• Hallo iedereen,

    Ik zit met een probleem.
    Voor Nederlands moeten we een boek lezen en een soort facebookpagina aanmaken in de naam van dat personage en dan een dagboek bijhouden in de naam van dat personage. Dit moet perse op facebook, waarom weet ik niet maar ik heb altijd gezegd dat ik niet op facebook wil en er ook niks mee te maken wil hebben.

    Daar zijn twee redenen voor:

    Ik ben nogal gesteld op mijn privacy, degene die mij hier al lang kennen weten dat maar al te goed.:W
    En ik vind dat facebook nogal licht omspringt met de privacy. Maar tja, dat doet elk internetbedrijf wel want google weet ook alles over mij maargoed. Dat is dan nog het minste.

    Maar ik vind ook dat facebook veel te veel macht heeft in onze maatschapij, ik bedoel maar dat bij veel bedrijven hun tweede slogan is: ''Like us on Facebook!''
    En ik wil daar niet aan meedoen en er ook niet in meegesleept worden. Dat iedereen erop wilt mij niet gelaten maar val mij er niet mee lastig! Facebook is een fucking bedrijf en ik kies toch zelf of ik daarvan gebruik wil maken of niet? En daarom vind ik het belachelijk dat ik voor zo'n stomme taak perse een pagina moet aanmaken zelfs al is dat volledig anoniem met een nepemail ofzoiets want daar gaat het niet om. Ik wil er niks mee te maken hebben en ik kan niet goed uitleggen waarom. Ik heb gisteren twintig minuten met die leerkracht zitten discussiëren maar hij wil dat maar niet begrijpen. En ik vind het echt erg dat ik me maar moet laten meeslepen.

    Wat vinden jullie hiervan?
    Oke, misschien stel ik me aan maar toch.

    Groetjes,
    Debbaut

    Leerkrachten en/of school mogen leerlingen niet verplichten op facebook te gaan als ze dat niet willen.

    88.2% (45 stemmen)
     
    Eens

    11.8% (6 stemmen)
     
    Oneens


    Queer zijn is gewoon alles

    Assassin schreef:
    Ik vind het bullshit. Aangezien je geen facebook hebt, weet je ook niet hoe het werkt. Zolang het geen les in Social Media is kunnen je het lastig verplichten.


    26 - 02 - '16

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat heb ik al gedaan, maar zij willen er geen spel van maken en ik eigenlijk ook niet.


    hoe bedoel je ''Spel''?

    Ik begrijp niet waarom leerkrachten facebook bij de les zouden halen (tenzij ze hier evt les over zouden geven, maar dan nog), dat is nogal vergezocht. Als leerkracht kan je je toch op voorhand bedenken dat niet iedereen op facebook zit en niet iedereen daarmee opgezet is om opeens facebook aan te moeten maken omdat het opeens bij de les hoort? Ik heb serieus in nog geen enkele les zoiets dom gehoord, dat een leerkracht een leerling verplicht facebook aan te maken. Als jij geen facebook wil aanmaken is dat toch zo? Die leerkracht moet dat maar gewoon begrijpen. Ik vind het niet eens bij de les horen. Stap naar iemand op school die je kan helpen of spreek je ouders hierover aan.


    16 - 09 - '17

    Wat een domme taak, sorry hoor. Ik vind het juist knap dat jij, ondanks de druk van iedereen om je heen om Facebook aan te maken, je nee blijft zeggen. Bovendien, hoe moet jij weten hoe zo'n site werkt als je er nog nooit van je leven een account op hebt gehad?

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 20:39 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    JeffreyWoods schreef:
    (...)

    hoe bedoel je ''Spel''?


    Problemen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eigenlijk zou ik hem eens al deze reacties moeten tonen.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben het ermee eens dat school je niks kan verplichten.

    Ik had ooit een Engels opdracht waarbij je een verhaal moest schrijven. De meeste mensen hadden dan ook verhalen van meer dan 11 pagina's etc.
    Een jaar later moest de klas (waar ik nu in zit, want ik ben blijven zitten, yay, maar toen zat ik er nog niet bij, vriendinnen van mij wel) die toen die opdracht had, verplicht een verhaal in tweets schrijven, waarvoor er een twitteraccount aangemaakt moest worden etc.
    Wat ben ik blij dat ik dat niet heb hoeven doen, nog niet van die 'nieuwe' generatieopdrachten was. ik heb echt helemaal niks met twitter, ik heb er gewoonweg een hekel aan.

    Dusja, ik ben het ermee eens, dat soort verplichtingen zouden verboden moeten worden, want als je het niet goed kan heeft het ook nog eens invloed op je cijfer, terwijl wel iedereen gewoon met word enzo om kan gaan, maar niet iedereen weet hoe social media werkt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mag een docent je verplichting iets via word in te leveren? Office Word kost namelijk tegen de 140,- euro aan.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Mag een docent je verplichting iets via word in te leveren? Office Word kost namelijk tegen de 140,- euro aan.


    Je hebt ook de webversie van Microsoft Office, en je hebt ook OpenOffice, wat gratis is, en als je het opent in word is het gewoon precies hetzelfde, dus ja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    (...)

    Je hebt ook de webversie van Microsoft Office, en je hebt ook OpenOffice, wat gratis is, en als je het opent in word is het gewoon precies hetzelfde, dus ja.


    Maar stel dat het wel zo zou zijn? Ik moet boeken kopen van 50 euro wil ik kunnen leren.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)

    Maar stel dat het wel zo zou zijn? Ik moet boeken kopen van 50 euro wil ik kunnen leren.


    Dus daarom moet ik me maar als een schaap gedragen en doen wat iedereen doet? Er zijn perfect veel andere oplossingen, desnoods schrijven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Deilia schreef:
    (...)

    Maar stel dat het wel zo zou zijn? Ik moet boeken kopen van 50 euro wil ik kunnen leren.


    Dan heb je altijd nog de gratis basisversies van Word, aka Wordpad.
    Werkt het zelfde, alleen wat beperktere functies.


    En ja, boeken kopen is gewoon nodig. Want als iedereen verschillende boeken gebruikt dan kan je ook niet getoetst worden etc. etc. en kun je uiteindelijk je opleiding niet afmaken.
    Maar boeken kun je ook tweedehands kopen (of derde- vierde- vijfdehands, whatever)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    (...)

    Dan heb je altijd nog de gratis basisversies van Word, aka Wordpad.
    Werkt het zelfde, alleen wat beperktere functies.



    En ja, boeken kopen is gewoon nodig. Want als iedereen verschillende boeken gebruikt dan kan je ook niet getoetst worden etc. etc. en kun je uiteindelijk je opleiding niet afmaken.
    Maar boeken kun je ook tweedehands kopen (of derde- vierde- vijfdehands, whatever)


    En kladblok


    26 - 02 - '16

    En nu je er even over nadenkt kan ik het uiteindelijk ook perfect op Q doen.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Soothsayer schreef:
    (...)

    En kladblok


    Wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar toen dacht ik "Daar kun je niet heel erg veel mee..."


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly