• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Topics:


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:58 ]


    Never grow up, it's a trap.

    MT


    When you believe your dreams come true

    MT


    Do I look like Mother Teresa?


    Rumplestiltskin
    'Blijkbaar heb je veel familie in de onderwereld zitten,' hij keek me glimlachend aan, woede borrelde in me op, maar de druppel was toen hij mij nadrukkelijk 'Gold.' noemde, mijn ogen werden zwart terwijl ik verdween en in zijn cel verscheen ruw draaide ik hem naar me om, greep ik zijn keel en duwde ik hem hard tegen de tralies aan, de grond begin hevig te trillen en de stem die uit mij mond kwam leek niet op de mijne, maar van een of ander demonisch schepsel. 'Ik ben er helemaal klaar mee dat mensen me die verachtelijke naam noemen! ik ben klaar met jou lelijke kop!' spuug kwam op zijn gezicht maar dat boeide me niet, het was tijd dat ik hem eens liet voelen wat ik kon ik sleurde hem de cel uit en sleurde hem naar een andere grote kamer waar allerlei middeleeuwse werktuigen stonden. 'Hier heb ik vele mensen pijn gedaan, hier zijn er vele mensen gestorven.' ik maakte zijn polsen vast aan een balk waardoor hij met zijn armen omhoog stond, ruw trok ik zijn shirt kapot zodat zijn rug ontbloot was, ik pakte een zwarte zweep. 'Eens zien.' ik dacht diep na. 'late we eens met 150 zweepslagen beginnen.' gelijk begon ik met de eerste zweepslag hard op zijn blote rug.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 22:46 ]

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn — Outfit

    Killian was ook uit zijn auto gestapt en glimlachte naar me. 'Is goed, als je maar oppast.' Zijn blik ging naar Henry en van Henry weer terug naar mij. 'Ik breng jullie koffers wel naar binnen.' ik sluit mijn ogen en geniet van de zoen die Killian mij gaf. We hadden nog aardig wat zoenen in te halen. Met zijn hand wreef hij Henry's haren door de war. Gelukkig kon hij er wel om lachen. Ik geef Killian nog snel een kleine zoen terug. 'Ik blijf niet niet te lang weg,' stel ik hem gerust. Vervolgens draai ik mij om en loop ik door Storybrooke heen. Ik keek om, maar ik zag dat Henry een andere kant was uitgegaan. Waarschijnlijk naar Regina's huis. Ik moest haar straks ook even opzoeken, maar ik moest eerst een aantal vragen beantwoord krijgen. Geschrokken blijf ik staan als ik de hoek omga en Gold's shop bevroren zie. 'Wat is hier gebeurd?' vraag ik mezelf af. Ik loop dichter naar de winkel toe en voel hoe de lucht kouder word. 'Gold?' roep ik van buiten. Ik wil de deur open, maar trek mijn hand snel terug als ik de kou van de deurklink voel. 'Dit is niet goed,' ik kijk geschrokken om me heen, maar zie niemand, totdat ik in de verte twee mensen zie lopen. Was dat nou Regina? Met een versnelde pas ren ik richting de twee vrouwen toe. 'Regina!' roep ik en hijgend kom ik voor ze te staan. 'Regina?' ik kijk vragend naar de persoon naast haar, die sprekend op Regina lijkt. 'Wat is er gebeurd met Gold?'



    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Het verbaasde me dat mijn moeder opeens stil bleef staan. Dit kon twee dingen betekenen. Eén ze wist niet wat ze hoorde of ik twee, ik had haar door. "Wat? Ik, nee. Hoe kom je daar bij?" Gek genoeg klonk haar antwoord niet echt overtuigend, maar ik besloot niks te zeggen. "Ik.... Ik weet het niet,' zuchtte ze. Ik wilde juichen, omdat ik gelijk had, maar dat deed ik echter niet. Ik moest nu laten zien dat ik klaar was voor een confrontatie met Rumplestiltskin. "Ik ben gelukkig met Robin," klonk het opeens aarzelend. mijn gedachtes gingen weer weg van Rumplestiltskin en kwamen weer terecht bij mijn moeder en haar liefde. "Je moet me maar eens aan hem voorstellen wanneer we klaar zijn met deze reddingsmissie." Vervolgens slaak ik een diepe zucht. "Waar heeft Rumplestiltskin zich nu weer verstopt?" Opeens hoorde ik iemand achter ons de naam van mijn moeder roepen. Opeens stond er een vrouw met blond haar voor ons. 'Regina?' klonk het vragend terwijl ze mij vragend aankeek. Ik keek ditmaal vragend naar mijn moeder. Was dit DE Emma Swan?














