
    In mijn ogen is iets fanfictie als een bekend persoon een hoofdrol heeft (de partner van het hoofdpersonage, het hoofdpersonage zelf,...)

    Dit idee komt dus van het modforum en daar zijn we bezig met alles zo goed mogelijk uit te pluizen. De 'regels' over wanneer iets fanfictie is of niet, vinden we zelf ook moelijk en we vinden steeds nieuwe aanvullingen. We gaan het dus zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 19:26 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Voor


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Krijg je vast types die het OP vinden omdat de main onbekend is. :W


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben wel voor, maar ik denk dat dat probleem er niet door opgelost wordt, aangezien ze dan nog steeds kunnen zeggen 'oh maar mijn hoofdpersonage is een onbekend persoon' of 'oh maar 1d bestaat niet' en onbekende persoon aan kunnen drukken.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Voor.
    Verder laat mensen zelf bepalen of hun verhaal OP of Fanfiction is maar het is handig dat je maar éétje kan kiezen.
    Als mensen zelf vinden dat hun verhaal fanfiction is kiezen ze dat. Er zijn toch ook geen regels wanneer je, je verhaal het label avontuur of horror mag geven.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Voor.
    Verder laat mensen zelf bepalen of hun verhaal OP of Fanfiction is maar het is handig dat je maar éétje kan kiezen.
    Als mensen zelf vinden dat hun verhaal fanfiction is kiezen ze dat. Er zijn toch ook geen regels wanneer je, je verhaal het label avontuur of horror mag geven.


    Hmm, eigenlijk vind ik dit best wel een goede. Door iemand sowieso de keuze te geven tussen OP en fanfic laat je die persoon zelf al nadenken waar zijn/haar verhaal het beste past en daarmee voorkom je al heel veel verhalen die in de verkeerde genres zijn ingedeeld.

    En het is inderdaad ook een vorm van interpretatie, want het genre (drama/romantiek/avontuur etc.) wordt ook niet gecontroleerd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OakenshieId schreef:
    Op zich ben ik er wel een voorstander van. Maar ik vind de scheidslijn tussen wel en geen fanfictie niet altijd even duidelijk.


    I'm your little ray of pitch black.

    Voor. Zeker weten.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]