• Topic 31, woeshhh.
    Ok, het was natuurlijk overduidelijk, maar Tokyo Ghoul is de grote winnaar van het zomerseizoen, zo blijkt uit de vorige poll! Helemaal verdiend, want geez wat was dat een geweldige anime. Iedereen die nog niet gekeken heeft, kijken, nu! :Y)
    Ok, ik stemde zelf voor Zankyou no Terror, maar dat was omdat Tokyo Ghoul toch aan het winnen was... En ik vond de twee even goed. :3

    ONE OK ROCK concert!
    Heyhey otaku's! Op zaterdag 13 december geeft de geweldige Japanse band ONE OK ROCK een concert in de Melkweg, Amsterdam!
    Marijke/Yayde en Dirkje/Sablier hebben al een kaartje en gaan sowieso! Zijn er meer mensen die zin hebben om mee te gaan? Want met hoe meer we zijn, hoe leuker natuurlijk! :3 Je kunt hier een kaartje kopen. Kom allemaal~ ^^

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d.
    Update meeting:
    We hebben gemeet in de herfstvakantie en het was amazing~ *rent rondjes*
    En daarom zijn er nu al plannen voor een volgende meeting, mogelijk in de kerstvakantie. Reageer even in het topic voor suggesties etc.!

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Erza (Tesla) - 17 - MAL
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 16
    38 - Miyano (Samantha) - 15
    39 - Kirishima (Romy) - 13
    40 - Funtom (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 17 - MAL
    43 - Urahara (Latanya) - 15
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Kyouma (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Kokkuri (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Ellen) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Shingeki no Bahamut Genesis

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Akatsuki no Yona

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Hitsugi no Chaika: Avenging Battle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako
    Ore, twintails ni Narimasu

    Vrijdag:
    Amagi Brilliant Park
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis
    Donten ni Warau
    Garo: Honoo no Kokuin
    Diamond no Ace

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O* ja sorry ik moest die geweldige parallel even posten, kijk even naar de Haikyuu!! en Kuroko no Basket gif. :'D Oh en sorry voor de feels gif van Mekaku.




    Rechtsboven: Kuroko no Basket
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Kuroshitsuji: Book of Circus
    Linksonder: Mekakucity Actors

    [ bericht aangepast op 28 nov 2014 - 20:07 ]

    Omdat het kan en omdat bijna iedereen Free wel gezien heeft: Wie is je favoriete personage uit Free? ;D (natuurlijk even alleen de mains, want niet meer plek, gomenne Nitori en Momo ;w;)

    27.8% (5 stemmen)
     
    Haruka Nanase

    11.1% (2 stemmen)
     
    Makoto Tachibana

    27.8% (5 stemmen)
     
    Nagisa Hazuki

    5.6% (1 stem)
     
    Rei Ryugazaki

    27.8% (5 stemmen)
     
    Rin Matsuoka

    0.0% (0 stemmen)
     
    Sousuke Yamazaki


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lol hier een linkje na mij AMV Topic waar je Gemaakte amv kunt posten en ze kunt laten beoordelen door andere enzo
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=167115


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Sablier schreef:
    (...)

    Omdat Tokyo Ghoul?
    DO I HEAR
    TOKYO GHOUL


    I live for the applause, you will die for it.

    Aire schreef:
    (...)

    Wacht, gebeurd daar wat ik denk dat er gebeurd? :')
    Ik ken de anime overigens niet.


    Ik weet niet wat je denkt, omdat je de anime niet kent. Dus, wat denk je? Ik zou zeggen: kijken! c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Is Another het waard om te kijken?
    Ik ben trouwens vandaag begonnen met Anohana. Ik vind het heel mooi en leuk om te kijken alleen zo zielig. ;_;


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Akari schreef:
    Lol hier een linkje na mij AMV Topic waar je Gemaakte amv kunt posten en ze kunt laten beoordelen door andere enzo
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=167115


    Leuk idee! Kun je ook andere AMV/MMV posten, die niet van jezelf zijn? Ik maak namelijk geen AMV's/MMV's );


    | Reality is for people that lack imagination |

    Matsuoka schreef:
    Is Another het waard om te kijken?
    Ik ben trouwens vandaag begonnen met Anohana. Ik vind het heel mooi en leuk om te kijken alleen zo zielig. ;_;
    Ik heb wel genoten van Another, ja.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sablier schreef:
    (...)

    Wacht wat, jij krijgt het voor elkaar om je pa anime te laten kijken? O___O
    Omg teach me senpai! *^*



    Wacht Senpai?!


    Tv waarmee je op internet kan of dat je een ipad er aan kan sluiten. Kijk dan Attack On Titan, vader vind het interessant en bam! Overal vrolijk rondlopende konijntjes. Nee, grapje. Het komt doordat mijn vader tijdens begin Juni dit jaar een liesbreuk operatie kreeg en die is volkomen fout gegaan. Hierdoor is hij ook een erg ander persoon geworden en staat dus open voor dit soort dingen. Hij werdt moe thuis van elke dag dezelfde programma's kijken en een avond ging ik AOT kijken en hij vond het erg leuk en kijkt dus nu series die ik aanraad. Gewoon een open minded dad hebben.

