• Ik heb verwijderd wat hier stond. Je kan in een van mijn reactie's hieronder lezen waarom. Bedankt voor de tips en lieve berichtjes X

    Voor de mensen die dit volgden: Ik heb screenshots gemaakt en heb nu dus al het bewijs!

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 17:22 ]


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Dat is echt naar en vind ik al redelijk pesten.

    Misschien een erg standaard raad: praten met een begeleider.

    Echt heel veel sterkte met je problemen en het gewoon proberen te negeren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Lieverd, stap meteen uit die groepschat en ga na de vakantie met je mentor praten. Het liefste met je ouders erbij.
    Wat je ook doet, ga die dingen die ze zeggen niet geloven. Alsjeblieft, niet doen.

    Als je erover wilt praten, of over wat dan ook - mijn gb staat altijd voor je open!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Debbaut schreef:
    Dat is echt naar en vind ik al redelijk pesten.

    Misschien een erg standaard raad: praten met een begeleider.

    Echt heel veel sterkte met je problemen en het gewoon proberen te negeren.


    Bedankt. Ik heb er zelf ook al over nagedacht en mijn ouders zijn ook op de hoogte van dit alles. Nou ja, de meeste dingen dan.


    You can only love someone... If you first love yourself.

    MysteryLove schreef:
    (...)

    Bedankt. Ik heb er zelf ook al over nagedacht en mijn ouders zijn ook op de hoogte van dit alles. Nou ja, de meeste dingen dan.


    Je kunt best zo open mogelijk met je ouders zijn zodat zij zeker weten hoe ernstig de problemen zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    E kan het aangeven bij de politie. Dit is privacy schending.

    Dashner schreef:
    Lieverd, stap meteen uit die groepschat en ga na de vakantie met je mentor praten. Het liefste met je ouders erbij.
    Wat je ook doet, ga die dingen die ze zeggen niet geloven. Alsjeblieft, niet doen.

    Als je erover wilt praten, of over wat dan ook - mijn gb staat altijd voor je open!


    Binnenkort hebben mijn ouders een gesprek met mijn mentor en dan gaan ze het er over hebben.


    You can only love someone... If you first love yourself.

    JeffreyWoods schreef:
    E kan het aangeven bij de politie. Dit is privacy schending.

    Dat kan inderdaad. Aan het begin van het jaar is heel vaak gezegd: ''GEEN FOTO'S VAN IEMAND MAKEN ALS DIEGENE DAT NIET WIL!'' Wij werken namelijk op iPads, vandaar, maar zo zie je maar weer...


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Allemachtig, ja, dit pesten, en het is smerig ook. Ga zo snel mogelijk met iemand praten, mentor, én je ouders. Dit escaleert alleen maar. Het beste kun je duidelijk maken dat je dit niet leuk vind (wees assertief!) en naar een andere klas gaan. Het belangrijkste is echt om met je ouders en mentor te praten, je kunt een heleboel voorkomen vanaf dit punt. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Lieve meid, ik vind dit zo erg voor je. Als ik dit zo lees voel ik me gelijk verdrietig omdat ik weet hoe je je ongeveer voelt. Je verdient het echt niet om zo behandeld te worden. Dus mijn advies voor jou, maak foto's/screenshots van die groepsapp zodat je bewijs hebt (voor het geval dat) en verlaat de groep zodat je geen nieuwe dingen die over je gezegd worden hoeft te lezen. Weet trouwens wel dat die dingen echt niet waar zijn, ook al ken ik je niet persoonlijk. Maar als ik dit zo lees weet ik gewoon dat het onzin is wat ze zeggen. Sorry, maar dit kan me zo boos maken! Ze snappen niet wat ze aanrichten als ze al die dingen zeggen. Het beste is denk ik wel om naar een andere klas te gaan..

    Als je erover wilt praten, ook al ken je mij niet. Weet dat je altijd een pbkunt sturen als je dat nodig hebt. Je staat er niet alleen voor!




