• Ik vind deze man zo ontzettend fascinerend. Voor de mensen onder ons die zich nooit in het leven van deze koning hebben verdiept, waar ik in kan komen, even een samenvatting zijn leven.

    Henry de achtste is de koning van Engeland geweest van 1509 tot 1547, de beste man is echter niet de geschiedenis ingegaan als een machtige krijger maar als een vrouwenverslinder. Hij is maar liefst zes keer getrouwd, en al zijn vrouwen is het niet allemaal even goed vergaan. De volgorde van zijn vrouwen wordt soms versimpeld in de volgende, licht ironische vorm:
    Catharina van Aragon - Divorced
    Anna Boleyn - Beheaded
    Jane Seymour - Died
    Anna van Kleef - Divorced
    Catharina Howard - Beheaded
    Catharina Parr- Survived

    Hij is van twee van zijn vrouwen gescheiden, en heeft er twee laten onthoofden. Henry was geobsedeerd door het produceren van zijn nageslacht. Uiteindelijk kreeg hij een zoontje die jammer genoeg niet ouder dan 16 jaar is geworden. Ook heeft is hij de vader van een van de beruchtste royals van Engeland, namelijk Bloody Mary. En een van de grootste staatshoofden allertijden Elizabeth I the Virgin Queen.

    Ik heb geen idee wat ik zo verdomd fascinerend vind aan deze man, maar als het mogelijk was zou ik graag eens een kopje koffie met hem drinken. ='D

    Wat vinden jullie nou de meest fascinerende historische personen?
    -x-


    'Nobody said it was easy

    Dit is waar ik altijd aan denk zodra ik iets over Henry VIII hoor. :'D
    (Eigenlijk moet je dit even met het geweldige filmpje erbij kijken, hier. Zijn dansje voegt er toch wel iets aan toe. :Y))

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:03 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Divorced, beheaded, died. Divorced, beheaded, survived. Zo onthoud ik het ook altijd. ^^ Anna Boleyn is hier het coolst, hehe.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:04 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Square schreef:
    Dit is waar ik altijd aan denk zodra ik iets over Henry VIII hoor. :'D
    (Eigenlijk moet je dit even met het geweldige filmpje erbij kijken, hier. Zijn dansje voegt er toch wel iets aan toe. :Y))


    Haha yes, die ken ik.
    Welke ook wel leuk is, is deze.



    'Nobody said it was easy

    Ik heb in de geschiedenisles ook ooit eens een filmpje gezien over hem en zijn vrouwen (vind het niet meer, helaas), dus daardoor heb ik hem ook onthouden :'D echt vreemd, zijn fascinatie met vrouwen en nageslacht..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb zelf ook het meeste van de serie The Tudors gezien. (:
    Volgens mij is Anna Boleyn de bekendste en de dochter die hij met Catharina van Aragon kreeg was Bloody Mary toch? Overigens heb ik ook die film Lady Jane gezien, over het verhaal van "The nine days' queen", die vond ik ook heel mooi.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:08 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Zabimaru schreef:
    Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb zelf ook het meeste van de serie The Tudors gezien. (:
    Volgens mij is Anna Boleyn de bekendste en de dochter die hij met Catharina van Aragon kreeg was Bloody Mary toch? Overigens heb ik ook die film Lady Jane gezien, over het verhaal van "The nine days' queen", die vond ik ook heel mooi.

    Anne Boleyn is denk ik ook het bekendste omdat ze zo gruwelijk goed is neergezet in de serie The Tudors.
    En ja klopt Mary was de dochter van zijn eerste vrouw.
    Oké goeie tip, moet ik die film maar eens kijken!


    'Nobody said it was easy

    Wij hebben het heel kort over hem gehad en hebben meer focus gelegd op Bloody Mary en Elizabeth bij geschiedenis. Maar hij was zeker interessant ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Heette die dude niet Hendrik? Of is die naam vernederlandst?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dierickx schreef:
    Heette die dude niet Hendrik? Of is die naam vernederlandst?

    Vernederlandst denk ik. Net als dat Anne Boleyn ook als Anna Boleyn in de Nederlandse geschiedenis boeken staat.
    Hendrik lijkt me ook vrij moeilijk uit te spreken voor Engelsen.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:18 ]


    'Nobody said it was easy

    never mind

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:18 ]


    'Nobody said it was easy

    Toevallig: ik doe mijn profielwerkstuk over Elizabeth I en natuurlijk komt rokkenjager Henry VIII aan bot. :Y)

    Ik vind veel historische figuren (mateloos) interessant. Ik vind Koningin Victoria heel interessant. Ik had haar liever als onderwerp gekozen voor PWS, maar mijn partner vond haar niet leuk en gaf voorkeur aan Lizzy, wat ik ook prima vond. c: Maar het verschilt van tijd tot tijd in wie ik mij meer interesseer.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb hem ook altijd interessant gevonden, mede door The Tudors. Ik ben ook altijd heel erg geïnteresseerd geweest in koningin Marie-Antoinette van Frankrijk.


    Take risks and conquer your fears.

    Funtom schreef:
    Toevallig: ik doe mijn profielwerkstuk over Elizabeth I en natuurlijk komt rokkenjager Henry VIII aan bot. :Y)

    Ik vind veel historische figuren (mateloos) interessant. Ik vind Koningin Victoria heel interessant. Ik had haar liever als onderwerp gekozen voor PWS, maar mijn partner vond haar niet leuk en gaf voorkeur aan Lizzy, wat ik ook prima vond. c: Maar het verschilt van tijd tot tijd in wie ik mij meer interesseer.

    Oh leuk, wat ga je precies uitzoeken voor je PWS?


    'Nobody said it was easy

    Haha, ik vind hem ook heel fascinerend. Heb ook de Tudors gezien en ben sowieso helemaal weg van Engelse geschiedenis. Maar mijn allergrootste fascinatie is nog altijd Oscar Wilde


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oh, ik heb vorig schooljaar een spreekbeurt over hem gedaan voor Engels. Prachtig, dat hij enkel om zijn vrouw te scheiden Engeland protestants verklaarde. :')
    Ik vind hem echt een fascinerend persoon. Die spreekbeurt was alleen maar leuk om te doen. :Y)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."