• .. En z'n vriendin.

    - Zucht. Dit is wéér een zeurtopic van mijn kant, maar ik kan het echt niet meer voor me houden. Ik word gewoon gek van mijn vader en ik snap het helemaal niet meer. Ik raak verdrietig, zit te huilen, wil uit huis, wil weg.. Weet ik veel..

    Anyway, ik zou proberen een duidelijk verhaal te maken:
    Vanavond bij het eten, begon mijn vader tegen me te vertellen dat hij vond dat ik in actie moest komen. Ik vroeg hem hoe hij dit bedoelde en hij antwoordde: 'In actie komen. Je zit 's ochtends tot elf uur op je kamer, komt even beneden om te eten en gaat dan weer tot twee uur op je kamer zitten. Dan laat je pas de honden uit.. Bovendien heb ik niet het gevoel dat je hard aan het solliciteren bent. En dan nog je vrijwilligerswerk bij de uilen of de kinderboerderij. Ze hoeven maar te roepen of je bent er, maar je hebt hier ook een hond zitten. Dat is jouw prioriteit nummer één.'
    Ik vroeg hem wat hij er tegen had, dat ik vrijwilligerswerk doe. Hij loopt namelijk al vijf jaar lang te klagen dat ik op de kinderboerderij loop.. Eerst liep ik er te veel en vond hij het storend dat ik nauwelijks thuis was. Nu vind hij het storend dat ik alsmaar thuis ben..
    Ik werk nog maar één keer in de week op de kinderboerderij, het is van zeven dagen naar één dag gegaan en nóg klaagt hij dat ik er veel ben. En dan zit hij ook mijn werk bij de uilen zwart te praten. Dat die mensen me alleen maar misbruiken, dat ik daar te vaak ben. - En toen ik zei dat als ik daar niet was, ik weer op mn kamer zou zitten en dat ook niet goed was, werdie helemaal kwaad en deed ik dwars.

    Maar ik snap het niet goed. Hij vindt dat ik in actie moet komen, omdat ik te veel op mijn kamer zit. Maar als ik de hele dag op stap ben, vind hij dat ik teveel op stap ben. Hij zeurt dat ik teveel bij de uilen ben en ziet niet in hoe dit mij helpt voor later (terwijl ik me hier gewoon goed voel en in elk geval bezig ben..) en klaagt dat ik teveel naar de kinderboerderij ga, maar mijn hond vergeet. Volgens hem moet ik Joep namelijk vaak uitlaten, hij had het over: 8, 10, 12/2, 7 en 10 uur.. En dat ik hem 's avonds gewoon moest voeren (wat ik áltijd doe, alleen vanavond was het wat later omdat ik dacht dat ze al hadden gegeten, want normaal zeurt Joep als dit niet zo is..).

    Hij zegt telkens dat hij snapt dat het moeilijk is om werk te vinden en dat hij begrijpt dat ik mijn best doe en dat het voor mij ook lastig is.. Maar vanavond werdie kwaad, dat ik niets had, niets deed en het leek wel alsof ik niets goed deed in zijn ogen! Ik heb de hond gepakt en ben gaan wandelen, waar de honden absoluut geen zin in hadden..
    Hij noemt telkens het voorbeeld van mijn broer, die pas geleden uit zijn huis is gezet door schulden. Maar ik ben totaal niet mijn broer.. Ik ben bezig met vrijwilligerswerk, zodat ik niet enkel stil zit. Ik heb mijn opleidingen gehaald en ben wél aan het solliciteren.
    En toen ik zei: 'Jij mag hier trouwens niet al te veel over zeggen, want jij hebt zelf ook niet eens werk.' Antwoordde hij: 'Makkelijk he. Zo over iemand praten terwijl je hetzelf niet goed doet.' .... En toen dacht ik: Hij doet precies hetzelfde.
    En hij verhuisd binnenkort zelfs naar Frankrijk, omdat het hem toch niet meer lukt om aan een baan te komen.. .

    Ik snap niet waarom hij mij de laatste tijd alleen maar de grond in trapt en over alles klaagt. Altijd, alleen maar. Alsof het voor mij allemaal makkelijk is, dit.
    Er word gezegd dat hij zn frustraties tegen mij uit. Nou, dan moetie daarmee stoppen.. Want ik word er echt verdrietig van.

    Sorry, ik moest het echt kwijt. Want ik kan er écht niet meer tegen..
    In het begin keek ik er tegenop datie naar Frankrijk wilde verhuizen.. Nu kan ik niet wachten tot ik hem mag uitzwaaien.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wauw, ik vind hem een beetje een hypocriet. Uit je verhaal maak ik op dat je heel hard bezig bent met doen wat hij wil, en dat hij het nooit goed vind. Dan kan ik je maar één raad geven: als het nooit goed is, hoef je het ook niet te proberen. Het is niet eerlijk dat hij zijn frustraties op jou uit!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mensen grijpen al gauw naar klagen over anderen terwijl ze het zelf moeilijk hebben. Neemt niet weg dat het echt rot is van hem, maar het beste wat je kunt doen is dat van hem negeren en de dagen tellen tot hij naar Frankrijk vertrekt.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Misschien moet je er met je vader over praten. Een briefje schrijven of een mailtje sturen werkt ook goed als je het niet kan zeggen.
    Het zou heel vervelend zijn als je ermee bleef zitten terwijl hij in Frankrijk zit.


    Not all those who wander are lost.

    Phantasior schreef:
    Misschien moet je er met je vader over praten. Een briefje schrijven of een mailtje sturen werkt ook goed als je het niet kan zeggen.
    Het zou heel vervelend zijn als je ermee bleef zitten terwijl hij in Frankrijk zit.


    Noujaa, dat heb ik al meerdere malen geprobeerd.. Maar mijn vader vindt vaak dat hij niet het probleem is. Dit is ook zo als hij weer ns gezeur heeft met zn vriendin, of wie dan ook.. Hij zit nooit fout, vind hij. En dus is het lastig met hem praten/mailen, oid.
    Maar vaak is het de volgende dag wel weer goed.. En dan blijftie weer een tijdje 'rustig', totie weer iets heeft waarie zich over irriteert..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Mag ik even zeggen dat ik precies hetzelfde meemaak wat jij nu doet?

    Wat ik alleen niet snap het ene moment doen ze zo lief en dan zijn ze weer alsof niks goed is.