• Lieve Quizletters,

    Wij, Etaine (organisator en jurylid) en Bellaen (mede-organisator en jurylid) zijn op zoek naar 10 enthousiasme deelnemers voor onze schrijfwedstrijd. (Juryleden zijn er genoeg.) Denk goed na of je hier genoeg tijd voor hebt, om uitval te voorkomen!

    De wedstrijd zal bestaan uit 4 opdrachten en de prijzen zijn 9 credits (eerste prijs) en reclame voor 1 creatie naar keuze op het profiel van Syeira (tweede prijs).

    Meer informatie:
    Wat kan je verwachten van de opdrachten?
    * Er zullen vier rondes zijn. Bij iedere ronde krijg je een thema en een opdracht mee, waar je een SA van 750 – 2000 woorden over schrijft.
    Voorbeeld: het thema “elektronica” en de opdracht “pak een boek en schrijf een SA geïnspireerd op de eerste volledige zin op pagina 33”.
    Houd dus in gedachten dat je naast de verplichting die je hebt om je aan de opdracht te houden, je ook nog moet werken volgens het thema!
    * Geen fanfiction.
    * Je hebt tien dagen de tijd om in te leveren, maximaal uitstel is vier dagen. Daarna nemen de juryleden zes dagen de tijd om tot een uitslag te komen. Iedere opdracht neemt dus twintig dagen in beslag.

    Uitstel en inleveren:
    * Inleveren doe je door je SA in een actief hoofdstuk op Q te plaatsen, en beide beoordelaars een PB te sturen (ongeacht in welk team je zit) met de link naar je stuk erin. Dit doe je voor 23:59 op de uiterlijke inleverdatum die voor jou geldt. In het onderwerp van dat bericht zet je het nummer van de opdracht en je username.
    * Je kunt uitstel vragen tot 20:00 op de uiterlijke dag van het inleveren, liefst een dag eerder. Je vraagt uitstel in een PB naar beide juryleden. Als je het enkel in het topic vraagt wordt dit automatisch afgewezen.
    * Per dag dat je het te laat inlevert, gaat er een punt van je cijfer af, met een maximum van vier dagen. Als je het op de vijfde dag nog steeds niet hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.
    Wij waarschuwen zodra de deadline in zicht komt.

    Hoe werkt de joker?
    * Er is geen afvalsysteem, dus in principe heeft iedereen de mogelijkheid om tot het einde mee te blijven doen. We houden er rekening mee dat je niet altijd evenveel tijd hebt om te schrijven, dus geven we iedereen 1 joker. Deze kun je inzetten wanneer je iets niet in kunt leveren, waardoor je niet hoeft te stoppen, maar gewoon een opdracht over kunt slaan.
    * Wanneer je jouw joker niet inzet, valt jouw laagste cijfer weg. De uiteindelijke winnaar wordt dus berekend op grond van 3 cijfers.

    Verder zijn natuurlijk de huisregels van Q van kracht en is ruzie tussen deelnemers uit den boze, wanneer dit toch gebeurd meld je dit bij ons en eventueel bij een bemiddelaar wanneer het uit de hand loopt.
    Gelieve naamsveranderingen even aan te geven in het topic.


    De deelnemers (VOL):
    * Bosie - 8 - joker - 8,1 - 9,3
    * Square - 7,8 - 7,8 - 8,5 - 8,8
    * xBooBear - 6,7 - 8 - 6,8 - 7,8

    De beoordeling, waar letten wij op:
    De puntentelling:
    De opdracht: 5
    Interpunctie: 5
    Spelling: 10
    Zinsbouw: 10
    Woordkeuze: 10
    Schrijfstijl: 10
    Originaliteit: 10
    Totaal: 60 punten. (Je moet het totale aantal punten dus door zes delen om op je cijfer te komen.)

    Wanneer de juryleden hun cijfers hebben gegeven met feedback, zetten ze die in het topic en in de story (die later online zal komen). Jouw eindcijfer voor die opdracht is het gemiddelde van de twee eindcijfers.