    Probeer gewoon met een Anime te beginnen die je vader wel aantrekt. Na AOT heb ik hem bijvoorbeeld aan Aldnoah.zero gezet aangezien hij van zulke dingen houdt.. Daarna Kuroko No Basket omdat hij zich intreseert in sport en nu hebben we Haikyuu! Baby Steps een deel van Prince of Tennis gekeken. En niet te vergeten d serie die we nu kijken momenteel. Diamond No Ace or something like that :'] Nou ja., ik ben slecht in dit soort dingen :']

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 21:18 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Well zoiets zal mij nooit lukken.. Me pa naar anime laten kijken.. Ten eerste doen we al nooit iets samen, en ik zie dat ook nog niet gebeuren. Al vond hij de film Spirited Away leuk..
    Misschien me moeder of zo.. Ik denk dat ik die eerder anime kan laten kijken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb een vader, een broertje, een zusje en een moeder in de aanbieding. Mijn vader blijft bij mij :'] Veels te goed commetaar. + Hij shipt dezelfde mensen al ik. Ondanks dat creepy kan zijn vind ik het geweldig. :'D Ereri for the win! Samen met Midotaka en nog meer ships. Ondanks ik moet toegeven dat het eng is dat hij mijn gedachtes kan lezen. Maar ik weet wel waar ik mijn shippers face vandaan heb :']


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik hoef niks.. Ik heb al een veelte grote familie... Alleen in huis; Stiefpa, Moeder, 2 broertjes en 2 zusjes (en een aantal dieren). En me pa in een ander huis dan :'D.. en dan heb ik nog een reeds met andere broers en zussen..
    Denk alleen niet dat ik hun zo ver krijg... Misschien kan ik me broertjes en zusjes nog redden.. 1 broertje kijkt al Soul Eater en ik heb daarvoor niks hoeven te doen :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Red ze nu het nog kan! Ik heb mijn hele kunstschaatsteam er aan kunnen zetten dus dat lukt vast wel :"] Maar dat kan ook zijn omdat iedereen bij ons moordlustig is en totaal niet om een echt leven geven :']


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sterben schreef:
    (...)DO I HEAR
    TOKYO GHOUL


    YES.
    TOKYO GHOUL.














    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Matsuoka schreef:
    Is Another het waard om te kijken?
    Ik ben trouwens vandaag begonnen met Anohana. Ik vind het heel mooi en leuk om te kijken alleen zo zielig. ;_;


    JA!
    Ik vind Another serieus één van de beste animes die ik heb gezien, het is echt heel erg goed.
    Alleen ik stierf als ik het in het donker keek als ik alleen was. :'D maarikbenbestweleenwatjessst


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ryouta schreef:
    (...)


    Wacht Senpai?!


    Tv waarmee je op internet kan of dat je een ipad er aan kan sluiten. Kijk dan Attack On Titan, vader vind het interessant en bam! Overal vrolijk rondlopende konijntjes. Nee, grapje. Het komt doordat mijn vader tijdens begin Juni dit jaar een liesbreuk operatie kreeg en die is volkomen fout gegaan. Hierdoor is hij ook een erg ander persoon geworden en staat dus open voor dit soort dingen. Hij werdt moe thuis van elke dag dezelfde programma's kijken en een avond ging ik AOT kijken en hij vond het erg leuk en kijkt dus nu series die ik aanraad. Gewoon een open minded dad hebben.

    Probeer gewoon met een Anime te beginnen die je vader wel aantrekt. Na AOT heb ik hem bijvoorbeeld aan Aldnoah.zero gezet aangezien hij van zulke dingen houdt.. Daarna Kuroko No Basket omdat hij zich intreseert in sport en nu hebben we Haikyuu! Baby Steps een deel van Prince of Tennis gekeken. En niet te vergeten d serie die we nu kijken momenteel. Diamond No Ace or something like that :'] Nou ja., ik ben slecht in dit soort dingen :']


    Yes, yes, senpai. *^* Je krijgt voor elkaar dat je familie anime kijkt, so therefore you are my senpai. *^*
    TAMAKIIIII~
    Ahw, er zit dus eigenlijk wel een behoorlijke rotte verklaring achter, sorry voor dat, I didn't know. :c
    Toch geweldig dat hij zo open minded is. Mijn ouders keuren zo'n beetje meteen alles af wat Japans is. x] Oké, da's niet helemaal waar, mijn broertje en vader vooral. Mijn moeder staat er best wel erg voor open. Ze heeft zelfs gezegd dat ze binnenkort een keer Japanse muziek van me wil hoorden, omdat ik haar heb verteld dat er serieus heel veel genres bestaan en ze niet alles over één kam moeten scheren met Japanse popcultuur. Dus nu ben ik heel erg aan het nadenken over wat ik haar allemaal ga laten horen, haha. :'D Maar anime, nee, daar hoef ik echt niet bij ze mee aan te komen. Mijn broertje kijkt daarentegen wel Dragon Ball, maar hij ontkent gewoon dat het anime is. >< En hij wil ook helemaal niets anders proberen, want tja, z'n zus kijkt het, dus het is stom.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mijn broertje heeft ongelofelijk veel last van onterechte plaatsvervangende schaamte xd Mijn vader vind sommige anime nog leuker dan ik zelf Cx en mijn moeder is d'r neutraal over ^^ We kijken wel eens met z'n drieën wat, maar dat is dan vooral omdat ik 't voor mezelf aanzet op de tv :3

    Mijn vader hield voordat ik 't introduceerde al van, 'Japanse knok films', zoals hij dat noemt x'D Dus het was niet zo lastig.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 22:22 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]