    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Bij mijn laatste woord had ik zijn emmer doen laten overstromen. Zijn ogen werden zwart en opeens stond hij voor me. Direct greep hij mij ruw beet bij mijn keel. Ik kuchte direct door deze onverwachte zet. Ruw werd ik tegen de tralies aangedrukt. ik neep mijn ogen even dicht, omdat het niet echt een fijn gevoel was. De grond begint heftig te trillen, maar ik let er niet erg op. Een moordlustige maniak lijkt wel voor me te staan, een demon. 'Ik ben er helemaal klaar mee dat mensen me die verachtelijke naam noemen! ik ben klaar met jou lelijke kop!' spuug kwam op mijn gezicht. Gelukkig waren mijn handen nog vrij en kon ik het snel wegvegen. Vervolgens werd ik meegesleurd mijn kerker uit. Het beloofde nu al niet veel goeds wat hij voor mij in petto had. We kwamen aan in een kamer waar vele martelapparaten stonden. 'Hier heb ik vele mensen pijn gedaan, hier zijn er vele mensen gestorven.' Gestorven, tja dat was ik ook. Mijn polsen worden aan een balk vastgemaakt waardoor ik met mijn armen omhoog stond. Ik voel hoe mijn shirt kapot wordt getrokken. Mijn stropdas schiet los en dwarrelt voor me neer op de grond. Ik wist wat er nu zou gaan gebeuren. 'Eens zien.' ik kneep mijn ogen al dicht. 'late we eens met 150 zweepslagen beginnen.' direct daarna voelde ik de eerste zweepslag. Ik wilde op de grond vallen, maar dit kon niet omdat mijn polsen waren vastgebonden. "Argh!" ik schreeuwde het uit van de pijn. Maar het was niet zo erg als Hades. Hades straffen waren erger, maar ik zou alles ervoor doen om nu geen zweepslagen te krijgen. "Alsjeblieft," smeekte ik. Ik hield mijn hoofd gebogen naar de grond. "Wat kan ik voor je betekenen?"

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 21:23 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Quinn leek even in gedachten te zijn, maar daarna richtte ze zich weer tot mij. "Je moet me maar eens aan hem voorstellen wanneer we klaar zijn met deze reddingsmissie." Ik knikte met een glimlachje, opgelucht dat ze niet door vroeg. Vervolgens slaakte Quinn een diepe zucht. "Waar heeft Rumplestiltskin zich nu weer verstopt?" Ik wilde dat ik het wist, voordat ik antwoord kon geven hoorde ik iemand roepen in de verte. 'Regina?' vroeg een blonde vrouw die hijgend voor ons stond. "Emma?" bracht ik verbaast uit. "Ik dacht dat jij met Henry in New York zat, wat doe jij hier?" Ik was even overrompeld, als Emma hier was dan was Henry hier ook. Ik zie dat haar blik vragend bij Quinn blijft hangen, 'Wat is er gebeurd met Gold?' Ik kijk haar ernstig aan. "Gold bestaat niet meer, hij is volledig overgenomen door the Dark One. Hij is nu Rumplestiltskin en herinnert zich niets meer van zijn leven in Storybrooke. Quinn en ik zijn hem aan het zoeken." Ik wees even naar opzij. "Uhh, ik moet je wat vertellen." Ik staarde even naar de grond. "Quinn is mijn dochter," vertelde ik aan Emma. Kort daarna richtte ik mij op Quinn, "Quinn, dit is Emma. Je hebt vast wel eens over haar gehoord." Ik streek even door mijn haar, er was zoveel te bespreken, ik wist haast niet waar ik moest beginnen.