    Opdracht 1:
    Thema: angst.
    Opdracht: kies een liedje en schrijf een stuk, geïnspireerd op de eerste zin.
    Extra info te vermelden bij de SA: titel van liedje, de artiest en de zin, plus een link naar een YouTube-video.

    Deadline: 16 november.
    Uitstel: 20 november.
    Uiterlijke datum waarop de beoordeling erop staat: 26 november.


    Opdracht 2:
    Thema: werk.
    Opdracht: tik op google het eerste woord (of de eerste zin) in wat in je opkomt, druk op afbeeldingen en schrijf een stuk geïnspireerd op het derde plaatje. (Het woord mag geen persoon of serie of iets soortgelijks zijn. Dingen als 'winter' en 'tafel' zijn wel toegestaan.)

    Extra info te vermelden bij de SA: het plaatje en het woord. En als jullie nou slim zijn tikken jullie net zo lang woorden in totdat het derde plaatje je aanstaat :')

    Deadlines
    Eerste inleverdatum: 6 december
    Uitstel: 10 december
    Beoordelingen: 16 november


    Opdracht 3:
    Thema: dood, in de breedste zin van het woord.
    Opdracht: schrijf een SA met een ‘aparte indeling’, een speciale vorm van structuur in het verhaal. De structuur moet een soort diepere laag toevoegen, die het het liefst een beetje ingewikkelder maakt.

    Deadlines:
    Eerste inlevermoment: 27 december (dit zijn meer dagen omdat kerst er binnen valt en ik niet verwacht dat jullie dan je inspiratiedoos opentrekken).
    Uitstel: 2 januari.
    Beoordelingen: 8 januari.


    Opdracht 4:
    Thema: liefde.
    Opdracht: schrijf een SA met een zielig/slecht-aflopend einde.

    Deadlines:
    De eerste: 19 januari.
    De tweede: 23 januari.
    Beoordelingen: hopelijk op 29 januari, waar wij ook meteen de winnaar bekend zullen maken.

    Ik wil nog echt een keer benadrukken dat originaliteit ontzettend belangrijk is! Ik snap dat dat met dit thema heel moeilijk kan zijn, maar probeer verder te kijken dan liefde als in man-vrouw-bruiloft-kindje. En dan bedoel ik niet dat een stuk over homoseksualiteit ineens origineel is, dan doel ik echt op andere vormen van liefde. Kijk of je daar iets mee kunt.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 14:45 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Oh mijn God, ik ben dit volledig uit het oog verloren. Het spijt me heel erg. D:
    In ieder geval zal ik het nog wel schrijven, maar 750 woorden binnen drie minuten gaat natuurlijk niet lukken. Ik zal het morgen zo snel mogelijk inleveren. Ik snap volledig dat ik dan wat aftrek zal krijgen, want dat is alleen maar eerlijk. Bah, dit is echt heel stom van me. Nogmaals sorry. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het geeft niet. Ik had eerder een gastenboek berichtje moeten sturen... Doe je best, meer kun je niet doen.


    For those I love, I will sacrifice

    Griffiths > Ungoliant

    Syeira schreef:
    Het geeft niet. Ik had eerder een gastenboek berichtje moeten sturen... Doe je best, meer kun je niet doen.


    Bedankt, maar het lijkt me de verantwoordelijkheid van de deelnemers om in de gaten te houden wanneer de deadline is. Dat je überhaupt meerdere herinneringen in het topic en onze gb's plaatst is al heel erg fijn. ^^
    Ik heb het nu in ieder geval ingeleverd en ik zal er natuurlijk op letten dat dit niet nog een keer gebeurt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vandaag is de laatste dag dat je in kunt leveren of je joker aan kunt vragen (op de manier waarop je dat ook met uitstel zou doen)!


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ga van het weekend beginnen met de beoordelingen. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit! Heb alles even vluchtig doorgelezen. Dinsdag komt sowieso de nieuwe opdracht online, hopelijk ook de beoordelingen - hoewel ik wel toetsen heb, maar voorlopig heb ik er maar drie om na te kijken, dus dat is dan weer een meevaller XD

    Liefs,
    Syeira.


