• Dit topic staat niet verkeerd! Enkel dit topic is toegestaan om in 't Stamcafé te mogen staan
    - de mods


    Welkom in het vernieuwde offtopic topic in het stamcafé, het enige echte dat toegestaan is!
    Offtopic betekent echter niet spammen!
    Hou het gezellig




    Quizlet offtopicers:

    Nikki - Assassin
    Yolanda - Gibbs
    Merel - Marguerite
    Sophie - Insert_Name
    Erieka - Khamul
    Lotta - Blade
    Marjanne - Ron_Weasley
    Jolanda - Sigil
    Aline - Saisons
    Noa - Oneira
    Margot - Ampersand
    Eva - Crona
    Xantha - StarSpangledGirl
    Jitske - Phantasior
    Nana - Avarosa
    Julia - Anatidaephobia
    Xanthe - Rekkles
    Annabeth - Barnabas
    Cherona - Kayfabe


    [ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 12:03 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ja dat is wel fijn. Want niks gaat boven een fysieke kaart.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik kom hier maar weer eens binnenvallen. Zou ik van de lijst af mogen? Ik ben niet echt meer van plan om erg actief te zijn. (:

    Mockingjay was best wel leuk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aaaargh. Ik ga vanmiddag echt heeeeel snel weer naar huis, want ik heb zin om Fringe te kijken. Het is echt áltijd leuk. Peter is een schatje trouwens. Hij en Olivia zijn voor elkaar bestemd.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Bah ik moest daarnet door de sneeuw lopen. Wel smeltende sneeuw, maar dat blijft even koud als het op je gezicht valt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DiNozzo -> Gibbs c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Barnabas schreef:
    (...)
    Oh, dat is echt leuk. Ik mis het eigenlijk wel, dat er tegenwoordig weinig brieven worden geschreven. Ik word er altijd blij van als iemand mij een handgeschreven brief stuurt, maar ik krijg hoogstens een zelfgeschreven kaart. :') Ik zou dat écht eens willen; een persoonlijke brief krijgen. Mijn ex gaf me echt zo'n onpersoonlijke kaart, die wel voor iedereen had kunnen zijn. -_-
    Zucht. Ik verlang naar de tijd dat we brieven naar elkaar stuurden.


    Alleen mijn oma stuurt me op mijn verjaardag een brief. Dat waardeer ik erg, maar het is niet dat ik me er echt compleet enthousiast over maak. Ik zou wel toch een stuk enthousiaster zijn als een vriendin een brief zou sturen. Niet alleen per se omdat ik hen wat meer mag dan mijn oma, maar ook omdat je het van hen niet verwacht. Mijn oma schrijft brieven naar iedereen. Als je het gewend bent, vind je het immers minder bijzonder en dus snel ook minder leuk. Niet dat ik het niet nog steeds leuk vind, maar het is "gewoon leuk" en niet "bijzonder leuk"

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 23:08 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Agh fml. Heb ik eindelijk the guts om een brief te sturen naar een artiets, blijft het scherm onveranderlijk als ik op send druk. Dus geen idee of ie wel is doorgekomen. (no_chears)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb net een hele film-docu gekeken over mentaal gehandicapten in mijn eigen stad, haha. Het begon met mijn zusje die zei: 'Hé, dat is gekke Gerrie' (onze 'dorps'gek in politiepak). Ik ontkende het, want hij zag er zo jong uit zonder grijze baard. Ineens riep iemand 'Hé Gerrie, lekker hakken!' naar hem en bleek het hem wel te zijn, hahaha. Maar ze waren dus een paar jaar geleden begonnen met filmen en hebben dat een paar jaar lang gedaan. Ik herkende de buurt ook helemaal niet omdat ze daar dus een hele hoop bijgebouwd werd en dat is ook allemaal gefilmd, wel interessant allemaal.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik heb net een hele film-docu gekeken over mentaal gehandicapten in mijn eigen stad, haha. Het begon met mijn zusje die zei: 'Hé, dat is gekke Gerrie' (onze 'dorps'gek in politiepak). Ik ontkende het, want hij zag er zo jong uit zonder grijze baard. Ineens riep iemand 'Hé Gerrie, lekker hakken!' naar hem en bleek het hem wel te zijn, hahaha. Maar ze waren dus een paar jaar geleden begonnen met filmen en hebben dat een paar jaar lang gedaan. Ik herkende de buurt ook helemaal niet omdat ze daar dus een hele hoop bijgebouwd werd en dat is ook allemaal gefilmd, wel interessant allemaal.