    When you believe your dreams come true



    Ik lachte toen hij op de grond wilde vallen maar het niet lukte omdat zijn polsen waren vastgebonde, hij schreeuwde van de pijn en ik lachte nog harder.
    'Alsjeblieft,' hoorde ik hem smeken, doordat gesmeek van hem waar ik zo ontiegelijke hekel aan had deed ik de twaalfde zweepslag nog harder op zijn rug komen. 'Wat kan ik voor je betekenen?' hoorde ik hem zeggen en ik stopte, een grijns verscheen op mijn gezicht. en ik liep naar de andere kant van hem, hij had zijn hoofd gebogen met twee vingers pakte ik onder zijn kin vast en duwde ik ruw zijn hoofd omhoog zodat hij me nu recht aan keek.
    'Wat je kan doen is niet zo zeuren!' zei ik dreigend maar weer een grijns verscheen op mijn gezicht toen ik een idee kreeg, ik had zijn hart wat betekende dat ik hem mijn werkjes kan op laten knappen, dat hij mensen naar me toe kan brengen'.
    'Zoek Regina en roep mij als je haar vindt.' siste ik, ik zou hem dadelijk ergens midden in het bos laten verschijnen zodat hij niet wist waar ik woonde, als hij Regina zou vinden en mij riep zou ik bij hun verschijnen en ze allemaal gevangen zetten.
    'En terwijl jij dat gaat doen, ga ik eens uitzoeken wie die Hades is...'

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn — Outfit

    De vrouw naast Regina keek haar vragend aan, terwijl Regina mij verbaasd aankeek. "Emma?" nu kon ik ook uit haar stem concluderen dat ze verbaasd was. Ach, dat was ik zelf ook nog steeds. Ik had niet verwacht terug te keren naar Storybrooke. "Ik dacht dat jij met Henry in New York zat, wat doe jij hier?" Haar verbaasde blik veranderd in een serieuze blik. "Gold bestaat niet meer, hij is volledig overgenomen door the Dark One. Hij is nu Rumplestiltskin en herinnert zich niets meer van zijn leven in Storybrooke." Ik kon mijn oren niet geloven. Ik schudde ongeloofwaardig mijn hoofd. Hoe zat het dan tussen Belle en hem? Dit was maar één van de vele vragen die door mijn hoofd zweefde. "Quinn en ik zijn hem aan het zoeken." Regina wees naar de vrouw naast haar. "Uhh, ik moet je wat vertellen." Haar blik ging naar de grond. "Quinn is mijn dochter," klonk het uit haar mond. "Maar..." wist ik enkel uit te stamelen. Regina richtte zich nu op haar dochter. "Quinn, dit is Emma. Je hebt vast wel eens over haar gehoord." Ik stak mijn hand uit naar Quinn. "Emma dus, aangenaam." Ik richtte me weer tot Regina. 'Heeft Gold,' ik rolde even met mijn ogen. 'Rumplestiltskin dan zijn eigen winkel in ijs veranderd?'



    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker
    Trots keek The Dark One me aan, even voelde ik dat het misschien ooit goed zou komen, aan de andere kant, ik zou waarschijnlijk altijd ruzie met hem hebben, 'Welke familielid heeft je dat verteld? Vertel het dearie.' ik deed een stapje naar achter zodat ik echt naast hem stond. 'Ow ja nog een ding, dit is Jo Gold, blijkbaar zou ze mijn dochter zijn, als dat al zo is past die achternaam niet echt meer.' ik voelde 2 ogen op mijn gebrand waardoor ik terug kijk, meende hij dit? Zei hij serieus dat ik zijn dochter was? Dat is nog nooit gebeurt... 'Ik zou eerder denken aan Jo dark, je weet wel Dark one, dark Jo Dark.' ik schiet bijna in de lach, dat klinkt helemaal nergens naar! Toch is het wel heel aardig van hem dat hij dit doet, gek genoeg.... 'Maargoed vertel me nu van welke lieve familie je dat hebt gehoord..' ik knik en kijk naar Graham, wil ik eigenlijk ook wel weten. "Blijkbaar heb je veel familie in de onderwereld zitten," Graham glimlacht even, omg, daar kan hij waarschijnlijk niet tegen, toch leek die Graham een beetje op mij, uitdagen... "Gold" als ik nu in een klas zat had ik heel hard 'Oehhh!' geroepen maar dit is niet het juiste moment. Opeens stond The Dark One in de cel van Graham en greep zijn keel, de grond begin hevig te trillen en de stem die uit zijn mond kwam leek niet op zijn echte stem, dit betekent niet veel goeds, 'Ik ben er helemaal klaar mee dat mensen me die verachtelijke naam noemen! ik ben klaar met jou lelijke kop!' hij sleurde Graham naar een kamer die ik enorm goed ken, ofja, meer van zulke kamers, niet dat ik zo'n kamer ken, een martelkamer, daar ben ik wel mee bekend. 'Hier heb ik vele mensen pijn gedaan, hier zijn er vele mensen gestorven.' ik kuch even, onder andere mij. Hij maakt de polsen van Graham vast en trekt ruw zijn shirt kapot, snel pakte hij zijn zweep, oh god, 'Eens zien. Laten we eens met 150 zweepslagen beginnen.' ik knijp mijn ogen dicht als ik zie dat hij al begint met de eerste, 150 is extreem veel, zoveel heb ik nooit gehad, zweepslagen kreeg ik meestal niet, meestal gewoon bijna vermoord worden maar niet echt in een martelkamer.
    Een schreeuw van pijn verlaatte Graham zijn lippen, ik ga in de deuropening staan en leun tegen de muur. Ik zag dat Graham elk moment zou kunnen vallen maar hij zat vast met zijn polsen. 'Alsjeblieft,' hoorde ik zacht waardoor ik wat dichterbij kwam, 'Wat kan ik voor je betekenen?' meteen stopte The Dark One.
    'Wat je kan doen is niet zo zeuren!' ik grijns, inderdaad! "Eerst een grote mond en dan als je pijn hebt ineens smeken om genade, wtf..." mompel ik, toch kan je het duidelijk horen.
    'Zoek Regina en roep mij als je haar vindt. En terwijl jij dat gaat doen, ga ik eens uitzoeken wie die Hades is...' Ik ga op een vaag houten ding zitten, ook een martelvoertuig maar geen idee wat het doet. Als het maar niet ineens dichtklapt zodat ik ertussen zit ofzo, dat brengt me in een benarde positie. Mijn blik gaat naar een touw om het voertuig, oké, volgens mij is dit zo'n voertuig dat je in een sterretje legt en zo je armen en benen uit je lichaam trekt ofzo, je kan het trouwens ook minder strak aantrekken zodat het alleen niet prettig zit en je kan dan gewoon niet weg.
    "Hij is niet te vertrouwen..." sis ik naar The Dark One, toch denk ik dat hijzelf ook wel weet dat ik niet te vertrouwen ben, maargoed. Ik stak mijn hand door zo'n lus die meteen vast ging, auw! "F*cking hell...." vloek ik en ga staan, proberend om mijn hand los te krijgen, ugh!