    For those I love, I will sacrifice

    Lieve deelnemers,

    Mijn beoordelingen komen later vandaag of morgen, maar zullen minder uitgebreid zijn dan de vorige keer, omdat ik simpelweg te weinig tijd heb.

    Wel heb ik hier de nieuwe opdracht voor jullie:

    Opdracht 3:
    Thema: dood, in de breedste zin van het woord.
    Opdracht: schrijf een SA met een ‘aparte indeling’, een speciale vorm van structuur in het verhaal. De structuur moet een soort diepere laag toevoegen, die het het liefst een beetje ingewikkelder maakt. (Edit: Voor meer uitleg: zie de post hieronder.)

    Deadlines:
    Eerste inlevermoment: 27 december (dit zijn meer dagen omdat kerst er binnen valt en ik niet verwacht dat jullie dan je inspiratiedoos opentrekken).
    Uitstel: 2 januari.
    Beoordelingen: 8 januari.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2014 - 19:02 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik snap de nieuwe opdracht niet helemaal.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Hmm... Hij is ook wel heel onduidelijk geformuleerd als ik het zo lees.

    Goed. Het thema is duidelijk: dood. De extra opdracht is een extra vorm van structuur toe te voegen (dus buiten het hele introductie, midden, eind-verhaal). Dit houdt vaak in dat er extra alinea's worden ingelast door bijvoorbeeld regels van een liedje te gebruiken, maar ook dat er wordt gekloot met de tijdsindeling dmv flashbacks of iets dergelijks. Het kan ook dat er een extra personage wordt ingelast.

    Een paar voorbeelden die ik zelf heb geschreven:
    Dit is er eentje met een extra personage.
    Dit is er eentje met een extra personage en flashbacks waarvan ik heel stiekem zelf ook de indeling een beetje van kwijt ben. (Hoewel deze wel wat zwaar kan vallen, due to the subject, dus ik weet niet of je hem wilt lezen.)
    Edit: en dit is er ook eentje.

    Edit: het komt er dus op neer: schrijf een SA met een afwijkende indeling die het verhaal wat meer diepgang geeft. Je mag de voorbeelden die ik heb gegeven gebruiken, ik zal niemand er op afrekenen. Ik denk persoonlijk dat dit de zwaarste opdracht is, dus ik zal je er niet al te streng op afrekenen als het niet lukt. (Bovendien, mocht je het echt niet meer weten: schrijf iets over dood in het algemeen zonder de indeling. Het ergste dat er kan gebeuren is dat je 2,5/60 punten aftrek krijgt voor het je niet houden aan de opdracht.)

    [ bericht aangepast op 15 dec 2014 - 19:03 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Het spijt me dat ik ongelooflijk inactief ben geweest in de topic xD Sorry! Ik ben een redelijk beginnende quizletter, en kon de weg naar het topic niet vinden! (Syeira, het spijt me, ik was de link kwijt geraakt) :$ De beoordelingen en feedback zullen later vanavond in de story staan, er is goed gescoord :) Het waren heel interessante verhalen om te lezen. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat de derde opdracht echt mijn favoriet is! Veel succes!


    A life without dreams is like a garden without flowers.

    Ik red het niet. Het spijt me ontzettend maar ik heb morgen een belangrijke scheikundetoets. De beoordalingen komen sowieso morgen. Anders mogen jullie me weet slaan.


    For those I love, I will sacrifice

    Alles staat erop! De scores liggen griezelig dicht bij elkaar ^^

    Ik wens jullie alvast allemaal heel veel succes met de volgende opdracht - als je vragen hebt kun je altijd bij ons terecht - en daarnaast een heel vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar (voor ik het vergeet XD).
    Opdracht 3 is best moeilijk, dus mede daarom heb ik jullie heel sneaky wat extra tijd gegeven. Gebruik het goed!


    For those I love, I will sacrifice

    Zou ik uitstel mogen?

    Edit: pb'en is gelukt zonder dat mn mobiel het heeft begeven dus dit is eigenlijk een onzinnige vraag hier x'D

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 22:39 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Nevermind, vergat dat ik jullie moest pb'en.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 22:35 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Vandaag is de laatste dag om uitstel aan te vragen :)


    A life without dreams is like a garden without flowers.