• •• • ••

    Alhoewel ik tijdens mijn voorgaande username – wisseling aan heb gegeven
    dat er slechts één (GOT gerelateerde) wisseling meer gaat komen, kwam ik in
    de afgelopen week dit prachtige woord tegen op weheartit. Voornamelijk door
    de betekenis en het gegeven dat deze ontzettend op me van toepassing is op
    dit moment heb ik besloten om deze voor de aankomende tijd te gaan houden.

          Naar mijn mening, kunnen alle personen op sommige gebieden dusdanig
    veranderen dat ze er uiteindelijk " beter " uit gaan komen.
    Voor mij gaat de aankomende periode hier geheel om draaien. Met grote hulp
    van mijn therapeut (ja – ik heb een therapeut) heb ik een lijstje opgesteld waar
    elementen op staan die ik graag zou willen veranderen aan mezelf.
    Mochten er personen ontzettend geïnteresseerd zijn: ik zal een verkorte versie
    van het lijstje toevoegen onder de spoiler.


    Waar ik op dit moment benieuwd naar ben zijn de elementen welke jullie aan
    jezelf zouden willen veranderen? Misschien zijn het ontzettend kleine dingen,
    welke voor iemand anders niets schijnen te zijn.


          Wat ik graag zou willen veranderen aan mezelf gedurende de aankomende periode:
          • Studie
    Ik wil de aankomende periode harder aan mijn studie gaan werken zodat ik zo min mogelijk achterstanden op loop en aan het einde van het jaar mijn beide diploma's in ontvangst kan nemen. Hierbij wil ik er voor gaan zorgen dat ik niet meer achter loop op alles op het laatste moment moet gaan doen (bijvoorbeeld het maken van een verslag of het leren voor een tentamen).
          • Plannen
    Ik wil de aankomende periode een planning maken voor mijn studie zodat ik weet wat ik allemaal moet doen. Daarnaast wil ik me ook daadwerkelijk aan die planning gaan houden en dit laten controleren door iemand uit mijn omgeving (ouders / studieloopbaanbegeleider).
          • Elektronica
    Ik wil de aankomende periode minder tijd en aandacht besteden aan elektronica (laptop / telefoon), voornamelijk op de momenten voordat ik ga slapen of in de avonden in het algemeen. Ik wil namelijk meer beneden zitten bij mijn ouders of in een goed boek duiken.
          • Complimenten
    Ik wil de aankomende periode personen in mijn omgeving en mij zelf meer complimenten gaan geven, in plaats van alleen maar negatieve elementen te benoemen. Hierdoor zal ik minder negatief ingesteld zijn en hierdoor minder " irritaties " verwerken.
          • Eten & Sporten
    Ik wil de aankomende periode gezonder gaan eten (minder vet / snoepen / tussendoortjes) en meer gaan sporten (zwemmen / hardlopen) waardoor ik uiteindelijk op mijn streefgewicht ga komen en – nog belangrijker – een fatsoenlijke conditie ontwikkel.
          • Verontschuldigingen
    Ik wil de aankomende periode vaker mijn verontschuldigingen maken wanneer ik iets fout heb gedaan. Bij sommige personen kom ik daar mee veel te laat en hoogstwaarschijnlijk ga ik het bij die personen ook niet doen omdat ze er niet op zitten te wachten – maar ik vermijd er wel toekomstige situaties door waarbij ik iemand kan verliezen door mijn eigen stupide gedrag.


    I like it! Echt een mooi woord met een krachtige betekenis.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zou willen veranderen dat ik minder snel iemand als een vriend(in) beschouw, uiteindelijk word ik er toch enkel door gekwetst.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Glader schreef:
    Ik zou willen veranderen dat ik minder snel iemand als een vriend(in) beschouw, uiteindelijk word ik er toch enkel door gekwetst.


    Die kan er bij mij ook nog bij, ja.


    Mooie username, hopelijk lukt het je om je aan je lijstje te houden! ^^


    Pretty is just a pretty word.