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    "Emma?" klonk het verbaasd uit mijn moeders mond. Het was dus inderdaad DE Emma Swan, de beruchte Savior. "Ik dacht dat jij met Henry in New York zat, wat doe jij hier?" Wacht Henry? Bedoelde ze soms Henry Mills? Ik had verhalen over hem gehoord. Was hij niet de schrijver? "Gold bestaat niet meer, hij is volledig overgenomen door the Dark One. Hij is nu Rumplestiltskin en herinnert zich niets meer van zijn leven in Storybrooke." Ik gaf enkel een klein knikje om te laten merken dat Regina de waarheid sprak. "Quinn en ik zijn hem aan het zoeken." Regina wees naar mij. "Uhh, ik moet je wat vertellen." Haar blik ging naar de grond. "Quinn is mijn dochter," Verbaasd keek ik haar aan. Ze had niemand over mijn bestaan af verteld? "Maar..." klonk het enkel van Emma's kant. Vervolgens keek Regina weer naar mij. "Quinn, dit is Emma. Je hebt vast wel eens over haar gehoord." Ik keek naar de hand die Emma uitstak. Ik was bli jdat ze dit deed, want anders had ik weer zo'n achterlijke buiging gemaakt. Ik moest maar eens wennen aan de gewoontes die hier waren. Ik schudde met haar de hand. "Emma dus, aangenaam." Emma richtte haar weer tot Regina. 'Heeft Gold,' die naam kon je beter niet meer gebruiken. Nog even en hij zou een vloek op die naam zetten. 'Rumplestiltskin dan zijn eigen winkel in ijs veranderd?' ik gaf een klein knikje. "Nouja, soort van." zeg ik snel. "Rumplestiltskin heeft Elsa vervloekt."








