• "And the idea of just wandering off to a cafe with a notebook and writing and seeing where that takes me for awhile is just bliss."
    - JK Rowling

    Welkom bij de schrijfwedstrijd van Kim!


    Beste Maovesa,

    Bij deze heb je toestemming om je schrijfwedstrijd met het thema Harry Potter te openen. Je hebt een week tijd op het topic te openen. Veel succes!

    Met vriendelijke groet,
    Burkhardt,
    Wedstrijdmoderator.




    Regels:
    ~ Deze wedstrijd zal bestaan uit enkel schrijfopdrachten rondom het Harry Potter thema.
    ~ Elke ronde duurt 7 dagen.
    ~ Uitstel duurt 3 dagen en moet 24 uur voor de inleverdatum en -tijd worden aangevraagd.
    ~ De standaard regels van Quizlet gelden hier ook.
    ~ Elke opdracht zal zijn eigen minimum en maximum aantal woorden hebben.
    ~ Opdracht niet op tijd ingeleverd? Je valt direct af.
    ~ Drie dagen en een dag voor de inleverdatum zullen er herinneringen worden gestuurd naar de mensen die nog niet hebben ingeleverd
    ~ Er zijn 6 rondes: 5 gewone rondes en 1 finale ronde.
    ~ Er valt niemand af; je punten gaan mee en bepalen je uiteindelijke positie.
    ~ Gedurende ronde 1 tot en met 4 is het mogelijk om een joker in te zetten.
    ~ Kraak elkaars werk niet af!
    ~ Graag je naam doorgeven als je jezelf aanmeld. Dit is niet verplicht.
    ~ Inleveren: Via een pb naar alle juryleden. De juryleden graag reageren dat ze hem hebben gekregen.

    Prijzen:
    1e plaats: De winnaar mag voor een week beslissen wat er in The Daily Prophet komt, mag een werk van zichzelf promoten voor twee weken op de beginpagina van The Daily Prophet én de eer. De winnaar krijgt ook 15 credits namens Margot!
    2e plaats: De 'runner-up' mag 3 videos of tekeningen en 3 verhalen, gedichten of quizen uitkiezen die in The Daily Prophet zullen worden gepromoot.
    3e plaats: Degene op de derde plaats mag 1 tekening of video en 1 verhaal, gedicht of quiz promoten in The Daily Prophet.

    Beoordelen; waar wordt er op gelet:
    Er zullen drie hoofdstukken worden aangemaakt in de story; voor ieder jurylid één hoofdstuk. (dit is steeds per opdracht. Voor een nieuwe opdracht komen er dus weer drie hoofdstukken; één per jurylid) Hierin kunnen alle beoordelingen geplaatst worden.
    Er zullen 100 punten te verdelen zijn over 4 aandachtspunten, sommige tellen zwaarder mee dan anderen.
    Beoordelen op spelling/grammatica/interpunctie: 40 punten
    Verhaallijn en originaliteit: 25 punten
    Aan de opdracht gehouden: 25 punten
    Binnen het aantal woorden gebleven: 10 punten
    Aangezien er niet gedaan wordt aan te laat mogen inleveren, hoeven daar geen punten voor te worden afgetrokken.
    Het eindcijfer wordt berekend door het totaal aantal verdiende punten te delen door 10. Er wordt niet gedaan aan halve punten geven. Het totaal mag dus niet 99.5 zijn, maar 99 of 100. Het kan dus wel een 9.9 zijn.


    Jury:
    ~ Jethro || Kim (wedstrijdleidster)
    ~ KnightofFlowers || Anne
    ~ Niphredil || Margot

    Deelnemers: (10-15) [GESLOTEN]
    1. Oin || Femke
    - Opdracht 1: Joker
    - Opdracht 2: Uitstel tot 15 december 2014. 21:30
    Afgevallen vanwege niet inleveren

    2. Phantasior || Jitske
    - Opdracht 1: Uitstel tot 28 November 2014, 21:30
    Uitgeschreven, vanwege te weinig tijd

    3. Square || Inge
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Joker

    4. xBooBear ||
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Ingeleverd

    5. Verityy || Lily
    - Opdracht 1: Joker
    - Opdracht 2:
    Uitgeschreven vanwege te weinig tijd

    6. ChandlerBing || Marjanne
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Ingeleverd

    7. Griffiths || Evi
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2:
    Uitgeschreven vanwege te weinig tijd.

    8. Patholoog || Manon
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Ingeleverd

    9. Gibbs || Yolanda
    - Opdracht 1: Joker
    - Opdracht 2: Ingeleverd

    10. Kreynta || Carlijn
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Ingeleverd

    11. Anatidaephobia || Julia
    - Opdracht 1: Uitstel tot 29 November 2014, 21:30
    Uitgeschreven vanwege te weinig tijd

    12. Piaffe || Leonie
    - Opdracht 1: Joker
    - Opdracht 2:
    Uitgeschreven vanwege te weinig tijd

    13. Ibex || Sofie
    - Opdracht 1: Ingeleverd
    - Opdracht 2: Joker

    14. Fay1D || Fay
    - Opdracht 1: Uitstel tot 29 November 2014, 21:30
    Afgevallen vanwege niet inleveren

    Opdracht 1:
    Opdracht 2:
    Opdracht 3:
    De feestdagen staan voor de deur! En wat is er beter dan een opdracht met sneeuw en kerstbomen! Het is de bedoeling dat jullie een one-shot schrijven van 1000 tot 3000 woorden rondom een Harry Potter kerst. Natuurlijk zijn er aantal eisen. Zo vinden jullie onder de spoiler een lijstje met tien woorden die er sowieso in moeten zitten. Voor elk woord die je vergeet, wordt er één van de vijfentwintig punten afgetrokken bij 'aan de opdracht gehouden'. Verder moet de hoofdpersonage van het stukje verhaal een zelfverzonnen vrouwelijke persoon zijn die kerst doorbrengt bij de Weasley's. Het moet of de huidige zijn uit de boeken of de Weasley generatie die we een beetje kennen van de epiloog. Een van die twee moet het zijn. Maak het zo realistisch mogelijk dat jouw personage daar is!
    Het moet vanuit de ik-persoon geschreven worden.
    Inleverdatum: 5 Januari 2015, middernacht.
    Uiterlijk uitstel vragen voor: 4 Januari 2015, middernacht.

    Woorden
    1. Brand
    2. Draak
    3. Kaars
    4. Tekenblok
    5. Supermarkt
    6. Lintje
    7. Leesboek
    8. Telefoon
    9. Computer
    10. Kaneelstok


    I'll be writing until I can't write anymore. It's a compulsion with me. I love writing.
    ~ J. K. Rowling


    De story! Hier zullen de beoordelingen komen! Neem een abo!


    NIEUW TOPIC

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 20:31 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 maart 2019 - 18:09 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Anatidaephobia schreef:
    Ik wil me graag uitschrijven. Ik heb enorme tijdgebrek en ook deze opdracht gaat me niet lukken om nog te voltooien :/

    Je kan altijd je joker inzetten als je dat zou willen. Maar ik zal je uitschrijven als je dat liever wilt.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik wil me zeker niet uitschrijven maar ik heb erg veel foetsen die k vandaag moet leren enzo
    Kan ik dan mn joker in zetten?


    take me back to the basics and the simple life

    Piaffe schreef:
    Ik wil me zeker niet uitschrijven maar ik heb erg veel foetsen die k vandaag moet leren enzo
    Kan ik dan mn joker in zetten?

    Prima (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Kan ik mijn joker inzetten? Ik heb totaal geen ideeën voor deze opdracht maar ik vind het wel een super leuke wedstrijd (:


    -

    Verityy schreef:
    Kan ik mijn joker inzetten? Ik heb totaal geen ideeën voor deze opdracht maar ik vind het wel een super leuke wedstrijd (:

    Prima (: en dank je wel ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik word nu random wakker en besef me dat ik deze opdracht vergeten ben! Shit... Mag ik mijn joker nog inzetten?:x


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik word nu random wakker en besef me dat ik deze opdracht vergeten ben! Shit... Mag ik mijn joker nog inzetten?:x

    Prima.

    @Fay van jou heb ik helemaal niks meer gehoord en dat betekent dat je bij deze uit de wedstrijd ligt.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Sorry,
    Ik kwam er vrijdag achter dat ik morgen en overmorgen 2 grote proefwerken heb waar ik super veel voor moest leren, en ik ben het dus gewoon vergeten sorry, ik had hem nog maar voor de helft af ;(


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Maovesa > Jethro
    De nieuwe opdracht en beoordelingen komen zo snel mogelijk guys


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DiNozzo -> Gibbs. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Is dit een samenzwering?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Is dit een samenzwering?


    Well... Ik wilde mijn naam veranderen naar Jethro en Yolanda deed mee :Y) we zoeken nog een Leroy


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    @Manon
    Wat Kim al zegt. Ik heb er al een topic over aangemaakt. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    De beoordelingen staan online! De gemiddelde cijfers en opdracht 2 kunnen elk moment volgen!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Opdracht 2 staat inmiddels ook online!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis