• Lieve Quizletters,

    Wij, Etaine (organisator en jurylid) en Bellaen (mede-organisator en jurylid) zijn op zoek naar 10 enthousiasme deelnemers voor onze schrijfwedstrijd. (Juryleden zijn er genoeg.) Denk goed na of je hier genoeg tijd voor hebt, om uitval te voorkomen!

    De wedstrijd zal bestaan uit 4 opdrachten en de prijzen zijn 9 credits (eerste prijs) en reclame voor 1 creatie naar keuze op het profiel van Syeira (tweede prijs).

    Meer informatie:
    Wat kan je verwachten van de opdrachten?
    * Er zullen vier rondes zijn. Bij iedere ronde krijg je een thema en een opdracht mee, waar je een SA van 750 – 2000 woorden over schrijft.
    Voorbeeld: het thema “elektronica” en de opdracht “pak een boek en schrijf een SA geïnspireerd op de eerste volledige zin op pagina 33”.
    Houd dus in gedachten dat je naast de verplichting die je hebt om je aan de opdracht te houden, je ook nog moet werken volgens het thema!
    * Geen fanfiction.
    * Je hebt tien dagen de tijd om in te leveren, maximaal uitstel is vier dagen. Daarna nemen de juryleden zes dagen de tijd om tot een uitslag te komen. Iedere opdracht neemt dus twintig dagen in beslag.

    Uitstel en inleveren:
    * Inleveren doe je door je SA in een actief hoofdstuk op Q te plaatsen, en beide beoordelaars een PB te sturen (ongeacht in welk team je zit) met de link naar je stuk erin. Dit doe je voor 23:59 op de uiterlijke inleverdatum die voor jou geldt. In het onderwerp van dat bericht zet je het nummer van de opdracht en je username.
    * Je kunt uitstel vragen tot 20:00 op de uiterlijke dag van het inleveren, liefst een dag eerder. Je vraagt uitstel in een PB naar beide juryleden. Als je het enkel in het topic vraagt wordt dit automatisch afgewezen.
    * Per dag dat je het te laat inlevert, gaat er een punt van je cijfer af, met een maximum van vier dagen. Als je het op de vijfde dag nog steeds niet hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.
    Wij waarschuwen zodra de deadline in zicht komt.

    Hoe werkt de joker?
    * Er is geen afvalsysteem, dus in principe heeft iedereen de mogelijkheid om tot het einde mee te blijven doen. We houden er rekening mee dat je niet altijd evenveel tijd hebt om te schrijven, dus geven we iedereen 1 joker. Deze kun je inzetten wanneer je iets niet in kunt leveren, waardoor je niet hoeft te stoppen, maar gewoon een opdracht over kunt slaan.
    * Wanneer je jouw joker niet inzet, valt jouw laagste cijfer weg. De uiteindelijke winnaar wordt dus berekend op grond van 3 cijfers.

    Verder zijn natuurlijk de huisregels van Q van kracht en is ruzie tussen deelnemers uit den boze, wanneer dit toch gebeurd meld je dit bij ons en eventueel bij een bemiddelaar wanneer het uit de hand loopt.
    Gelieve naamsveranderingen even aan te geven in het topic.


    De deelnemers (VOL):
    * Bosie - 8 - joker - 8,1 - 9,3
    * Square - 7,8 - 7,8 - 8,5 - 8,8
    * xBooBear - 6,7 - 8 - 6,8 - 7,8

    De beoordeling, waar letten wij op:
    De puntentelling:
    De opdracht: 5
    Interpunctie: 5
    Spelling: 10
    Zinsbouw: 10
    Woordkeuze: 10
    Schrijfstijl: 10
    Originaliteit: 10
    Totaal: 60 punten. (Je moet het totale aantal punten dus door zes delen om op je cijfer te komen.)

    Wanneer de juryleden hun cijfers hebben gegeven met feedback, zetten ze die in het topic en in de story (die later online zal komen). Jouw eindcijfer voor die opdracht is het gemiddelde van de twee eindcijfers.


    Opdracht 1:
    Thema: angst.
    Opdracht: kies een liedje en schrijf een stuk, geïnspireerd op de eerste zin.
    Extra info te vermelden bij de SA: titel van liedje, de artiest en de zin, plus een link naar een YouTube-video.

    Deadline: 16 november.
    Uitstel: 20 november.
    Uiterlijke datum waarop de beoordeling erop staat: 26 november.


    Opdracht 2:
    Thema: werk.
    Opdracht: tik op google het eerste woord (of de eerste zin) in wat in je opkomt, druk op afbeeldingen en schrijf een stuk geïnspireerd op het derde plaatje. (Het woord mag geen persoon of serie of iets soortgelijks zijn. Dingen als 'winter' en 'tafel' zijn wel toegestaan.)

    Extra info te vermelden bij de SA: het plaatje en het woord. En als jullie nou slim zijn tikken jullie net zo lang woorden in totdat het derde plaatje je aanstaat :')

    Deadlines
    Eerste inleverdatum: 6 december
    Uitstel: 10 december
    Beoordelingen: 16 november


    Opdracht 3:
    Thema: dood, in de breedste zin van het woord.
    Opdracht: schrijf een SA met een ‘aparte indeling’, een speciale vorm van structuur in het verhaal. De structuur moet een soort diepere laag toevoegen, die het het liefst een beetje ingewikkelder maakt.

    Deadlines:
    Eerste inlevermoment: 27 december (dit zijn meer dagen omdat kerst er binnen valt en ik niet verwacht dat jullie dan je inspiratiedoos opentrekken).
    Uitstel: 2 januari.
    Beoordelingen: 8 januari.


    Opdracht 4:
    Thema: liefde.
    Opdracht: schrijf een SA met een zielig/slecht-aflopend einde.

    Deadlines:
    De eerste: 19 januari.
    De tweede: 23 januari.
    Beoordelingen: hopelijk op 29 januari, waar wij ook meteen de winnaar bekend zullen maken.

    Ik wil nog echt een keer benadrukken dat originaliteit ontzettend belangrijk is! Ik snap dat dat met dit thema heel moeilijk kan zijn, maar probeer verder te kijken dan liefde als in man-vrouw-bruiloft-kindje. En dan bedoel ik niet dat een stuk over homoseksualiteit ineens origineel is, dan doel ik echt op andere vormen van liefde. Kijk of je daar iets mee kunt.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 14:45 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Oops, goed dat je het zegt. Ik ben vergeten het hoofdstuk te activeren - het trieste is dat ze al klaar waren voor mijn deadline :')

    Sorry, jongens. Stom van me. Nu staan ze er als het goed is wel leesbaar op ;-)


    For those I love, I will sacrifice

    Vandaag is de laatste dag dat je je uitstel kan aanvragen :) Ik ben benieuwd naar jullie inzendingen!


    A life without dreams is like a garden without flowers.

    Vandaag is de laatste dag dat je kunt inleveren!


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira --> Etaine, just so you know ^^.

    NoStranger (of Solangelo nu, geloof ik) is te laat met inleveren en is zodoende gediskwalificeerd voor de wedstrijd. Ik ga binnenkort beginnen met nakijken (ik heb het achterlijk druk met school nu, dus ik denk niet dat ik de deadline nog ga halen) en dan zal binnen nu en een week zo'n beetje de definitieve uitslag er wel op staan.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ben vandaag begonnen met nakijken, en hoop dat de beoordelingen er vandaag of morgen op staan. Bedankt voor het leesplezier wat jullie ons toegezonden hebben, en moge de beste winnen!


    A life without dreams is like a garden without flowers.

    Bellaen schreef:
    Ik ben vandaag begonnen met nakijken, en hoop dat de beoordelingen er vandaag of morgen op staan. Bedankt voor het leesplezier wat jullie ons toegezonden hebben, en moge de beste winnen!


    Ik ben erg benieuwd. Succes met nakijken! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn excuses, vanwege heen en weer geloop tussen de huisarts en de apotheek, en wegens schooldrukte ben ik niet in staat geweest de beoordelingen af te maken en op Q te zetten. Het spijt me heel erg, omdat ik weet dat ik er komend weekend ook weinig tijd voor heb.
    Nogmaals mijn excuses!


    A life without dreams is like a garden without flowers.

    XD Same here, liefdesverdriet neemt heel veel tijd in beslag, jammer genoeg. Ik hoop het vanavond af te kunnen maken tijdens de oppas ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Sorry dat het zo lang duurt met de beoordelingen, jongens. Ik hoop dat ze er deze week op staan, maar ik heb het best wel druk met schoolwerk (ik heb mijn wiskunde een beetje verwaarloosd de laatste tijd). Het spijt me ontzettend, ik kan me voorstellen dat jullie het graag willen weten allemaal ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Vanmiddag heb ik de boel nagekeken. Ik ga nu becijferen en dan staat de einduitslag er over een uurtje op. Nogmaals sorry voor de enorme tijd die het heeft geduurd. Ik waardeer jullie geduld echt heel erg.


    For those I love, I will sacrifice

    Lieve deelnemers,

    Ontzettend bedankt voor jullie deelname allemaal. We hebben ontzettend veel plezier gehad met het lezen van jullie stukken en hoewel de beoordelingen wat laat kwamen deze keer hopen we dat jullie ook nog steeds de lol van de wedstrijd inzien ^^

    Dit is uiteindelijk de uitslag geworden:

    Bosie:
    Opdracht 1: 8
    Opdracht 2: joker
    Opdracht 3: 8,1
    Opdracht 4: 9,3

    Omdat ze haar joker heeft ingezet blijft haar laagste cijfer meetellen en komt het gemiddelde uit op een 8,47.

    xBooBear:
    Opdracht 1: 6,7
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 6,8
    Opdracht 4: 7,8

    Omdat ze haar joker niet heeft gebruikt schoppen we de 6,7 eruit. Met de overige drie cijfers komt het gemiddelde uit op een 7,53.

    Square:
    Opdracht 1: 7,8
    Opdracht 2: 7,8
    Opdracht 3: 8,5
    Opdracht 4: 8,8

    Omdat ze haar joker niet heeft ingezet doet één 7,8 niet mee en wordt het gemiddelde berekend op grond van de overige drie cijfers. Een 8,37.

    Dit betekent dat Bosie de winnaar is van One Simple Idea en de hoofdprijs van 9 credits wint. Square wint de reclame op Etaine's profiel voor een maand - of tot ze bedenkt het er vanaf te halen :')

    De credits worden meteen overgemaakt, de 'reclame' komt erop te staan zodra Etaine een PB heeft gekregen met een link naar de creatie erin. Hartelijk gefeliciteerd allebei, en iedereen bedankt voor hun deelname!


    For those I love, I will sacrifice

    Gefeliciteerd Bosie!

    Bedankt voor het organiseren, ik vond het erg leuk om mee te doen
    *applausje voor Bellaen en Etaine*

    Ik ben derde ^^ (goh van de drie maar dat maakt niet uit)
    Ik vond de opdrachten erg leuk (: Bedankt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    XD Je bent derde van de tien die ooit meededen!


    For those I love, I will sacrifice

    Aah, ik ben echt heel blij! Ik vond het een ontzettend leuke wedstrijd, dankjewel.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Etaine schreef:
    XD Je bent derde van de tien die ooit meededen!


    Dat is ook wel een goede manier om ernaar te kijken jax)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.