    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Ik wilde mijn oren dichtdoen, maar dit kon niet. Die lach, ik werd er gek van en kon er niet meer tegen. Gold zei niks en sloeg me nog 12 keer, maar nog harder. Ik stond op het punt van flauwvallen. De pijn was me teveel geworden nu, maar opeens stond hij dan voor me en tilde mijn hoofd op met twee vingers aan mijn kin. 'Wat je kan doen is niet zo zeuren!' klonk het dreigend. "Eerst een grote mond en dan als je pijn hebt ineens smeken om genade, wtf..." hoorde ik Jo vaag op de achtergrond. Maar weer een grijns verscheen op zijn gezicht. Was dit zo'n beruchte deal? 'Zoek Regina en roep mij als je haar vindt.' siste hij. Ik gaf enkel een klein knikje. 'En terwijl jij dat gaat doen, ga ik eens uitzoeken wie die Hades is...' Ik keek hem vragend aan, maar opeens lag ik dan in het bos. De frisse buitenlucht deed me goed. Ik sloot mijn ogen en nam een diepe hap lucht. Daarna voelde ik hoe ik langzaam weg dwarrelde.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 13:42 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Ik had Quinn's verbaasde blik genegeerd, ik zou het haar nog wel eens uitleggen waarom ik niemand in Storybrooke over haar en haar broer had verteld. Eerst hadden we belangrijkere zaken te regelen. "Maar..." wist Emma enkel uit te stamelen. Ook haar zou ik er binnenkort over bij praten, we hebben sowieso veel te bespreken aangezien ik Emma al een hele tijd niet heb gezien. Emma stak haar hand uit naar Quinn. "Emma dus, aangenaam." Ik was opgelucht dat de kennismaking tussen Quinn en Emma soepeltjes verliep. Emma richtte zich weer tot mij. 'Heeft Gold,' ze rolde even met haar ogen. 'Rumplestiltskin dan zijn eigen winkel in ijs veranderd?' Voordat ik antwoord kon geven knikte Quinn al, "Nouja, soort van." zegt ze snel. "Rumplestiltskin heeft Elsa vervloekt." Ook ik bevestig het met een knik. "Rumple is al begonnen met het aanrichten van schade hier in Storybrooke. We moeten er voor zorgen dat de vloek van Elsa wordt teruggedraaid. Daarnaast," ik twijfelde even of ik het moest vertellen, want het zou een grote schok zijn voor Emma. Maar aan de andere kant, ze heeft al veel erge dingen meegemaakt dus ze is wel wat gewend. Bovendien heeft ze nu Hook. Ernstig keek ik Emma aan. "Graham is terug in Storybrooke, maar.. Rumplestiltskin heeft hem, dus we moeten hem zien te bevrijden." Kort dacht ik terug aan de dag dat Graham Emma kuste en ik zijn hart verpletterde. Nu Graham en Emma allebei terug waren in Storybrooke werd deze herinnering pijnlijker. Ik hoopte dat ze het mij allebei zouden vergeven. Ik zuchtte even, "Ik en Quinn hebben een locatiespreuk gemaakt om zo hopelijk Graham of Rumple te vinden. Wat extra hulp zou fijn zijn," nodigde ik haar met een kleine glimlach uit om mee te gaan.


    When you believe your dreams come true



    "Eerst een grote mond en dan als je pijn hebt ineens smeken om genade, wtf..." hoorde ik Jo mompelen en vernietegend keek ik haar even aan toen Graham was verdwenen keek ik naar Jo die wat wilde vertellen "Hij is niet te vertrouwen..." ik zag nu pas dat ze op een martelwerktuig zat en haar hand door een lus haalde, ik wilde haar waarschuwen dat ze dat beter niet kon doen maar voordat ik tijd had om mijn mond open te trekken toen ik zag dat de lus gelijk vast schoot, ik kon mijn hand wel voor mijn hoofd slaan wat een onhandig kind "F*cking hell...." vloekte ze, ik grinnikte het was eigenlijk best wel grappig, maar ook wel gevaarlijk ik liep naar haar toe en met magie zorgde ik dat de lus los schoot. 'Blijf voortaan van de martelwerktuigen af.' daarna besefte ik dat ze Graham had beschuldigd dat hij niet vertrouwen, oke ze mocht dat zeggen ik wist ook wel dat hij niet te vertrouwen was, maar zo was zei niet te vertrouwen en zo was ik niet te vertrouwen. 'Ow, ik weet best dat hij niet te vertrouwen is, maar ik heb zijn hart als hij wilt blijven leven kan hij beter maar doen wat ik hem opdraag.' ik grijnsde en toverde het kistje tevoorschijn waar Graham kloppende hart inzat, ik haalde het hart eruit en knijpte er zachtjes in, als waarschuwing dat hij beter maar naar mij moest luisteren en geen spelletjes met me moest spelen. 'Ga je mee naar mijn bibliotheek?' aangezien ik niet echt graag in een openbare bibliotheek verscheen heb ik deze huis zelf een bieb gegeven met alle benodigde en belangrijke boeken. Het hart borg ik gelijk weer op in het kistje en verzegelde ik met allerlei magie.