    Das de leukere versie dan de film-docu over de ramp in mijn dorp :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Rekkles schreef:
    (...)
    Das de leukere versie dan de film-docu over de ramp in mijn dorp :'D


    I guess so, haha. Waar ging die dan over?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    I guess so, haha. Waar ging die dan over?

    Ramp van Tessenderlo
    Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Tessenderlo is de ramp van Tessenderlo waarbij vele slachtoffers vielen. Op het einde van de 19e eeuw vestigde het chemisch bedrijf "Produits Chimiques de Tessenderloo" (PCT, nu Tessenderlo Chemie (TC)) zich in Tessenderlo. Op 29 april 1942 vond er een zware ontploffing plaats in het bedrijf waardoor de hele fabriek en de ruime omgeving verwoest werden. De Duitse bezetter vermoedde sabotage. Maar de oorzaak was hoogstwaarschijnlijk een tragisch bedrijfsongeval, waarbij arbeiders tegen de regels in probeerden brokken ammoniumnitraat met dynamiet los te maken.

    Doordat het bedrijf vlakbij het centrum en kort bij het Technisch Heilig-Hartinstituut lag, was de impact enorm: naast grote materiële schade vielen er 189 doden en meer dan 900 gewonden te betreuren. Na een controversiële enquête bij de buurtbewoners, die meestal werknemers waren bij de PCT, of middenstanders die van de klandizie van de werknemers leefden, werd de nieuwe fabriek - tegen de wil van de meerderheid van de bewoners en het gemeentebestuur, maar onder druk van de Bestendige Deputatie van de Provincie Limburg - op dezelfde plaats herbouwd, in plaats van op de nieuwe industriezone aan het Albertkanaal, ver van de bewoonde zone. (Die fabriek staat letterlijk tegenover mijn school nu)


    Bij de link zitten ook nog afbeeldingen.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 0:32 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Rekkles schreef:
    (...)
    Ramp van Tessenderlo
    Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Tessenderlo is de ramp van Tessenderlo waarbij vele slachtoffers vielen. Op het einde van de 19e eeuw vestigde het chemisch bedrijf "Produits Chimiques de Tessenderloo" (PCT, nu Tessenderlo Chemie (TC)) zich in Tessenderlo. Op 29 april 1942 vond er een zware ontploffing plaats in het bedrijf waardoor de hele fabriek en de ruime omgeving verwoest werden. De Duitse bezetter vermoedde sabotage. Maar de oorzaak was hoogstwaarschijnlijk een tragisch bedrijfsongeval, waarbij arbeiders tegen de regels in probeerden brokken ammoniumnitraat met dynamiet los te maken.

    Doordat het bedrijf vlakbij het centrum en kort bij het Technisch Heilig-Hartinstituut lag, was de impact enorm: naast grote materiële schade vielen er 189 doden en meer dan 900 gewonden te betreuren. Na een controversiële enquête bij de buurtbewoners, die meestal werknemers waren bij de PCT, of middenstanders die van de klandizie van de werknemers leefden, werd de nieuwe fabriek - tegen de wil van de meerderheid van de bewoners en het gemeentebestuur, maar onder druk van de Bestendige Deputatie van de Provincie Limburg - op dezelfde plaats herbouwd, in plaats van op de nieuwe industriezone aan het Albertkanaal, ver van de bewoonde zone. (Die fabriek staat letterlijk tegenover mijn school nu)


    Bij de link zitten ook nog afbeeldingen.


    Damn. D:
    Helaas hebben wij vooral idioten die een awesome fort afbreken of homicide plegen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Damn. D:
    Helaas hebben wij vooral idioten die een awesome fort afbreken of homicide plegen.
    Jup en wat fijn. Op deze foto kan je mijn schoolgebouw zien met vlak daar achter één van de schoorstenen van die nieuwe fabriek. Staat letterlijk aan de andere kant van de straat.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Rekkles schreef:
    (...)Jup en wat fijn. Op deze foto kan je mijn schoolgebouw zien met vlak daar achter één van de schoorstenen van die nieuwe fabriek. Staat letterlijk aan de andere kant van de straat.



    Wtf, dat is echt belachelijk gewoon... D:


    Your make-up is terrible