• Soms vraag ik me opeens iets af. Dit keer was dat vanuit welk perspectief en in welke tijd Q'ers het liefst schrijven, dus hier zijn twee polls. :Y)

    Uit welk perspectief schrijf jij het liefst?
    In welke tijd schrijf jij?

    Als je een voorkeur hebt voor een bepaald perspectief of een bepaalde tijd, heb je daar dan ook een reden voor? En heb je bij het lezen dezelfde voorkeuren?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Beiden gedaan en bij beiden een antwoord neergezet (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het liefst in derde persoon - verleden tijd, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Het zou me wel wat vreemd lijken om een verhaal te lezen dat in de tweede persoon is geschreven, tenzij het een brief moet voorstellen of zo.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    KillianHook schreef:
    Beiden gedaan en bij beiden een antwoord neergezet (:


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    KillianHook schreef:
    Beiden gedaan en bij beiden een antwoord neergezet (:


    16 - 09 - '17

    Ik kan absoluut niet kiezen tussen eerste en derde persoon, vind het allebei fijn en bij tijd is dat eigenlijk net zo. Het ligt heel erg aan de sfeer van het verhaal vind ik.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik schrijf altijd in de verleden tijd, omdat dit natuurlijk leest. Als ik in de tegenwoordige tijd typ, merk ik dat ik af en toe per ongeluk in de verleden tijd heb geschreven (omdat je in de tegenwoordige tijd ook gebruik maakt van de verleden tijd en dan gemakkelijker verdergaat hierin, terwijl als je al in de verleden tijd typt, je hier geen last van hebt*).

    *
    "Ik neem mijn dagboek van toen ik tien jaar oud was uit de kast en besluit het te lezen. Toen ik erin schreef, had ik altijd het gevoel dat de rest van de wereld verdween." Hier ben je overgeschakeld op de verleden tijd en als je niet erg aandachtig bent, blijf je gemakkelijk zo verderschrijven (of ik toch).
    "Ik nam mijn dagboek van toen ik tien jaar oud was uit de kast en besloot het te lezen. Toen ik erin schreef, had ik altijd het gevoel dat de rest van de wereld verdween." Probleem opgelost!

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:35 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik schrijf vanuit de ik-persoon, meestal verleden tijd. Ik wissel ook graag veel van perspectief.
    Eigenlijk vind dat ook wel het fijnst lezen.


    Not all those who wander are lost.

    Toen ik de titel las dacht ik gelijk: Slecht. Haha c:


    Some people are art and do art at the same time

    Het perspectief maakt me niets uit en ik schrijf het liefst in de tegenwoordige tijd, maar ik kijk altijd naar wat het beste bij het verhaal pas en gebruik dat en niet wat ik het liefste gebruik.


    Take risks and conquer your fears.

    Meestal in de eerste persoon tegenwoordige tijd.. hoewel ik soms perongeluk nog wel eens tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar haal.. gelukkig heb ik mezelf dat inmiddels een beetje afgeleerd.


    Maybe she loved mysteries so much that she became one.

    Ik heb echt heel veel verschillende dingen geprobeerd maar wat ik het prettigst vind en nu ook gebruik is vanuit de ik-persoon in verleden tijd.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Hm, interessant. Tot nu toe heeft bijna 70% gekozen voor de eerste persoon. Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht, want de eerste persoon werkt vaak erg goed voor liefdesverhalen en daarvan heb je er hier op Q natuurlijk een hoop. :p
    Wat de tijden betreft zijn de voorkeuren een stuk meer verdeeld. Het enige wat daar echt opvalt is dat er nog helemaal niemand heeft gezegd alleen in de tegenwoordige tijd te schrijven. En dat er best wel wat mensen toegeven dat ze soms per ongeluk heen en weer springen, wat mij als bèta inderdaad regelmatig opvalt, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Pulchre schreef:
    Toen ik de titel las dacht ik gelijk: Slecht. Haha c:


    Error, dat is niet een mogelijk antwoord. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bij mij hangt het heel erg af van het verhaal. Ik voel me het meest comfortabel bij de verleden tijd en heb een lichte voorkeur voor de eerste persoon, maar als tegenwoordige tijd en/of de derde persoon beter bij het verhaal past, gebruik ik dat. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik schrijf met een pen:3


    Change is for weirdos ~ Niall Horan