    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Jezus wat gemeen. Hier word ik nou echt boos van.
    Misschien kan je vragen of je toch gelijk al naar een andere klas kan?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    JeffreyWoods schreef:
    E kan het aangeven bij de politie. Dit is privacy schending.


    Dit sowieso en met je begeleider praten, het is wss wel mogelijk om naar een andere klas te worden verplaatst als het te erg wordt


    You can't not look cool with a crossbow.

    Oh, wat erg zeg. Zoals de rest al gezegd heeft, vertel je ouders hierover en ga praten met een begeleider die je kan helpen. Luister vooral niet naar die belachelijke mensen en verlaat eventueel die groep.


    16 - 09 - '17

    Ga niet uit die groep, of zorg ervoor dat je het ergens opslaat. Dit is namelijk bewijs dat je wordt gepest en dat ze jouw privacy hebben geschonden. Als ik jou was zou ik naar de politie stappen en het schoolhoofd.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Als dit over mezelf zou gaan, zou ik zeggen: "Nee, dit is geen pesten, ik verdien dit, want ik ben abnormaal."

    Maar dit is wel degelijk pesten. Ik heb het zelf ook meegemaakt helaas en pas na drie jaar actie ondernomen. Ik heb het de hele tjid genegeerd, tot dat niet meer lukte en niks meer lukte. Daardoor ben ik blijven zitten, maar nu gaat het gelukkig wel goed.

    Dus ja, mijn tips: Bespreek dit met je mentor! Echt waar, en als je hem/haar niet vertrouwt, zoek dan iemand anders op die je vertrouwt, dit kan iedereen zijn, een andere docent, een vertrouwenspersoon, mensen in je directe omgeving, ooms/tantes of misschien wel je buurman of buurvrouw. Ook is het echt belangrijk om het tegen je ouders te vertellen, als die weten wat er aan de hand is kunnen ze je helpen.
    En ga naar een andere klas als dat mogelijk is. Want als pesters doorhebben dat je het niet leuk vindt en er niet tegen kan, blijven ze voor altijd door gaan. Dat kun je alleen verbreken door iets totaal anders te doen, zoals naar een andere klas gaan of iets anders waardoor je totaal geen contact meer met ze hebt.

    Oh, en blijf alsjeblieft je best doen op school. Je moet maar denken: "Als ik goede cijfers haal, ben ik hier eerder vanaf."
    Want als je niks meer doet of niks meer lukt door het gepest, en je haalt alleen maar onvoldoendes, is het echt niet leuk meer en komt alles dubbel zo hard aan.

    Je zou screenshots van die gesprekken kunnen maken en van die foto die doorgestuurd is, en daarmee naar je mentor gaan, of iemand anders van school die het schoolregelement goed kent, want als daarin staat dat je geen foto's mag doorsturen, kan degene die begonnen is, geschorst worden. Plus dan worden die mensen beter in de gaten gehouden, waardoor het niet uit de hand kan lopen.

    Ik hoop echt voor je dat het straks beter gaat, dat je je fijn voelt op school, want daar breng je toch een groot deel van de tijd door, dat je goede vriendinnen maakt (die hoeven echt niet allemaal in je eigen klas te zitten! Ik heb ook in een situatie gezeten waarin niemand in de klas mij mocht, ik trok op met mensen waarvan ik dacht "die zijn aardig" tot ze je laten vallen als je ergens moeite mee hebt, terwijl je wel altijd voor hun klaar stond. Gelukkig heb ik in andere klassen vriendinnen gevonden, en bij een aantal van die zit ik dit jaar in de klas, wat echt fijn is.)

    Blijf sterk, het komt echt allemaal goed!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik kan even niets zeggen, maar van mij krijg je een dikke knuffel. Het is echt smerig wat je klasgenoten hebben gedaan. Ik snap gewoon niet waarom mensen anderen zo graag pijn doen zonder reden, bah.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it