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker
    The Dark One grinnikte waardoor ik hem beledigt aankeek, niet echt beledigt maar wel een beetje, ik snap het wel. Hij loopt naar me toe en maakt de lus los waardoor ik mijn hand meteen terugtrek. 'Blijf voortaan van de martelwerktuigen af.' ik knik even, niet dat ik het ga doen, "Je kan me ook gewoon uitleggen hoe zo'n ding werkt..." zeg ik langzaam, hopelijk gaat hij het niet demonstreren met mij erop maargoed, met hem weet je het maar nooit... 'Ow, ik weet best dat hij niet te vertrouwen is, maar ik heb zijn hart als hij wilt blijven leven kan hij beter maar doen wat ik hem opdraag.' hij grijnsde en toverde Graham's hart tevoorschijn en kneep erin. 'Ga je mee naar mijn bibliotheek?' ik knik langzaam, "Wat wil je daar doen da-" ik slik het laatste lettertje in, hij houd niet van vragen.
    "Oke..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]



    Rumplestiltskin
    'Je kan me ook gewoon uitleggen hoe zo'n ding werkt...' zei ze langzaam ik rolde met mijn ogen. 'Ja liefje dat komt later allemaal wel.' ik draaide me om en liep al weg. , "Wat wil je daar doen da-" ze wist blijkbaar dat ik niet echt van vragen hield maar deze wilde ik best wel beantwoorden, inplaats van om haar zin af te maken zei ze; 'Oke..' ik draaide niet om en liep de kerkers uit. 'Heb je net niet geluisterd? ik wil er achter komen wie die Hades is.' zei ik iets wat geiriteerd.
    Ik liep de trappen op tot we bij de tweede verdieping waren, de derde deur liep ik door wat toegang gaf tot een grote bibliotheek met kasten zo hoog dat ze aan het plafond kwam, aan de andere kant was er een trap waar je bij een plek met kasten een lange tafel en stoelen zou komen, ik toverde wat boeken omlaag en zorgde dat die op de tafel kwam te liggen. 'Eens zien...' ik keek naar de boeken waarvan ik dacht mijn antwoord erin te kunnen vinden, het was een oude bruine boek wat over alle sprookjesfiguren ging. 'Hades is niet echt een naam van een sprookjesfiguur, maar...' ik dacht even na en bladerde er door heen. 'Je weet maar nooit.' ik hoopte dat Jo me zou helpen, ik kon haar natuurlijk dwingen maar dit keer mocht ze kiezen.

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn — Outfit

    Even had ik gedacht dat Quinn mijn handdruk niet zou accepteren, maar dit was gelukkig wel het geval. Quinn gaf ook vrij snel antwoord op mijn vraag over de winkel van Gold. "Nouja, soort van." zegt ze snel. "Rumplestiltskin heeft Elsa vervloekt." Regina knikt bevestigd, wat mij niet erg gerust stelt. "Rumple is al begonnen met het aanrichten van schade hier in Storybrooke. We moeten er voor zorgen dat de vloek van Elsa wordt teruggedraaid. Daarnaast," ik zag een twijfeling in Regina's ogen. Vertel het me, schoot het door me heen. Een ernstige blik nam plaats op het gezicht van Regina. "Graham is terug in Storybrooke," Ik wist niet wat voor gevoelens er nu door mij heen gingen. Vreugde, woede verdriet? Ik was blij met dit nieuws, maar ook weer niet. Iemand had hem hier terug laten keren hoewel hij rust had gevonden, maar... hij was hier? "maar.. Rumplestiltskin heeft hem, dus we moeten hem zien te bevrijden." De laatste woorden had ze niet hoeven te zeggen. Dit was meteen mijn plan, toen ik hoorde dat Rumplestiltskin hem had. "Ik en Quinn hebben een locatiespreuk gemaakt om zo hopelijk Graham of Rumple te vinden. Wat extra hulp zou fijn zijn," ik gaf een klein knikje naar de twee vrouwen. 'Maar ik zelf ben ook The Dark One geweest en ik weet wat Rumplestiltskin zijn volgende stap is. Hij heeft Graham en Elsa. Hij gaat op zoek naar zijn volgende slachtoffer.' Ik keek Regina ernstig aan. 'Hij weet nog niet dat ik in de stad ben, dus hoogstwaarschijnlijk ben jij zijn volgende slachtoffer.'



    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare